Tässä ketjussa on kovin vähän keskustelua Sonera valokuidusta. onko niin, että kyseinen palvelu pelaa tavallista paremmin? itse ollut valokuitu asiakkaana vasta viikon ja näyttäisi olevan hyvin tasalaatuinen yhteys.
Sonera valokuitu
6
402
Vastaukset
- Pahus86
No valokuitu on luotettavin vaihtoehto, ihan yleisestikkin. Uutta tekniikkaa, mikä on käytössä pelkästään dataa varten.
- JupJup
niin, olisi pitänyt kai avata hieman... näissä ketjuissa kun valitetaan joka operaattorin osalta, että kusetetaan. niin ihan siltä pohjalta olin liikkeellä =)
- Valokuitupalvelu?
Piirrä kuva, jossa näkyy yhteys tietokoneestasi vaikkapa Suomi24:lle. Mistä alkaa valokuitu ja mitä merkitystä sillä on käytännössä palveluun? Mieti hetki.
- retyhjkl
Minulla oli aikoinaan Soneran valokuitu. Paras ja tasalaatuisin yhteys, mikä on ollut. Nopeus olit täsmälleen luvattu, katkoksia tai tahmailua oli neljän vuoden aikana ehkä kolmisen kertaa ja kestivät reilusti alle vuorokauden.
Pari vuotta sain itse asiassa 100-megaisen yhteyden 10-megaisen hinnalla, kun jossain vaiheessa Sonera muutti kaistan nopeutta esitelläkseen muutaman kuukauden ajan, millainen 100-megainen yhteys on. Se jäi sitten kuitenkin päälle, mutta lasku tuli vain 10-megaisesta.
Nykyiseen asuntoon ei valokuituyhteyttä saa, joten hommasin sitten DNA:n mokkulan. Soneralta olisi kestänyt saada yhteys toimimaan useamman viikon, enkä voinut töiden takia odottaa. Mokkula toimii, mutta onhan se huomattavasti epävarmempi kuin tuo valokuituyhteys oli. On ollut tuo mokkula nyt puolisen vuotta, ja siinä on ollut jo ties minkälaista takkuilua.- JupJup
mulla oli kanssa pitkään mokkula (saunalahti) ennenkuin hommasin tuon kiinteän yhteyden. onhan se ihan eri meininki nyt . mokkulan kanssa se oli välillä yhtä tuskaa kun saattoi mennä 2-3 päivääkin ettei toiminut kunnolla.
- ;:;
Täällä on myös ollut soneran valokuitu kellarissa ja "hidas" adsl toimittanut se sitten asuntoon asti. Aika luotetava tuo on parikolme vuotta ollut, mutta niin oli aiemmat valokuiduttomatki adsl:lät. Kerran piti vikailmoitus jättää kun ei bitti liikkunut ja tunnin päästä ilmoituksesta oli taas toiminnassa, mikä lie sillä oli. Tuo vanha modeemi vain vaikuttaa aika huonolta ja hankalalta säätöineen (rr24), harmi kun pitää adsl:lää vielä käyttää valokuidun päässä.
Itseasiassa 4g reititin on ollut harkinnassa, mutta näyttää siltä, että luotetavuudessa saattaapi olla huonompi kuin tämä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1717073
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes642772- 562188
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se661359Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3601310- 561274
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l181186Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171020Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384988Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79980