Järkyttävä polte kurkussa, ruokatorvessa ja mahassa

EnJaksaTätäEnää

Nyt kaivataan kunnollisia neuvoja sllä hermot on riekaleina tän takia. Kaipa tää sitten on jotain refluksia tälläkertaa yms. Olen kärsinyt vuosikausia vatsan polttelusta. On tähystetty, liikaa happoo kuulemma. Nexium yleensä auttanut. No nyt on viikon verran ollut ihan järkyttävä polte kurkussa ja ruokatorvessakin. Alkoi luultavasti eräästä lääkkeestä jonka otin. Mikään ei auta. Rennie on ku karkkia söis ei juuri mainittavaa vaikutusta. Nexiumia otan 60mg /vrk , ei juurikaan vaikutusta. Gavisconia myös menee, auttaa hetkeksi. En oikeesti enää jaksa. Nyt iltaa kohden tää on taas vaan pahentunut ja tuntuu kipua ruokatorvessa. Väkisinhän hapot tekee siellä vauriota kun ei mikään auta. Olen todella epätoivoinen ja stressaantunut tämän takia mikä taas aiheuttaa lisää vatsahappoja. En enää tiedä mitä syödä kun mikään ei näköjään sovi mahalle. Maitohappobakteereja syön. En enää jaksa tätä. Lääkärit vaan määrää nexiumia joka on nykyään yhtä tyhjän kanssa. Auttakaa!!!

12

6282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtalontoveri

      Itselläni ainakin kahvin juonti aiheuttaa heti poltetta. Olin monta kk juomatta ja oireet katosivat. Kun aloin juomaan, oireet palasivat samantien todella voimakkaina.

      Valmarin on hyvä, samaten kun katsoo tuotteen sivuilta ohjeita happamista ja emäksisistä tuotteista ja osaa välttää vääriä ruokia.

      Veikkaan että tähän ei juuri muu auta kun välttää vääriä eväitä. itse en halua lääkkeitä syödä joten on pakko heittää kahvi pois, tuska on senverta luja kurkusta alaselkään saakka..ihan kuin vereslihalla sisukset kokonaan.

    • dd22

      närästystä se on
      syö rennie

    • kaiken_se_kestää

      Slippery Elm USA.sta on yksi suositeltu luonnonlääke. Intiaanit ovat käyttäneet sitä tulehduksiin ja haavojen hoitoon.

      Itse pääsin todennäköisesti jostain parasiitista eroon sillä. Ainakin suurin osa IBS:n oireista lähti. Ennen en kyennyt juomaan viinia ilman ripulia tai syömään papuja ilman tajutonta turvotusta, jolloin ei voinut liikkua kipujen takia.

      Kun on ollut kurkkukipu, juon jauhetta kuumaan veteen sekoitettuna. 30 min kuluttua kurkkukipu samoin koko väsähtänyt, kipeä olo on huomattavan helpottunut. Toimii siis suojaten kurkun limakalvot.

      Se on rauhoittava, pehmeä, tekee suojaavan pinnan kaikille limakalvoille, jolloin esim. vatsan pinta pääsee parantumaan. Voi ostaa iherb comista, halpaa 8-9 dollaria, mutta postikulut tulee päälle, joten kannattaa ostaa niitä enemmän kerralla tai jotain muuta, mitä Suomesta ei saa. iherb lähettää tuotteet muutamassa päivässä Suomeen.

      Googlaa: Now Foods, Slippery Elm, Powder, 4 oz (113 g)

      http://www.iherb.com/product-reviews/Now-Foods-Slippery-Elm-Powder-4-oz-113-g/788/?p=1
      Lue sieltä ihmisten arvostelut. Moni hehkuttaa siellä, kuinka se auttaa refluksitautiin.

      • jalavaaa

        Slippery elm eli punajalava, jota saa myös suomesta.


    • vuokko1

      ruokasooda auttaa otan itsekin ei haitta vaikutuksia päin vastoin.

      • Anonyymi

        Siinä soodassa ei saa olla alumiinia. Alumiinitonta saa iherbiltä ja luontaistuotkaupoista ja ruohonjuuresta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tarkennus joka on huomioitava:

        Limakalvojen 3-tärkeintä hyötybakteeria
        *1.Lactobacillus_asidophilus,
        *2.Lactobacillus_bulgaricus=antibioottibakteeri,
        *3.Bifidobacterium_Bifidum ja,tai Lactis.

        Limakalvojen vääristyneet elämää ylläpitävät hyötybakteeri-kannat voidaan korjata >VAIN ylläluetelluilla 3.lla bakteerilla-Ei onnistu muilla hyötybakteereilla. Teen kaikki kokeet ihmiskokeina, joten jos käytät Mhb-tuotetta joka Ei ole 'käyttökelpoiset mhb-tuotteet' luettelossa ja saat pahojakin ongelmia-niin en ota sellaisesta vastuuta! Kannan vastuun ainoastaan Mhb -tuotteista jotka olen todennut terveellisiksi ihmiskokeilla 'Tehosessioina' käytettynä!

        PS. Yleisin virhe on tämä:
        Potilas syö Maitohappobakteereita jotka eivät sisälllä 3.a tärkeintä Hyötybakteeria!
        Ja aina kun syödyt bakteeerikannat vaihtuvat, niin ilmavaivat lisääntyvät 1-2.n viikon aikana!


    • Anonyymi

      Välttele lääkkeitä, jotka vaikeuttavat vatsaoireita, kuten kaikkia tulehduskipulääkkeitä.

      Älä syö niitä, vaikka joihinkin niistä olisi lisätty ns. "vatsansuojaa", koska eivät ne mitään auta.

      Ainoa reseptivapaa kipulääke, jota voit syödä ilman vatsavaivoja on parasetamooli (siis esimerkiksi: Panadol tai Paramax jne..niitä on paljon muillakin nimillä).

    • Anonyymi

      Patja pitää tukea yläasentoon, koska makuulla vatsahapot pääse nousemaan ruokatorveen. Eräs nainen neutraloi tuota refluksia kerma kulauksella, niin vaiva helpotti. Johtuu ruokatorven alaosan ns. läpän toiminnasta.
      Tuo punajalavan kuori tuntuu auttavan kun se tekee suojakalvon vatsaan ja suolistoon.

    • Anonyymi

      Kärsin itse aikoinaan hyvin voimakkaasta refluksista - jopa veden juominen närästi! Kokeilin vaikka ja mitä poppaskonsteja, ravintolisiä ja ruokavalioita, ja ne auttoivatkin pääsemään eroon happosalpaajista. Närästystä ja suolistovaivoja oli silti epäsäännöllisen säännöllisesti. Kun vihdoin nöyrryin sille tosiasialle, että ihminen on fysiologisilta ominaisuuksiltaan kasvissyöjä ja aloin syömään "epänormaalisti", ruoansulatukseni pääsi eheytymään ja pääsin eroon ruoansulatushaasteista (ja monista muista terveyshaasteista). 🙏🏻 Tuolta lisää>>>> https://www.nooraleinonen.fi

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe