Osaisikohan joku täällä neuvoa, että miten saa valoautomatiikan pois mk1 facelift Focuksesta?
Tarkoitus olisi laittaa led päivävalot.
Valot pois
18
1754
Vastaukset
- köf
Hohtimilla johto poikki ja avot...niin pois on päältä
- Huomio
Mikäs johto, katkaisijan takaa vai?
- köf
Minä katkaisin kaikki johdot.....
hihihiiiiiii - Huomio
Jaahas.. kukaan ei vissii osaa neuvoo asiassa, no sitte tutkin asian ja tulen kertomaan miten se onnistuu..
- höh, höh
ota automatiikan rele pois
- Huomio
höh, höh kirjoitti:
ota automatiikan rele pois
Mistä rele löytyy? Konehuoneen sulakerasiasta löytyy yksi, mutta sen poistamalla parkit syttyy edelleen, mutta ajovalot ei..
- jospa
Huomio kirjoitti:
Mistä rele löytyy? Konehuoneen sulakerasiasta löytyy yksi, mutta sen poistamalla parkit syttyy edelleen, mutta ajovalot ei..
käyttöohje kirja kertoisi sen
- Huomio
jospa kirjoitti:
käyttöohje kirja kertoisi sen
Ei kerro, olen toki katsonut siitä. Ohjekirjassa mainitaan huomiovalo rele, sen kun ottaa pois, niin parkit palaa, mutta ajovalot ei.. Kuka osaa sanoa mitä ne valokatkaisijan sulakkeet on siellä kojelaudan alla?
- afaqwfasf
laita parkit päälle
- Huomio
Alkaa olla jo vanha ketju, mutta sain kuin sainkin valoautomatiikan pois. Simppeli hommahan se oli: valokatkaisijasta lähtevät johdot vihreäkeltainen ja vihreämusta vaan poikki. Nämä tulevat samaan napaan katkaisijassa.
Lupasin kertoa miten se tehdään ja samalla jos joku miettii moista =)- asifsafdsfas
mun mielestä tommoset päivävalot honkkarista on törkeen näköset
kauheen näkösiä virityksiä tulee kylillä vastaan
ne kuuluu vaan uusiin autoihin mis ne on valmiina eikä millään nippusiteillä tai pikaliimalla puskureihin limmattu - Huomio
asifsafdsfas kirjoitti:
mun mielestä tommoset päivävalot honkkarista on törkeen näköset
kauheen näkösiä virityksiä tulee kylillä vastaan
ne kuuluu vaan uusiin autoihin mis ne on valmiina eikä millään nippusiteillä tai pikaliimalla puskureihin limmattuNojoo.. makuasia sekin on. En ole vielä hankkinut koko valoja, mutta luultavammin haen Motonetista kun aika koittaa.
Itse laitan ne ruuveilla kiinni ja yritän tehdä muutenkin asennuksen siististi. Lisäoptiona laitan takavalot palamaan päivävalojen kanssa.
- Huomio
Juu tiedetään vanha ketju, mutta vähän jatkoa tulee kuitenki =)
Samaiseen autoon on myöskin toinen variaatio tehdä helppo kytkentä päiväajovaloille.
Tuli sitte kuitenki ostettua edullinen sarja Hongkongista, sarjaan ei sisälly relettä, siinä on vain ledit ja johdot.
Joo eli, jätetään päivävalotoiminto autoon ja otetaan konehuoneen sulakerasiasta päivävalojen rele pois ja sieltä saa releen herätevirrasta ohjauksen päivävaloille. Näin toimien huomiotava, että parkit palavat myös, mutta eihän se ole kiellettyä..
Tämähän on vaan sen takia jos jollekin tulee päiväajovalojen asentelu mieleen.. - MestarisTohtori
On vanha ketju, mutta itsellä nyt sama operaatio edessä. Eli mistä heräte syöttö päiväajovaloille? Minulla on semmoiset valot, joissa syöttö pitää ottaa virtalukolta. En tietenkään viitsi suoraan virtalukolta ottaa, ettei tule sille lisää rasitusta vaikka eihän nuo kait ole ampeeriakaan.
Parkit sun muut saa poistettua tuolla johtokatkonnalla tuosta kytkimestä, jolloin väännettäessä parkit päälle parkeilta tuleva syöttö katkaisee päiväajovalot.- MestarisTohtori
Se piti vielä lisäämäni, että en tuosta automatiikka releen kannalta viitsi syöttöä ottaa sen takia, kun se tulee vastuksen kautta. Jännite on alle 12 V, ja haluaa nostaa vpikkaisen virtaa.
- teinivirityksiäEiArvoste
Miksi leikkiä moisilla turhilla jutuilla, näyttääkö auto uudemmalta vai mitä tuolla haet?
- MestarisTohtori
Eikö tosiaan kukaan tiedä, mistä löytyy konetilasta viratalukolle menevä johto? Relekoteloa yritin avata, mutta ei sitä kohtuudella saa irti niin antaa sen olla. Mutta konetilassa on takuvarmasti myös helpommalla hollilla johto.
Ja edelliselle vielä vastaukseksi. Syitä päiväajoledeihin on monia. Minulle ei auton ulkonäköseikat juurikaan ole tärkeitä, joten vähiten minulle merkitsevää on se, että valot tuovat modernisuutta autoon, jos ajovalot on päivänvalossa toteuttu tätä päivää olevin ledein. Seuraavaksi tärkeämpi syy on halogeenien säästäminen, kun Focuksessa niiden vaihto on aivan hirvittävän työläs homma. Koska yli 80 prosenttia ajosta on päivänvalossa tapahtuvaa, voi ajatella, miten paljon halogeenien päällä olo ja sytytys-sammuttelu vähenee. Tärkein syy on polttoaineenkulutuksen väheneminen. Kulutus vähenee suunnilleen puolisen litraa per sata kilometriä, koska sähköä kuluu halogeenit, parkit ja peräpää yhteensä noin 140 Wattia vähemmän.
On vielä pakko sanoa yksi asia ohi tämän ketjun aiheen. Nimittäin se, että nykyautoissa päivävalokytkennässä on monesti auton perävalot poissa päältä. Minusta se todella hyvä asia. On ihan turha kuluttaa sähköä takavaloihin hyvässä valaistuksessa, vaikka ne olisivatkin nykyiseen tapaan ledejä. Katsopa vaikka seuraavan kerran tiellä ajaessasi päivänvalossa, varsinkin auringossa. Et näe satojen metrien päässä menevän auton takavaloja. Vaikka jotain vihiä valoista pystyisitkin huomaamaan, itse auto erottuu luvattoman hyvin selkeänä hahmona, jolloin perävalaistuksesta ei ole mitään hyötyä. Onkin ilmeisesti niin, että ihmiset eivät hallitse autonsa valoja. Ajetaan peräpää pimeänä hämärässä, runsaassa sateessa ja sumussa. Silloin pitää EHDOTTOMASTI niiden takavalojen loistaa! Sen vuoksi meidän yhteiskuntamme onkin luonut sellaiset määräykset, että takavalot saavat palaa myös päivällä. Ainoastaan näiden kuskien takia, jotka eivät jaksa vääntää sitä valokytkintä päälle tarpeellisissa olosuhteissa. Onhan nykyautoissa myös niitä automaattisia valaistusolosuhteiden tunnistimia, mutta toimivatko ne aina luvatulla tavalla? Sellaisia uutisia on ollut, että toiminnassa olisi puutteita. Sen vuoksi paras valaistusolosuhteiden tunnistin onkin siellä kuskin päässä! - MestarisTohtori
Tein sittenkin laiskan miehen ratkaisun. Tiesin että sytytyspuolalle tulee virtalukolta signaali. No ei muuta kuin johdon kuoriminen ja herätejohdon juotto paikalleen. Siksi laiskan miehen ratkaisu, kun olisi ollut fiksumpaa kytkeä se jonnekin muualle noin taiteen takia. Ajattelin, että puolan ollessa kyseessä tuosta saattaisi tulla vähän häiriöistä sähköä, mutta eihän se oikeasti ole mahdollista. Silloinhan muukin olisi häiriöistä. Hyvin toimii kiesi ja valot nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 804486
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854371Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433729Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163413Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402947Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102644En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142632IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm391973Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581708Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli941248