Soneran takuu ja laitevakuutus.

Huijausta?

Vein tyttäreni kännykän huoltoon, koska se jatkuvasti jumitti. Oikeastaan alusta asti oli temppuillut, mutta nyt se oli jatkuvaa ja koska takuuta oli vielä jäljellä ja lisäksi siinä oli Sonera laitevakuutus, vein sen Soneralle.
Vikaa ei ole saatu korjattua, koska korjaustoimenpiteenä on päivitys ja tehdasasetukset. Nyt se on taas huollossa kolmatta kertaa, mutta nyt he aikovat rahastaa minua kustannusarviolla ja jollen sellaista halua, niin tulee 33 euron lasku kuitenkin ja puhelin korjaamattomana takaisin. Mitään vikaa tähän mennessä ei ole löytynyt, eikä sitä varmasti ole etsitykään, kunnes nyt kun joku siitä ehkä olisi valmis maksamaan.
Takuu ja laitevakuutus on mennyt umpeen sinä aikana kun puhelin on ollut kuukauden ajan huollossa.
Mitä hyötyä on takuusta ja siitä vakuutuksesta? Onko se pelkkää rahastusta?

Soneran huolto olisi oiva työpaikka, koska ei tarvitse osata mitään muuta kuin palauttaa tehdasasetukset ja takuuajan jälkeen lähettäisi niin suuren kustannusarvion, että sillä rahalla saisi monta vastaavanlaista uutta kännykkää. Ostaisi vain uuden tilalle, jos joku suostuisi ja jollei suostu, niin siltikin saisi laskuttaa. Joka tapuksessa huolto jäisi voitolle.

1

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt on toisin

Minä ostin kesällä Sonerasta Samsung Gion. Ei se toiminut oikein, mitään ei saanut ladattua, sähköposti ei toiminut, mutta nettiin kyllä pääsin. Kävin moneen otteeseen Soneran myymälässä, mutta ei sieltä mitään osattu neuvoa " en tiedä" oli aina vastaus. Sitten soitin Samsungille ja kerroin ongelman. Sieltä kehoitettiin ottamaan puhelimesta ensin varmuuskopio (Kies) sitten palauttamaan puhelin tehdasasetukselle. Sen jälkeen varmuuskopioinnista palautus puhelimeen. Se toimi, puhelin oli sitten niin kuin pitääkin. Vahinko vain, että soitto Samsungille maksoi yli 5 euroa (030-alkuinen). Mitään muuta puhelintani ei ole tarvinnut palautella tehdasasetuksille, joten asia oli minulle ihan vieras. En vain ymmärrä, miksi sitä ei Soneran myymälässä ehdotettu. Ilmeisesti Soneran myymälään pääsee töihin ihan kuka tahansa! No, jonotella ei tarvinnut, olin aina ainoa asiakas. Ihan lähellä on ElisaShopit ja siellä on aina tungosta. Enkä enää ihmettele miksi. Aina olen saanut sieltä apua, ei ole käsketty soittaa mihinkään muualle. Kunhan olen kaksi vuotta Soneran liittymää maksanut, irtisanon liittymän, enkä enää koskaan erehdy Soneralle. En oikein ymmärrä miten noin on käynyt. Ensimmäinern puhelimeni (känny) on ostettu Soneralta joskus 1990 luvun lopulla. Silloin sai palveluakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      86
      6338
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3160
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1716
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe