Lastenhuoneen sävyt

oanfjd

Hei!
Olen tässä miettimässä tulevan lastenhuoneemme sisustusta

2

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lulupuukony.

Linkkiä en katsonut koska puhelimeni ei sitä suostunut avaamaan, mutta ajattelisin lastenhuoneeseen sopivan todella vaaleaa beigeä tai pelkkää valkoista. Beigeä ehkä kuitenkin esimerkiksi raitoina yhdellä seinällä, kaikki seiniä ei kannata beigeksi maalata. Jos on mahdollisuutta käyttää tapettia, kannattaa sekin käyttää sitten beigen väreissä. Tuttavalla on tyttölapsi (10v.), jonka huoneessa on ollut beigeä lintutapettia yhdellä seinällä tytön syntymästä asti, muuten valkoista. Ja kovasti tykkää.
      Itse suosittelisin valkoista maalia, koska tämä on oikeastaan halvinta. Vauvan huonetta ei kannata vauvalle ihan kokonaan sisustaa, koska vauva kasvaa nopeasti ja sitten on taas remontin aika. Itse olen ajatellut tulevilla lapsillani, että 12 ikävuoteen asti (tai korkeampaan) saavat pärjätä valkoisilla seinillä, tämän jälkeen saavat valita tapetit. Yhtään aikaisemmin ei, koska silloin saattaa tulla niin rajuja päätöksiä joita vihaa kahden vuoden päästä. Kuitenkin on helppo laittaa seinien päälle esimerkiksi verhoja joilla saa väriä, tai muuten pelkästään tekstiileillä. Jos piirtävät seiniin niin sitten piirtävät, kestävät piirustuksien kanssa sitten vaan todella kauan, ei minua haittaa, ja myydessä voi maalata hieman päälle. Mutta tottakai seiniin piirtäminen kielletään.

• Mie vaan..

Heips, minulla täällä kanssa samat asiat mietinnässä. Ensimmäistä lasta odotan ja pikkuhiljaa toista makuuhuonettamme pitää ruveta sisustamaan uudelle tulokkaalle kotoisaksi.
      Meillä sen huoneen seinät ovat valkoisia. Huone on melko pieni mutta tärkeämmät toiminnot kyllä mahtuu. Olen ajatellut että tekstiilien kanssa voi värien suhteen helposti vaihtaa lapsen kasvaessa, vaikkakin seinät pysyisivät ennallaa. Vielä en tiedä kumpi tulee, tyttö tai poika.. Kovin räikeitä värejä itse olen aina vierastanu joten jotain neutraaleja sävyjä..
      Ja mitä muuta sitä tarvitsisi kuin hoitopöydän ja pinnasängyn?? Jonkinlaista säilytystilaa tai hyllyjä?? Verhot ja matto jostakin.. Avittakaa ihmiset ja kertokaa hyviä ideoita ensikertaa lastenhuonetta sisustavalle??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä

Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi
      Maailman menoa
      49
      9911
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      12
      6685
    3. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      73
      6015
    4. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      40
      5891
    5. Oikeistohallitusten aikaan saannokset.

Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja
      Maailman menoa
      46
      4104
    6. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      263
      3016
    7. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      39
      2306
    8. Mikä asia on jäänyt kaivatustasi parhaiten

mieleesi? 💬😀🙋🏼‍♂️😱
      Ikävä
      61
      1335
    9. Suomussalmen baarit

Mikä homma on Suomussalmen baareissa? Niin jumalattoman vittumainen portsari oli eräässä nimeltä mainitsemattomassa paik
      Suomussalmi
      19
      1126
    10. Millä paikkakunnalla kaivattusi asuu

Jäikö sydän jonnekin? Jos, niin minne tai mihin? Laita paikkakunta tai paikka ja kunta🤭 Esim. Helsinki tai Pubin vessa
      Ikävä
      48
      975
    Aihe