raskaana oleva alaikäinen!

avuntarpeessa1234

olen viimesillään raskaana oleva ja leikkaus aika on parin päivän kuluttua.
olen huostaan otettu ja haluan sijoittaa lapseni sijaisperheeseen siihen asti kunnes olen täysi-ikäinen ja valmis huolehtimaan lapsesta itse.
Mutta, huoltajani on adoption kannalla ja mutkistaa tätä asiaa kokoajan, koska omistaa niin hyvän taidon puhua kaikki itsensä puolelle.. eikä suostu ymmärtämään sitä että minullakin on tunteet ja tiedän katuvani jos lapsi menee adoptioon. eihän sitä koskaan tiedä vaikka sattuukin jotakin eikä voi lasta enään koskaan saada ja sitten tiedät että sinulla on lapsi mutta se onkin jossain kauakana eikä tavallaan tiedä olemassa minusta, vaikka nykyään lapselle kerrotaankin jo nuorena että on adoptoitu.

huoltajani on sitä mieltä että olen liian penikka päättämään omista asioista ja hän on sanonut heti alusta asti että lapsi mahdollisimman kauas ettei suku tai tutut saisi tietää..

kysymyksenä siis mitkä on huolajan mahdollisuudet vaikuttaa asiaan?

2

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dilulii

Vaikka olet alaikäinen sinulla on täysi oikeus pitää lapsi itselläsi vaikka nytkin jos niin haluat! Se että jos sijoitukseen annat hänet, voi olla hieman vaikeaa saada takaisin, ja varsinkin tunneside sinun ja lapsen kesken voi kadota tuona aikana. Tuo oma mielipiteesi rohkeasti julki, sinun elämäsihän se on, ja varmasti tulisit katumaan jos antaisit lapsen pois. Terveisin itse saan lapsen ensiviikolla ja olen 18 (:

• ....

Hei!

En tiedä tilannettasi, tai edes ikääsi.
      Tahdon kuitenkin sanoa että tee niin kuin SINUSTA tuntuu oikealta.
      Jos vain mahdollista, keskustele jonkun muun, puolueettoman aikuisen kanssa asiasta ennen päätöstä.
      Mikäli tahdot olla lapsesi elämässä, sinulla täytyy olla mahdollisuus siihen!
      Tietenkin täytyy ajatella lapsenkin etua, mutta kyllä äidin mielipidettä kuunnellaan aivan varmasti.
      Sinulle tulee ikää lisää kokoajan, eihän sitä koskaan tiedä, mikä tilanne tulevaisuudessa tulee olemaan.

Adoptio voi varmasti olla myös yksi hyvä ratkaisu lapsen kannalta, mutta on ikävää, jos joudut tekemään päätöksiä vasten tahtoasi.

Jaksamista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe