Ei kukaan sattus oleen lähössä Hurghadaan 7.12.??
Ja ketä siellä on jo käyneet, niin onko itse Hurghadassa muuta näkemistä kuin aurinko :)? Pääseekö "omatoimisesti" kuinka helposti ihmetteleen pyramideja? ne kun niin kovasti tahtoisin nähdä...
Hurghadaan..
8
2128
Vastaukset
- Gizaan
Hyppää vaan bussiin eikä maksa montaa euroa.
Suom. toimistojen retketkin maksaa 3x sen
millä paikallisilta saa tinkimällä.
Muutoin Hurghadassa ei ole kuin se aurinko.
Lautalla toki pääsee Sharmiin ja bussilla
myös Luxoriin. - käynyt
Mene Sakalan pääkadulla olevaan matkatoimistoon, nimeltään Gem Travel (Regina Style hotellin kohdalla katutasossa), ja osta sieltä yhden tai kahden päivän matka Kairoon. Sakalassa on lukematon määrä matkatoimistoja, itse käytimme kyseistä, koska etukäteen luin tältä palstalta positiivisia kommentteja siitä toimistosta. Kaikki toimi loistavasti ainakin meidän matkalla. Hinta oli todellakin murto-osa suomal. matkanjärjestäjien hinnoista. Hotelli Gizassa oli vanha, mutta kovin kelpo kumminkin; ikkunasta näkyi pyramidien valoshow.
- Sadey
Kiitos neuvosta!!
Onko matka miten pitkä? mä varmaan tyydyn ottaa ihan sen yhden päivän reissun..vai mahtaakohan tulla miten rankaksi.. - snorklailija
Sadey kirjoitti:
Kiitos neuvosta!!
Onko matka miten pitkä? mä varmaan tyydyn ottaa ihan sen yhden päivän reissun..vai mahtaakohan tulla miten rankaksi..On siellä muutakin kuin aurinko: mahtava meri! Mene ihmeessä snorklausretkelle. Me otimme viime talvena viikon matkalla paikallisesta Africa tours- matkatoimistosta kahden päivän Kairon retken, yhden päivän Luxorin retken ja puolen päivän meriretken. Kaikkiin sisältyi ruuat, mutta ruokajuomat(pullo limua per nenä) ainoastaan meriretkellä. Kaikki em. retket kahdelle hengelle maksoi vähemmän kuin esim. Aurinkomatkojen kahden vrk:n Kairon retki yhdelle!
Itse Hurghadassa ei siis paljon tullut oleiltua, mutta sen verran kuitenkin, että kauppiaat alkoivat ärsyttää hiukkasen. Tosin aktiivinen kaupankäyntihän kuuluu heidän kulttuuriinsa, emmekä törmänneet yhteenkään aggressiiviseen tyrkyttäjään; ennemminkin olivat kovia vitsailemaan.
Viikon matkalla moinen reissaaminen oli vähän rankkaa(pari päivää jos olisi vielä saanut levätä ennen kotiin lähtöä esim. rannalla maaten...), mutta pätkääkään ei kaduta. Ei siellä Hurghadassa kovin paljon "aitoa Egyptiä" olisi nähnyt.
Ai niin. Matka Kairoon kesti muistaakseni n. 8 tuntia. Ja muista pyytää aamiaispaketti mukaan hotellista. - reissusta
Sadey kirjoitti:
Kiitos neuvosta!!
Onko matka miten pitkä? mä varmaan tyydyn ottaa ihan sen yhden päivän reissun..vai mahtaakohan tulla miten rankaksi..Matka yhteen suuntaan kestää 7-8 tuntia
eli n. 15 tuntia bussissa ja todella rankka
päivä siinä välissä.
Ottaisin kyllä 2 päivän retken jolloin saa
levätä yön perillä.
2 päivän retkillä se toinen päivä onkin sitten
paljon leppoisampi ja samalla mahdollisuus nähdä
illalla upae valoshow pyramideilla.
- reissusta
Itse maksoin 2 päivän reissusta
majoitus Gizassa **** hotellissa
1 hengen huoneessa 100 USD eli
n. 80 euroa.
Tinkimällä olisi saanut halvemmalla.- Sadey
Jos kerran noin halpaa on ni tottahan siellä yövyn. (varmaan mun matkaseurakyyhkyläisetkin on onnessan kun lähen meneen pariks päivää...) Kuitenkin oon menossa Hurghadaan pariks viikkoa, ni kyllä tarttee vähän muutakin nähdä kun hiekkarannan ja auringon.. :)
- Hurghadasta
Sadey kirjoitti:
Jos kerran noin halpaa on ni tottahan siellä yövyn. (varmaan mun matkaseurakyyhkyläisetkin on onnessan kun lähen meneen pariks päivää...) Kuitenkin oon menossa Hurghadaan pariks viikkoa, ni kyllä tarttee vähän muutakin nähdä kun hiekkarannan ja auringon.. :)
Muutoin itse Hurghada on kyllä vihoviimeinen
paikka maanpäällä. Mitään näkemistä/tekemistä
siellä ei ole. Egyptin ärsyttävimmät kauppiaat
on myös Hurghadassa. JOkainen pyrkii sosialisoimaan
rahavarasi.
Jopa lähikaupassa yritetään huijata. Minulta
yritettiin lähikaupassa ottaa parista limupullosta
n. 15 euroa.
Hurghadan ainoa hyväpuoli on sen sijainti.
Samalla reissulla toi tehdä matkan Kairoon,
Luxoriin ja Sharm el Sheikhiin.
Sharmiin pääsee lautalla muutaman kerran viikossa.
Liikkuvat tosin erittäin epäsaannöllisesti.
Itsella oli tuuria kun lähtö ei ollut montaa
tuntia myöhässä ja paluukin vain 5 tuntia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397860Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412029Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822