Meillä on nyt sellainen tilanne että nuoren kanssa elämä perheessä on mennyt täysin mahdottomaksi ja tähän on saatava joku ratkaisu.
Tällä palstalla on varmaan sellaisiakin jotka on "savustettu" ulos vanhempiensa kodista.
Miten se lain mukaan tapahtuu? Haetaanko aikuiselle muuttohaluttomalle lapselle häätöä, vai mitä hittoa pitää tehdä?
Miten muuttohaluton yli 18v nuori ulos vanhempien kodista?
10
588
Vastaukset 10
- stebl
Riittää kun annat kirjallisen ilmoituksen; "muutat 6kk kuluessa"
Ei muuta tarvita.- Entä sen jälkeen?
Mahtaako olla noin, sillä kysehän ei ole mistään vuokrasuhteesta.
Ja mitäs sitten kun lapsi ei 6kk kuluttua ole tehnyt elettäkään lähteäkseen eikä aijo edelleenkään lähteä? - axlie
Entä sen jälkeen? kirjoitti:
Mahtaako olla noin, sillä kysehän ei ole mistään vuokrasuhteesta.
Ja mitäs sitten kun lapsi ei 6kk kuluttua ole tehnyt elettäkään lähteäkseen eikä aijo edelleenkään lähteä?Ei ole kyse vuokrasuhteesta mutta ei myöskään elatus- tai asutusvelvollisuudesta.
Ihan ykskaks ulos pistäminen on laitonta, 6kk varoaika oltava.
Puolenvuoden jälkeen voit kääntyä viranomaisten puoleen.
Tai sarjoitat lukot uudestaan;) - Täällä kokemusta?
axlie kirjoitti:
Ei ole kyse vuokrasuhteesta mutta ei myöskään elatus- tai asutusvelvollisuudesta.
Ihan ykskaks ulos pistäminen on laitonta, 6kk varoaika oltava.
Puolenvuoden jälkeen voit kääntyä viranomaisten puoleen.
Tai sarjoitat lukot uudestaan;)No missähä pykälässä tämä "varoaika" on kerrottu?
Nyt tarvittaisiin ihan oikeita lakiin perustuvia ohjeita eikä mitään musta tuntuu väitteitä.
Outoa että kennelläkään ei tunnut olevan tietoa asiasta, eikä sitä löydy mistään. Taitaa ola aukko laissa tämän suhteen.
- jos ei hyvällä
niin pahalla.Itse olet lapsesi kasvattanut siinä näet nyt kasvatuksen tuloksen. Kasvatitko Kaija Siiralan oppien mukaan VAPAA KASVATUS.Kuka kurittakasvaa se kunniatta kuolee.
- ktyyr
juu
- Ex Vanhemmat
Pistät vaan ulos ja vaihdat lukot. Kyllä se pentu siitä jonnekin häviää. Ainakin meillä ei näkynyt enää jälkipolvea loisimassa.
- niinpä...
Soita sosiaaliviranomaisille ja kerrot tilanteen niin neuvovat. Ei tässä lukkojen vaihto ole oikea vaihtoehto...
- löfamsöas
Sen virheen kun oot tehnyt nin nyt maksat..
- hmmmmmmmm
Täällähän on paljon rakastavia vanhempia....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371471Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2821043Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94824Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68772Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48723- 110629
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27585Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41501
- 32491
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48465Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77451- 32439
- 31429
- 77422
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381