yksilöllinen/harvinainen auto: ASTRA J

Astra 1.6Turbo

ajelin tänään Helsingistä Savonlinnaan. Lahden&Mikkelin kautta. Erityisesti, pidin silmällä, näkyykö Astra J-malleja liikenteessä. Ensimmäinen tuli vastaan, juuri Savonlinnaan tullessani, 60km/h-alueella (Laitaatsillassa ).
Pilvinpimein , oli skodaa, audia, volvoa, bemaria. Fordia...Kun oikein tarkkuutin, että ajan just nopeusrajoituksen mukaan, niin kiire tuntui näillä olevan. Eräskin Ford Mondeo-kuski ( jonka farmariauton perälaudassa luki "ecoBoost" ), varmaan vingutti kaikki kierrokset koneestaan, että pääsi ohituskaistan kohdalla ohi...:-D
Oma Astra 1.6turbo, joka liikahtaa tarvittaessa aikas ripeästi...
Huvittavaa, oli katsoa/seurata noiden edellämainittujen automerkkien kuskien käyttäymistä...
Ajellaan siis tässä, aika harvinaisella ja yksilöllisellä autolla. Noiden laumasielujen , jotka ostaa näitä listaamiani merkkejä. Lienee suurin osa kuitenkin, työsuhde-kulkineita. Oma Astra, tosiaan oma. Astra SPORT TOURER SPORT-autoni, kaikilla varusteilla, joita tuohon oli saatavana.

31

1161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Astra 1.6Turbo

      niin, listalta jäi mainitsematta tämä, qaskai "citymaasturi". Näitä oli liikenteessä tosi paljon. Miljuuna kärpästä ei voi olla väärässä....

    • a n l. p n

      siis häh, voiko joku oikeasti olla noin ylpeä ooppelista?

    • Astra 1.6Turbo

      ...kyllä voi... :-D
      Kyllähän tuolla ajellessa, päät kääntyy. Osa katsojista varmaan ihan ihaillen katsoo, osa kateellisena ... :-D

      Oma Astra, siis kaikilla varusteilla ja vermeillä. Kyllä kelpaa ajella !

    • kateellinen.....

      tuollainen Astra, kaikilla varusteilla talvirenkaat, kustantaa sellaiset 35000euroa ( 208000 mummonmarkkaa ). EI ihan jokapojan -ja tytön auto siis. Ainakaan pers'aukisteten.

      • kaiqäsh

        qaskai -ko on hyvä auto ?


    • Astra on hyvä auto

      No täällä pohjoisemmassa Suomessa nuita Astroja kyllä näkyy. Olen itse oululainen ja omistan vastaavan auton vm -11, silloin kun ostin sen niin ei paljon näkynyt mutta nyt näyttää olevan ainakain täälläpäin suomea suosittu ajopeli.

      No mikäpä ajeleskella kun auto toimii ja on vieläpä mukava ajeleskella. Itsellä se kosmovarustelu johon sai ne puolinahkaiset isumet ja sen rurken sisustuksen, koska en halunnut sitä niissä kaikissa autoissa olevaa mustaa sisusta.

      Ei muutakuin hauskoja kilometrejä teille kaikille.

    • 5000000000kärpästä

      ajelin eilen välin hesa-kouvola ja vastaan tuli 14 uusikoppaista skeida octaviaa ja kolme J astraa

    • AataminOooppeli

      Vai on se Astra harvinainen.

      Se tarkoittaa sitten pelkästään sitä että se ei myy, ja se taas johtuu siitä että se on joko

      a) huono, tai
      b) kallis, tai sitten
      c) molempia noita yhdessä.

    • Astra ST

      köyhille kaikki on kallista. Ajakaa vain niillä tusina skeida-ropposillanne. Lienee Skeidan koripeltien muotit lainattu Volgan tehtailta. Ainakin katto&ovien karmipellit taitaa olla prässätty Volgan muoteilla. Harasoo !!!!
      Skeida-kuskit tietty haluaisi sen volkkarin tai audin, mutta kun ei rahat riitä, niin ei riitä.

      Keskiverto suomalainenhan ostaa autonsa siten, että merkki & malli & väri se kaikkein yleisin. Samaa harmaata massaa. Eiköhän tuon skeidankin arvo muutaman vuoden ikäisenä noudata sitä kaavaa, että tankillakäynnin jälkeen hinta aina se tankatun bensan arvon verran isompi. Vähintään 50% kotteron hinnasta sulanut 3-4 ikävuotta skeidan mittarissa.

    • 1.6T sports tourer A

      no huomenna on yksi enempi liikenteessä !

    • Hmm, ehkä

      Taidat rakastaa autoasi! Hieno piirre. Meillä on hiukan epäilyä, kun 2000 mallin diesel vei öljyä. Jossakin vaiheessa nykyauto menee vaihtoon ja bensavehje tulee tilalle. Aika kiinnostava on Mokka. Tai Astra.
      Kakkosena on 13v Corsa. Toimii, kuten sille sopii. Tehostin on päättänyt olla reagoimatta joskus oikealle kääntäessä. Muuta kumma ei ole, eikä tuokaan, kun sen tietää.

      • Käytän autoa hyväksi

        Opel on Saksan Mosse. Tunnen tapaukset, minulla on menossa yhdestoista, se on Zafira diesel automaatti. Olen ajellut kaikilla muilla paitsi Rcordilla. Opel on juuri ja juuri hintansa väärtti mutta mukava ajella ja pieniruokaisempi kuin volkkarit. Se toimii joskus. Automaatti on ongelmaton ja onnistuneet välitykset korvaavat pienen 1.9 dieselin pientä tehoa, vääntöähän on enemmän kuin useimmissa 1.8 litran bensarakkineissa. Valoista lähtiessä jää mustat pikkubemarit jälkeen ja niiden kuskeja v****taa. Nykyisessä palaa huoltovalo lähes jatkuvasti, siis se keltainen auton kuva jossa on kiintoavain pystyssä. Huollossa vikakoodi on tuntematon, kysyivät viimeksi tehtaalta. Päivittämällä softa valo sammuu noin kahdeksi viikoksi. Maksaa satakymmenen eeroa joka kerta. Opeleiden moottorit ovat hyviä, jo vuodesta -92, jossa jo oli automaattinen venttiilivälyksen säätö. Tosin 90-luvun moottoreiden pakoventtiilien kumit vuotivat ja savuttivat.
        Jos olisin rikkaampi ostaisin Audi kutosen.


      • no mistake
        Käytän autoa hyväksi kirjoitti:

        Opel on Saksan Mosse. Tunnen tapaukset, minulla on menossa yhdestoista, se on Zafira diesel automaatti. Olen ajellut kaikilla muilla paitsi Rcordilla. Opel on juuri ja juuri hintansa väärtti mutta mukava ajella ja pieniruokaisempi kuin volkkarit. Se toimii joskus. Automaatti on ongelmaton ja onnistuneet välitykset korvaavat pienen 1.9 dieselin pientä tehoa, vääntöähän on enemmän kuin useimmissa 1.8 litran bensarakkineissa. Valoista lähtiessä jää mustat pikkubemarit jälkeen ja niiden kuskeja v****taa. Nykyisessä palaa huoltovalo lähes jatkuvasti, siis se keltainen auton kuva jossa on kiintoavain pystyssä. Huollossa vikakoodi on tuntematon, kysyivät viimeksi tehtaalta. Päivittämällä softa valo sammuu noin kahdeksi viikoksi. Maksaa satakymmenen eeroa joka kerta. Opeleiden moottorit ovat hyviä, jo vuodesta -92, jossa jo oli automaattinen venttiilivälyksen säätö. Tosin 90-luvun moottoreiden pakoventtiilien kumit vuotivat ja savuttivat.
        Jos olisin rikkaampi ostaisin Audi kutosen.

        audihan se vasta onkin saksan mosse, tietäisit jos olisit asunut siellä !


      • Ketjua venyttääää
        no mistake kirjoitti:

        audihan se vasta onkin saksan mosse, tietäisit jos olisit asunut siellä !

        Volkkari on saksan mosse, Autoissa perustavva laatua oleviö virheitä. TSI ja Dsg on kirosanoja, joita ei kannata lausua ainakaan kun kertoo oman autonsa mallia.


      • jurpelo
        Käytän autoa hyväksi kirjoitti:

        Opel on Saksan Mosse. Tunnen tapaukset, minulla on menossa yhdestoista, se on Zafira diesel automaatti. Olen ajellut kaikilla muilla paitsi Rcordilla. Opel on juuri ja juuri hintansa väärtti mutta mukava ajella ja pieniruokaisempi kuin volkkarit. Se toimii joskus. Automaatti on ongelmaton ja onnistuneet välitykset korvaavat pienen 1.9 dieselin pientä tehoa, vääntöähän on enemmän kuin useimmissa 1.8 litran bensarakkineissa. Valoista lähtiessä jää mustat pikkubemarit jälkeen ja niiden kuskeja v****taa. Nykyisessä palaa huoltovalo lähes jatkuvasti, siis se keltainen auton kuva jossa on kiintoavain pystyssä. Huollossa vikakoodi on tuntematon, kysyivät viimeksi tehtaalta. Päivittämällä softa valo sammuu noin kahdeksi viikoksi. Maksaa satakymmenen eeroa joka kerta. Opeleiden moottorit ovat hyviä, jo vuodesta -92, jossa jo oli automaattinen venttiilivälyksen säätö. Tosin 90-luvun moottoreiden pakoventtiilien kumit vuotivat ja savuttivat.
        Jos olisin rikkaampi ostaisin Audi kutosen.

        mites tämä opel voi olla saksan mosse, kun tuo ASTRA farmari on tehty /kasatttu enklannissa ???


      • multi-fehler
        Ketjua venyttääää kirjoitti:

        Volkkari on saksan mosse, Autoissa perustavva laatua oleviö virheitä. TSI ja Dsg on kirosanoja, joita ei kannata lausua ainakaan kun kertoo oman autonsa mallia.

        ei kun audi, kunnon wessi ei audiinpäin kusasekkaan, volkkarilla voi toki ajaa.


    • einter_lo

      Totta, Astra sports tourer on harvinainen ja yksilöllinen auto. Mulla on tämän vuoden 2013 malli ja nyt oon hiihtokeskuksessa lomalla, en ole vielä nähnyt täällä yhtään vuoden 2013 sports tourer mallia. Kyllä erottuu minun oma opel täältä massasta, urheilullinen ja moderni muotoilu !!

    • 12345678912

      Juurikin noiden mainitsemiesi asioiden johdosta ooppeleita on kartettava, lisätään vielä listaan hammashihnat joita on varmuudeksi vaihdettava viikon välein, sitten ehkä uskaltaa ajella pois korjaamon vaikutus alueelta.
      Oma autoni on laadukkaasti valmistettu, nelivetoinen ja siitä syystä sen valmistusmaa ei ole Saksa.

      • Astra 1.6Turbo

        nimimerkille "12345678912"...
        mitä sitten teet täällä, Opel-palstalla ? Mene ihmeessä, sinne oman merkkisi palstalle.. kirjoittelemaan.... :-D

        ps. nokkahihnan vaihto 10vuotta/150 000km välein, 1.6-koneessa. Näissä J-mallin Astroissa.

        ps ps. mene siis tuonne Dacia / Duster-palstalle. 4-vetoisen autosi kanssa.


      • astra j

        Astra j 2013, on ketjukone, ei ole hihnaa.


      • artjuuhiin

        Hah. Taidat olla hieman ajasta jäänyt vanhojen kelaaja,tervetuloa nykypäivään.


    • ope ja nisti

      itse asiassa aika paljon näitä nykyään näkee ainakin pääkaupunkiseudulla - onha n tuo vaihtelua noitten skodien ja nissanien sekaan. Erityisesti pistää silmään tyylikkäät päiväledit - voisi mersukin ottaa oppia !

      • 20+9

        Johtuu varmaan siitä että siellä on korjaamoja lähes joka korttelissa.


      • astraali....
        20+9 kirjoitti:

        Johtuu varmaan siitä että siellä on korjaamoja lähes joka korttelissa.

        Laitatko nimimerkki "20 9", kattavan listan noista korjaamoista, meille ressukoille OPEL-kuskeile tiedoksi. Että osaamme/tiedämme suunnitella kulkemisemme siten, että aina löytyisi OPEL-paja, kävelyetäiyydeltä. Tai siten, että voisimme rullata hajonneilla autoillamme, korjaamon pihaan. Kiitos etukäteen !!!!


      • astra j
        astraali.... kirjoitti:

        Laitatko nimimerkki "20 9", kattavan listan noista korjaamoista, meille ressukoille OPEL-kuskeile tiedoksi. Että osaamme/tiedämme suunnitella kulkemisemme siten, että aina löytyisi OPEL-paja, kävelyetäiyydeltä. Tai siten, että voisimme rullata hajonneilla autoillamme, korjaamon pihaan. Kiitos etukäteen !!!!

        kaikissa uusissa ooppeleissa on opel assistanse palvelu,
        veloituksetta korjataan, hinataan, maksetaan hotellit..
        Monta opelia ollut, mutta kertaakaan en ole palvelua tarvinnut.


    • benziin

      tänään kehtasi riisseli-J vetää ohi omasta luksus-turbo-J:stä mutta sainpahan korjattua tilanteen vetämällä kolmesta henkilöautosta ja kolmesta rekasta suoranpätkällä ohi mukaanlukien tämä nokivasara - tietenkin ylinopeutta ajamatta.

    • opeliepeli

      No eipä ole ollut minullakaan moittimista astra 1.6 t 5ov. 2012, 29000 mittarissa eikä korjaamolla ole tarvinnut vierailla :)

      • puhtipois

        kovin o hengetön tuo 1.6 turbo
        mulla on insignia 1.6 turbo
        mut hengetön verrattuna edelliseen diesel accordiin
        ohitukseen ei voi lähteä 4 eikä 5 vaihteella niinkuin hondalla.
        ei puhtia joka paikka rämisee mukulakivillä ajellessa
        eipä osaa saksalainen vieläkään autoa tehdä


    • onhannäitä

      Joo no 8,9s 0-100 kiihtyy esim. perus civic 1,8 vapaastihengittäväkin pienemmällä kulutuksella, että ei tuo kovin kummoinen vekotin ole...

      • onhanniitä

        Civic on paljon pienempi auto ja painoakin on 300 kg vähemmän. Onhan niitä pienempiä ja heppoisempia pelejä ilman alavääntöä, jos sellaista mieli tekee.


    • AstraJ

      Mulla on Astra J 1.4 T 140 Hv -11, ostin 30 tkm ajettuna viime kesänä ja kohta oon rullaillu 10 tkm lisää mittariin. Oon ollu erittäin tyytyväinen, eikä mitään ongelmia ole tullut vastaan. Ennen kaikkea vääntävä turbo ja automaattiset valot (AFL) on olleet erittäin hyvät ja mukavat nyt pimeempänä vuodenaikana, tuo automaattinen pitkien vaihtokin toimii hienosti.

      En tiedä onko muut kuullu, onko tuossa moottorissa tyyppivikoja, minun korviin ei vielä ole kantautunut mitään. Oon naureskellu vaan partaani, kun VW ja Skoda miehet jakaa vuorotellen työpaikan kahvihuoneessa raskaita kokemuksiaan TSI ja DSG rakkineista.

      Kyllä näitä Sport tourereita liikkuu jonkin verran pääkaupunkiseudulla ja tietysti myös lyhyempiperäistä mallia. Mutta kyllä ne VW, Skoda ja Tojota on yleisimmät menopelit.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe