Onpa pieneen kokoon saatu ison veneen tilat mutta minkälainen purjehdittava se on?
FinnExpress 741
33
2744
Vastaukset
- Fe74
On hauska ja eloisa purjehdittava.jollamaisuutensa vuoksi nopea slöörillä.
Muistelen lämmöllä!- 2456346
Mikä tahansa purkkarri kulkee jotenkuten slöörillä. Hyvä paatti luovii myös hyvin, kuten X-79.
- HenDär
Fe74:n kansi on toivottoman pieni, kulku keulaan tapahtuu kajuutan yli. Vene broachaa pienimmässäkin puuskassa ollen toivoton matkavene. Aivan liian kevyt köli joka on kaiken huipuksi vielä rautaa! 741:n taitaa olla parempi kanneltaan ja sen kölipainokin lienee riittävä. Meillä oli tommonen (FE74, L-2540 tai 2450) yli parikymmentä vuotta sitten. En kaipaa sitä yhtään, onneksi saatiin kamutettua pois vaihdossa isompaan.
- fe Jjjjjjjj
Tuli purjehdittua 74 5kesää asuttiin 2 nuorta aikuista veneessä 4vko per kesä matkaa tuli noin 500-700mpk kesässä. Ei se mikään avomeri vene ole mutta kyllä sillä pärjää suomen kesässä ihan hyvin. Eteen rullalle genoa 2 ja uusi iso. Kannattaa myös laittaa levankiin sopivat taljat. Kulkee ihan mukavasti. Ongelmana veneessä on tasainen pohja. Aallokossa vastaisella tahtoo vauhti pudota kun tulee isoja aaltoja. Toisaalta slöörillä kulkee yllättävän hyvin pohjan muodosta johtuen. Yhden kerran sain veneen broachaamaan eli unohda toi broachaa pikku puuskassa...
- Erkkaw
fe Jjjjjjjj kirjoitti:
Tuli purjehdittua 74 5kesää asuttiin 2 nuorta aikuista veneessä 4vko per kesä matkaa tuli noin 500-700mpk kesässä. Ei se mikään avomeri vene ole mutta kyllä sillä pärjää suomen kesässä ihan hyvin. Eteen rullalle genoa 2 ja uusi iso. Kannattaa myös laittaa levankiin sopivat taljat. Kulkee ihan mukavasti. Ongelmana veneessä on tasainen pohja. Aallokossa vastaisella tahtoo vauhti pudota kun tulee isoja aaltoja. Toisaalta slöörillä kulkee yllättävän hyvin pohjan muodosta johtuen. Yhden kerran sain veneen broachaamaan eli unohda toi broachaa pikku puuskassa...
Yhden kerran broachanneena et kyllä ole PURJEHTINUT ko venettä yhtään. Se on äärimmäisen kiikkerä kippo ja siksi vaikea myytävä.
- fe Jjjjjjjj
Erkkaw kirjoitti:
Yhden kerran broachanneena et kyllä ole PURJEHTINUT ko venettä yhtään. Se on äärimmäisen kiikkerä kippo ja siksi vaikea myytävä.
No ihan taatusti olen purjehtinut ja monenmoisessa kelissä. HUOM kyseessä siis FE74 ei 741. Käsittääkseni kuitenkin peräsin on molemmissa sama. Masto ja Köli on sitten erillaiset FE74 ja FE741.
Jos katsoo esim kuvaa http://www.fe83.org/gallery/slideshow.php?set_albumName=album110 tajuaa että ei se mikään helposti broachaava vene ole. Peräsin on mielestäni suorastaan iso ko kokoluokan veneeseen.
Kölissä painoa on mielsestäni sopivasti tietysti jos on purjeet 80 luvulta on se kovasti kiikkerä.
FE74 kannattaa pitää fokka vedossa ja isoa sitten latistaa /reivata ajoissa. Näin vauhti pysyy hyvänä. Venettä ei kannata ajaa kovin kallellaan vauhti alkaa laskemaan melko nopeasti. Paljon purjetta keulassa suhteessa isoon. sivutuulessa ja kryssissä painaa keulaa alas jolloin vene halkoo aaltoja vähän paremmin. Muuten tulee ilmaa pohjan ja veden väliin iso PAM ja sitten on vauhtia haettava uudestaan.
Kiikkerä kippo no ehkä suurin osa 24 jalkaisista on kiikkeriä kippoja riippuu mihin vertaa? Mutta FE74 ei kyllä kovin helpolla broachaa. Ja oma 74 on myyty eli ei ole mikään myyntipuhe. Vähän vain ihmetyttää miksi näin eriäviä mielipiteitä. Olisikohan kyseessä uusien ja vanhojen purjeiden tekemä ero? Omassa oli viellä levangin talja mitä ei monessakaan näytä olevan. Tällä pystyi hyvin ottamaan puuskat tarvittaessa. - 21
Erkkaw kirjoitti:
Yhden kerran broachanneena et kyllä ole PURJEHTINUT ko venettä yhtään. Se on äärimmäisen kiikkerä kippo ja siksi vaikea myytävä.
Juu, kyllä Erkkaw puhuu totta =).
Minäkin olen broachannut Fe 741 veneellä tänä kesänä kaksi kertaa.
Molemmat kerrat spinnulla hieman yli 10 m/s tuulessa, kun opettelin leikkauskulmia.
Hmm... ainaskin ruotsin lautat on vakaampia =)
- 745675
amme se on, osta nopeampi jos haluat purjehtia.
- FeFe
ok ei osteta sitten.
- FF 27
Millaisella budjetilla olette liikkeellä? Katsoin että halvimmillaan nettiveneessä tuollaisesta FE 741:stä pyydetään 10 000 e. Samassa hintaluokassa ovat mm. Finn 26, Finn Flyer 27 ja Guy 27. Guy 27:ssa on perässä tuollainen tuplavuode kuten FE 741:ssä.
- FeFe
FF 27 kirjoitti:
Millaisella budjetilla olette liikkeellä? Katsoin että halvimmillaan nettiveneessä tuollaisesta FE 741:stä pyydetään 10 000 e. Samassa hintaluokassa ovat mm. Finn 26, Finn Flyer 27 ja Guy 27. Guy 27:ssa on perässä tuollainen tuplavuode kuten FE 741:ssä.
Moi,
en etsi budjetin perusteella vaan koon perusteella senkokoista venettä että kynnys purjehtimiseen eitulisi liian korkeaksi ja veneellä olisi käyttöä. En ajatellut päiväretkiä pitempiä mutta vene saisi kuitenkin olla helppo purjehtia ja antaisi suojaa tarvittaessa ja voisi kahveet keitellä ja kölliä ankkurissa. - Gabriel S
FeFe kirjoitti:
Moi,
en etsi budjetin perusteella vaan koon perusteella senkokoista venettä että kynnys purjehtimiseen eitulisi liian korkeaksi ja veneellä olisi käyttöä. En ajatellut päiväretkiä pitempiä mutta vene saisi kuitenkin olla helppo purjehtia ja antaisi suojaa tarvittaessa ja voisi kahveet keitellä ja kölliä ankkurissa.Käy katsomassa Guy 22 tai H-vene. Täysin erilaisia keskenään, mutta tarjoaa enemmän vähemmällä rahalla. Ei kannata hankkia erillistä vessaa jos päiväreissut kiinnostaa.
- FF 27
FeFe kirjoitti:
Moi,
en etsi budjetin perusteella vaan koon perusteella senkokoista venettä että kynnys purjehtimiseen eitulisi liian korkeaksi ja veneellä olisi käyttöä. En ajatellut päiväretkiä pitempiä mutta vene saisi kuitenkin olla helppo purjehtia ja antaisi suojaa tarvittaessa ja voisi kahveet keitellä ja kölliä ankkurissa.Millaisilla vesillä olet ajatellut purjehtia?
- 20'
Gabriel S kirjoitti:
Käy katsomassa Guy 22 tai H-vene. Täysin erilaisia keskenään, mutta tarjoaa enemmän vähemmällä rahalla. Ei kannata hankkia erillistä vessaa jos päiväreissut kiinnostaa.
Esim. Guy22:en vessajärjestely toimii useimmiten ihan ok. Purjehduksen aikanahan kaikki ovat istumalaatikossa/ulkona joten kajuutassa voi tehdä tarpeensa rauhassa. Yöllä vessa toimii myös jos hätä yllättää - koska vessa on erillisessä paikassa eikä tavoittamattomissa keulapunkan alla (jossa nukutaan).
Itse olen aina ihmetellyt noita pienehköissä veneissä keulapunkan alla olevia vessoja. Niitähän ei voi käyttää siis yöllä ollenkaan kun juuri silloin olisi suurin tarve - sen sijaan että joutuu pukeutumaan ja lähtemään kävelemään laituria rannalle pimeässä... - FeFe
FF 27 kirjoitti:
Millaisilla vesillä olet ajatellut purjehtia?
No merellä ajattelin suomenlahdella. Nyt löysin toisen kivan veneen Maxi Fenix. On vähän liian iso ehkä omaan alkuperäiseen ajatukseen mutta näytti paremman laatuiselta veneeltä. Täytyy myös tutkia tuo Avance 245 jota joku täällä jo mainosti. Taitaa olla viimeiset hetket ostaa tänä vuonna?
- FF 27
FeFe kirjoitti:
No merellä ajattelin suomenlahdella. Nyt löysin toisen kivan veneen Maxi Fenix. On vähän liian iso ehkä omaan alkuperäiseen ajatukseen mutta näytti paremman laatuiselta veneeltä. Täytyy myös tutkia tuo Avance 245 jota joku täällä jo mainosti. Taitaa olla viimeiset hetket ostaa tänä vuonna?
No alkaa sulla kohta olemaan kiire, jos koepurjehdukselle meinaat ehtiä. Moni nostaa varmaan veneen ylös tämän kuun puolella. Itse nostin viime vuonna lokakuun puolessa välissä ja montaa venettä ei enää silloin laiturissa ollut.
Kumpikaan noista sun vaihtoehdoista ei ole varsinaisesti daysailereitä. Ei se välttämättä huono asia ole, jos kuitenkin päätät, että olisi kiva öitäkin saarten rannoissa viettää. Yksinkö meinaat purjehtia? Silloin on hyvä, että nostimet tulevat istuinkaukaloon ja 8 m/s tuulilla st-fokka on kiva asia. Silloin tahtoo kädet loppua kesken.
- Napero
Ihan vain vinkkinä: Tuon hintaluokan veneissä kannattaa katsoa muutakin kuin pelkkiä jalkoja. Varustelu ja niiden kunto on paljon olennaisempi juttu kuin halvat pituusmetrit.
Voit ostaa 10 kEUR veneen, mutta huonossa tapauksessa ostat vähintään toisen uuden purjeen, remppaat konetta ja uusit köysiä. Tuohon palaa helposti pari tonnia. Seuraavat pari dona menee maasähköön, uusiin patjoihin, katsastusvarusteisiin, plotteriin jne.
Köyhän ei kannata ostaa halpaa...- Askon
Totta, kunto ratkaisee. FE74 ei ole kympin arvoinen, 5..6 te on lähempänä totuutta. SW27:n saat 7 teurolla! Guy 22:n max 4te. Avance 245 on hienoin pikkupursi, sisäkoneisesta joutuu pulittamaan sen kympin.
- 18
Askon kirjoitti:
Totta, kunto ratkaisee. FE74 ei ole kympin arvoinen, 5..6 te on lähempänä totuutta. SW27:n saat 7 teurolla! Guy 22:n max 4te. Avance 245 on hienoin pikkupursi, sisäkoneisesta joutuu pulittamaan sen kympin.
Avance 245 hinta ei ole sen kummoisempi kuin mainitsemiesi muidenkaan paattien.
Tuolla mainitsemallasi hintahaarukalla Avance asettuu myös 5-7k€ hintahaitariin.
Sitä ei käy kieltäminen etteikö Avance olisi silmän mukainen, mutta henkilökohtaisesti en maksaisi tästä arvosta 30-40% extraa.
Itse pidän FF 27 hinta arvioita realistisimpana näistä veneistä.
Naperon vinkit ovat todella homionarvoisia, kun lähtee näitä veneitä vertailemaan.
Pelkällä nettiselailulla ei pysty tekemään kattavaa hntavertailua. - Lasse K
Askon kirjoitti:
Totta, kunto ratkaisee. FE74 ei ole kympin arvoinen, 5..6 te on lähempänä totuutta. SW27:n saat 7 teurolla! Guy 22:n max 4te. Avance 245 on hienoin pikkupursi, sisäkoneisesta joutuu pulittamaan sen kympin.
Olen ostamassa parhaillaan päiväpurjehduksia varten mökille nimenomaan Guy 22:ta, hintahaarukka on markkinoilla melkoinen: 3500-7000 euroa. Kävin katsomassa muutamaa esimerkkiä ja nopeasti huomasin, että kuitenkin nuo arvokkaammat on paremmin varusteltuja ja ennen kaikkea paremmin hoidettuja.
Kannattaa katsoa tarkkaan, varustelu on kallista ja aikaa vievää hommaa. - Lasse K
Lasse K kirjoitti:
Olen ostamassa parhaillaan päiväpurjehduksia varten mökille nimenomaan Guy 22:ta, hintahaarukka on markkinoilla melkoinen: 3500-7000 euroa. Kävin katsomassa muutamaa esimerkkiä ja nopeasti huomasin, että kuitenkin nuo arvokkaammat on paremmin varusteltuja ja ennen kaikkea paremmin hoidettuja.
Kannattaa katsoa tarkkaan, varustelu on kallista ja aikaa vievää hommaa.Ettei mene ihan off-topiciksi:
Kävin myös katsomassa FE74:sia, ja niissä vasta nuo reilusti yli kymppitonnin vehkeet alkaa olla kiinnostavia. On vempaimet kunnossa eikä haise pahalle.
Luovuin ko veneestä, kun se paljastui melko kiikkeräksi ja kulku kannella on todella hankalaa. - Hemmetinoikeessa
Lasse K kirjoitti:
Olen ostamassa parhaillaan päiväpurjehduksia varten mökille nimenomaan Guy 22:ta, hintahaarukka on markkinoilla melkoinen: 3500-7000 euroa. Kävin katsomassa muutamaa esimerkkiä ja nopeasti huomasin, että kuitenkin nuo arvokkaammat on paremmin varusteltuja ja ennen kaikkea paremmin hoidettuja.
Kannattaa katsoa tarkkaan, varustelu on kallista ja aikaa vievää hommaa.Nuo esittämäsihinnat ovat kauniita päiväunia. Huono puoli on ettei KUKAAN ole valmis maksamaan guy 22:sta 7 te! Huippuhienon Guy 33:n saa uusitulla koneella ilmeisesti noin 15 te:lla. Pyynnit alkaen 17 te. Se on jo oikea vene noihin pikkukipposiin verrattuna. Jos vene ei mee kaupaksi kuukaudessa on hinta/ kunto pielessä. Hinnat ovat tippuneet pysyvästi!
- Bilsnerioluttaikalja
Väärin:Köyhän on pakko ostaa halpaa,että jää rahaa ruokaan ja kaljaan!
- D34Top
Hemmetinoikeessa kirjoitti:
Nuo esittämäsihinnat ovat kauniita päiväunia. Huono puoli on ettei KUKAAN ole valmis maksamaan guy 22:sta 7 te! Huippuhienon Guy 33:n saa uusitulla koneella ilmeisesti noin 15 te:lla. Pyynnit alkaen 17 te. Se on jo oikea vene noihin pikkukipposiin verrattuna. Jos vene ei mee kaupaksi kuukaudessa on hinta/ kunto pielessä. Hinnat ovat tippuneet pysyvästi!
Höpöhöpö. Vain amatööri / asiaa ymmärtämätön ajattelee noin.
15 te:llä irtoaa 70-luvulla tehty proto-Guy 33 (jokin puolivalmiina navetan takana kyhätty kiulu), jossa tietty alkuperäinen motti ja/tai 30v ikäiset rievut. Kunnon yksilö on n 25-30 kEUR. Korjaaminen & kunnostaminen erittäin kallista ja hankalaa. Tunnen monia, jotka narahtivat halpaan, joka sittemmin paljastui pommiksi. Kävin aikanaan (80-luvulla) katsomassa pariakin isompaa Guyta, jonka jälkeen pistin tilaukseen edelleenkin käytössäni olevan Dehlerin. Moni iso Guy oli joko itse "suunniteltu ja toteutettu" puolivalmiste tai valmistajan jonkinlainen kokeilu. Pelkkä tuon veneen vaatima vinssi maksaa 1000€ kipale.
Vaikken Guy22:ta ole ostamassakaan, niin voihan se olla vaikka 8 tonnin arvoinen olla jos varusteet on kohdallaan. Kalliimmaksi (ja tyhmemmäksi) tulee ostaa kolmella tonnilla tonnin huonosti pidetty kiertopalkinto, johon kunnon varustelu tekee jo kolme donaa lisää. Pelkkä uusi pitkärikinen perämoottori tekee pari tonnia. Näyttää tuo nettiveneen tarjontakin melko kirjavalta ko kulkineen osalta...ilmoitukseen käytetyn vaivan perusteella jo löytäisin vakavasti otettavimmat kandidaatit. Venemallina ehkä nerokkain vene ikinä, kuusi makuupaikkaa alle 7m botskissa. Vessa toki hieman turhankin tilava :D
Toisaalta, osa meistä ajaa mieluusti myös vanhalla S-mersulla, vaikka olisi kuin ruosteessa ja teknisesti lopussa. Kunhan halavalla saa IIIISON...
Vanha totuus pätee edelleen: Alle kymppitonnin veneet on yksilöitä, sadalla tonnilla ostetaan tiettyä tyyppiä...tämä pätee niin HalpaRasseihin kuin FE74:siin tai vaikka nyt sitten Guy 22:iin. - Kysyntäjatarjonta
D34Top kirjoitti:
Höpöhöpö. Vain amatööri / asiaa ymmärtämätön ajattelee noin.
15 te:llä irtoaa 70-luvulla tehty proto-Guy 33 (jokin puolivalmiina navetan takana kyhätty kiulu), jossa tietty alkuperäinen motti ja/tai 30v ikäiset rievut. Kunnon yksilö on n 25-30 kEUR. Korjaaminen & kunnostaminen erittäin kallista ja hankalaa. Tunnen monia, jotka narahtivat halpaan, joka sittemmin paljastui pommiksi. Kävin aikanaan (80-luvulla) katsomassa pariakin isompaa Guyta, jonka jälkeen pistin tilaukseen edelleenkin käytössäni olevan Dehlerin. Moni iso Guy oli joko itse "suunniteltu ja toteutettu" puolivalmiste tai valmistajan jonkinlainen kokeilu. Pelkkä tuon veneen vaatima vinssi maksaa 1000€ kipale.
Vaikken Guy22:ta ole ostamassakaan, niin voihan se olla vaikka 8 tonnin arvoinen olla jos varusteet on kohdallaan. Kalliimmaksi (ja tyhmemmäksi) tulee ostaa kolmella tonnilla tonnin huonosti pidetty kiertopalkinto, johon kunnon varustelu tekee jo kolme donaa lisää. Pelkkä uusi pitkärikinen perämoottori tekee pari tonnia. Näyttää tuo nettiveneen tarjontakin melko kirjavalta ko kulkineen osalta...ilmoitukseen käytetyn vaivan perusteella jo löytäisin vakavasti otettavimmat kandidaatit. Venemallina ehkä nerokkain vene ikinä, kuusi makuupaikkaa alle 7m botskissa. Vessa toki hieman turhankin tilava :D
Toisaalta, osa meistä ajaa mieluusti myös vanhalla S-mersulla, vaikka olisi kuin ruosteessa ja teknisesti lopussa. Kunhan halavalla saa IIIISON...
Vanha totuus pätee edelleen: Alle kymppitonnin veneet on yksilöitä, sadalla tonnilla ostetaan tiettyä tyyppiä...tämä pätee niin HalpaRasseihin kuin FE74:siin tai vaikka nyt sitten Guy 22:iin.D34Topille vastaan että esim Porilainen Guy 33:n on ollut myynnissä kolmatta vuotta. Kone on hiljattain uusittu makeavesivolvoon, kohtuu seilit ja rullalaite. Sisältä se on virheetön veistämövene ja se on rakenteiltaan kunnossa. Tiedän hyvin ko yksilön ( joskaan en tunne nykyistä omistajaa) ja sen hinta on laskenut alkuperäisestä 25te pyynnistä parissa vuodessa --> 20 te --> 18,9 te joka on nykyinen pyynti. Veikkaan että tosiostaja seilaa sen kotiin 15 te myyjälle ojennettuaan :)
Oottelen vielä hiukan pyynnin laskua, nyt on ostajan markkinat.
- Bilsnerioluttaikalja
Mitkään hinnat eivät ole tippuneet pysyvästi,ei ainakaan jos puhutaan markkinataloudesta,tämä tiedoksi hemmetinoikeassa kirjoittajalle!
- fe Jjjjjjjj
http://www.blocket.se/stockholm/Sunwind_26_med_ny_motor_40777315.htm?ca=11&w=1
Tuosta tukeva pikku matkavene lienee huolettomia kesiä edessä monta. Uudehkot purjeet ja kone... - painojokaonsivulla
No ei toi nyt mikään halpa ole!!!!!Toista kymppiä euroissa!
- Uskokaa pois
Niin. kotimaassa halvin 27on 7000 (huom pyynti) Sunwind on ainakin meillä kaikkein aliarvostetuin venemerkki. Älkää uskoko paskapuheita, vaan tutustukaa Santtuihin, ne ovat hyvin tehty, ja purjehtivat hyvin.
- fe Jjjjjjjj
Ja sitten siitä halvasta pitää uusia kone ja purjeet. Jumakauta ne maksaa uudet purjeet about 2.500 ja uus kone 5.000 asennus reilu 1000 eli summasummaarum noin 8.500 tosi halpa se halpa sitten loppupeleissä noin15.000€
- Feneilijä
7 vuotta 741:llä purjehdusta takana. FE741 ei ole kiikkerä eikä saaristopurjehduksissa ole mitään valitettavaa. Käyty on myös Suomenlahden ylityksillä ja Viipurinlahdella. Isoja aallokkoja kannattaa välttää, mutta ei mikään 2.5 tonninen vene ole varsinainen avomeripursi.
Purjehduksesta kun kysyit, pari huomiota:
- kaikki nostimet, skuutit ja reivit sitloodassa. Lisäksi ison latistukseen tarvittava alaliikin kiristys on myös sitloodassa vinssillä.
- levanki käyttökelpoinen
- iso on riittävän iso jotta pelkällä isolla voi mennä myötäiseenkin, jopa reivatulla isolla pääsee runkonopeuksiin. Reivejä kannattaa käyttää. Purje on sen kokinen ettei tarvita lazyjackeja, erityisesti jos on sprayhood estämässä valumista ovelle.
- itseskuuttava fokka iso on pistämätön yhdistelmä luoviessa. Sillä tikkaa vaikka kuinka kapeaa väylää, (paikoissa joissa pelkät genoaveneet ajavat koneella). Fokan skuutti tulee katolla sitloodaan, vinssinä sama jolla isoa nostetaan.
- genoa iso toimii hyvin, genoalla on omat kiskot ja vinssit laidoilla. Genoa on jäänyt vähemmälle käytölle, koska fokka on niin mukava.
- Spinnuttelu kevyillä tuulilla on erityisen kivaa, jättää ison nostamatta ja antaa mennä.
Nuo ajatukset että "vessa saa olla avoin salongissa kun kaikki ovat kuitenkin sitloodassa" ovat huvittavia kommentteja FE:n omistajan näkökulmasta :-)
Kai kaikki ovat sitloodassa, kun ei muuta voi. Meillä etenkin lapset viihtyvät myös salongissa omassa keulavaltakunnassaan, kun on kevyempi keli.
741 oli venelehden testiryhmässä "testaajien suosikki" eikä varmaan vähiten johtuen perähytistä ja oikeasta vessasta. Missään muussa ei noita ollut. Litteämpi pohjan muotokin on vain nykyaikaa. Pahempia köliongelmia ei taida olla kellään feneilijällä raportoitu.
FE74:ssa en ole ollut, mutta kansi on tosiaan tehty aivan toisen oloiseksi 741:ssä. 74;een ei saa oikein kunnon sprayhoodia, koska kannen yli on mentävä. 741:ssä saa leveän sprayhoodin istumaan hyvin. Mutta jos haluaa paatin pari tonnia halvemmalla, 74:n sitlooda ja sisätilat ovat kai suht samat kuin 741:ssäkin.
Toisaalta, mitä hintoihin tulee, miksi edes keskustella viiden tonnin paateista samaan aikaan FE741 kysymyksen perään? 741 on kuitenkin sellainen, jossa viihtyy kuukaudenkin reissuilla, jos ego kestää :-)
FE83.orgista saa varmasti myös asiallista vastausta FE-kysymyksiin. Ja apua koko purjehdusuralle.mat kuin 741:ssäkin.- fe Jjjjjjjj
Hieno esittelyvideo ja hieno vene kiitokset tästä! En nyt muista numeroa mutta jossain venelehdessä vertailtiin FE74 ja Avance24 olisko ollut joku kolmaskin vene.
- FE-Sillanpää
Tässä esittelyvideo miten FE741 purjehtii isolla ja fokalla. Purjehduksen jälkeen esitellään muuten venettä, tiloja ja varusteita.
http://youtu.be/8H_QLGntSHU
Tästä nimenomaisesta yksilöstä ilmestyi tänään myynti-ilmo Venemestarissa josta syystä videokin on tänään kuvattu puuskaisella, vaihtelevalla tuulella Sipoossa.
(Huomio vielä itseoppineille palstasherlockholmeseille: Myyjä ei ole tämän ketjun aloittaja.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086937- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493885- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1903479
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482532
- 131924