Eläkkeelle jäänyt pekingiläisinsinööri suunnitteli kahdeksan asunnon vuokratalon, jossa kukin asunto on kooltaan kaksi neliömetriä. Talossa on yhteinen WC, mutta suihkussa käynti ja ruokailu on hoidettava muualla.
Asumismuotoa kutsutaan ns. kapseliasunnoksi. Japanissa on vastaavanlaisia kapselihotelleja, joiden hotellihuoneeseen mahtuu vain sänky, jossa asiakkaat nukkuvat yönsä, joten idea lienee kopioitu sieltä.
Ensimmäiseksi asukkaaksi muutti mainostoimistossa työskentelevä tyttö Zhang Qi. Vuokraa hän maksaa 27 euroa vastaavan summan kuukausittain. Hänen asuntoonsa mahtuu vain sänky ja seinään kiinnitetty hylly, mutta hän on iloinen asunnostaan jonka voi koristella mielensä mukaan.
Seinänaapureina tytöllä on köyhiä vierastyöläisiä, joiden elämisen äänet häiritsevät häntä huonon äänieristyksen takia (kattona on kanaverkko), mutta hän kertoo kyllä sopeutuvansa. Hän toivoo voivansa asua yksiössään siihen asti, kunnes pääsee naimisiin.
Katso kuvat asunnosta:
http://www.chinahush.com/2010/04/09/young-girl-becomes-first-tenant-of-capsule-apartment/
http://www.mnn.com/your-home/at-home/stories/tiniest-home-ever-beijing-woman-first-to-rent-21-square-foot-space
Miltä kuulostaa? Suomalainen vankisellikin olisi luksusta tähän verrattuna. Asuisitko itse nuorena opiskelijana tai työtä tekevänä sinkkuna tällaisessa asunnossa?
Vuokralle tarjotaan: 2 neliömetriä, 27 €/kk.
Varavaraanі
0
201
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273553- 412399
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352228Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71997Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431552- 381429
- 1271282
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591230- 131209
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451205