Tilanne olisi sellainen että muutan naispuolisen kaverin omistusasuntoon (kaksio) vuokralle ja olen itse mies. Kelan mukaan olemme avopari ja hänestä tulee puolisoni. Tämän seurauksena en saa asumislisää opintotukeeni, koska puolison/omaan omistusasuntoon ei myönnetä asumislisää. Saisin siis pelkän opintorahan jotain 270e kuukaudessa. Tällä ei paljon vuokria maksella...
Miten mahdollista todistaa kelalle että en ole avosuhteessa? Käsin kirjoitettu todistus että emme ole suhteessa? Toinen jääkaappi asuntoon? Mitä muuta voisi keksiä todistukseksi?
Muutto vuokralle naispuolisen kaverin omistusasuntoon
2
447
Vastaukset
- t
Kirjalliset todistukset molempien seurustelukumppaneilta.
- Ei yksiselitteistä
Onko mahdotonta todistaa tilannetta, jos kumpikaan ei seurustele? Voidaan tietty "tekaista" seurustelukumppanit jostain, mutat eikö tällainen järjestely ole aika läpinäkyvää ja tarvittaessa älyttömän helposti voit huijata itsellesi ne tuet, vaikka oikeasti olisikin kyse avoliitosta juuri sen kanssa, jonka kanssa asut? Ja minkä asteisen "säädön" jälkeen asuinkumppanisi kanssa olisi kyse avoliitosta? :D
Olen siis muuttamassa kaverin omistamaan asuntoon, joka on kaksio, mutta jossa ennenkin on olohuoneessa ollut vuokralainen. Kummatkin ollaan opiskelijoita ja koska huoneet on selkeästi erillään, niin ihan hyvin hänen asuntonsa soveltuu kimppa-asumiseen. Vuokrani olisi kuitenkin 500 €/kk (en tiedä hänen vastikkeensa suuruutta). Kumpikaan ei seurustele ja meillä on joskus ollut jotain säätöä, joten tarkoittaako tämä nyt, etten voi hänen kämppiksekseen muuttaa tai menetän sen 200€/kk tuon takia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 303868
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131839Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631314Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951245Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.671085Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A5961- 47881
Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26811En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39811Voi luoja että pelkään
Että kohta sulla on joku toinen kun oot niin hyvännäköinen nainen. Joku rohkempi sut vielä vie 💔30727