Vuosikymmenet ovat takanamme, vuosia ehkä edessä.
Olemme täyttäneet tasavuosia, kenties vielä
täytämme. Sukulaiset, ystävät ( lehtimiehetkin ? )
saattavat udella, mikä on pitkän iän salaisuus.
Mitä vastaatte ? Jokaisella on oma selityksensä ?
Tässä muutamia vaihtoehtoja. Valitse niistä viisi.
A. Astianpesukone
B. B-oikeudet, oluen myynnin vapauttaminen
C. Charmikkuus
D. Diplomikosmetologit
E. Energisyys
F. Flavanoidit ( punaviini, sipulit )
G. G-pisteen löytäminen
H. Harkitsevaisuus
I. Irstailu
J. Jälkiviisaus
K. Kaukosäädin.
L. Luontaishoidot
M. Mielenrauha
N. Nauru
O. Olemassaolotaistelu
P. Pidättyväisyys
Q. ? ( Tähän voi jo keksiä uuden selityksen )
R. Raha
S. Seurankipeys
T. Terveyskeskus
U. Unenlahjat
V. Vitamiinit
X. ! ( Pitkän iän salaisuus on geeneissä )
Y. Yhdessäolo
Z. & ( Lapset )
Ä. Äänessäolo
Ö. Öitseminen
Itse olen valinnut kohdat G:n, K:n, H:n, T:n ja Ä:n. Mikä on siis pitkän, kunnioitettavan ikänne, vireytenne ja sielukkuutenne salaisuus ?
Vai oletteko aloittamassa juuri neuvottelut jugurtinvalmistajan, suklaatehtaan ja ruisleivänvalmistajan kanssa. Ja annatte varman vastauksenne vasta sitten, kun olette päässeet sponsorirahoista sopimukseen ?
Pitkän iän salaisuus
13
678
Vastaukset
- Glad
N=nauru, V=vitamiinit ja U=unenlahjat.
- Mami
Minulla tämän piiitkän iän salaisuus piilee näissä
kirjaimissa:
M. mielenrauha
N. nauru
Q. QuQQuu = itsensä hauskuttaminen (oma versio)
Ä. äänessäolo ( useimmiten itsensä kanssa keskustelu)
U. unenlahjat
Näillä eväillä pitäisi pärjätä vielä pitkään! - Helena
Hauskan tehtävän annoit, kiitos.
Josko kohdallani olisivat:
X = geenit
M = mielenrauha
E = energisyys
Q = terveelliset elämäntavat
H = harkitsevaisuus
Nukahtamisvaikeudet ovat miinuspuolella.- SamPias
Kiva, kun olette vastailleet.
Pitkää ikää on pohdiskeltava. Miksi minä olen jäljellä, kun muut ovat jo lähteneet ? Mikä minussa on niin erinomaista ? Tällaiset ajatukset
tulevat silloin tällöin mieleen.
Olenko elänyt eritavalla kuin jo poistuneet ?
- Liena
Jos kuulun pitkän iän saavuttaneisiin niin noista luettelemisistasi tein seuraavanlaisen sisällön-
O. Olemassaolon taistelu.
P. Pidättyväisyys.
T. Terveyskeskus.
Z. Lapset.
Ö. ???Öitseminen.
Lisäisin vielä A-Ö. Kaiken sietäminen lisämausteineen.- varma
varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan sytisiä pelastamaan, joista minä olen suurin. 1.Tim. 1:15
Jeesuksella on kuoleman ja tuonelan avaimet.
Job kirjoittaa: "Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä."
On pitkä ikä ja on iankaikkinen elämä.Apostoli Johannes kirjoittaa: "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh 17:3
Hyvä ystäväni, onko pitkä ikä salaisuus? Vapahtajamme Jeesus Kristus sanoo: "Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. Hyvä ystäväni, RAKKAUS RISTI RUKOUS RAAMATTU RAUHA JA ROHKEUS
- MUMMELI1
Tähän asti en ole vielä pitkään ikään ehtinyt,mutta suku on kyllä pitkäikäistä .Satavuotiaitakin joukossa ja isän puolen suku terveinä loppuun asti yli 85 ikäisenä
nuorimmat kuolleet. Siksi toivonkin ,että olisin perinyt geenit eli siis X.
Lisäksi E,M O ja Q paikalle sanoisin suht. koht,terveet elämäntavat.
Vielä ei ole mitään sairauksia ,mutta ulkopuolisista syistä johtuen gremppaa kyllä,joka ei varmaankaan lyhennä tai jatka ikää.
Ruisleivän puolesta puhujaksi voisin rueta jos joku sponsorirahoja tarjoaisi.
Iki /hikiliikkuja kun olen olen valmis vannomaan myös sen nimiin. - Annafiia
siksipä pistän rivini minäkin ;)
F,M,N,U,X....... - tuntematon
Flavonoidit, mielenrauha, vitamiinit ja ennenmuuta virtuaali "äänessäolo".
- Alvar K.
Olen noudattanut kahta elämänohjetta, mutta nekin ovat ristiriitaiset: Urho Kekkonen sanoi, että viimeistään nelikymppisenä pitää ruveta katsomaan, mitä tekee kuntonsa eteen.
Ilmari Kianto taas oli sitä mieltä, että nelikymppiseksi voi elää miten tahansa eikä sen jälkeen pidä muuttaa elintapojaan.- SamPias
Huomauttaisin Mummelille, olevani itsekin hikiliikkuja. Arvaappa, mitä vastasin uteliaille ystävilleni heidän todetessaan "Mitä, oletko hankkinut keinutuolin?"
Sanoin, että lääkäsi määräsi minulle liikuntaa !
Mamille ja Helenalle sanoisin, että tällaisella palstallla on liian vähän huumoria. Totisutta kyllä riittävästi.
Lienalle, että öitseminen tarkoittaa touhua, jota aikuiset ihmiset yöaikaa harjoittavat vällyjen alla.
Mutta kun rakastan elämää, tahtoisin teiltä vielä lisää ohjeita - toivottavasti mukaville tuleville vuosille.
- soilike
Flavanoidit, irstailu ja nauru tietenkin.
Mut on muitakin esim. ylensyönti, -juonti, yletön laiskottelu nyt eläkeaikana, sekä tietysti huumorintaju, kun ei pienistä välitä.- SamPias
Niinpä niin, Soilike. Espanjalaista sananlaskua myötäillen - tässä iässä ei ole mikään sen mukavampaa kuin ensin olla tekemättä mitään ja - senjälkeen vielä hieman löhöillä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854