Renault megane vm.-99

Ostajako?

Ollaan hankkimassa uudempaa autoa ja minulle olis ehkä yks mieleinen renault megane -99.Olis ilmastointikin.Vaan kun ei ole mitään kokemusta tästä menopelistä.Toimiiko teidän megane hyvin?Onko ollut paljon vikoja?Onko talvisinkin lämmin auto vai tuntuuko silloin kun olis edelleen ilmastointi päällä vaikka lämmitin huutais punaisena täysillä?Koliseeko paljon?Yleensäkin ottaisin mielelläni vastaan niin risut kuin ruusutkin.Tämä ehdokas on neliovinen 1,6.

8

12467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reepo

      99-Mec 1.6 RT AJETTU 125t... ei vikoja,on lämmin,ilmastointi pelaa,ei kolise, kitese eikä vingu...tähän asti todella tyytyväinen

    • Topias

      Minulla on menopelinä nykyisin Mégane Classic 8/-02 ajettu noin 100.000 km. Ei ihmeempiä vikoja, talvella tarkenee, ilmastointi toimii kesällä.

      Vikoja ollut sytytyspuolella (2-sylinterin puola vaihdettu), ilmansuodatin tukkeutui talvella sakeassa lumipyryssä. Kolinoita oli, mutta korjaantuivat kun kiinnitin tunkin ja vararenkaan paremmin. Eka talvena petti vetoakselin stefa, mutta korjattiin tietenkin takuuseen - vaihteiston öljyt sieltä tuli pihalle.

      Renault on hieno auto, vaikka sitä onkin ehkä vaikea uskoa. Jos miellyttää, osta pois vaan, et tee huonoja kauppoja. Itse haaveilen vaihtavani vielä takaisin Peugeotiin (ehkä 407, jos raatsin sijoittaa)...

      :o)

    • Megane-00

      Megane on hyvä. Itselläni on Megane Break 1,6 -00, ja hyvin on toiminut. Ilmastointikin on. jos auto kiinnostaa, niin olisi myynnissä hintaan 11900. Autolla on ajettu 115tkm. Jos kiinnostaa, niin soittele 050-5672055. Auto on hyväkuntoinen sininen farmari.

    • -00

      Itselläni on myös megane,tosin 1.4 vm -00,ja toiminut täysin virheettä,ilmastointi,y.m.s releet toimii kuten kuuluukin.Mittarissa nyt 57tkm,ja tyytyväinen olen ollut renaultiin.

      • meganemies pohjanmaalta

        olen vaihtamassa meganea uuteen samanlaiseen ja myyjä antoi mielestäni melko alhaisen hyvitystarjouksen auton vähäisistä kilometreistä ja hyvästä kunnosta huolimatta. hintaa alensi myyjän mukaan piakkoin vaihdon tarpeessa oleva jakopään hihna. muuta valittamista ei ollut. myyjän mukaan hihna pitäisi vaihtaa 48 kk:n välein ja on mukamas kallis homma tuohon malliin. nyt alkoi pelottamaan että onko se sitten vaarassa katketa jos en sitä vielä vuoteen vaihtaisikaan ja malttaisin mieleni uuden auton kanssa vielä vähän aikaa. kilometrejä autossani on vielä reilusti alle satatonnia. kokemuksia hihnoista, niiden kestävyydestä, vaihtoväleistä ja vaihdon hinnoista?


      • ricce
        meganemies pohjanmaalta kirjoitti:

        olen vaihtamassa meganea uuteen samanlaiseen ja myyjä antoi mielestäni melko alhaisen hyvitystarjouksen auton vähäisistä kilometreistä ja hyvästä kunnosta huolimatta. hintaa alensi myyjän mukaan piakkoin vaihdon tarpeessa oleva jakopään hihna. muuta valittamista ei ollut. myyjän mukaan hihna pitäisi vaihtaa 48 kk:n välein ja on mukamas kallis homma tuohon malliin. nyt alkoi pelottamaan että onko se sitten vaarassa katketa jos en sitä vielä vuoteen vaihtaisikaan ja malttaisin mieleni uuden auton kanssa vielä vähän aikaa. kilometrejä autossani on vielä reilusti alle satatonnia. kokemuksia hihnoista, niiden kestävyydestä, vaihtoväleistä ja vaihdon hinnoista?

        moi,

        En ole asiantuntija tässä joten, lue siinä mielessä. Keväällä pyysin tarjousta yhdeltä autoliikkeeltä ja se sanoi samaa, että vaihdata jakohihna -mulla oli renaultsopimus joten se sujui helposti..

        Mutta mun auto oli siinä vaiheessa 4v vanha ja kuuskyttuhatta ajettu. kuulunee 60 huoltoon, en ole varma. kyllä siinä on varmaan joku aikarajakin on, jos ajaa vähän -esim kaupungissa tulee lämpötilanvaihteluita, ajotunteja ja suolaa, vaikkei kilometrejä tulisikaan..

        Kysyisin huollosta, vaikka sähköpostilla, milloin kuuluu vaihtaa.
        -ymmärtääkseni meganen kone on sellainen että jos hihna katkeaa niin, kyllä siellä sitten venttiilit ja männät soittaa lyhyen mutta vaikuttavan soolon.. (olen kuunnellut sitä Seatin toteuttamana ja se oli sykähdyttävää kuultavaa, -toista autoa ohittaessa..) ;-)

        Eli jos oikeesti on aika vaihtaa niin ÄLÄ säästä siinä, se voi tulla kalliiksi. toisaalta tuntuu aika aikaselta tuo 24 kk..


      • tapsa
        ricce kirjoitti:

        moi,

        En ole asiantuntija tässä joten, lue siinä mielessä. Keväällä pyysin tarjousta yhdeltä autoliikkeeltä ja se sanoi samaa, että vaihdata jakohihna -mulla oli renaultsopimus joten se sujui helposti..

        Mutta mun auto oli siinä vaiheessa 4v vanha ja kuuskyttuhatta ajettu. kuulunee 60 huoltoon, en ole varma. kyllä siinä on varmaan joku aikarajakin on, jos ajaa vähän -esim kaupungissa tulee lämpötilanvaihteluita, ajotunteja ja suolaa, vaikkei kilometrejä tulisikaan..

        Kysyisin huollosta, vaikka sähköpostilla, milloin kuuluu vaihtaa.
        -ymmärtääkseni meganen kone on sellainen että jos hihna katkeaa niin, kyllä siellä sitten venttiilit ja männät soittaa lyhyen mutta vaikuttavan soolon.. (olen kuunnellut sitä Seatin toteuttamana ja se oli sykähdyttävää kuultavaa, -toista autoa ohittaessa..) ;-)

        Eli jos oikeesti on aika vaihtaa niin ÄLÄ säästä siinä, se voi tulla kalliiksi. toisaalta tuntuu aika aikaselta tuo 24 kk..

        jakohihna pitää vaihtaa kun tulee 80000 tai neljävuotta täyteen kumpi ensin ehtii.halpaa se hihnan vaihto ei ole.


    • renumies

      Meillä on jo toinen renault menossa,eikä huolen
      häivää.Ensin oli Renault Clio sillä ajettiin
      156000km,ja oltiin erittäin tyytyväisiä,kun mitään vikoja ei ollut,olihan se huollettu merkkikorjaamolla ja silloin kun se pitää huoltaa
      huoltokirjan mukaan.Nyt on Megane 06 vm sillä on
      ajettu 49000km,eikä mitään vikoja,sekin huolettu
      oikeina ajan kohtana,kumpaakaan ei ole käytetty
      korjaamolla huoltojen välissä,sekin kertoo jotain
      muuten yhdellä tutulla on renault laguna ja sillä on ajettu 470000km!eikä ole konetta aukaistu,että kyllä nämä kestää jos huoltaa oikeassa paikassa eikä venytä huoltoon menoa!
      eikös sen pitäsi ymmärtää jokainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe