Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mukavaa Huomenta!

Tykkään Positiivareista tosi paljon na niiden ajatusten aamiaisista :). Tämä minusta sopii mainiosti tällekin palstalle:

Oletpa kuinka oikeassa tahansa ja olivatpa toiset kuinka väärässä tahansa, et koskaan saa heitä puolellesi väittämällä heidän olevan väärässä.

74

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi näkökulma

      Niin. Jos asioista ollaan eri mieltä, niistä erimielisyyksistä voi puhua asiatasolla niin, että kumpikin osapuoli kuuntelee toisen perustelut. Henkilökohtaisuuksiin ei kannata mennä.

      • Niinpä, jokainen voi isse issekseen miettiä kykeneekö siihen.


      • yksi näkökulma
        lusiina5 kirjoitti:

        Niinpä, jokainen voi isse issekseen miettiä kykeneekö siihen.

        On monia tapoja tuoda mielipiteitään esille. Jokainen voisi tosiaankin miettiä, miten itse menettelee. Se on haasteellista, jos vastapuoli on aina hyökkäävä. Siinä olisi hyvä miettiä miten vastaa. Jos hyökkää takaisin, siitä voi tulla loputon riita. Toissaalta ei ole hyvä alistuakaan. Onhan omaankin mielipiteeseen oikeus


      • yksi näkökulma kirjoitti:

        On monia tapoja tuoda mielipiteitään esille. Jokainen voisi tosiaankin miettiä, miten itse menettelee. Se on haasteellista, jos vastapuoli on aina hyökkäävä. Siinä olisi hyvä miettiä miten vastaa. Jos hyökkää takaisin, siitä voi tulla loputon riita. Toissaalta ei ole hyvä alistuakaan. Onhan omaankin mielipiteeseen oikeus

        Veit sanat suustani. On haastavaa jos yrität ystävällisesti kohdella mutta vastapuoli ei tule lainkaan vastaan vaan hyökkäilee hykkäilemisestä päästyäänkin. Silloinhan ainakaan sopua ei tule milloinkaan. Mikä olisi viisainta, alistua hyökkijän tahtoon vai pitää oma näkemyksensä jonka kokee oikeana ja oikeudenmukaisena kuitenkin. Ei epäasiallisuuksien edessä tarvitse alistuakkaan.


      • yksi näkökulma
        lusiina5 kirjoitti:

        Veit sanat suustani. On haastavaa jos yrität ystävällisesti kohdella mutta vastapuoli ei tule lainkaan vastaan vaan hyökkäilee hykkäilemisestä päästyäänkin. Silloinhan ainakaan sopua ei tule milloinkaan. Mikä olisi viisainta, alistua hyökkijän tahtoon vai pitää oma näkemyksensä jonka kokee oikeana ja oikeudenmukaisena kuitenkin. Ei epäasiallisuuksien edessä tarvitse alistuakkaan.

        No. Oliskohan hyvä vältellä hyökkäilijää? Mutta oliskohan sekin jonkinlaista luovuttamista?


      • yksi näkökulma kirjoitti:

        No. Oliskohan hyvä vältellä hyökkäilijää? Mutta oliskohan sekin jonkinlaista luovuttamista?

        No sillain varmaan jotta ei huomioisi mitenkään tätä hyökkäilijää. Ei vastaisi milloinkaan mitenkään. En oikein muuta keksi.


      • yksi näkökulma
        lusiina5 kirjoitti:

        No sillain varmaan jotta ei huomioisi mitenkään tätä hyökkäilijää. Ei vastaisi milloinkaan mitenkään. En oikein muuta keksi.

        Tuo voisi olla parasta, jos se, että hänelle vastaa vain yllyttää häntä.


      • yksi näkökulma kirjoitti:

        Tuo voisi olla parasta, jos se, että hänelle vastaa vain yllyttää häntä.

        Kokeillaan..................................


      • toinen näkökulma
        lusiina5 kirjoitti:

        Kokeillaan..................................

        On mahdollista, että hän aluksi tekee kaikkensa, että saisi huomionsa.


      • toinen näkökulma kirjoitti:

        On mahdollista, että hän aluksi tekee kaikkensa, että saisi huomionsa.

        No hän voisi saada huomiota jos kirjoittaisi ystävällisesti ja yhteistyöhaluisesti.


      • toinen näkökulma
        lusiina5 kirjoitti:

        No hän voisi saada huomiota jos kirjoittaisi ystävällisesti ja yhteistyöhaluisesti.

        Niin. Huomioisi hyvän käytöksen, mutta asiattomuudet olisivat ilmaa.


      • toinen näkökulma kirjoitti:

        Niin. Huomioisi hyvän käytöksen, mutta asiattomuudet olisivat ilmaa.

        Näin voisi toimia.


      • toinen näkökulma
        lusiina5 kirjoitti:

        Näin voisi toimia.

        Näillä keskustelupalstoilla on oma viehätyksensä siinä, että voi kohdata ihmisiä, joita ei tavallisessa elämässä kohtaa. Joskus on hyvä kuulla toistenkin elämänkatsomusta ja elämänkokemusta. Siksi olisi mukavaa, jos keskusteluissa kaikki jollain lailla kunnioittaisivat toisiaan. Se vapauttaisi jotenkin ehkä keskusteluakin


      • toinen näkökulma kirjoitti:

        Näillä keskustelupalstoilla on oma viehätyksensä siinä, että voi kohdata ihmisiä, joita ei tavallisessa elämässä kohtaa. Joskus on hyvä kuulla toistenkin elämänkatsomusta ja elämänkokemusta. Siksi olisi mukavaa, jos keskusteluissa kaikki jollain lailla kunnioittaisivat toisiaan. Se vapauttaisi jotenkin ehkä keskusteluakin

        Samaa mieltä olen. Jokainen katsoo tätä maailmaa omasta näkövinkkelistään käsin mutta voisi ainakin kuunnella jos ei ymmärtää myös toisten kokemuksia ja näkemyksiä. Sehän olisi ihan hedelmällistä. Jos on eri mieltä jostain asiasta ei kumpikaan ole huonompi tai parempi.


      • toinen näkökulma
        lusiina5 kirjoitti:

        Samaa mieltä olen. Jokainen katsoo tätä maailmaa omasta näkövinkkelistään käsin mutta voisi ainakin kuunnella jos ei ymmärtää myös toisten kokemuksia ja näkemyksiä. Sehän olisi ihan hedelmällistä. Jos on eri mieltä jostain asiasta ei kumpikaan ole huonompi tai parempi.

        Se olisi ihanne, jos sellainen jollain keskustelupalstalla onnistuisi. Mielipiteet muodostuvat usein omista kokemuksista. Jollain muulla voi olla elämänkokemusta, joka voi tuoda toista näkäkulmaa


      • toinen näkökulma kirjoitti:

        Se olisi ihanne, jos sellainen jollain keskustelupalstalla onnistuisi. Mielipiteet muodostuvat usein omista kokemuksista. Jollain muulla voi olla elämänkokemusta, joka voi tuoda toista näkäkulmaa

        Olet harvinaisen oikeassa. Sitä voisi saada jopa ahaa-elämyksiä, joita ei itse ole tullut ajatelleeksikaan. Täytyisi vaan olla avoimin mielin korvat höröllään. Hedelmällisimmillään näkökulma laajemisi ehkä.


      • toinen näkökulma
        lusiina5 kirjoitti:

        Olet harvinaisen oikeassa. Sitä voisi saada jopa ahaa-elämyksiä, joita ei itse ole tullut ajatelleeksikaan. Täytyisi vaan olla avoimin mielin korvat höröllään. Hedelmällisimmillään näkökulma laajemisi ehkä.

        Nimenomaan ja liittyy tämän ketjun aloitukseesi. Aika usein ketjut rönsyilee aloitus aiheesta kokonaan pois. Ei se aina huono asia ole mutta keskustelumme tällä kertaa on ollut ainakin suurimmaksi osaksi positiivarien ajatuksesta. Todella hyvä ajatus.


      • toinen näkökulma kirjoitti:

        Nimenomaan ja liittyy tämän ketjun aloitukseesi. Aika usein ketjut rönsyilee aloitus aiheesta kokonaan pois. Ei se aina huono asia ole mutta keskustelumme tällä kertaa on ollut ainakin suurimmaksi osaksi positiivarien ajatuksesta. Todella hyvä ajatus.

        Positiivareilla on paljon hyviä ajatuksia, oikeasti. Ajatusten aamiaisilla ainakin minä "mässäilen" ja saan uusia oivalluksia omaankin elämääni ja hymyä päivään :).Ne tukevat omai ajatulsia ja parhaimmillaan auttavat ymmärtäämään toisten. Kaikki eivät kuitenkaan ymmmärrä miksi niitä halutaan jakaa toistenkin iloksi, eivät siis näe samalla tavalla.


      • toinen näkökulma
        lusiina5 kirjoitti:

        Positiivareilla on paljon hyviä ajatuksia, oikeasti. Ajatusten aamiaisilla ainakin minä "mässäilen" ja saan uusia oivalluksia omaankin elämääni ja hymyä päivään :).Ne tukevat omai ajatulsia ja parhaimmillaan auttavat ymmärtäämään toisten. Kaikki eivät kuitenkaan ymmmärrä miksi niitä halutaan jakaa toistenkin iloksi, eivät siis näe samalla tavalla.

        Kaikki ei ymmärrä, mutta hehän voivat avata omia ketjuja haluamistaan aiheista. Ei tarvitse jäädä harmittelemaan toisten aiheita. Hassua, että puheenaihe jollekin löytyy siitä, miten huonon aiheen joku on aloittanut.


      • toinen näkökulma kirjoitti:

        Kaikki ei ymmärrä, mutta hehän voivat avata omia ketjuja haluamistaan aiheista. Ei tarvitse jäädä harmittelemaan toisten aiheita. Hassua, että puheenaihe jollekin löytyy siitä, miten huonon aiheen joku on aloittanut.

        Osui ja uppos tuo "miten huonon aiheen joku on aloittanut." Eli poiketaan heti alkuunsa aiheesta ja ajatuksesta millä joku on esim. aloituksen tehnyt. Sivuutetaan aloituksen aihe ja keskitytään siihen onko aihe hyvä vai ei. Tai henkilöitetään aihe ja sen mukaan valitaan onko aihe hyvä vai ei vaikka olisi kyse mistä asiasta.

        Kun tekee oman aloituksen saa valita ihan ikioman aiheen. Sehän on keskustelupalstojen rikkaus ja kaikkiin ketjuihin ei tarvitse osasllistua jos ei kiinnosta. Kukin valitkoon aiheensa kiinostuksen mukaisesti. Mielenkiintoista että suurin osa energiasta käytetään siihen kenellä on oikeutus kirjoittaa julkisella palstalla, joka ei vaadi rekisteröitymistä. Olen usein miettinyt että onkohan tämä nyt ihan todellista?


      • toinen näkökulma
        lusiina5 kirjoitti:

        Osui ja uppos tuo "miten huonon aiheen joku on aloittanut." Eli poiketaan heti alkuunsa aiheesta ja ajatuksesta millä joku on esim. aloituksen tehnyt. Sivuutetaan aloituksen aihe ja keskitytään siihen onko aihe hyvä vai ei. Tai henkilöitetään aihe ja sen mukaan valitaan onko aihe hyvä vai ei vaikka olisi kyse mistä asiasta.

        Kun tekee oman aloituksen saa valita ihan ikioman aiheen. Sehän on keskustelupalstojen rikkaus ja kaikkiin ketjuihin ei tarvitse osasllistua jos ei kiinnosta. Kukin valitkoon aiheensa kiinostuksen mukaisesti. Mielenkiintoista että suurin osa energiasta käytetään siihen kenellä on oikeutus kirjoittaa julkisella palstalla, joka ei vaadi rekisteröitymistä. Olen usein miettinyt että onkohan tämä nyt ihan todellista?

        Jotain mätää on tässä palstassa. Vähän kirjoittajia. Tämän päivän aikana aikana sinä, minä ja yksi, joka toisessa ketjussa kommentoi ilmeisesti mieliaiheestaan.Eilenkään ei ollut kovin montaa. Kari omassa ketjussaan muutaman kommentin, minä ja sinä täällä ja toisessa ketjussa joku kommmentoi meidän keskusteluamme.


      • mjgjgjgjfxc
        toinen näkökulma kirjoitti:

        Jotain mätää on tässä palstassa. Vähän kirjoittajia. Tämän päivän aikana aikana sinä, minä ja yksi, joka toisessa ketjussa kommentoi ilmeisesti mieliaiheestaan.Eilenkään ei ollut kovin montaa. Kari omassa ketjussaan muutaman kommentin, minä ja sinä täällä ja toisessa ketjussa joku kommmentoi meidän keskusteluamme.

        Moni ei viitsi kirjoitella.kun kirjoituksia tahallaan väärennetäänja irvaillaan.


      • toinen näkökulma kirjoitti:

        Jotain mätää on tässä palstassa. Vähän kirjoittajia. Tämän päivän aikana aikana sinä, minä ja yksi, joka toisessa ketjussa kommentoi ilmeisesti mieliaiheestaan.Eilenkään ei ollut kovin montaa. Kari omassa ketjussaan muutaman kommentin, minä ja sinä täällä ja toisessa ketjussa joku kommmentoi meidän keskusteluamme.

        Minä myöskään en oikein tiedä mikä tämä palsta on. Yrittääkö täällä joku oikeasti hiljentää tämän palstan ja kontrolloida kuka saa kirjoittaa ja kuka ei, siis määräillä täällä? Ja millä valtuuksilla, omituista. Jos joku syöpää sairastava kirjoittaa, siihen tulee vain joku tsempppiä kommentti ja sitten keskitysään taas kommentyimaan ilkeyksillä muita. Ei ihan tavanomaista?


      • mjgjgjgjfxc kirjoitti:

        Moni ei viitsi kirjoitella.kun kirjoituksia tahallaan väärennetäänja irvaillaan.

        Nii ja joku saa siitä vaan vettä myllyyn :).


      • rauhaa keskusteluun
        lusiina5 kirjoitti:

        Minä myöskään en oikein tiedä mikä tämä palsta on. Yrittääkö täällä joku oikeasti hiljentää tämän palstan ja kontrolloida kuka saa kirjoittaa ja kuka ei, siis määräillä täällä? Ja millä valtuuksilla, omituista. Jos joku syöpää sairastava kirjoittaa, siihen tulee vain joku tsempppiä kommentti ja sitten keskitysään taas kommentyimaan ilkeyksillä muita. Ei ihan tavanomaista?

        No ei. Tein sellaista, mikä ei välttämättä ole oikein. Itsehän sanoin, että ei kannata kommentoida asiattomuuksiin. Tein nyt toisin. Joku tunneside täytyy olla ihmiseen, jota pitää likasankonaan. Sille en mitään voi,jos joku haluaa minua sinuna pitää. En voi mitenkään todistaa,etten ole sinä


      • rauhaa keskusteluun kirjoitti:

        No ei. Tein sellaista, mikä ei välttämättä ole oikein. Itsehän sanoin, että ei kannata kommentoida asiattomuuksiin. Tein nyt toisin. Joku tunneside täytyy olla ihmiseen, jota pitää likasankonaan. Sille en mitään voi,jos joku haluaa minua sinuna pitää. En voi mitenkään todistaa,etten ole sinä

        No et voikkaan, voiko täällä kukaan?Outoa et joku aina vaan näkee jokaisessa Lusiinalle vastaajassakin Lusiinan? Minä olen saanut melko hyvin pidettyä itseni pois kommentoimasta. Aika omituinen tunneside jos pitää likasankona pitää? Enkä oikein jaksa uskoa siihen. Jotain vaan ärsyttää oloni täällä ja luulen että ehkä se liittyy aikaisemmmilla vuosilla tekemiini kirjoitteluihin ;)


      • sopu sijaa antaa
        lusiina5 kirjoitti:

        No et voikkaan, voiko täällä kukaan?Outoa et joku aina vaan näkee jokaisessa Lusiinalle vastaajassakin Lusiinan? Minä olen saanut melko hyvin pidettyä itseni pois kommentoimasta. Aika omituinen tunneside jos pitää likasankona pitää? Enkä oikein jaksa uskoa siihen. Jotain vaan ärsyttää oloni täällä ja luulen että ehkä se liittyy aikaisemmmilla vuosilla tekemiini kirjoitteluihin ;)

        Se ärsytys voi olla totta. Mutta hänen energiansa menee vain sinuun. Hän ei vastaile syöpäpotilaiden viesteihin. Keskittyy vain sinuun. Niin. Voihan niinkin olla että tiedät, mistä muistamme on alkanut. Voisiko sitä selvittää?


      • sopu sijaa antaa
        sopu sijaa antaa kirjoitti:

        Se ärsytys voi olla totta. Mutta hänen energiansa menee vain sinuun. Hän ei vastaile syöpäpotilaiden viesteihin. Keskittyy vain sinuun. Niin. Voihan niinkin olla että tiedät, mistä muistamme on alkanut. Voisiko sitä selvittää?

        Siis, jos tiedät, mistä kiistanne on alkanut, voisiko sitä selvittää. Että edes joskus loppuisi..


      • sopu sijaa antaa kirjoitti:

        Se ärsytys voi olla totta. Mutta hänen energiansa menee vain sinuun. Hän ei vastaile syöpäpotilaiden viesteihin. Keskittyy vain sinuun. Niin. Voihan niinkin olla että tiedät, mistä muistamme on alkanut. Voisiko sitä selvittää?

        No energianhukkausta sitten. Olen kylä huomannut et ei vastaa syöpäpotilaille vaan keskittyy syytämään rapaa meitsin päälle, mutta täytyy kyllä tunnustaa etten aina ole jäänyt kakkoseksi siinä kisassa. En usko että sitä voi selvittää enkä toiaalta tiedä haluanko edes. Antaa vain olla.


      • sopu sijaa antaa kirjoitti:

        Siis, jos tiedät, mistä kiistanne on alkanut, voisiko sitä selvittää. Että edes joskus loppuisi..

        No enhän voi tietenkään olla varma, minulla on vain omat luuloni :). Ei voi selvittää, kuten sanooin, antaa olla, minun puoleltani ainakin. Vaikka selviäisikin, se ei ratkaise mitään.


      • Nyt riittäääää
        lusiina5 kirjoitti:

        Minä myöskään en oikein tiedä mikä tämä palsta on. Yrittääkö täällä joku oikeasti hiljentää tämän palstan ja kontrolloida kuka saa kirjoittaa ja kuka ei, siis määräillä täällä? Ja millä valtuuksilla, omituista. Jos joku syöpää sairastava kirjoittaa, siihen tulee vain joku tsempppiä kommentti ja sitten keskitysään taas kommentyimaan ilkeyksillä muita. Ei ihan tavanomaista?

        Jospa Lusse menisit itseesi ja miettisit tätä asiaa,miksi palsta hiljenee ja syöpäpotilaat ovat poissa???

        Voiko olla näin että suhun on niin kyllästytty näilla ihme jutuillas millä ylläpidät palstaa.

        On moneen kertaan toivottu että et tuubita,että et juttele itses kanssa,positiivareita voi jokainen itse lukea halunsa mukaan.Halvennat lähimäistäsi näillä pierujutuillas ja muita suolisto syöpää sairastavia syöpäpotilaita.

        Syöpäpotilaat ja heidän lähimäiset tästä saavat kärsiä,mitä mieltä siitä olet,onks se oikein?

        Jos olet sitä mieltä että toimit oikein,niin.....


      • Nyt riittäääää kirjoitti:

        Jospa Lusse menisit itseesi ja miettisit tätä asiaa,miksi palsta hiljenee ja syöpäpotilaat ovat poissa???

        Voiko olla näin että suhun on niin kyllästytty näilla ihme jutuillas millä ylläpidät palstaa.

        On moneen kertaan toivottu että et tuubita,että et juttele itses kanssa,positiivareita voi jokainen itse lukea halunsa mukaan.Halvennat lähimäistäsi näillä pierujutuillas ja muita suolisto syöpää sairastavia syöpäpotilaita.

        Syöpäpotilaat ja heidän lähimäiset tästä saavat kärsiä,mitä mieltä siitä olet,onks se oikein?

        Jos olet sitä mieltä että toimit oikein,niin.....

        Valitettavasti en näe toiminnassani mitään väärää, siis mielestäni toimin oikein. Voit kysyä tuota pieuun ihastuneelta, miten hän näkee kirjoitustensa palvelevan palstaa, ellet se sitten ole sinä ;)?

        Siis aion edelleen tuubittaa, jos siltä tuntuu.
        Pääsääntöisesti en juttele itseni kanssa vaan kyllä täällä on ihan joku toine joka minulle vastailee, tympäseekö ;)?
        Positiivareita jaan ja täten autan toisikankin ne sivut iloksensa löytämään. Pierua kylvää täällä ihan joku muu kuin minä, luulen et se olet sinä.

        Siis MISTÄ syöpäpotilaat saavta kärsiä??? HALOO, menisitkös nyt vaan hieman itseesi.


      • -ra
        lusiina5 kirjoitti:

        Valitettavasti en näe toiminnassani mitään väärää, siis mielestäni toimin oikein. Voit kysyä tuota pieuun ihastuneelta, miten hän näkee kirjoitustensa palvelevan palstaa, ellet se sitten ole sinä ;)?

        Siis aion edelleen tuubittaa, jos siltä tuntuu.
        Pääsääntöisesti en juttele itseni kanssa vaan kyllä täällä on ihan joku toine joka minulle vastailee, tympäseekö ;)?
        Positiivareita jaan ja täten autan toisikankin ne sivut iloksensa löytämään. Pierua kylvää täällä ihan joku muu kuin minä, luulen et se olet sinä.

        Siis MISTÄ syöpäpotilaat saavta kärsiä??? HALOO, menisitkös nyt vaan hieman itseesi.

        Kirjoittele vaan,älä anna toisten masentaa sinua.Sama oikeus sinulla on kirjoittaa,kuin muillakin.


      • -ra kirjoitti:

        Kirjoittele vaan,älä anna toisten masentaa sinua.Sama oikeus sinulla on kirjoittaa,kuin muillakin.

        Haa! Ei tämän palstan ilkeilijöiden kiusanteko ole masentumisen arvoinen asia :).
        Toiset kirjoittelevat tunnettujen nikkien lisäksi vielä puskista ;).


      • -ra
        lusiina5 kirjoitti:

        Minä myöskään en oikein tiedä mikä tämä palsta on. Yrittääkö täällä joku oikeasti hiljentää tämän palstan ja kontrolloida kuka saa kirjoittaa ja kuka ei, siis määräillä täällä? Ja millä valtuuksilla, omituista. Jos joku syöpää sairastava kirjoittaa, siihen tulee vain joku tsempppiä kommentti ja sitten keskitysään taas kommentyimaan ilkeyksillä muita. Ei ihan tavanomaista?

        Olisikohan sen toisen syöpäpalstan perustaja.Heille kun ei monikaan kirjoittele,niin haluaa jotta tämäkin palsta lopetettaisiin,Hänenhän palstalle ei saanut kirjoittaa kuin ja vain syövästä.Muut ajettiin pois.Hän halusi määräillä jokaista kirjoituksesta.Ei ole arvaus kenestä on kysymys.Alku aikoina se oli vieläkin rajumpaa toisten kirjoituksia vastaan.Ehkä häntä hatuttaa kun hänen pälstalleen ei oikein kukaan kirjoittele.


      • -ra kirjoitti:

        Olisikohan sen toisen syöpäpalstan perustaja.Heille kun ei monikaan kirjoittele,niin haluaa jotta tämäkin palsta lopetettaisiin,Hänenhän palstalle ei saanut kirjoittaa kuin ja vain syövästä.Muut ajettiin pois.Hän halusi määräillä jokaista kirjoituksesta.Ei ole arvaus kenestä on kysymys.Alku aikoina se oli vieläkin rajumpaa toisten kirjoituksia vastaan.Ehkä häntä hatuttaa kun hänen pälstalleen ei oikein kukaan kirjoittele.

        Aijaa, minä en kyllä tiedä kuka sen toisen palstan perusti? Onko siellä seriffi vai kuka siellä kykenee määräilemään?


    • Täällä ollaan ja ihan hyvin on mennyt.

      Nyt iski kunnolla flunssa, johtuu varmaan ilman kosteudesta on ollut pilvistä ja muutama kunnon ukkonen.

      Täällä on hyvä terveydenhoito, menen kokeisiin täällä 2 kuukauden päästä.
      Lääkäri laittoi sähköisen konsultaatiopyynnön täältä päin, ja sen mukaan mennään.
      Täällä oleva lääkäri sai edelliset vastaukset sairaalaan, menen ihan sairaalaan kokeisiin sitten.
      Ajattelin kun tänne tulin että olemme hulluja, kulttuuri on niin erilainen ja koko elämä täällä.
      Mutta me ihmiset olemme kaikki samanlaisia kuitenkin, vaikka kieli on eri.

      • Mukavaa että sinulla on mennyt siellä hyvin ja olet saanut tarvitsemmasi palvelut.


    • m,m,m,m,mm,m

      Missä maassa olet ?

      • Olemme Brasiliassa Rion kaupungissa.
        Mies otti vastaan työtarjouksen, ja pesti on 2 uotinen. Talo jäi suomeen, sukulaiset huolehtii että torppa pysyy pystyssä.
        Lapset käy koulua täällä myös, minä olen alustavasti vuoden toukokuussa olisi tarkoitus palata.
        Asumme kerrostalossa, koti on saatu vihdoinkin kodiksi ja käyn nyt sukelluskurssia
        täällä myös. Haluan sukeltaa merellä myöhemmin.
        Täällä on paljon rikollisuutta myös, saa olla erittäin varovainen ettei eksy väärälle alueelle.
        Mies puhuu espanjaa ja pärjää sillä hyvin, hän opiskeli italiaa ja espanjaa kun kävi yliopistoa kotimaassaan.


      • claudia.
        claudia.c kirjoitti:

        Olemme Brasiliassa Rion kaupungissa.
        Mies otti vastaan työtarjouksen, ja pesti on 2 uotinen. Talo jäi suomeen, sukulaiset huolehtii että torppa pysyy pystyssä.
        Lapset käy koulua täällä myös, minä olen alustavasti vuoden toukokuussa olisi tarkoitus palata.
        Asumme kerrostalossa, koti on saatu vihdoinkin kodiksi ja käyn nyt sukelluskurssia
        täällä myös. Haluan sukeltaa merellä myöhemmin.
        Täällä on paljon rikollisuutta myös, saa olla erittäin varovainen ettei eksy väärälle alueelle.
        Mies puhuu espanjaa ja pärjää sillä hyvin, hän opiskeli italiaa ja espanjaa kun kävi yliopistoa kotimaassaan.

        Sähkö pätkii myrskyn jäljiltä.
        Lensin ulos kirjautumisesta kesken ja lause jäi kesken.
        Asumme alueella jossa on paljon eurooppalaisia ja pihaalue on rauhallinen, olen saanut uusia tuttavuuksia ja ainut ero mikä häiritsee on se että he eivät ole kotiäitejä kuten minä. Nuorinta käytän kerhossa ja siellä tapaan paikallisia perheenäitejä ja tyttäremme on saanut uusia ystäviä.
        Alussa pelotti sopeudunko, koska olen reviiritietoinen ja kaipaan omaa rauhaa, meillä on päivisin kotiapulainen. Pidämme hänet, en uskalla ottaa vastuuta yksin vieraassa maassa.
        Miehellä työajat on täällä lyhyempiä ja joustavia jää enemmän aikaa perheelle kuin suomessa.
        Se oli yllätys minulle että asia meni niin, luulin toisinpäin.


    • Pamaus sieltä;)

      Jos tulee täältä päin,niin se on palstan pomo jolta on päässyt valtava paukku,tuli oikeen reikä housuihin ja tenan rippeet lentelivät ilmassa:)

      • Kukahan tääll on palstan pomo? Tenat kyl on aikas ilmavia, päästää tuulet läpi ja joskus tuiskutkin.


    • m,m,m,m,

      Ei täällä kukaan ole pomo

      • No sitähän mäkin kysyin :). Jos tääll oiskin joku serihvi ni palsta vois olla toisenlainen.


      • tosissaan
        lusiina5 kirjoitti:

        No sitähän mäkin kysyin :). Jos tääll oiskin joku serihvi ni palsta vois olla toisenlainen.

        Hei,
        etkö sinä voisi alkaa seriffiksi, tai sitten nimimerkki Mailta?
        Te kaksi olisitte hyviä seriffejä, järkevät ja kivat ihmiset.
        Ehkä se olisi tämän palstan pelastus, luulen.


      • 3+17
        tosissaan kirjoitti:

        Hei,
        etkö sinä voisi alkaa seriffiksi, tai sitten nimimerkki Mailta?
        Te kaksi olisitte hyviä seriffejä, järkevät ja kivat ihmiset.
        Ehkä se olisi tämän palstan pelastus, luulen.

        Älkääs ny hulluja ehrottako! Lusse seriffinä palstan pelastus, totta tosiaankin! Lussehan on palstan pilaaja, ittensä kanssa keskustelija, syöpäpotilaitten epäilijä, itteensä täynnä oleva palstahäirikkö!


      • Ei mytistä
        3+17 kirjoitti:

        Älkääs ny hulluja ehrottako! Lusse seriffinä palstan pelastus, totta tosiaankin! Lussehan on palstan pilaaja, ittensä kanssa keskustelija, syöpäpotilaitten epäilijä, itteensä täynnä oleva palstahäirikkö!

        Aivan samaa mieltä.SUURI HÄIRIKKÖ!


      • 3+17 kirjoitti:

        Älkääs ny hulluja ehrottako! Lusse seriffinä palstan pelastus, totta tosiaankin! Lussehan on palstan pilaaja, ittensä kanssa keskustelija, syöpäpotilaitten epäilijä, itteensä täynnä oleva palstahäirikkö!

        Nii ja heittäisin kakii tollaset toisten kimpussa olevat niskeperseotteella ulos palstalta ;).


      • lusiina5 kirjoitti:

        Nii ja heittäisin kakii tollaset toisten kimpussa olevat niskeperseotteella ulos palstalta ;).

        Siis korjaan kaikki eika kakii ;)


      • Ei mytistä kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä.SUURI HÄIRIKKÖ!

        Juu suuri, 178 cm ja 123kg.


    • Järkea tähän touhuun

      Paukku-Lusse ei voi olla sheriffi,ei ole syöpäpotilas,eikä tiedä mitään syöpäpotilaan elämästä.Kuvittelee että se ruusuilla tanssimista ja tuubeilla ja huumorilla pelleilee syöpäpotilaiden kustanuksella.Puhuu itsensä pussiin ja keksii juttuja omasta päästään. EI EI EI

      • No en kyllä alkaiskaan mut ei tulis kyllä sinustakaan sefua tänne. Liian kiihkeä olet.


      • ----++++
        lusiina5 kirjoitti:

        No en kyllä alkaiskaan mut ei tulis kyllä sinustakaan sefua tänne. Liian kiihkeä olet.

        Katselin noita miinuksia ja plussia eri ketjuissa.Itse olisin pahoillani jos saisin miinuksia joka juttuuni mitä kirjoitan.Niiden tarkoitushan on että muut lukijat tuovat esille mitä mieltä asioista ovat.Vai olenko käsittänyt ihan väärin?


      • ----++++ kirjoitti:

        Katselin noita miinuksia ja plussia eri ketjuissa.Itse olisin pahoillani jos saisin miinuksia joka juttuuni mitä kirjoitan.Niiden tarkoitushan on että muut lukijat tuovat esille mitä mieltä asioista ovat.Vai olenko käsittänyt ihan väärin?

        Miinuksia voi yksi henkilö kylvää useita, . Myös plussia voi jakaa itselleen myös. Sitä voidaan käyttää kiusaamisen välineenä tällä saitillakin. Joten en edes katso niitä ta jos katson, en noteeraa. Siis saamani miinukst eivät vaikuta minun kirjoituksiini millään tavalla. Jos itse tiedän toimivani oikein, en välitä siis miinuksista. Ja sitä paitsi miinuksethan yllyyttävät ihmisiä lukemaan mitä on kirjoitettu :)).


      • tosissaan
        lusiina5 kirjoitti:

        Miinuksia voi yksi henkilö kylvää useita, . Myös plussia voi jakaa itselleen myös. Sitä voidaan käyttää kiusaamisen välineenä tällä saitillakin. Joten en edes katso niitä ta jos katson, en noteeraa. Siis saamani miinukst eivät vaikuta minun kirjoituksiini millään tavalla. Jos itse tiedän toimivani oikein, en välitä siis miinuksista. Ja sitä paitsi miinuksethan yllyyttävät ihmisiä lukemaan mitä on kirjoitettu :)).

        Niinpä, haluaisin todella tietää kuka on niin tympeentynyt elämäänsä, että viitsii jatkaa tuollaista pieru- yms. häiriköintiä täällä!
        Tai onko heitä useampiakin kirjoittajia, sillä aika nopeasti nuo ilkeät kommentit ilmestyvät. Tuntuu, että olisi aika sairas ihminen, jos jaksaisi päivystää palstalla melkein päivät pitkät. Hän olisi ottanut oikein elämäntehtäväkseen häiriköinnin täällä. Miinukset ja plussat kuuluvat samaan kiusaamissessioon sitten.
        Nyt ainakin huomataan se, että ei tuo ole henkilökohtaista ketään vastaan, koska ira oli aikaisemmin hän jota kiusasivat, mutta nyt on Lusiina5, hän saa kaiken p-kan niskaansa nykyään.


      • tosissaan kirjoitti:

        Niinpä, haluaisin todella tietää kuka on niin tympeentynyt elämäänsä, että viitsii jatkaa tuollaista pieru- yms. häiriköintiä täällä!
        Tai onko heitä useampiakin kirjoittajia, sillä aika nopeasti nuo ilkeät kommentit ilmestyvät. Tuntuu, että olisi aika sairas ihminen, jos jaksaisi päivystää palstalla melkein päivät pitkät. Hän olisi ottanut oikein elämäntehtäväkseen häiriköinnin täällä. Miinukset ja plussat kuuluvat samaan kiusaamissessioon sitten.
        Nyt ainakin huomataan se, että ei tuo ole henkilökohtaista ketään vastaan, koska ira oli aikaisemmin hän jota kiusasivat, mutta nyt on Lusiina5, hän saa kaiken p-kan niskaansa nykyään.

        Minua ei kiinnosta tietää kuka tai ketkä ovat niin tympeentyneitä, oleellista kuitenkin on että minua heidän häiriköintinsä ei täältä pois saa. Päinvastoin, mitä hanakammin ajetaan, sitä tiukemmin täällä istun. Lisäksi minulla on pieni epäilykseni noista häiriköistä, voin kuitenkin olla väärässäkin.

        Minä olen niin tottunut paskaan, jotta oikeastaan koen oloni täällä aika kotoisaksi ;).


      • m,m,m,m,m,m,m
        lusiina5 kirjoitti:

        Minua ei kiinnosta tietää kuka tai ketkä ovat niin tympeentyneitä, oleellista kuitenkin on että minua heidän häiriköintinsä ei täältä pois saa. Päinvastoin, mitä hanakammin ajetaan, sitä tiukemmin täällä istun. Lisäksi minulla on pieni epäilykseni noista häiriköistä, voin kuitenkin olla väärässäkin.

        Minä olen niin tottunut paskaan, jotta oikeastaan koen oloni täällä aika kotoisaksi ;).

        -hyvä Lusiina älä anna periksi,kyllä he tottuvat jotta sinua ei saa pois,eikä ole tarkoituskaan


    • -ra

      Samaa ajattelin minäkin.Toisiin rimpsuihin tuleen,50 toisiin wi mitään,ei noteerata milläänlaillaja aina samoille kirjoittajille tulee joka kirjoituksessa monta kymmentä plussaa.

      • m,m,m,m,m,

        Täällä pitäisi olla oma sefu,niin palsta siistyisi


      • m,m,m,m,m, kirjoitti:

        Täällä pitäisi olla oma sefu,niin palsta siistyisi

        Ala sinä sefuksi, vaikutat järkevältä.


    • -ra

      Perjantaina meille tulee pappi pitämään ehtoollista,ja samana päivänä oman kylän pappi soitti ja pyysi käymään kiekolla kertomassa kuulumiset,hän kun on ollut kuukauden lomalla.Kirkko on paikka jossa rauhoitun,tai metsäpolku

      • -ra

        Sory ei kiekolla vaan kirkolla


      • kisrkossa ja metsässä on lähes sama tunnelma. Minä tykkään myös. Samoin hautausmaalla.


      • lusiina5 kirjoitti:

        kisrkossa ja metsässä on lähes sama tunnelma. Minä tykkään myös. Samoin hautausmaalla.

        srry, siis tietysti kirkossa...............


    • Taas osuva viisaus Positiivareilta

      • m,m,m,m,

        Pitää täysin paikkansa


    • Kuka on palsta KISSA

      Katselin mihin aikaan mikäkin juttu oli kirjoitettu,tuntui vähän oudolta että sama kirjoittaja eri nimimrkeillä sai vastauksen heti.Yksin puhelua???!!Kuka nostaa kissan häntää....no kissa itse:) Kuka on palstan kissa?

    • Heikki Hännätön

      Korri-Kissa,tietty:)))

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe