Poikani on 15 v, on ihan tavallinen harrastuksiltaan ja koulumenestyksestään. On kavereita. Pelaa mielestäni liikaa, mutta tuo tuntuu olevan yleistä. Hoitaa muutoin koulunsa ja asiansa ok.
Itsehillintä kaipaisi kohennusta. Ellei saa haluamaansa, niin särkee helposti tavaroita, päälle ei käy. Esim tällä viikolla kielsin menemästä kaverille kun oli koeviikko, niin heitti huoneessaan puisen rasian oveen, rasia hajalle ja lommo ovessa.
Ei näitä usein tule, mutta aina joskus kun ei saa haluamaaansa, heittää tai paiskoo tavaroita ja huonekaluja. Ei ole mikään uusi ilmiö vaan on ollut samanlainen pienestä. Muuten aika rauhallinen kaveri. Aloitti juuri jonkun itämäisen lajin (en muista minkä), minkä pitäisi kehittää hillintää, onkohan apua?
Milloin pitäisi huolestua vai pitääkö ollenkaan? Onko mitään paikkaa missä voisi käydä juttelemassa? Kouluterkkari ei käy, kun on sukulainen (poika sanoi niin itse)
15 vuotiaan äiti
4
258
Vastaukset
- ................
Miten olette riehumisesta aiemmin antaneet rangaistuksia, koska tuntuu, että jos nyt vasta mietitte mitä tehdä, alkaa olla jo vähän liian myöhäistä kasvattaa poikaa?
Ulkoilu ja liikunta auttaa agressioiden poistamiseen ja pelaaminen tietsikalla tuntuu niitä lisäävän. Itsekin tulen vihaiseksi, jos istun päivän koneella. :)
Jos poika itse tiedostaa, että itsehillintää täytyisi parantaa, ei peli ihan ole menetetty. Muussa tapauksessa alkaisikin jo käydä sääliksi pojan tulevaa puolisoa ja lapsia.
Murrosikäinen kaipaa vielä tekemistä isänsä ja äitinsa kanssa. Viettäkää laatuaikaa, menkää sieniretkelle tai kalaan. Jutelkaa keskenänne, siitä on enemmän hyötyä kuin puhella terkkareille tai terapeuteille.- 15 v äiti-aloittaja
Ei ole kyse ettei aiemmin olisi kasvatettu tai puututtu. Poika itse todellakin tiedostaa itsehillinnän puutteensa ja itse haluaisi nyt apuja jostakin. Mutta mistä? Asumme pienellä paikkakunnalla, kouluterkkarin jo sulki pois.
- 3teiniakotona
Joskus olen miettinyt että teini-ikäinen on välillä kuin kolmevuotias uhmaikäinen kakara, ja kyllä vieläkin pitäisi huonosta käytöksestä olla seuraamukset.
Sano että toi tavaroiden heittely loppuu nyt, ja kerro jämäkästi että vielä kun kerran jonkun tavaran heittää niin pleikkari/tai tietokone tai kännykkä menee viikoksi hyllylle.. tai sitten viikkorahaa annettaessa voi miettiä että onko tavaroita lennellyt sillä viikolla..ai ai nyt taitaa viikkoraha jäädä saamatta...teoilla pitää olla seuraamukset - Ihmettelee....
dxhdghxggh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838