Oliko erilainen kuin elokuvissa?

nappi pyllyt

Kun kävitte jenkeissä, tuliko semmoinen hämmästys, että erilaista kuin leffoissa? Mikä yllätti ja mikä oli toisenlaista?

7

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bauweneeri

      Olen käynyt kymmeniä kertoja sekä myös asunut USA:ssa.

      SIlmiiinpistävintä on se, kuinka monet ovat niin köyhän ja huonostivoivan näköisiä. En ole missään muualla nähnyt niin paljon niin raihnaisia ihmisiä..

      Myös arjen infrastruktuuri on teknologisesti todella vanhanaikaista; bussit, junat, liikennevalopylväät, ym. ovat kymmeniä vuosia jäljessä Eurooppaa.

      USA:han muuttaessani ja siellä asuessani hämmästelin kuinka kaikki mahdollinen on sanktioitu niin vahvasti ja kuinka paljon helpompaa oli turistina.

      • plywood

        Yllätyin kylla tuosta "köyhän ja huonostivoivan näköisiä" kommentista. Itse en ole kyllä tuollaista eroa havainnut. Ehkä olet asunut Floridassa jonne moni vanhus muuttaa eläkepäivien viettoon. Pummejahan on maailman jokaisessa suurkaupungissa, varsinkin Helsingissä. Itse aina järkytyn Suomessa käydessäni kuinka paljon teini-ikäisiä on kaduilla humalassa. USA:ssahan alkoholin käytön laillinen ikäraja on 21 ja sitä nuoremmat juopottelijat joutuvat kyllä äkkikä poliisiauton kyydissä kotiin ja vanhemmat lastenhuoltoviranomaisten syyniin.


      • Rocket Scientist

        Totta kyllä että kaikenlaiset verovaroilla kustannettavat asiat ovat Euroopan sosialistimaita jäljessä mutta yksityisellä rahoituksella ollaan maailman teknologian kärkeä missä vain halutaan. Tämähän se on ollut pitkälle Amerikkalaisen yhteiskunnan perusajatuksia. Mitäs sitä verovaroja tuhlaamaan niin kauan kun vanhatkin systeemit vielä toimii.


    • pippelsson börje

      Mikä kaikki on sanktioitu?

      • bauweneeri

        Tarkoitan sitä, että lait ja säädökset ovat hyvin tiukkoja. Pienistäkin rikoksista, häiriöistä ja pahanteosta sanktiot ovat jotain ihan muuta kuin Suomessa.

        Toisaalta rehellisellä yksilölläkin on paljon velvollisuuksia ja niiden laiminlyöminen on sanktioitu rankasti. Harmillisinta jutussa on, että ongelmatilanteessa vastuullinen taho on aina yksilö itse, vaikka tämä olisi saanut vääriä tai puuttellisia neuvoja viranomaiselta.

        Viranomaisen valta on todella suurta ja se näkyy monessa asiassa. Toisaalta se on johtanut kulttuuriin, jossa yhden viranomaistahoa edustavan henkilön sanoessa "ei" kysymykseesi, kannattaa mennä seuraavalle luukulle ja kysyä eri henkilöltä, koska tämä voi sanoa "kyllä".

        Lisäksi syvällinen oma-aloitteinen tiedon etsiminen on todella tärkeää, mikäli ei halua rikkoa lakia.

        Usein joutuu käyttämään maksullista apua selvitäkseen velvoitteista; silloinkin pitää muistaa, että vastuullinen mahdollisista virheistä on aina yksilö itse, eikä taho jolle olet maksanut palveluksesta, olkoonkin tämä kuinka ammattimainen tahansa.

        Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen vielä... uskoisin, että moni telkkarisarjoista amerikkatietonsa ammentanut hämmästyy sitä, miten tiukkoja lait ja velvoitteet oikeasti ovat ja minkälaiset asiat kuuluvat niiden piiriin.

        Samoin toinen mikä hämmästyttää on se, miten vähän USA:ssa oikeasti kiroillaan ja miten hyväkäytöksisiä nuoret ja ihmiset yleensä ovat.

        Telkkarisarjoissa räppiafrot ja lökäpöksyteinit aukovat päätään ja heittelevät vittuvittu-huutoja joka toisessa lauseessa varustettuna sormimerkillä. Uskoisin sen johtaneen suomalaiseen nuorison vittumuaeivoisvähempääkiinnostaa ja meeakkavittuunmuntieltä -tyyliseen käytökseen muita ihmisiä kohtaan.

        Oikeasti jopa todella perseilijän näköiset hoodilla notkujat ovat usein hyväkäytöksisiä, antavat istumapaikan bussissa tai junassa vanhemmille ihmisille, pitävät ovat aukia, päästävät edelleen jonossa, tms.


      • 8
        bauweneeri kirjoitti:

        Tarkoitan sitä, että lait ja säädökset ovat hyvin tiukkoja. Pienistäkin rikoksista, häiriöistä ja pahanteosta sanktiot ovat jotain ihan muuta kuin Suomessa.

        Toisaalta rehellisellä yksilölläkin on paljon velvollisuuksia ja niiden laiminlyöminen on sanktioitu rankasti. Harmillisinta jutussa on, että ongelmatilanteessa vastuullinen taho on aina yksilö itse, vaikka tämä olisi saanut vääriä tai puuttellisia neuvoja viranomaiselta.

        Viranomaisen valta on todella suurta ja se näkyy monessa asiassa. Toisaalta se on johtanut kulttuuriin, jossa yhden viranomaistahoa edustavan henkilön sanoessa "ei" kysymykseesi, kannattaa mennä seuraavalle luukulle ja kysyä eri henkilöltä, koska tämä voi sanoa "kyllä".

        Lisäksi syvällinen oma-aloitteinen tiedon etsiminen on todella tärkeää, mikäli ei halua rikkoa lakia.

        Usein joutuu käyttämään maksullista apua selvitäkseen velvoitteista; silloinkin pitää muistaa, että vastuullinen mahdollisista virheistä on aina yksilö itse, eikä taho jolle olet maksanut palveluksesta, olkoonkin tämä kuinka ammattimainen tahansa.

        Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen vielä... uskoisin, että moni telkkarisarjoista amerikkatietonsa ammentanut hämmästyy sitä, miten tiukkoja lait ja velvoitteet oikeasti ovat ja minkälaiset asiat kuuluvat niiden piiriin.

        Samoin toinen mikä hämmästyttää on se, miten vähän USA:ssa oikeasti kiroillaan ja miten hyväkäytöksisiä nuoret ja ihmiset yleensä ovat.

        Telkkarisarjoissa räppiafrot ja lökäpöksyteinit aukovat päätään ja heittelevät vittuvittu-huutoja joka toisessa lauseessa varustettuna sormimerkillä. Uskoisin sen johtaneen suomalaiseen nuorison vittumuaeivoisvähempääkiinnostaa ja meeakkavittuunmuntieltä -tyyliseen käytökseen muita ihmisiä kohtaan.

        Oikeasti jopa todella perseilijän näköiset hoodilla notkujat ovat usein hyväkäytöksisiä, antavat istumapaikan bussissa tai junassa vanhemmille ihmisille, pitävät ovat aukia, päästävät edelleen jonossa, tms.

        Suomessahan ei rangaista rikoksista paitsi ylinopeudesta sakotetaan kovan kaden kautta ja talousrikoksista tulee linnaa.
        Murhata ja raiskata saa kylla hyvin vahin seuraamuksin.
        Kiinnostaisi tietaa missapain asuit kun itse en ole koskaan joutunut lain kanssa tekemisiin.


    • pihalla iltaisin

      Itse olen käynyt jenkkilässä 6 kertaa ja taas menossa.
      Tähän mennessä olen tykännyt kovasti.
      Joissain paikoissa voi kyllä herätä hurjaan kuvaan kun vierestä lipuu punanen ferrari ja toisella puolella istuu mies kerjäämässä töitä mutta kyllä tää ilmiö on muissakin maissa :/
      MInusta aivan mahtava maa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe