mitä teen ?

unconscious

Meillä on nyt 12-viikkoinen uros maatiaiskissan pentu. Pentu tuli meille 8- viikkoisena, ja ennen hankkimista kävin itse katsomassa pentua ja pentu vaikutti terveeltä. Tosin häntää ei ole, ja taka-jalat ovat huomattavasti pidemmät. Kävely onnistuu kuitenkin ihan normaalisti. Pentueessa oli 2 tämän tyyppistä pentua. Muut pennut oli varattu, paitsi tämä yksi. Päätin miettiä vähän aikaa, ottasinko sen. Pari viikkoa myöhemmin se sitten tuotiin meille ja kaikki vaikutti hyvältä. Se näytti terveeltä ja hyvinvoivalta, koska leikki, söi ja nukkui aivan kuin normaalit pennut. Parin päivän sisällä talossa alkoi haista väkevä pissa. Tiesin että, haju tuli pennusta, ja ajattelin ettei se vaan osaa vielä käydä omassa hiekkalaatikossaan, joten siksi pissaili lattialle,matoille ja joka paikkaan. Pennun mahakin alkoi pullottaa kummallisesti, joten veimme sen eläinlääkäriin.Lääkäri totesi: "Kissalla on virtsankarkailua, sen virtsa haisee voimakkaalle. Analyysia varten virtsanäytettä ei otettu. Kissalla ei ole häntää, hännättömyyteen liittyy toisinaan lannealueen epämuodostumia, jotka ilmenevät mm. virtsan ja ulosteen pidätyskyvyttömyytenä. Aloitetaan antibiioottikuuri yllä olevan mukaan, jos kuurista on apua, pidennetään sitä viikolla reseptin ohjeen mukaisesti."
No, kuurista ei ollut sitten mitään apua ja perhe alkoi hermostua jatkuvasta pyykin pesusta, lattioiden lakaisemisesta ja varsinkin hajusta. Eläinlääkäri oli ehdottanut pennun lopettamista, mutta itse kun olen niin herkkä ja kissaihminen, en voisikaan kuvitella pennun lopettamista, koska se ei kärsi kuitenkaan. Tuskin kukaan ottaisi sitä itselleen, kun pissaa ja kakkaa joka paikkaan. Tässä vieressä se nukkuu kehräten, ja miettien kuinka hyvä sillä on muuten olla, kun ei ymmärrä tietenkään omaa ongelmaansa. Talossa on jo valmiiksi kaksi aikuista maatiaiskissaa ja hekin ovat tulleet toimeen pennun kanssa. Vanhemmat kissat ovat todella hyväluonteisia, kuin pentukin. Pentu on muutenkin nukkunut vieressäni (tai aina melkein mahani päällä )kaikki nämä yöt, (öisistä siivouksista huolehtimatta, kun pissii sänkyyn) en tosiaan tiedä mitä tekisin kun olen jo niin kiintynyt siihen. :( olisi hirveää kuvitella, kun ei enää kuule sen kehräävän vieressä ennen kuin itse nukahtaa, sen leikkejä kun tavarat sinkoilevat ympäriinsä ja vanhempien kissojen kanssa painimista ja sitä vaan kun se katsoo pienillä sinivihreillä silmillään suoraan silmiin.. eikö ole paikkaa, missä se voitaisiin "ottaa huostaan" kyseisen ongelman takia ettei tarvitsisi piikille viedä ? :( tuskin se olisi onnellisempi kissojen taivaassa ihan vielä :(

1

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cat1982

      Sitähän ei pysty tietämään että millaisia lannealueen epämuodostumia kissalla on, kun sitä ei välttämättä päällepäin näe, ja kissa ei kipujaan välttämättä näytä.

      Oletko käynyt uudestaan lääkärissä? Mietin vaan että ehkä kannattaisi käydä jossain yksityisellä, missä tutkivat paremmin ja katsoa mikä tuomio siellä on?

      Osittainhan voi olla syynä että pentu ei ole oppinut menemään myöskään hiekkalaatikolle, mutta jos se pissailee ja kakkailee joka paikkaan usein, niin silloin sillä voi olla myöskin kipuja tai vastaavaa ja se johtuu tosiaan vaikka synnynnäisestä viasta. Jos sillä kissalla tosiaan on sellainen synnynnäinen vika että se ei pysty ikinä pidättämään, voisi olla ehkä parempi lopettaa kissa. Se on aika suuri uhraus sen vuoksi siivota monta kertaa päivässä seuraavat 15 vuotta kissa pidätyskyvyttömyyden vuoksi ja kun kissa ei ole terve sillä ei ole myöskään niin mukava olla.

      Voithan kokeilla laittaa hiekkalaatikoita joka huoneeseen ja nostella sinne tietyin väliajoin, jos vaikka ehtisit laittaa sopivasti kun sillä on hätä, ja se osaisi itse kiirehtiä hiekkalaatikolle, jos se on lähellä. Mutta mä kävisin uudelleen ehkä toisella eläinlääkärillä joka tutkii vähän tarkemmin, ja sitten mietitte mitä kannattaa tehdä. Mutta sen sanon että kissan kärsimyksistä on vaikea tietää ja vaikea nähdä niitä kissasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe