Aloitin basironin käytön viikon alussa maanantaina ja keskiviikkona iholla alkoi näkyä otsalla punoitusta. No en asiasta paljoa välittänyt, mutta nopeasti pieni punoittava kohta muuttui todella karheaksi ja pientä "turpoamista" muusta ihosta näkyi myös. Ensimmäisen yön otsa myös kutisi hillittömästi ja sain sitä lievitettyä onneksi pitämällä pakastimesta otettua vihannespussia otsalla...
Nyt myös yläkroppaan on ilmestynyt sellasia pieniä hikinäpyn kaltaisia näppyjä. Niitä on ihan näin nopeasti vilkaistuna ~200. Pistin siis aika laajalle alueelle ylökroppaan. Eli tuli siis kaksi tuollaista erilaista oiretta heti kehoon heti.
Nyt vaan mietin että onko nämä ihan normaaleja sivuvaikutuksia mitä tulee aluksi vai vakavampia? Pitääkö huolestua? En ole nyt uskaltanut laittaa koko voidetta koska tuo saattaisi muuttua pahemmaksi. Nyt nuo näpyt ja punoitus ovat jo toista päivää, punoitus ehkä vähän hellittänyt. Kuitenkaan ei paljoa huvita ihmisten ilmoilla liikkua tällä naamalla =/
Mites muilla on ollut tuon basironin kanssa? Samoja oireita? Pitäskö lopettaa käyttö ihan kokonaan, voisko tuo olla jotain allergista tai muuta?
Harmittaa kun tuo tehosi finneihin tosi hyvin, jo parissa päivässä näky tulosta. Muttei tuota kehtaa näillä sivuvaikutuksilla käyttää, kun iho näyttää nyt tuplasti pahemmalta mitä iho jossa on finnejä... :( Ei mulla paljoa ole aknea, mutta tuolla voiteella olisin halunnut ne loputkin pois.
Vielä lopuksi, että yleensä ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia tämmöisistä voiteista (esim skinoren). Ja käytän siis tuota iholle jätettää, en sitä pestävää.
Toivottavasti tulisi vastauksia ja muiden kokemuksia, auttais varmasti!
Nyt myös yläkroppaan on ilmestynyt sellasia pieniä hikinäpyn kaltaisia näppyjä. Niitä on ihan näin nopeasti vilkaistuna ~200. Pistin siis aika laajalle alueelle ylökroppaan. Eli tuli siis kaksi tuollaista erilaista oiretta heti kehoon heti.
Nyt vaan mietin että onko nämä ihan normaaleja sivuvaikutuksia mitä tulee aluksi vai vakavampia? Pitääkö huolestua? En ole nyt uskaltanut laittaa koko voidetta koska tuo saattaisi muuttua pahemmaksi. Nyt nuo näpyt ja punoitus ovat jo toista päivää, punoitus ehkä vähän hellittänyt. Kuitenkaan ei paljoa huvita ihmisten ilmoilla liikkua tällä naamalla =/
Mites muilla on ollut tuon basironin kanssa? Samoja oireita? Pitäskö lopettaa käyttö ihan kokonaan, voisko tuo olla jotain allergista tai muuta?
Harmittaa kun tuo tehosi finneihin tosi hyvin, jo parissa päivässä näky tulosta. Muttei tuota kehtaa näillä sivuvaikutuksilla käyttää, kun iho näyttää nyt tuplasti pahemmalta mitä iho jossa on finnejä... :( Ei mulla paljoa ole aknea, mutta tuolla voiteella olisin halunnut ne loputkin pois.
Vielä lopuksi, että yleensä ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia tämmöisistä voiteista (esim skinoren). Ja käytän siis tuota iholle jätettää, en sitä pestävää.
Toivottavasti tulisi vastauksia ja muiden kokemuksia, auttais varmasti!
Vastaukset 4
Vanhimmat
En tiedä mitä ne pienet punaiset näpyt on...mutta kyllä basiron kuorii naaman aika tehokkaasti. Itse aikoinani tein virheen sen pestävän jutun kanssa. Levitin sitä naamalle ja annoin vaikuttaa tunteja..Ajattelin hätähousuna, että on nopea apu. Ihan hirveän näköisen naaman sain ja kortisonia apteekista ja zyrteciä kun koko naaman iho roikkui nahankappaleina pitkin poskia.
Se on tehokasta, mutta kannattaa noudattaa käyttöohjeita ja aloittaa ihan iisisti pesemällä samantien aine pois ja totuttamalla iho siihen hiljalleen. Omasta mielestäni se kuivattaa todella paljon ja alussa puskee ihosta näppyjä ulos, mutta kuukaudessa iho on jo sileämpi ja paremman näköinen. Kunhan tosiaan käyttää ohjeiden mukaan.
Basiron tekee itselläni ainakin alussa aina kun alkaa tauon jälkeen käyttämään sen, että iho muuttuu karheaksi ja hilseilevän kuivaksi. Kai se kuuluu sen tarkoitukseen, että iho kuoriutuu noin pois ja parantaa aknea? Jos iho ärtyy liikaa, että kirvelee tosi paljon ja tuntuu pahalta, niin kannattaa pitää taukoa pari päivää ja aloittaa varovasti uudestaan.
Muistaakseni kuumottelu yms kuuluu siihen alkuun, ennenkuin iho tottuu siihen.
Kiitos vastauksesta!
Nyt on vähän rauhoittunut tuo otsan alue, kun en siihen ole laittanut koko voidetta. Mutta nyt on sitten nenä ja kaula vuorossa, eli järkyttävä punoitus niissä. Ja kaulaan on tullut melkeen isompia paukamia mitä aikaisemmin, siis finnitilanne lähtenyt huonompaan suuntaan. Mutta jospa olisi vaan joku pahenemisvaihe :S
Jos kaikki tali yms muu paska tulee ulos ja se sitten aiheuttaa tuon että hetkellisesti tulee lisää finnejä. Nenästä huomaa kyllä heti että mustapäitä on lähtenyt ja kunnolla, eli jotain hyvää sentäs :)
Ja tein ehkä sen virheen kun aloitin käytön, että laitoin voidetta liian runsaasti ja kahdesti päivässä. Iho ei kaiketi kestänyt niin paljoa. Jospa tämä kohta lähtisi parempaan suuntaan. Pitää varmaan kirjoitella tänne sitten myöhemmin, jos vaikka olisi joillekin muille tästä hyötyä :)
Joo maltillisesti kannattaa aloittaa ja itselläni ainakin joka kerta on tullut hetkellinen pahenemisvaihde, kun ihon alla jossain oleva tali on noussut ihon pintaan, mutta sen kai pitäisi parantua kuukauden kuluessa.
Itsekin taas aloitin käytön pitkän tauon jälkeen ja iho hieman hilseilee ja muutamia patteja noussut leuan seudulle, mutta se on yleensä ohimenevää. Basiron on tehokas tuote, kun ei heti heitä hanskoja tiskiin kun alkuun sen käyttö on niin inhottavaa kun iho kuivuu, tulee näppyjä enemmän, iho on arka ja pilaa ensimmäisen pyyhkeet ja tyynyliinat, kun värit lähtee ;)
jos yrittäisit käyttää vain esim. joka toinen päivä kerran päivässä vain.
itse laitan aamuin ja illoin ja noin 10 min. kuluttua ihorasvaa. ei mitään sivuvaikutuksia.
tosi tehokas lääke.