Soneran takuu ja laitevakuutus.

Huijausta?

Vein tyttäreni kännykän huoltoon, koska se jatkuvasti jumitti. Oikeastaan alusta asti oli temppuillut, mutta nyt se oli jatkuvaa ja koska takuuta oli vielä jäljellä ja lisäksi siinä oli Sonera laitevakuutus, vein sen Soneralle.
Vikaa ei ole saatu korjattua, koska korjaustoimenpiteenä on päivitys ja tehdasasetukset. Nyt se on taas huollossa kolmatta kertaa, mutta nyt he aikovat rahastaa minua kustannusarviolla ja jollen sellaista halua, niin tulee 33 euron lasku kuitenkin ja puhelin korjaamattomana takaisin. Mitään vikaa tähän mennessä ei ole löytynyt, eikä sitä varmasti ole etsitykään, kunnes nyt kun joku siitä ehkä olisi valmis maksamaan.
Takuu ja laitevakuutus on mennyt umpeen sinä aikana kun puhelin on ollut kuukauden ajan huollossa.
Mitä hyötyä on takuusta ja siitä vakuutuksesta? Onko se pelkkää rahastusta?

Soneran huolto olisi oiva työpaikka, koska ei tarvitse osata mitään muuta kuin palauttaa tehdasasetukset ja takuuajan jälkeen lähettäisi niin suuren kustannusarvion, että sillä rahalla saisi monta vastaavanlaista uutta kännykkää. Ostaisi vain uuden tilalle, jos joku suostuisi ja jollei suostu, niin siltikin saisi laskuttaa. Joka tapuksessa huolto jäisi voitolle.

1

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt on toisin

      Minä ostin kesällä Sonerasta Samsung Gion. Ei se toiminut oikein, mitään ei saanut ladattua, sähköposti ei toiminut, mutta nettiin kyllä pääsin. Kävin moneen otteeseen Soneran myymälässä, mutta ei sieltä mitään osattu neuvoa " en tiedä" oli aina vastaus. Sitten soitin Samsungille ja kerroin ongelman. Sieltä kehoitettiin ottamaan puhelimesta ensin varmuuskopio (Kies) sitten palauttamaan puhelin tehdasasetukselle. Sen jälkeen varmuuskopioinnista palautus puhelimeen. Se toimi, puhelin oli sitten niin kuin pitääkin. Vahinko vain, että soitto Samsungille maksoi yli 5 euroa (030-alkuinen). Mitään muuta puhelintani ei ole tarvinnut palautella tehdasasetuksille, joten asia oli minulle ihan vieras. En vain ymmärrä, miksi sitä ei Soneran myymälässä ehdotettu. Ilmeisesti Soneran myymälään pääsee töihin ihan kuka tahansa! No, jonotella ei tarvinnut, olin aina ainoa asiakas. Ihan lähellä on ElisaShopit ja siellä on aina tungosta. Enkä enää ihmettele miksi. Aina olen saanut sieltä apua, ei ole käsketty soittaa mihinkään muualle. Kunhan olen kaksi vuotta Soneran liittymää maksanut, irtisanon liittymän, enkä enää koskaan erehdy Soneralle. En oikein ymmärrä miten noin on käynyt. Ensimmäinern puhelimeni (känny) on ostettu Soneralta joskus 1990 luvun lopulla. Silloin sai palveluakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe