Mihin Suomen heimoon kuulut?

nainen ihanainen ♥♥

Oletko tyypillinen heimosi edustaja?
Vaikuttaako kommnetoijien heimo keskusteluun täällä?
Onko sinun vaikeampi ymmärtää ja tulla toimeen jonkun heimon ihmisten kanssa kuin jonkun toisen? Ja miksi?

Tässä oppikirjasta vm-1929 kivat luonnekuvaukset:
SUOMEN KANSAN HEIMOT (s. 51)
http://www.sci.fi/~alphabet/heimot.html

Minä olen keskikohdan tienoolta Pohjanmaata ja suomen- sekä ruotsinkielisiä on esipolvissani: puolihurri siis :D
Me keskipohjalaiset emme ole ihan niin kamalan suorapuheisia kuin eteläpohojalaaset :) mutta kyllä minutkin huomataan pohjanmaalaiseksi toisten heimojen parissa.
Ja ruotsinkielisethän ovat tunnetusti leppoisampia kuin suomenkieliset.

(Yks savolainen särki sydämeni vastikään - niisk nyyh - ja olen murrrrr murrrrr savolaisille, mutta Yritän olla näyttämättä sitä...)

48

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valkoiseen tuksu-heimoon.
      Heimomme inhoaa hölmöjä juttuja ja aloituksia.

H.

• nainen ihanainen ☺☺

@hunksz:

Tackar o bockar!

Olet luotettava! Tyylillesi uskollinen! Hyvä sä!

hunkszin aloituksia "Sossu ja Verenjuoksu" ja "Viisas hellyys"
        LOOOOOOOOOOOL XD

• Miksi muka?

• No jo..Hesarissa olikin tänään juttua miten meille on opetettu väärää tietoa milloin mistäkin asiasta. Minä ainakin kuulun ihan Suomalaiseen heimoon, asuin tai syntymä paikasta riippumatta.

• Saisiko tuosta

" Suomalaiseen heimoon " lisä valaistusta, siis tietoa mitähän ne ovat tai ketä.

• .

En ole koskaan älynnyt älyttömyyttä, että jokin "heimoon kuuluminen" määrittäisi ihmistä.
      Meissä kaikissa on kaikkia niitä harvoja sukuja, joita vaikkapa 1500-luvulla maassamme oli.

Ihmisyys, inhimillisyys on yksilössä, ei missään mukasukuun kuuluvuudessa.
      Ei pahuutta eikä hyvyyttä määritä jokin maaginen ikivanha suku, kyllä siitä yksilö itse on vastuussa, kuin kaikista muistakin ominaisuuksistaan.

Enkä sitten, nalkutuksen estämiseksi, ole lukenut muun kuin aloittajan kirjaimet.

• Juuret Etelä-Suomess

Kiitos hauskasta linkistä. Omalta kohdalta sukututkimus on vielä alkutekijöissään, en osaa sanoa mitä kaikkea juurilta löytyy.
      Seuraavan sukupolven kohdalla tiedän paremmin.

• Kaupunkilainen

Kuinkahan moni nykyaikana on enää puhtaasti mitään heimoa? Minäkin olen hämäläisen ja karjalaisen jälkeläinen, joka on elänyt suurimman osan elämästään Helsingissä.

Tunnistan itsessäni molempien piirteitä, olen puhelias ja vilkas kuin karjalainen ainakin, mutta välillä saamaton, laiska ja hidasälyinen hämäläisen tapaan.

• fiina...

POHJALAISET ovat erikoinen heimohaara, joka näyttää syntyneen hä
      mäläisten, savolaisten ja ruotsalaisten sekoittumisen kautta.
      Pohjalaiset ovat tarmokkaita, urhoollisia, tulisia ja
      kerskailevaisia. He ovat kestäviä maantyössä ja taitavia käsitöissä.

• ♫♪ nainen ihanainen

Jaa, mitähän sanois :DDD

En ole koskaan älynnyt älyttömyyttä minäkään mutta olen kyllä havainnut erilaisuutta savolaisissa ja karjalaisissa meihin keskipohjalaisiin verratessani. Sotien jälkeen tuli karjalaisia asumaan kotiseudulleni ja kyllä siinä suuri ero oli, varsinkin miehissä sen eron huomasi: karjalaismiehet olivat kovin uteliaita ja puheliaita.
      Savolaisten kanssa taas en tule toimeen ollenkaan. Juu, lupsakoita. Katin kontit. Ilkeitä ovat ja valehteleminen sujuu kuin vettä vaan.
      Te eteläpohjalaiset olette kokemukseni mukaan meitä vähän pohjoisemman asukkaita retevämpiä ja sitä murrettakaan en ymmärrä.
      Eipä monikaan lie puhtaasti jotain heimoa, mutta ei ne heimot täysin sekoittuneet ole. Minullakaan ei ole esim. karjalais- eikä kainuulais- eikä lappalaisjuuria. Savolaisjuuria vähän on ;(

• Pirre*

Savolaista isäni puolelta ja äitini puolelta yläkarjalaisia, mutta puhdasverinensavo-karjalainen en ole minäkään, montaa ja muuta on sekoittunut aikojen saatossa perimääni, esim. kainuulaista, ja taitaa jotain mennä tuonne jonnekin venäjän aroillekin tai tulla, mutta jostain kummasta kummiskin, ei tiijjetä ihan tarkkaan mistä :)

Pohjalaisista on kivoja kokemuksia poikamme tyttöystävien kautta, - tykkää kuulemma suorista pohjalaisista, kyselin kun aina sieltä saakka löytää :)

• ♂♀ nainen ihanainen

@Pirre*:

Kiva, että miniän valinta menee nappiin.
        Minulla puolestaan on vävyt ja miniä karjalaisia aivan rajan pinnasta jokainen. Mieluisia ovat kaikki minullekin. Ei tarvinnut ulkomailta hakea vierasta verta. Hyvin valitsivat siinäkin mielessä, että sukulaisuutta ei löydy ainakaan 500 vuoteen, jos sittenkään.
        Suomen mieslinjatkin tulivat pääasiassa kahta reittiä Suomeen
        Iivarinpojat läntistä ja Niilonpojat Siperian mammutinmetsästäjät itäistä reittiä. Meidän suvuissa on I-haploryhmää = Iivarinpoikia enimmäkseen ja itäsuomessa Niilonpoikia = N-haploryhmää.
        Jos kiinnostaa, niin linkkejä, jotka kertovat enemmän
        http://kurrinsuku.net/7
        http://suvut.genealogia.fi/henttonen/dnatutkimus.htm

• Pirre*
        ♂♀ nainen ihanainen kirjoitti:

@Pirre*:

Minulla puolestaan on vävyt ja miniä karjalaisia aivan rajan pinnasta jokainen. Mieluisia ovat kaikki minullekin. Ei tarvinnut ulkomailta hakea vierasta verta. Hyvin valitsivat siinäkin mielessä, että sukulaisuutta ei löydy ainakaan 500 vuoteen, jos sittenkään.
        Iivarinpojat läntistä ja Niilonpojat Siperian mammutinmetsästäjät itäistä reittiä. Meidän suvuissa on I-haploryhmää = Iivarinpoikia enimmäkseen ja itäsuomessa Niilonpoikia = N-haploryhmää.

Kiitos mielenkiintoisista linkeistä!

Täytyy sanoa että olisipa jännittävää tutkituttaa tuo DNA:aansa, ja ns. alkuperänsä vuosisatojen päähän, 207 vuotta taaksepäin on helppo laskea/lukea isän isät, niitä on kahdeksan kappaletta, eli vain kahdeksan sukupolvea taaksepäin on luettavissa.

• Pirre*
        ♂♀ nainen ihanainen kirjoitti:

@Pirre*:

Isäni suvun tulosuunnasta ei ole täyttä varmuutta, mutta esi-isien etunimistä päätellen lännestä (Anderssia ja Olofia)..tai sitten lapset ristitty aikaan jolloin idän nimistä ei tykätty..

Isän äidin suvusta on tarinaa, että oisi ollut ensin puolalainen sotilas vankina, joka sitten karkasi ja meni Norjaan ja sieltä kautta palautui viimein Suomeen...mutta nämä on vain perimätietoa...en tiedä kuinka tuota sukulinjaa voisi tutkiakaan...tätä sukulaista sanoin aiemmin venäjän aroilta tulleiksi, eli on itää ja länttä sekaisin meilläkin.

• nainen ihanainen ♥♥
        Pirre* kirjoitti:

Isäni suvun tulosuunnasta ei ole täyttä varmuutta, mutta esi-isien etunimistä päätellen lännestä (Anderssia ja Olofia)..tai sitten lapset ristitty aikaan jolloin idän nimistä ei tykätty..

Isän äidin suvusta on tarinaa, että oisi ollut ensin puolalainen sotilas vankina, joka sitten karkasi ja meni Norjaan ja sieltä kautta palautui viimein Suomeen...mutta nämä on vain perimätietoa...en tiedä kuinka tuota sukulinjaa voisi tutkiakaan...tätä sukulaista sanoin aiemmin venäjän aroilta tulleiksi, eli on itää ja länttä sekaisin meilläkin.

@Pirre*:

Jos patrilineaarinen = isälinjainen jälkeläinen löytyy testattavaksi, niin kyllä aikas paljon saa selville: haploryhmän, uusia kaukaisia sukulaisuuksia ulkomailta ja Suomestakin, joista voi olla hyötyä suvun jäljityksessä taaksepäin .

Minulla on esi-isä, jonka suku on Puolan seudulta - äitini isän suoraa isälinjaa. Olen tästä teettänyt Y-DNA-testin. Varmaa kirjallista tietoa on, että on syntynyt 1688 Ruotsin hallitsemalla Inkerinmaalla. Isä lie ollut upseeri taikka tilanomistaja, joka ilmeisesti muutti sinne Ruotsin houkuttelemana Saksasta tai ainakin yhtäaikaa saksalaisten kanssa. Ruotsi halusi saksalaisia Inkerinmaalle järjestämään sotien autioittamaan Inkeriin yhteiskunnallisen systeemiin, savolaiset houkuteltiin alamaisiksi.
        Suuren Pohjan sotaan tuo esi-isäni osallistui Ruotsin armeijan korpraalina ja kirjurina - karoliini siis oli - ja sitä kautta tutustui Ruotsin Länsipohjasta olevaan luutnanttiin. Nai luutnantin tyttären sodan loputtua. Luutnantti jäi venäläisten vangiksi Pultavan taistelussa 1709 mutta palasi kotiinsa Ruotsiin 1722. Puolalaissukuinen korpraali-esi-isäni muutti Pohjanlahden yli Keski-Pohjanmaalle vaimoneen ja luutnantti-appensa ja anoppinsa muutaman vuoden päästä tulivat perässä.
        Tuon puolalaissjuuret omaavan esi-isän haploryhmä on R1. Tähän mennessö lähin ulkomailta löytynyt etäsukulainen on USAssa asuva mies, jonka isä on syntynyt Rostovissa mutta paennut sieltä sosialismia ja kuollut Saksassa toisen maailmasodan melskeissä jättäen poikansa orvoksi --> adoptoitiin USAan. Puolalaiset eivät taida juurikaan teettää kalliita DNA-testejä, luulen.

• Pirre*
        nainen ihanainen ♥♥ kirjoitti:

@Pirre*:

Jos patrilineaarinen = isälinjainen jälkeläinen löytyy testattavaksi, niin kyllä aikas paljon saa selville: haploryhmän, uusia kaukaisia sukulaisuuksia ulkomailta ja Suomestakin, joista voi olla hyötyä suvun jäljityksessä taaksepäin .

Minulla on esi-isä, jonka suku on Puolan seudulta - äitini isän suoraa isälinjaa. Olen tästä teettänyt Y-DNA-testin. Varmaa kirjallista tietoa on, että on syntynyt 1688 Ruotsin hallitsemalla Inkerinmaalla. Isä lie ollut upseeri taikka tilanomistaja, joka ilmeisesti muutti sinne Ruotsin houkuttelemana Saksasta tai ainakin yhtäaikaa saksalaisten kanssa. Ruotsi halusi saksalaisia Inkerinmaalle järjestämään sotien autioittamaan Inkeriin yhteiskunnallisen systeemiin, savolaiset houkuteltiin alamaisiksi.
        Suuren Pohjan sotaan tuo esi-isäni osallistui Ruotsin armeijan korpraalina ja kirjurina - karoliini siis oli - ja sitä kautta tutustui Ruotsin Länsipohjasta olevaan luutnanttiin. Nai luutnantin tyttären sodan loputtua. Luutnantti jäi venäläisten vangiksi Pultavan taistelussa 1709 mutta palasi kotiinsa Ruotsiin 1722. Puolalaissukuinen korpraali-esi-isäni muutti Pohjanlahden yli Keski-Pohjanmaalle vaimoneen ja luutnantti-appensa ja anoppinsa muutaman vuoden päästä tulivat perässä.
        Tuon puolalaissjuuret omaavan esi-isän haploryhmä on R1. Tähän mennessö lähin ulkomailta löytynyt etäsukulainen on USAssa asuva mies, jonka isä on syntynyt Rostovissa mutta paennut sieltä sosialismia ja kuollut Saksassa toisen maailmasodan melskeissä jättäen poikansa orvoksi --> adoptoitiin USAan. Puolalaiset eivät taida juurikaan teettää kalliita DNA-testejä, luulen.

Mummini suku, ja isäni isän suku eivät juuri ole olleet yhteydessä, ja niinollen perimätietokin on vähäistä, - oisi tosiaan mielenkiintoista tietää tarkemmin minne asti juurekset vie sen suvun kohdalla.

Isän sukunimisiä löytyy jo 1500 -luvulta, mutta ei tiedetä onko suvut sukua 1720 luvun esi-isien kanssa, senkin kai tuolla testillä voisi selvittää..taidampa. :)

• ♥♥ nainen ihanainen
        Pirre* kirjoitti:

Mummini suku, ja isäni isän suku eivät juuri ole olleet yhteydessä, ja niinollen perimätietokin on vähäistä, - oisi tosiaan mielenkiintoista tietää tarkemmin minne asti juurekset vie sen suvun kohdalla.

Isän sukunimisiä löytyy jo 1500 -luvulta, mutta ei tiedetä onko suvut sukua 1720 luvun esi-isien kanssa, senkin kai tuolla testillä voisi selvittää..taidampa. :)

@Pirre*:

Ensin kannattaa kaikki kirjalliset säilyneet lähteet tutkia - kaikki kivet kääntää sillä suunnalla. DNA-tutkimus on sukututkimuksen lisä ja viimeinen keino, kun kaikki muu on yritetty.
        Sitten, kun DNA-tutkimuksia on tehty paljon, niin tilanne on toinen. Nyt niitä on valitettavan vähän vielä. Onneksi kuitenkin esim. sen USAssa sijaitsevan laboratorion tuloksia vertaillaan maailmanlaajuisesti, joka tekee Suomi DNA-projektin
        http://www.familytreedna.com/public/finland/
        kautta tilatut testit.
        Tässä luettelo Suomen osalta tehdyista Y-DNA-testeistä ja vanhimman löydetyn isälinjan esi-isän nimi, synt.paikka ja kuolinpaikka (jos tiedossa)
        http://www.familytreedna.com/public/finland/default.aspx?section=ysnp
        Tarkistapas, löytyykö listasta esi-isiesi nimiä tutuilta paikkakunnilta :)

Teettämäni (ja maksamani) testi on nro 185581.

• Pirre*
        ♥♥ nainen ihanainen kirjoitti:

@Pirre*:

Ensin kannattaa kaikki kirjalliset säilyneet lähteet tutkia - kaikki kivet kääntää sillä suunnalla. DNA-tutkimus on sukututkimuksen lisä ja viimeinen keino, kun kaikki muu on yritetty.
        Sitten, kun DNA-tutkimuksia on tehty paljon, niin tilanne on toinen. Nyt niitä on valitettavan vähän vielä. Onneksi kuitenkin esim. sen USAssa sijaitsevan laboratorion tuloksia vertaillaan maailmanlaajuisesti, joka tekee Suomi DNA-projektin
        http://www.familytreedna.com/public/finland/
        kautta tilatut testit.
        Tässä luettelo Suomen osalta tehdyista Y-DNA-testeistä ja vanhimman löydetyn isälinjan esi-isän nimi, synt.paikka ja kuolinpaikka (jos tiedossa)
        http://www.familytreedna.com/public/finland/default.aspx?section=ysnp
        Tarkistapas, löytyykö listasta esi-isiesi nimiä tutuilta paikkakunnilta :)

Teettämäni (ja maksamani) testi on nro 185581.

Eipä löytynyt, ilm. ei kukaan ole teettäneet vielä testejä, - tuttuja paikkakuntia kyllä löytyi..esi-isien asuinpaikkojakin, vaikka eihän niitä isän puolella ole kuin kaksi.

• av

Suomen maaorjiin (vanha-suomi)

hunksz on oikeassa --välillä.

• ☺☺ nainen ihanainen

@av:

Just, ja lyhenne on Suomen maorit :DDD

"Maorin kielessä sana māori tarkoittaa normaalia tai alkuperäistä. Alun perin sillä erotettiin ihmiset hengistä ja muista yliluonnollisista olioista."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Maorit

• av
        ☺☺ nainen ihanainen kirjoitti:

@av:

"Maorin kielessä sana māori tarkoittaa normaalia tai alkuperäistä. Alun perin sillä erotettiin ihmiset hengistä ja muista yliluonnollisista olioista."

Nyt ole nolla keskustelussa. Lunastusmaat--- . Raja kymijoki.

Hölmöjen kanssa en keskustele.

• ☺☺ nainen ihanainen
        av kirjoitti:

@av:

Just, ja tässä hyvä neuvo meille molemmille ja muillekin :D
        Kun keskustelet idiootin kanssa pidä huolta, että hän ei tee samoin.

• nainen ihanainen ♥♥
        av kirjoitti:

En nyt kysymykselläni ihan tuota tarkoittanut. Olivat nämä Venäjään kuuluneella alueella asuneet ja lähes maaorjan asemassa olleet jotain heimoa. Savolaisia, karjalaisia?
        Jo 1600-luvulla savolaisilla asutettiin Ruotsin suurvallan haltuun tullut autioitunut Inkerinmaa. Savolaiset joutuivat alamaisiksi kartanonherroille , joka ylempi luokka oli Saksan suunnasta Ruotsin toimesta eduilla houkuteltu. (mun yhden esi-isän suku on näitä Saksan suunnasta tulleita luku- ja kirjoitustaitoisia jo 1600-1700-luvulla)

Sorry, en tahdo jaksaa olla minäkään asiallinen, kun on täällä niin paljon kaikenmoista joutavaa höpöä, kuten nyt vaikka tuo yks H :DDD

• av

En nyt kysymykselläni ihan tuota tarkoittanut. Olivat nämä Venäjään kuuluneella alueella asuneet ja lähes maaorjan asemassa olleet jotain heimoa. Savolaisia, karjalaisia?
        Jo 1600-luvulla savolaisilla asutettiin Ruotsin suurvallan haltuun tullut autioitunut Inkerinmaa. Savolaiset joutuivat alamaisiksi kartanonherroille , joka ylempi luokka oli Saksan suunnasta Ruotsin toimesta eduilla houkuteltu. (mun yhden esi-isän suku on näitä Saksan suunnasta tulleita luku- ja kirjoitustaitoisia jo 1600-1700-luvulla)

Sorry, en tahdo jaksaa olla minäkään asiallinen, kun on täällä niin paljon kaikenmoista joutavaa höpöä, kuten nyt vaikka tuo yks H :DDD

näkyy historiassa kai ovat oikeita ja ovat näin luulen....

On turhaa yrittää kertoa että saksalaiset olisivat perustaneet Suomen tai muut...

Suomi tänään-- haluaa olla aina esillä maailmassa- ulkona ja sisällä, kuitenkin totuus suomalaisista on minulla minun sisällä että olen tullut idästä.

En ole suomenkansalainen eikä myöskään lapset.

Luulen lapset tuntevat kuitenkin mikä on perinne, he puhuvat hyvää suomea.

Historia täytyy kuitenkin aina olla kaikessa totuus oli kaukana tai lähellä.

• av
        ☺☺ nainen ihanainen kirjoitti:

@av:

Paskaa--- voiko ihminen olla näin nolla?

• okkgaam
        av kirjoitti:

"uusmaa suomen kruunussa on helmi kirkkahin" =minä

• Vuodelta 1929, miksi

et sitä maininnut?

• Horoskooppi?

Miksi et sitä kysellyt? Kuun asema määrää luonteesi, vai oliko se tähtien?

Ketjun parasta viestiä lainaan:

"En ole koskaan älynnyt älyttömyyttä, että jokin "heimoon kuuluminen" määrittäisi ihmistä.
        Meissä kaikissa on kaikkia niitä harvoja sukuja, joita vaikkapa 1500-luvulla maassamme oli.

Ihmisyys, inhimillisyys on yksilössä, ei missään mukasukuun kuuluvuudessa.
        Ei pahuutta eikä hyvyyttä määritä jokin maaginen ikivanha suku, kyllä siitä yksilö itse on vastuussa, kuin kaikista muistakin ominaisuuksistaan.

Enkä sitten, nalkutuksen estämiseksi, ole lukenut muun kuin aloittajan kirjaimet."

Minulle kyllä karjalaisten klikki sanoi työpaikallani, että sinä olet syntynyt väärällä puolella Suomea, kun olet varsinaissuomalainen syntyjäsi.

• Kiitos, eräälle!

Olen tyypillinen seropi.
      Mummani Kainuusta, pappani mansikkapitäjästä, vanhempani Pohjanmaalta, toinen etelästä, toinen pohjoisesta.

Yhtä paljon/vähän uskon ihmisluonteen muovautuvan maakunnittain, kuin uskon kesälomittajien tekemiin naistenlehtien horoskooppeihin.
      Tosin, en muista, milloin niitä viimeksi selasin.
      Joskus paljon yli 10 vuotta sitten.

Kaikkein suurin osa on kaltaisiani.

• Kuulehan ny

Asiaa tutkitaan, ja tuo sun "nettilöydös" on vaan jonkun satuilua!

Mihin jäivät esim. vaikka Kainulaiset ?

Kainulaiset on vanha nimitys, joka viittaa Pohjanmaan rannikkoseutujen asukkaisiin.

He asuttivat jo ennen tuhat lukua pohjanmaata lappalaisten (saamelaisten) kanssa pohjanmaata.
      Et silleen se oikea historia olisi noiden pitänyt (svensoneiden) kirjoittaa, eikä aina satuiluja, kuten ne viikinki-Sadut.

• Sekarotuinen olen, ei heimoidentiteettiä.

• ♣♥ nainen ihanainen

Aamujumppa, miehet, naiset!

Shame & Scandal In The Family
      http://www.youtube.com/watch?v=XlVl5yiWK-s

Jos ei heti onnistu, niin kyllä se siitä .)
      Havainnollinen opetus kolmannella kotimaisella kielellä on mukana
      - kukas tämän suomeksi lauloikaan.....en löytänyt youtubesta....

Olkaatten onnellisia serobit ja sekarotuiset- paras rotu ↑ Terveitä jälkeläisiä ja ehkäisee perinnöllisiä sairauksia.
      Mutta tarkempi tutkiminen voi löytää teiltäkin esipolvista sukulaisavioliittoja vaikka huru mykky,.jos samalla seudulla pitkään suku on asustellut.

Keskipohjanmaalla oli esim. Kruunupyyn tienoo ja Vetelin seutu 1700-1800-1900-luvun alku, joissa naitiin sukupolvi sukupolvelta joku pikkuserkku ja jopa isoserkku - naapuritalosta löytyy vaimo. Samanlaista sukulaisliittojen runsautta oli muuallakin päin Suomea, esim. Etelä-Karjalassa.

"geneettiset erot itä- ja länsisuomalaisten välillä ovat yhtä suuret tai jopa suuremmat kuin useiden euroopan kansojen välillä."
      - - Professorin ajatuksia
      http://professorinajatuksia.blogspot.com/2010/11/ovatko-suomalaiset-sisasiittoisia.html

Itse tunnistin keskipohjalaisuuteni vasta asuessani kaukana poissa synnyinseudultani.

• nainen ♥♥ ihanainen

Mitäs tulee, jos risteyttää pohjalaisen ja savolaisen? (netistä löytyi)

Puukon ja korkkiruuvin risteytys.

• paras!

Olen eliittiä!
      Persjalkainen perusrasistí.

• Nursing problem

Etelä-lappalainen ja OON :)

• sassii

Kuka on kenopää ?

• Nursing problem

Niin tai vitopää :)?

• sekaheimoinen

Geenitaustassani on 1/4 pohjalaista, 1/4 itäistä, 1/4keskisuomalaista ja 1/4 sydänhämäläistä perimää. Hyvä keitos, ei valittamista. Löytyy kädentaitoa, sinnikkyyttä, rauhallisuutta ja hilpeyttä. Ulkonäkö: keskiruskea vahva tukka, siniset silmät, keskikokoinen vartalo, hyvä terveys.

Savolaiset ovat rasittavia. Ovat hauskoja(ainakin omasta mielestään), kun pääsevät tekemään pilaa jostakusta muusta kuin itsestään. Jos taas veistellään vitsiä savolaisesta, niin sepä ei olekaan savolaisesta itsestään hauskaa. Kokemusta on. Pohjalaisia en pahemmin tunne, mutta uskonnon kautta määrittyvät sikäläiset muistuttavat liikaa muslimeja. En tykkää, en arvosta. Karjalaiset ovat mukavia. Etelä-Suomalaiset

• sekaheimoinen

Kato jäi lause kesken, eli Etelä-Suomalaiset ovat ihan vaan tavallisia nykyaikaisia ihmisiä.

• Vieras viehättää
        sekaheimoinen kirjoitti:

Kato jäi lause kesken, eli Etelä-Suomalaiset ovat ihan vaan tavallisia nykyaikaisia ihmisiä.

Eteläisessä Suomessa ei löydy helposti sellaista ihmistä, jolla olisi edes muutaman sadan vuoden sukutausta samalla alueella asumisesta, jos nyt ei oteta lukuun alueen ruotsinkielisiä, joista niistäkin juurillaan asuu vain muutama kartanonomistaja.

Eri puolilta Suomea on tänne tultu ja ristiin on naitu heti kun on voitu.

• nainen ihanainen ♥♥
        Vieras viehättää kirjoitti:

Eteläisessä Suomessa ei löydy helposti sellaista ihmistä, jolla olisi edes muutaman sadan vuoden sukutausta samalla alueella asumisesta, jos nyt ei oteta lukuun alueen ruotsinkielisiä, joista niistäkin juurillaan asuu vain muutama kartanonomistaja.

@sekaheimoinen:
        ja
        @Vieras viehättää:

ME suuret ikäluokat sen teimme :D
        HYVÄ ME!

"Tämä sisäsiittoisuuden purkautuminen tapahtui Suomessa 1900-luvun aikana, jolloin maa kaupungistui nopeasti. Tämän seurauksena eri puolilta maata saapuvat nuoret rakastuivat ventovieraisiin ihmisiin, joiden kanssa myös perhe perustettiin ja lapset hankittiin. Näin suomalaisten sisäsiittoisuus purkautui lähes yhdessä sukupolvessa - nykyisisten suurten ikäluokkien jälkeläisissä."
        "Maaltamuuton seurauksena geenien sekoittuminen tarjosi suomalaisille siis yhtä monimuotoisen lähtökohdan kuin olisi saavutettu sekoittamalla vaikkapa englantilaiset ja hollantilaiset keskenään."
        "Lopuksi haluan kiinnittää huomiota suomalaisten sisäsiittoisuuden purkautumisen ja yhteiskunnan lähes vertaansa vailla olevan nousun samanaikaisuuteen. Ehkäpä sisäsiittoisuuden purkautumisella oli osuutensa maamme kehittymisellä kehistysmaasta yhdeksi maailman johtavaksi hyvinvointivaltioksi. Ja ehkäpä voimme myös luottaa siihen, että suomalaiset geenit tarjoavat hyvän lähtökohdan myös tulevaisuuteen."
        (Lainaus on jo aiemmin linkittämästäni blogista)
        http://professorinajatuksia.blogspot.com/2010/11/ovatko-suomalaiset-sisasiittoisia.html

• Vieras viehättää kirjoitti:

"Vieras viehättää"

Junan tuoma Helsinkiläinen minäkin olen.
        Faijan puoleisesta suvusta olen päässyt vuoteen 1735 saakka, siitä asti ainakin, ovat he eläneet syntymäpaikkakunnallani.
        Taitaapi sukutauluni olla pikkasen komeampi kuin monella "paljasjalkaisella" Stadilaisella.
        Määrätynlaisen ammatin omaavina ovat suvun muinaiset isät muuttaneet tietysti ulkomailta aikanaan, mihin sukunimeni outouskin viittaa.
        Jonssonia, Anderssonia, Sörrelssöniä ei talusta löydy, eikä tavallisen Taavinpoikiakaan.
        On se karmeeta että Stadissa asuvien Lötjösten lapsesta, Viljo Lötjönen, tulee paljasjalkainen Stadilainen. Ja, herran jestas! Janina Alice Kumpulainenkin ja Minna-Petra Ougomopolugu.

H.

• nainen ihanainen ♥♥
        hunksz kirjoitti:

"Vieras viehättää"

Junan tuoma Helsinkiläinen minäkin olen.
        Faijan puoleisesta suvusta olen päässyt vuoteen 1735 saakka, siitä asti ainakin, ovat he eläneet syntymäpaikkakunnallani.
        Taitaapi sukutauluni olla pikkasen komeampi kuin monella "paljasjalkaisella" Stadilaisella.
        Määrätynlaisen ammatin omaavina ovat suvun muinaiset isät muuttaneet tietysti ulkomailta aikanaan, mihin sukunimeni outouskin viittaa.
        Jonssonia, Anderssonia, Sörrelssöniä ei talusta löydy, eikä tavallisen Taavinpoikiakaan.
        On se karmeeta että Stadissa asuvien Lötjösten lapsesta, Viljo Lötjönen, tulee paljasjalkainen Stadilainen. Ja, herran jestas! Janina Alice Kumpulainenkin ja Minna-Petra Ougomopolugu.

H.

@hunksz:

Sivusta kommentoin, koska en ole "Vieras viehättää" eikä mua edes vieras viehätä - oma on ihku.

Miks tyssäs "vuoteen 1735"?
        Usein tuosta vuodesta vielä päästään etiäpäin ihan kirjallisia lähteitä pitkin....
        Ja jos ei päästä, niin sitten Y-DNA- tutkimus avuksi. Ties ketä samaa sukuperää olevia kuuluisuuksia löytyy.
        Vai joko on löytynytkin?

Se vaara piilee isälinjan Y-DNA-tutkimuksissa, että yksikin uskottoman esiäidin syrjähypyn hedelmä eksyttää isälinjan sivupolulle virallisesti isäksi merkitystä. Kuka tuo uskoton esiäiti on ollut, on mahdollista jopa saada selville, jos on riittävästi tutkimustuloksia vertailtavana.

• hunksz

@hunksz:

Sivusta kommentoin, koska en ole "Vieras viehättää" eikä mua edes vieras viehätä - oma on ihku.

Miks tyssäs "vuoteen 1735"?
        Usein tuosta vuodesta vielä päästään etiäpäin ihan kirjallisia lähteitä pitkin....
        Ja jos ei päästä, niin sitten Y-DNA- tutkimus avuksi. Ties ketä samaa sukuperää olevia kuuluisuuksia löytyy.
        Vai joko on löytynytkin?

Se vaara piilee isälinjan Y-DNA-tutkimuksissa, että yksikin uskottoman esiäidin syrjähypyn hedelmä eksyttää isälinjan sivupolulle virallisesti isäksi merkitystä. Kuka tuo uskoton esiäiti on ollut, on mahdollista jopa saada selville, jos on riittävästi tutkimustuloksia vertailtavana.

"nainen"

Annetaas nyt tämän aloituksen kuolla.
        Se ei kiinnosta ketään, eikä sitä väkisin tarvitse enää vääntää.

H.

• ♥♥ nainen ihanainen
        hunksz kirjoitti:

"nainen"

H.

@hunksz:

Odotin jotain paljon pahempaa sulta vastaukseksi :D

Vai ei kiinnosta ketään, sanoo vihreänä kateudesta hän :DDDD

Katsopas: Ikäryhmät Suosituimmat sisällöt
        Top-10 aihetta
        ja
        Ryhmät Suosituimmat sisällöt
        Top-10 aihetta

• ♥♥ nainen ihanainen
        hunksz kirjoitti:

"nainen"

H.

@hunksz:

Ikäryhmät Suosituimmat sisällöt
        Top-10 aihetta
        Sijalla 4: (fanfaari) Tarkoituksellinen Perjantaiprovo (äsken 3.)
        hunksz
        14.9.2012 13:22

Ryhmät Suosituimmat sisällöt
        Top-10 aihetta
        Sijalla 10: (fanfaari) Tarkoituksellinen Perjantaiprovo

Congratulations and celebrations
        http://www.youtube.com/watch?v=23ZG6HJVKuQ

• ♥♥ nainen ihanainen

Savolaiset ovatkin ihania ♥

Vastoin aloituksen väitettä on selvinnyt tämän viikonlopun alussa tehdyssä tuoreessa tutkimuksessa, että savolaiset ovat erittäin mukavia, lupsakoita ja ihastuttavia.

Voitte siis tulla palstan savolaiset esiin piiloistanne kertomaan tähän ketjuun heimoidentieetistänne!

Savolaisen laulu - Jyrki Anttila
      http://www.youtube.com/watch?v=5aBa56RcdbU

Esa Pakarinen - Savolainen kalakukko
      http://www.youtube.com/watch?v=gCGSYDSmnA8

P.S. nainen saa muuttaa mieltään - vaan ennen mies maansa myö kuin sanansa syö.

• Kuulun muuttolintujen heimoon.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2799
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      22
      2622
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2298
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      39
      1676
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      52
      1585
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1503
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      35
      1283
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26