Miten kertoa vanhemmille raskaudesta?

raskaana(ko)96

Hei !

Olen 16 vuotias tyttö ja luultavasti raskaana. Unohdin ottaa muutaman päivän ajan e-pillereitä ja nyt mulla on tullut tosi paljon alkuraskauden oireita. Aamuisin en pysty syömään mitään, olen vain vessassa pää pöntössä kun oksettaa niin paljon. Mielialani vaihtelee kokoajan, saatan olla aluksi ihan iloinen ja yhtäkkiä itken jostain kumman syystä!? Lisäksi rintani ovat todella kosketusarat ja olen kokoajan väsynyt. En ole tehnyt vielä raskaustestiä (teen kyllä lähipäivinä) joten en tietenkään voi 100% varma asiasta olla.

Kysymykseni siis on, miten kertoa vanhemmilleni jos olen raskaana? Äitini on itse tullut ekan kerran raskaaksi 17 vuotiaana, mutten usko että hän siltikään hyväksyisi asiaa. Isäni ei puhunut minulle kuukauteen kun sai tietää että olen aloittanut seksielämäni. Jos nyt olen raskaana, aion kantaa vastuuni teoistani. En siis tee aborttia. Poikaystäväni täyttää juuri 18 ja on ainakin omasta mielestään valmis isäksi eikä painosta minua aborttiin vaan päin vastoin on tukenani jos ja kun aion lapsen pitää.

Haluaisin kuulla kokemuksia siitä, kun olette kertoneet vanhemmillenne raskaudesta (siis jos olette silloin ollut alaikäisiä) miten he suhtautuivat siihen?

Niinkuin sanoin, en ole täysin varma vielä olenko raskaana mutta riski siihen on aika suuri ja todennäköinen.

Toivon että saisin aiheesta asiallisia kommentteja ! Kiitos.

1

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rohkeasti

vaan asian ytimeen! Voi olla, että äitisi on kertomisen jälkeen pettynyt ja huolissaan kun tietää mitä teiniäitiyden mukana tulee. Loppujenlopuksi uskon , että hän tukee sinua. (jos olet raskaana) Isästäsi en osaa sanoa. Varmaan vaikeampaa kertoa hänelle, joten suosittelen että kerrot äidillesi joka ymmärtää paremmin ja hän voisi alustavasti puhua isäsi kanssa asiasta. Tiedän, että mahdollisen raskauden kertominen varmasti pelottaa, mutta olo on varmasti helpottunut kertomisen jälkeen ja kannattaa ehdottomasti! Toivotan onnea :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      56
      7775
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      67
      5871
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      61
      5360
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5253
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      108
      4602
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      106
      2299
    7. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      3
      1150
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      2
      1145
    9. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      37
      1006
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      43
      944
    Aihe