RENGASTYÖN SIKAHINTA.

persu

Rengasliikkeet pyytävät työstä 100e jos viet omat renkaasi vaihdettavaksi,
Esim. Tikkurilan rengas ja Rengas Puistola.

Matin rengas ja Autofix vaihtavat 40 euroon ja tekevät työn napisematta.

Ahneella on p......n loppu.

26

8961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      Suu vaahdossa taas jollain hullulla...

      Kai nyt jokainen osaa selvittää tuon hinnan itsekin ja tehdä vertailua, ja satasella ei kai nyt kukaan ääliö ensin osta itse renkaita halvalla netistä, niinkuin fiksut tekeekin, ja sitten maksa ylihintaa työstä.

    • bhyyyyyyyyyyyyy

      Tuo 10€/rengas on ihan sopiva hinta, mikäli siinä asennetaan uusi kumi vanteelle, tasapainotetaan ja asennetaan alle. Mutta mikäli kyse on vain renkaiden vaihdosta talvi/kesärenkaat, niin onpas tyyristä. Niin avuton en ole ikinä vielä ollut, etten ois ite saanut vaihdettua.

      Kävi tuossa jokunen vuosi sitten vielä niin, että olin vaihtamassa renkaita. Tuli sitten joku mummo samasta taloyhtiöstä polkupyörällään sanomaan, että mahtaako tuo olla sallittua omalla autopaikalla vaihtaa renkaita? Meinas, että pitäs mennä vaihdattaan johonkin liikkeeseen. Kyllä pikkasen ihmettelin kyseistä akkaa? Missään ei varmasti voida kieltää renkaiden vaihtamista.

      • Kaikki kielletty

        Mummo taisi ihmetellä sitä, että pihalla tehtiin "luvatonta" remonttia. Joidenkin tiukkapipoisten taloyhtiöiden säännöissä kielletään kaikenlainen remontti mukaan lukien renkaiden vaihto. Kannattaa aina lukea myös se pienellä painettu teksti :)


      • 61 v.

        Kun 40 € kahdesti vuodessa on 80 €, Olen koko ikäni vaihtanut renkaat itse, joten olen jo tienannut yli 3000 euroa eli 10 rengassarjan hinnan. Kunnon poeka !!!


      • ???
        61 v. kirjoitti:

        Kun 40 € kahdesti vuodessa on 80 €, Olen koko ikäni vaihtanut renkaat itse, joten olen jo tienannut yli 3000 euroa eli 10 rengassarjan hinnan. Kunnon poeka !!!

        Tässä sen just näkee kun porukka ei tajua mistä täällä edes puhutaan.

        Rengastyö = muualta kuin kyseistä liikkeestä ostettujen, irtorenkaiden asennus vanteelle ja (mahd.) allelaitto rengasliikkeessä. Tämä ilmaistaan jo aloituksessa, mutta sitten joku seniili 61v. tulee ja viisastelee jotain potaskaa viitaten kausittaiseen renkaidenvaihtoon. Ketä kiinnostaa? Ei liity tähän.

        Tässä kun EI ollut kyse talvi-, tai kesärenkaiden vaihdosta, jonka jokainen normaali-ihminen osaa tehdä itsekin.

        Rasittavaa lukea näitä juttuja kun älykkäitä ajattelevia ihmisiä ei täällä juurikaan näytä olevan. Koko ajan asiavirheitä, väärinkäsityksiä, ja puhdasta tietämättömyyttä/ymmärtämättömyyttä... tai sitten ihan silkkaa idiotismia.


      • Anonyymi
        Kaikki kielletty kirjoitti:

        Mummo taisi ihmetellä sitä, että pihalla tehtiin "luvatonta" remonttia. Joidenkin tiukkapipoisten taloyhtiöiden säännöissä kielletään kaikenlainen remontti mukaan lukien renkaiden vaihto. Kannattaa aina lukea myös se pienellä painettu teksti :)

        Kyllä taloyhtiöissäkin pitää ymmärtää yrittämistä pitää tukea :)


    • kaikkea kielletä

      Ei renkaiden vaihto mitään "remonttia" ole. Sama kun jalkineissa kiellettäisiin vaihtamasta kesäsandaaleista talvikenkiin.
      Ne vanhat yksinasuvat akat, ovat nyt vähän sellaisia. Käyttävät tekosyynä vaikka räksytystä, että pääsevät miehen kanssa edes puheille.

    • halvin ei aina paras

      loppu summa on sama, ostat irtokumit ja asennutat täällä tai ostat kumit täältä ja sisältää asennuksen

    • otsa-rypyssä
      • Anonyymi

        Vissii hyvässä tasapainossa.. :D


    • Sinirengas

      Teen tikkurilassa Esim: 16 alu 4 kpl. yhd 30e soita 0405881952

    • Anonyymi

      Mä otan keskimäärin mainitusta töistä 120 euroa ja silti ollut aina enemmän asiakkaita, kuin ehdin tehdä. Toki persaukisia "autonharrastajia" käy välillä urputtamassa hinnasta. Menevät sitten jollekin autotallijobbarille. Ihan ok.
      Siinä mielessä nää nettiliikkeet on hyvä juttu, ettei tarvitse enää kaikkein pahimpia kusipäitä enää nähdä duunissaan.

      • Anonyymi

        Kivijalkakauppiaan päiväuni 🤪.


      • Anonyymi

        En usko sinua.


    • Anonyymi

      50eur saa 4 renkaan päälle ja tasapainoitus tottakai.

      Venäjälllä voi vaihdattaa ammattirengasliikkeessä 15€ kaikki renkaat vanteille ja tasapainoitus, koneet on vielä aika kalliita.

      100 Euroa kuullostaa isolta. rahalta.

      • Anonyymi

        Missäpäin venäjää noin halvalla sait?


    • Anonyymi

      Paikallisessa liikkeessä veloittivat 40e renkaan poistosta vanteelta ja uudelleenasennus tasapainoitus.

      • Anonyymi

        Vanhassa peltihallissa oli seinässä taulu samasta työstä h-a 30 € ja pakut 40 € .
        Tuota voisi luonnehtia halvaksi. Ei kannta maksaa marmoritiskin ylläpitoa.


    • Anonyymi

      Kallista on joo. Öljyt laitoin imuvaihtajalla omaan autooni. 4l menee litkua siihen kottetroon. Maksoi tämä kannu 16,95€. Oli tarjouksia, 60€ vaihto, sisältää öljyn. Vaihto firma saa sen öljyn varmaankin 2-3€/l.
      Jos vien omat öljyt, eivät varmasti ilmaiseksi vaihda.

    • Kauhajoella Suupohjan Akku ja Rengas on kalleimpia Satakunnan ja Etelä-Pohjanmaan alueen rengastöissä. Asiakkaan omille puhdistetulle 20” aluvanteille omien renkaiden asennus ja tasapainotus maksoi 125€ ilman allelaittoa ei-sesonkiaikana 5.10.2021 eikä kyseessä ollut Run Flat-rengas.
      Ensi kerralla teetän työt muualla.

      • Anonyymi

        Huh, huh, Kotkassa 50€-60€ omien normaalirenkaiden kaikki työt, alle tai ei.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe