Lisääkö keliakia närästystä tai on sen pääsyyllinen? Onko muilla kokemusta?
Keliakia ja närästys
4
1008
Vastaukset
- piuks
Yksi oire. Pyydä lääkäriltä testiä.
- ei mulla
ei lisää,närästys ruokatorvi vaivoja ei suoli ongelma
- .
"väärä" ruoka aiheuttaa närästystä, jollein ole rakenteellinen refluksi.
Kokeile, mikä närästää ja mikä ei. - Vaiva sekin
Kiitos. Olen lukenut, että närästys johtuu, joko mahalaukun ja ruokatorven sulkijalihaksen "löystymisestä" tai
mahalaukun ja ohutsuolen välisistä ongelmista, eli mahalaukun sisältö ei tyhjene riittävllä nopeudella ohutsuoleen. Keliakia kuluttaa suolinukkaa juuri ohutsuolen alkupäässä ja aiheuttaa imeytymisongelmia, josta syystä epäilin syy-yhteyttä ja halusin tiedustella onko keliakiaa sairastavilla muita useimmin myös närästysoireita, etenkin jos suoli ei ole vielä parantunut. Eli voiko se aiheuttaa mahalaukun sisällön siirtymisen hidastumista ohutsuoleen ja siitä eteenpäin.
Tiedän kyllä mitkä ruuat närästävät, lähes kaikki toiset enemmän ja toiset vähemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433037Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613021- 422387
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa831798Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä791307- 391270
- 791090