GALLUP: Normaali ruumiinlämpönne?

Not so cool

Mikä on normaali ruumiinlämpönne? Mainitkaa myös millaisella mittarilla mitattuna, kun digitaaliset mittarithan näyttävät puolta astetta pienempää lukemaa kuin perinteinen mittari. Itselläni normaali päivälämpö nykyisin 36,9 °C perinteisen analogisen mittarin mukaan.

14

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksittäinen mittaus

kertoo vain senhetkisen lämmön, toistettava vähintään 5-kertaa josta lasketaan keskiarvo! Allaolevalla haetaan pintalämpötilaa kainalosta mitattuna:

...........jatkuu. Immuunipuolustuksen mittari: Elimistön lämpö kainalosta mitattuna:
      Kuume on osoitus siitä että immuunipuolustus toimii, mutta onko immuunipuolustus täysin kunnossa voidaan päätellä vartalon lämmöstä. Normaalilämpönä voidaan pitää 36,4-36,8 C-astetta, joka perustuu vähintään(!) viiteen 2-3 tunnin välein tehtyjen mittausten keskiarvoon.
      Esimerkiksi: 35,9 36,6 36,5 37,1 36,3 jaettu 5 on 36,48 C-astetta.
      36,40 – 36,80C-astetta: immuunipuolustus toimii normaalisti.
      36,00 – 36,40C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on lievä.
      35,50 – 36,00C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on keskivaikea.
      35,00 – 35,50C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on vaikea.
      alle 35,00C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on huolestuttava!
      alle 34,00C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on todella huolestuttava!
      alle 33,00C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen voi olla kohtalokas!
      Huomioi nämä:
      - Mittaus on tehtävä samalla mittarilla kainalosta.
      - Mittaustulos voi olla virheellinen, jos potilaalla on mittauspäivänä ”näkyvä” tulehdustila!

Immuunipuolustustuksen vahvistamiseksi tarvitaan prikulleen nämä määrätyt kolme tärkeintä probiootti bakteeria: Jatkuu.........................
      linkissä:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=17#Immuunipuolustuksen_mittari_Elimiston_lampo_kainalosta_mitattuna_

• Mies 42

Perinteisellä mittarilla mitattuna on ollut aina alilämpöä n. 36 tasan,joskus allekin.
      Sitten kun sattuu olemaan kuumetta,on pää sekasin kuin seinäkello.

• asdsadasdadad

Ei ole olemassa "alilämpöä" vaikka arkipuheessa sana usein esiintyykin. Mene lääkäriin valittamaan alilämpöä, hän naurahtaa että hypotermiako on iskenyt. Ihmisen kehon lämmöt vaihtelevat paljon yksilöiden välillä, joinain päivinä vaihtelu voi olla samalla ihmisellä paljonkin.

Eli normaalilämpöä se on sinullakin. Vaikka se vaihtelisikin, ei se tee sinusta "alilämpöistä".

• Veredön

Kilen alta 36,2 aamulla.

• Veredön

Kielen alta piti kirjoittaa edellisessä. Perinetinen mittari

• pearly

korvaan laitettava kuumemittari; ruumiinlämpö ; 36.1

• mittarimato

Sinänsä aika turha keskustelu ylipäätään.

Kuume ei ole sairaus vaan oire jostakin.

Ihmisen keskilämpö on tasan 37, ja voi vaihdella ties mistä syistä.

• 34+

Olet väärässä mittarimato. Ei ole keskilämpö mitään 37 astetta.Vaan huomattavasti alempi..

• Että näin

35,5 ja hyvin harvoin kipeä :)

• N

Voisimpa.

• 34+

Eiköhän se ole jotakuinkin 34 astetta.Joskus voi olla hieman korkeampi mutta silloin ollaan jo kuumeen puolella:)

• 4&3&83

Mun normi on 35.7-36

• Lämminverinen
        4&3&83 kirjoitti:

Mun normi on 35.7-36

mun normi on jopa 36.9-37.2... onko normaalii tää? aina ku mittaan ni toi tulee ja mittaris ei oo vikaa ja muil näyttää alempii... Eikä oo kuumetta

• Vai ei alilämpöä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe