raskaana oleva alaikäinen!

avuntarpeessa1234

olen viimesillään raskaana oleva ja leikkaus aika on parin päivän kuluttua.
olen huostaan otettu ja haluan sijoittaa lapseni sijaisperheeseen siihen asti kunnes olen täysi-ikäinen ja valmis huolehtimaan lapsesta itse.
Mutta, huoltajani on adoption kannalla ja mutkistaa tätä asiaa kokoajan, koska omistaa niin hyvän taidon puhua kaikki itsensä puolelle.. eikä suostu ymmärtämään sitä että minullakin on tunteet ja tiedän katuvani jos lapsi menee adoptioon. eihän sitä koskaan tiedä vaikka sattuukin jotakin eikä voi lasta enään koskaan saada ja sitten tiedät että sinulla on lapsi mutta se onkin jossain kauakana eikä tavallaan tiedä olemassa minusta, vaikka nykyään lapselle kerrotaankin jo nuorena että on adoptoitu.

huoltajani on sitä mieltä että olen liian penikka päättämään omista asioista ja hän on sanonut heti alusta asti että lapsi mahdollisimman kauas ettei suku tai tutut saisi tietää..

kysymyksenä siis mitkä on huolajan mahdollisuudet vaikuttaa asiaan?

2

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dilulii

Vaikka olet alaikäinen sinulla on täysi oikeus pitää lapsi itselläsi vaikka nytkin jos niin haluat! Se että jos sijoitukseen annat hänet, voi olla hieman vaikeaa saada takaisin, ja varsinkin tunneside sinun ja lapsen kesken voi kadota tuona aikana. Tuo oma mielipiteesi rohkeasti julki, sinun elämäsihän se on, ja varmasti tulisit katumaan jos antaisit lapsen pois. Terveisin itse saan lapsen ensiviikolla ja olen 18 (:

• ....

Hei!

En tiedä tilannettasi, tai edes ikääsi.
      Tahdon kuitenkin sanoa että tee niin kuin SINUSTA tuntuu oikealta.
      Jos vain mahdollista, keskustele jonkun muun, puolueettoman aikuisen kanssa asiasta ennen päätöstä.
      Mikäli tahdot olla lapsesi elämässä, sinulla täytyy olla mahdollisuus siihen!
      Tietenkin täytyy ajatella lapsenkin etua, mutta kyllä äidin mielipidettä kuunnellaan aivan varmasti.
      Sinulle tulee ikää lisää kokoajan, eihän sitä koskaan tiedä, mikä tilanne tulevaisuudessa tulee olemaan.

Adoptio voi varmasti olla myös yksi hyvä ratkaisu lapsen kannalta, mutta on ikävää, jos joudut tekemään päätöksiä vasten tahtoasi.

Jaksamista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      16
      2326
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      897
    4. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      821
    5. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      134
      816
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      725
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      161
      709
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      673
    Aihe