koska saa antaa riisiä ja makaroonia vauvalle,en löytänyt mistään tietoa.
mitä ruokia teette 7-9kk vauvalle. reseptejä?
8kk vauvan ruoka
9
2854
Vastaukset
- kahden äiti
Riisiä saa antaa heti kun aloittaa kiinteät. Tosin monet vauvat eivät oikein osaa syödä keitettyä riisiä eli meinaa yökityttää tai kertyä poskiin palloksi. Eli esin kannattaa antaa pieniä määriä muun ruuan seassa tai sormiruokana tutustuttavaksi.
Makaronia saa antaa 6kk eteenpäin, niinkuin muitakin viljatuotteita. Monille vauvoillle mieluisaa sormin syötävää. Ruokaan sekoitettuna tulee taas tämä möykkykysymys eli voi yökityttää alkuun, jos ei osaa hienontaa ruokaa ikenillä.- ainakin jo 5kk!
kauraa saa antaa ainakin jo 5kk ikäisenä, sitä kun on 5kk puurossa. 4 viljan puuro 5kk
- minnin mami
Mitä riisiä ja mitä makaroonia, eli siis vaaleta vai tummaa.?
Nyt oltu vain peruna-bataatti linjalla ja olisi muutakin kiva kokeilla. - namnam
Mä oon keittäny täysjyväriisiä ja kauramakaroonia, koska niitä sattui kaapista löytymään. Kaippa sitä voi antaa ihan sekä tummaa että vaaleaa, tumma tietysti on terveellisempää.
Perunan ja bataatin lisäksi/sekaan voi laittaa myös esim. kukkakaalia, parsakaalia, porkkanaa ja/tai kesäkurpitsaa. Niilla saa myös kivaa vaihtelua ruokiin. Ja jos vauvasi on jo 8kk vanha, oothan antanu myös lihaa/kalaa/kanaa/kananmunaa? Näillä aineksilla saa aikaan jo aika monenmoista variaatiota :) - minnin mami
juu toki oon antanut, mutta lähinnä mietin lisäkkeeksi jotain muuta kuin perunaa tai bataattia.
- Niiiiikkii
Meillä on 9kk ikäiselle annettu esim. kana, liha, jauheliha, kalaa, riisiä, makaroonia, perunaa, porkkanaa, bataattia, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, kananmunaa, tomaattia, parsakaalia jnejne.. Esim pakkasessa tällä hetkellä taitaa olla kana,riisi,kukkakaali mausteet (ei tietenkään suolaa) liha, peruna,porkkana, tomaattti makaroni,jauheliha, kananmuna, kesäkurpitsa sekotusta :)
- nicnikkini
mitä mausteita voi käyttää
- Nikkkikki
Olen laittanut, basilikaa, valkopippuria, tilliä ja sipulia myöskin laittanut jne. Pääasiassa käsittääkseni melkein mitä vain mausteita voi laittaa, muttei suolaa :)
- mama16012012
heips kysyisin sellaista että saako vasta 10kk ikäisenä antaa viiliä, siis maustamatonta. ja vielä sellasta että kuinka usein teidän 8kk lapsukaiset syö, onko se 4-5 kertaa päivässä hyvä ja lasketaanko hedelmäsose (se iso 8kk hedelmäsose purkki) ruuaksi. ja vielä yksi iltapala, annan iltapalaksi lämpöisen ruuan, mitä te annatte, jos annatte puuroa syökö aamulla jotain muuta, kyselen koska haluaisin vaihtelua antaa pojalleni, ja viisastua itsekkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092453
- 412382
- 1232276
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898- 411864