Norwichin terrierin hankinta

10+7

Olen hankkimassa ensi keväänä Norwichin terrierin. Kyseessä ensimmäinen oma koirani, mutta kun olin lapsi (alle 10v) perheellämme oli kultainen noutaja.
Olen viimeisen 6kk aikana yrittänut miettiä kaikkea mitä kuuluu koiran hankintaan ja päätynyt siihen että hankinta sopii elämäntilanteeseeni ja pystyn myös huolehtimaan koirasta tulevaisuudessa.
Kaipaisin kokemuksia muilta pienten terrierien omistajilta että mitkä ovat koiranne kuukausi kustannukset ilman mahdollisia sairauksia tai onnettomuuksia mutta kuitenkin laskien vakuutukset mukaan?

6

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjjhsjh

Kannattaa narttu hommata, sillä urosterrierit ovat aika kovia luonteiltaan. Narttu lempeämpänä ja nöyrempänä parempi ensimmäiseksi koiraksi.

Kaverillani on vehnäterrierinarttu, jonka kuukautiset kustannukset ovat keskimäärin ainakin jotain 50 e, joten en usko paljon pienemmän norwichinterrierin aiheuttavan kovin montaa kymppiä kustannuksia kuussa, mutta sairastelevimmat yksilöt saattavat tulla vähän kalliimmiksi kustannuksiltaan.

• terrierionnea

Meillä on norfolkki, 50 e on normi kk meno. Olen kyllä aika paljon ostellut turhia pantoja taluttimia ym rompetta. Ruokana itsetehtyä tuoreruokaa ja puolet nappulaa ja ostan myös joskus luita ja makupaloja palkkaamiseen.

• mbjbjbcjcjmcjmc

En ole koskaan omistanut terrieriä mutta 50e kk tuntuu TODELLA matalalta kuukausi kustannukselta mille tahansa rodulle.
      Suhtautuisin skeptisesti yo. infoon.

• gjjgl hfhfhffl

Kyllä pienen koiran ylläpito jää helposti alle 50e/kk ainakin meillä, varsinkin jos on vakuutukset. Helpottaa myös oman pumpun kestoa toi vakuutus kun koirilla nyt kuitenkin on kaikennäköisiä ongelmia.

• Järki käteen!

Koira on kuin lapsi,

Sitä ei pidä hankkia, jos rahat on niin tiukalla, että pitää kymppejä laskeskella! Koirat ovat yksilöitä, joku ei voi syödä tietynlaista ruokaa ja toisella on jotain muita metkuja.

Vakuutus on hyvä olla olemassa, mutta ne yleensä päättyvät niin, että koiralla on vielä monta vuotta elinaikaa jäljellä ja tietty usein niitä vaivoja ilmenee vanhuuden myötä.

Ja se on norwichista sanottava (kokemusta on), että leluja tarvitaan. Se on uskomattoman tehokas ja älykäs pieni elukka joka kyllästyy helposti samoihin juttuihin ja tarvitsee paljon virikkeitä. Itse menisin niinkin pitkälle, etten lainkaan suosittelisi sitä perheeseen jossa se jätetään päiväksi yksin.

• kukuru-

Meillä on nyt reilu 3kk vanha norwichityttönen :) Investointina melko kallis, mutta kuukausikulut erittäin alhaiset. Pentu syö 4x päivässä ja nyt olen saanut laskettua, että ruokaan menee noin 20e/kk (rc). Oma saagansa on kaikki tarvikkeet, vakuutus ja rokotukset. Esim. neidin turkki on vielä sen verran ohutta, että ostin toppapuvun ulkoilua varten. Ja joo, leluja on todella paljon ja kaikki tehokkaassa käytössä. Karkeasti laskettuna tarvikkeisiin, rokotukseen ja vakuutukseen (kattaa eläinlääkärikuluja) on mennyt reilu 500e. En ole pennulle ostanut vielä omaa hihnaa, harjoja, kynsileukkuria yms jotka olen sosialisoinut hoitokoiraltamme.

Mutta on se sen arvoinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      12
      4023
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      239
      3840
    3. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      62
      2354
    4. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      41
      1783
    5. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      69
      1666
    6. Oon kyllä välillä ollut susta

Nainen huolissani, en oo niin sydämetön mitä tunnut ajattelevan
      Ikävä
      105
      1397
    7. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      11
      1281
    8. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      1
      1268
    9. Tuntuuko sinusta mies

että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti
      Ikävä
      22
      1265
    10. Rakastan sitä

kun uppoat selittämään jotain. Etsit oikeaa tapaa sanoa jotain, jonka olet jo etukäteen miettinyt, sekoat vähän sanoissa
      Ikävä
      51
      1104
    Aihe