Norwichin terrierin hankinta

10+7

Olen hankkimassa ensi keväänä Norwichin terrierin. Kyseessä ensimmäinen oma koirani, mutta kun olin lapsi (alle 10v) perheellämme oli kultainen noutaja.
Olen viimeisen 6kk aikana yrittänut miettiä kaikkea mitä kuuluu koiran hankintaan ja päätynyt siihen että hankinta sopii elämäntilanteeseeni ja pystyn myös huolehtimaan koirasta tulevaisuudessa.
Kaipaisin kokemuksia muilta pienten terrierien omistajilta että mitkä ovat koiranne kuukausi kustannukset ilman mahdollisia sairauksia tai onnettomuuksia mutta kuitenkin laskien vakuutukset mukaan?

6

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjjhsjh

Kannattaa narttu hommata, sillä urosterrierit ovat aika kovia luonteiltaan. Narttu lempeämpänä ja nöyrempänä parempi ensimmäiseksi koiraksi.

Kaverillani on vehnäterrierinarttu, jonka kuukautiset kustannukset ovat keskimäärin ainakin jotain 50 e, joten en usko paljon pienemmän norwichinterrierin aiheuttavan kovin montaa kymppiä kustannuksia kuussa, mutta sairastelevimmat yksilöt saattavat tulla vähän kalliimmiksi kustannuksiltaan.

• terrierionnea

Meillä on norfolkki, 50 e on normi kk meno. Olen kyllä aika paljon ostellut turhia pantoja taluttimia ym rompetta. Ruokana itsetehtyä tuoreruokaa ja puolet nappulaa ja ostan myös joskus luita ja makupaloja palkkaamiseen.

• mbjbjbcjcjmcjmc

En ole koskaan omistanut terrieriä mutta 50e kk tuntuu TODELLA matalalta kuukausi kustannukselta mille tahansa rodulle.
      Suhtautuisin skeptisesti yo. infoon.

• gjjgl hfhfhffl

Kyllä pienen koiran ylläpito jää helposti alle 50e/kk ainakin meillä, varsinkin jos on vakuutukset. Helpottaa myös oman pumpun kestoa toi vakuutus kun koirilla nyt kuitenkin on kaikennäköisiä ongelmia.

• Järki käteen!

Koira on kuin lapsi,

Sitä ei pidä hankkia, jos rahat on niin tiukalla, että pitää kymppejä laskeskella! Koirat ovat yksilöitä, joku ei voi syödä tietynlaista ruokaa ja toisella on jotain muita metkuja.

Vakuutus on hyvä olla olemassa, mutta ne yleensä päättyvät niin, että koiralla on vielä monta vuotta elinaikaa jäljellä ja tietty usein niitä vaivoja ilmenee vanhuuden myötä.

Ja se on norwichista sanottava (kokemusta on), että leluja tarvitaan. Se on uskomattoman tehokas ja älykäs pieni elukka joka kyllästyy helposti samoihin juttuihin ja tarvitsee paljon virikkeitä. Itse menisin niinkin pitkälle, etten lainkaan suosittelisi sitä perheeseen jossa se jätetään päiväksi yksin.

• kukuru-

Meillä on nyt reilu 3kk vanha norwichityttönen :) Investointina melko kallis, mutta kuukausikulut erittäin alhaiset. Pentu syö 4x päivässä ja nyt olen saanut laskettua, että ruokaan menee noin 20e/kk (rc). Oma saagansa on kaikki tarvikkeet, vakuutus ja rokotukset. Esim. neidin turkki on vielä sen verran ohutta, että ostin toppapuvun ulkoilua varten. Ja joo, leluja on todella paljon ja kaikki tehokkaassa käytössä. Karkeasti laskettuna tarvikkeisiin, rokotukseen ja vakuutukseen (kattaa eläinlääkärikuluja) on mennyt reilu 500e. En ole pennulle ostanut vielä omaa hihnaa, harjoja, kynsileukkuria yms jotka olen sosialisoinut hoitokoiraltamme.

Mutta on se sen arvoinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      162
      13844
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      84
      10005
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      101
      9199
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      21
      8339
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      48
      6827
    6. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      43
      6733
    7. 151
      6216
    8. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      102
      5164
    9. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      4055
    10. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      405
      1359
    Aihe