Hurghadaan..

Sadey

Ei kukaan sattus oleen lähössä Hurghadaan 7.12.??
Ja ketä siellä on jo käyneet, niin onko itse Hurghadassa muuta näkemistä kuin aurinko :)? Pääseekö "omatoimisesti" kuinka helposti ihmetteleen pyramideja? ne kun niin kovasti tahtoisin nähdä...

8

2231

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gizaan

Hyppää vaan bussiin eikä maksa montaa euroa.
      Suom. toimistojen retketkin maksaa 3x sen
      millä paikallisilta saa tinkimällä.
      Muutoin Hurghadassa ei ole kuin se aurinko.
      Lautalla toki pääsee Sharmiin ja bussilla
      myös Luxoriin.

• käynyt

Mene Sakalan pääkadulla olevaan matkatoimistoon, nimeltään Gem Travel (Regina Style hotellin kohdalla katutasossa), ja osta sieltä yhden tai kahden päivän matka Kairoon. Sakalassa on lukematon määrä matkatoimistoja, itse käytimme kyseistä, koska etukäteen luin tältä palstalta positiivisia kommentteja siitä toimistosta. Kaikki toimi loistavasti ainakin meidän matkalla. Hinta oli todellakin murto-osa suomal. matkanjärjestäjien hinnoista. Hotelli Gizassa oli vanha, mutta kovin kelpo kumminkin; ikkunasta näkyi pyramidien valoshow.

• Sadey

Kiitos neuvosta!!
        Onko matka miten pitkä? mä varmaan tyydyn ottaa ihan sen yhden päivän reissun..vai mahtaakohan tulla miten rankaksi..

• snorklailija
        Sadey kirjoitti:

Kiitos neuvosta!!
        Onko matka miten pitkä? mä varmaan tyydyn ottaa ihan sen yhden päivän reissun..vai mahtaakohan tulla miten rankaksi..

On siellä muutakin kuin aurinko: mahtava meri! Mene ihmeessä snorklausretkelle. Me otimme viime talvena viikon matkalla paikallisesta Africa tours- matkatoimistosta kahden päivän Kairon retken, yhden päivän Luxorin retken ja puolen päivän meriretken. Kaikkiin sisältyi ruuat, mutta ruokajuomat(pullo limua per nenä) ainoastaan meriretkellä. Kaikki em. retket kahdelle hengelle maksoi vähemmän kuin esim. Aurinkomatkojen kahden vrk:n Kairon retki yhdelle!
        Itse Hurghadassa ei siis paljon tullut oleiltua, mutta sen verran kuitenkin, että kauppiaat alkoivat ärsyttää hiukkasen. Tosin aktiivinen kaupankäyntihän kuuluu heidän kulttuuriinsa, emmekä törmänneet yhteenkään aggressiiviseen tyrkyttäjään; ennemminkin olivat kovia vitsailemaan.
        Viikon matkalla moinen reissaaminen oli vähän rankkaa(pari päivää jos olisi vielä saanut levätä ennen kotiin lähtöä esim. rannalla maaten...), mutta pätkääkään ei kaduta. Ei siellä Hurghadassa kovin paljon "aitoa Egyptiä" olisi nähnyt.
        Ai niin. Matka Kairoon kesti muistaakseni n. 8 tuntia. Ja muista pyytää aamiaispaketti mukaan hotellista.

• reissusta
        Sadey kirjoitti:

Kiitos neuvosta!!

Matka yhteen suuntaan kestää 7-8 tuntia
        eli n. 15 tuntia bussissa ja todella rankka
        päivä siinä välissä.
        Ottaisin kyllä 2 päivän retken jolloin saa
        levätä yön perillä.
        2 päivän retkillä se toinen päivä onkin sitten
        paljon leppoisampi ja samalla mahdollisuus nähdä
        illalla upae valoshow pyramideilla.

• reissusta

Itse maksoin 2 päivän reissusta
      majoitus Gizassa **** hotellissa
      1 hengen huoneessa 100 USD eli
      n. 80 euroa.
      Tinkimällä olisi saanut halvemmalla.

• Sadey

Jos kerran noin halpaa on ni tottahan siellä yövyn. (varmaan mun matkaseurakyyhkyläisetkin on onnessan kun lähen meneen pariks päivää...) Kuitenkin oon menossa Hurghadaan pariks viikkoa, ni kyllä tarttee vähän muutakin nähdä kun hiekkarannan ja auringon.. :)

• Hurghadasta
        Sadey kirjoitti:

Jos kerran noin halpaa on ni tottahan siellä yövyn. (varmaan mun matkaseurakyyhkyläisetkin on onnessan kun lähen meneen pariks päivää...) Kuitenkin oon menossa Hurghadaan pariks viikkoa, ni kyllä tarttee vähän muutakin nähdä kun hiekkarannan ja auringon.. :)

Muutoin itse Hurghada on kyllä vihoviimeinen
        paikka maanpäällä. Mitään näkemistä/tekemistä
        siellä ei ole. Egyptin ärsyttävimmät kauppiaat
        on myös Hurghadassa. JOkainen pyrkii sosialisoimaan
        rahavarasi.
        Jopa lähikaupassa yritetään huijata. Minulta
        yritettiin lähikaupassa ottaa parista limupullosta
        n. 15 euroa.
        Hurghadan ainoa hyväpuoli on sen sijainti.
        Samalla reissulla toi tehdä matkan Kairoon,
        Luxoriin ja Sharm el Sheikhiin.
        Sharmiin pääsee lautalla muutaman kerran viikossa.
        Liikkuvat tosin erittäin epäsaannöllisesti.
        Itsella oli tuuria kun lähtö ei ollut montaa
        tuntia myöhässä ja paluukin vain 5 tuntia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      62
      779
    2. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      157
      743
    3. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      25
      740
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      98
      712
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      708
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      667
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      193
      626
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      582
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      572
    10. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      539
    11. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      34
      516
    12. 39
      455
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      445
    14. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      77
      443
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      427
    16. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      423
    17. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      419
    18. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      74
      412
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      408
    20. On kyllä tosi surullista

jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais
      Ikävä
      68
      397
    Aihe