Uskon vertaistukeen, joten eiköhän oteta aloite omiin käsiin ja pistetä pystyyn ryhmä meitä jännittäjiä ajatellen.
Liikaa on mennyt elämässä sivu suun tämän riippakiven takia, olisi siis hienoa jakaa kokemuksia ja pönkittää toisia eteenpäin arkipäivässä.
Rohkeasti mukaan!
Vertaistukiryhmä sosiaalisesta fobiasta kärsiville
53
2925
Vastaukset
- 11+20
Jos tämä tapahtuu Tampereella, olen mukana.
- Sue72
Mukana!
- Kirsikankuk75ka
Voi, niin jotain tällaista kaipaisin, ( mikäli vaan edes uskallan tull mukaan), täälä pohjanmaalla vaan ei taida olla mitään ryhmiä, mutta olisiko sitten
samassa tilanteessa olevia, jotka kaipaisivat vertaistukea? Aloitushan voisi olla hyvin pieni askel, nähtäisiin ensimmäisellä kerralla hyvin neutraalissa paikassa, ei niinkään kahviloissa tms. Laittakaa viestiä tänne mikäli löytyy kiinnostuneita...:)
- Aika uskaltaa!
Olen itse eteläisestä Suomesta, mutta haittaako tämä hajonta eri puolille maata? Ainahan voimme aloittaa kirjoittelemalla ja jatkaa myöhemmin vaikka treffaamalla jossain päin? Vertaistukea voi antaa näin meilitsekin, eikös?
Mulle voi kirjoitella osoitteeseen [email protected]. Pistetään sitä kautta juttu alulle:)
J - kio,lklk
Olen itse miettinyt samaa asiaa pitkään siis vertaistukiryhmää. Asun itä-suomessa (joensuussa) ja olen miettinyt, että haluaisin vaikka (yrittää) aloittaa ryhmän (jos vaan uskaltaudun) tai jonkun kanssa mahdollisesti, jossa voisi keskustella vapaasti asioista, kehitellä apukeinoja, mahdollisesti harjoituksia tai ihan mitä vaan mikä auttaisi. Olisi niin huippua keskustella asioista sellaisten kanssa, jotka ymmärtää tästä jotain.
Itse olen työelämässä ja pärjään suht hyvin normaalielämässä, mutta kaikenlainen esiintyminen, paljon ihmisiä olevat tilaisuudet ja kaikki missä pitää olla jollain tavalla esillä, hirvittää välillä. Ja oman mielipiteen ilmaiseminen on työn takana...jos sitä ollenkaan saa esille.
s.postini on [email protected] - pl99xz
Ainaskin Turun suunnalla on ilmoitellut sellainen kuin Matin terapiapaja. Kotisivujen mukaan siellä ne ryhmänvetäjät on itekin jännittäjiä tai vastaavia ja ite saaneet tällasesta ryhmäterapiasta apua. Ei kyllä ole ilmanen, mut ainakin opiskelijoille alle kympin/kerta. Et kyllä näitäkin joitain löytyy mut kuinka monella sitte kantti kestää mennä..
- huokkll
Mukana!
- 9+1
Ilmoitelkaa jos on Tampereelta halukkaita jonkinlaisen ryhmän perustamiseen.
- nilla-nalle
haluan mukaan, mut eiköhän ole parasta perustaa se nettiin. esim oma facebook-sivu?
- Aika uskaltaa!
voisinpa tuonne faceen jotain laitella, ilmoittelen sitten infoa! hyvä idea!
- Plösilö
Ette te uskalla käytännössä mitään tehdä kuitenkaan asian eteen. Netissä helppo suunnitella kivoja juttuja, mutta kukaan ei järjestä tapaamisia oikeasti - ja jos järjestää niin sinne kukaan uskalla tulla. Se on sääli sillä vaikka pelkää sosiaalisia tilanteita niin voisi silti olla rohkea eikä olla pelkuri, nimittäin rohkea voi olla vain se joka pelkää.
- wat??
itse löysin juuri jannittaa.com -foorumin. tosin aika hiljainen vaikuttaa olevan. sielläkin on ilmeisesti vertaistukiryhmää suunniteltu.
miten olisi irkki-kanava? :P- Aika uskaltaa!
ajattelin näin alkuperäisen idean laittajana puuhastella jotain tuonne facen puolelle, no se vaatinee kyllä sitten nimellä esittäytymisen kiinnostuneilta.. itse olen tähän valmis:)
- wat??
Aika uskaltaa! kirjoitti:
ajattelin näin alkuperäisen idean laittajana puuhastella jotain tuonne facen puolelle, no se vaatinee kyllä sitten nimellä esittäytymisen kiinnostuneilta.. itse olen tähän valmis:)
eipä tuo nimellä esiintyminen sinänsä haittaa, lähinnä ehkä se, että fb-kaverit näkisivät minun kuuluvan ryhmään, voi estää liittymästä. mutta muuten hyvä idea!
- Plösilö
Aika uskaltaa! kirjoitti:
Anteeks vaan, mutta oletko nyt vähän hölmön lapsellinen tän homman kanssa? Et tunnu ymmärtävän tosi jännittämisen / sosiaalisen pelon luonteesta mitään. Ikävä tosiasia on, enkä edes paljoa liioittele, että jännittäjä/sos.pelkoinen mieluummin hyppää vaikka lentokoneesta ilman laskuvarjoa kuin pistää nettiin oman nimensä aiheeseen liittyvässä yhteydessä. Tän ongelman ydin nimittäin on, että tosijännittäjän pahin pelko on, että muut huomaavat tai saavat tietää ongelmasta.
Ja kuten jo aloitin tekstini - niin anteeks vaan. - kokemuksesta
Plösilö kirjoitti:
Anteeks vaan, mutta oletko nyt vähän hölmön lapsellinen tän homman kanssa? Et tunnu ymmärtävän tosi jännittämisen / sosiaalisen pelon luonteesta mitään. Ikävä tosiasia on, enkä edes paljoa liioittele, että jännittäjä/sos.pelkoinen mieluummin hyppää vaikka lentokoneesta ilman laskuvarjoa kuin pistää nettiin oman nimensä aiheeseen liittyvässä yhteydessä. Tän ongelman ydin nimittäin on, että tosijännittäjän pahin pelko on, että muut huomaavat tai saavat tietää ongelmasta.
Ja kuten jo aloitin tekstini - niin anteeks vaan.Olet valitettavasti oikeassa. Mutta ensiaskel "paranemiseen" taas on, että lakkaa salaamasta jännittämistään ja kertoo siitä. Muuten on ikuisessa noidankehässä.
- wat??
jokos on ryhmä perustettu?
- TuoppiJr.
Tere vaan! Mä olen heti valmis vertaistukeen ja olen ihmisiä ympärille kaivannutkin joiden seurassa voisin olla oma itseni kaikkine pelkoineni. Itse olen Kotkan suunnalta.
- 24v mies
Kyllä olisi hemmetin hyvä tämmöinen vertaistukiryhmä, jokaisella samansuuntainen ongelma, joten luulisi, että pikkuhiljaa olisi helpompi tutustua näihin, itse olisinheti mukana, valitettavasti taitaa käydä niin, ettei kukaan oikeasti saa aikaan ryhmätapaamisia.
Itse en ainakaan :( - sini....
Kannatetaan!! Mistä tietoa?
- jannittaa
Moi!
Voisin koittaa järjestää tällaisen TAMPEREELLE jos vaan porukkaa löytyy. Kiinnostuneet laitatteko sähköpostia minulle. Osoite löytyy tuolta (se mainostajille tarkoitettu):
http://jannittaa.com/mainoksesi-sivustolle/ - 24v mies
Itse asun Helsingissä, eli jos pääkaupunkiseudulle jostain myös löytyisi järjestäjä, olen mukana.
Voisin olla kiinnostunut. Minä asun myös Helsingissä.
- KloCC1
Onkohan vain harhaa, mutta tästä viestiketjusta tulee olo, et suurimman osan viesteistä kirjoitellut sama aloittajahenkilö - hassu juttu...
- Ujo
Niin, eipä tässä varsinainen asia ole juurikaan mennyt yhtään etiäpäin...
Mukana useamoikin ilkoittaa olevansa, mutta mitä sitten?
- nassop
mä kirjotan ekaa kertaa tähän ketjuun ja oisin myös valmis tommoseen ryhmään lähtemään. oon hesasta.
- panikoijatar
täällä yksi paniikki pirkko kajaanista.upea ajatus tuo vertaistuki ryhmä.harmi että itse olen täällä susirajalla.mutta huolittaisko sinne naisia ? itse olen kajaanissa huomannut, että sosiaallisista peloista kärsiviä miehiä ei tapaa edes terapia ryhmissä kovinkaan usein,mikä on harmi.myös miesten kokemukset ja ajatukset kun ovat kiinnostavia ja tärkeitä naisille.
- menninkäine
Täällä on yksi semipelokas Jyväskylästä! Mielellään tapaisin muita ihmisiä, jos ei mitää jättimiittiä järjesty ni ainahan sitä voi tavata vaikka kaksistaan. Jyväskyläläiset, ilmotelkaa itestänne!
- Sahso
menninkäine kirjoitti:
Täällä on yksi semipelokas Jyväskylästä! Mielellään tapaisin muita ihmisiä, jos ei mitää jättimiittiä järjesty ni ainahan sitä voi tavata vaikka kaksistaan. Jyväskyläläiset, ilmotelkaa itestänne!
Täällä olisi Jkylästä yksi myös.
- pelokas24v
Olen mukana. Pääkaupunkiseudulla asustelen. :)
- mukana!
Faceen saaa kyllä tehtyä salaisen ryhmän, joten muut eivät huomaa jos ootte liittyneet sellaiseen ryhmään:) ite olisin messissä jos tällänen tehtäs! pääkaupunkiseuduilta kans :)
- helunainen1
Facessa on jo ryhmä :) https://www.facebook.com/groups/sosiaalinenfobia/?fref=ts
- menninkäine
Jee Jyväskylästäkin joku :) Mites nyt toimitaan, oisko Sahsolla tai jollain jyväskyläläisellä ilmottaa anonyymia mailiosotetta et vois kertoilla vähä itestään? Itellä käytössä sellanen josta paljastuis koko nimi...
- charlee
minä kanssa ooon mukana!!!! uudeltamaalta.
Tulen mielelläni Helsinkiin tapaamaan muita!
[email protected] saa kirjotella ja ilmotella! - charlee
Liityin tonne facen ryhmään. Tapaaminen on ilmeisesti huhtikuussa.. Sinne vaan muutkin, tulkaa..
- pätsissä
Ainakin yksi ryhmä löytyy facebookista:
[email protected] - josefiinanäätä
Täällä jyväskylästä toinenkin...
- josefiinanäätä
Onko vielä muita jkl seudulta? mehän voitais perustaa vaikka oma ryhmä ja tapaaminen tms. jos kiinnostuneita on? :)
- kirvelih
Täällä olisi myös yksi Jyväskylästä. Facebookissa en ole, mutta minuun saapi yhteyden mailitse: suoneito [email protected].
- charlee
Tulkaa tonne sosiaalinen fobia facebook ryhmään. siellä on järjestymässä tapaamiset lahteen, jyväskylään, kuopioon ja helsinkii ainakin. Ois kiva tutustua tapaamisen merkeissä ja muutenkin muihin joilla on samat ongelmat sos. tilanteissa..
- Suskuu
Joko teidän tapaaminen oli? Ilmoitelkaa mulle [email protected] että milloin ja missä tapaatte, tulisin mielelläni tapaamiseen. Ja saa mulle muutenkin kirjoitella:) Vertaistuki ei olis pahitteeks.
Olen 24v ja täältä Helsingin suunnalta. - Nepa6
Miten on tapaamiset sujuneet?
Jos vielä tapaatte, tulen mielelläni mukaan.- charlee
Heippa. Tapaamiset on omasta mielestä menneet hyvin. Jännittänyy tietty mut koen et vertaistuesta on apua ja lohduttaa tavata samoista ongelmistä kärsiviä... Tuuu vaan tapaamisin, niitä voi järjestäää ihan extempore, sen kummemmin suunnittelematta. Porukkaaa on hkissä ollu pieni joukko, muutamat ilmaantuu paikalle ja ehdottomasti kaikki ovat tervetulleet, vaikka vaan seuraamaan tilannetta jos siltä tuntuu. Ymmärrystä porukasta löytyy!! Liity ihmeessä fbssä sosiaalinen fobia ryhmään:)
- Ailavi
Hei
Hämeenlinnan keskustassa alkaa 12.09 jännittäjien vertaistukiryhmä, se kokoontuu joka toinen torstai klo. 17.00- 18.30. ja edellyttää ilmoittautumista. Ryhmään on suljettu pienryhmä. Jos olet kiinnostunut jätä yhteystietosi [email protected] - nimetönnä
Ette te tiedä mitään sosiaalisesta fobiasta jos uskallatte noihin tapaamisiin mennä...
- eräs foobikko
Sosiaalisesta fobiasta kärsivä joutuu joka päivä voittamaan omat pelkonsa jos meinaa saada sosiaalisi kontakteja tai pitää niitä yllä. Itsekin kuulun tähän ryhmään joten tiedän kyllä mistä kerron. Vaikka kärsii fobioista voi silti tavoitella sosiaalisuutta siten kuin jaksaa. Elämä ilman toisia ihmisiä on liian yksinäistä. Sitä paitsi kaikkia jännittää joskus toisista ei vaan huomaa sitä niin helposti.
- pansy1
Täällä Kuopion suunnalta yksi 22-vuotias nainen jolla todella paha sos. tilanteiden ja julkisten paikkojen pelko joka purkaantuu paniikkikohtauksina, ahdistuksena, masennuksena yms..
Itsellä ei edes hoitosuhdetta tämän takia, ja tapaamiset ainakin vielä aivan mahdottomia mutta jos joku kokee samanhenkisyyttä niin mailia [email protected] ja puhelimessakin voin turinoida, kun ystävystyy ja jos jännitys lievenee niin ehkä vois tavatakkin :) - aacee
Moi. Täällä nelikymppinen ahdistunut jännittäjä Oulun läheltä kaipailee myös ajatusten vaihtoa kohtalotoverin kanssa. [email protected]
- .........
https://www.facebook.com/groups/sosiaalinenfobia/?fref=ts
Facesta löytyy ryhmä sos pelkoisille. - foopikko
Moro! Oon 20v sos.foobikko. Tilanteissa turvattomuuden tunteet on todella vahvoja. Ja turvallisuushan kuuluu ihmisen perustarpeisiin, joten pahalta tuntuu. Olen saanut hyviäkin tuloksia, kun tilanteissa olen läsnä ja ikäänkuin unohtanut ongelmani, mikä on upea tunne. Lähde sinäkin, oi kohtalotoveri, fiilis pohjalta ja meilaa osoitteeseen
[email protected] - nipuli
Itse etsin piiitkään jännittäjien vertaistukiryhmää tuloksetta. Otin yhteyttä seurakuntaan, joka kiinnostui asiasta. Suunnittelimme yhdessä diakonissan kanssa ryhmää ja nyt 31.3.2014 klo 18.-19.30 Järvenpäässä alkaa jännittäjienryhmä. Itseasiassa kaksi, koska ilmoittautuneita oli niin paljon.
Moi ! =)
SOSIAALISESTA PELOSTA KÄRSIVIEN TUKIRYHMÄ ALOITTAA TAMPEREELLA ELOKUUSSA 2014! VOIT ILMOITTAUTUA MUKAAN ALLA OLEVASTA OSOITTEESTA.
mattilanmiehet.fi/ihmistelijat/- Jännittäjä
Ehdotettu psykiatrin toimesta mutta kieltäydyin. Pelkkä ajatus ventovieraiden pällisteltävänä ei innosta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1433129- 81727
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221384Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701201- 441181
- 371051
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38918