Miksi katuvalot eivät pala?

Valoa pimeyteen

Käsillä ovat pimeät ajat ja katuvalot ovat pimeinä joillakin katuosuuksilla, eivät ole viime talven jälkeen kertaakaan palaneet.
Onko tämä nyt säästöä vai mitä?

14

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nappi on nyt

      OFF asennossa

    • toopeli

      Puolet Santtiosta (se asuttu puoli) on ollut jo kauan melkoisessa pimennossa.
      Esim. päiväkodin/koulun suojatien kohdalla oleva lamppu ollut pimeänä jo useamman kuukauden. Myös Raumantien risteyksesssä suojatien lamppu on pimeänä. Odotellaanko tosiaankin suojatiellä tapahtuvaa onnettomuutta ennen kuin nämä saadaan palamaan?
      Ihme, ettei katuvaloja saada kuntoon vaikka ihminen osaa jo lentää Marsiinkin!

      • Talonmies-33

        Vielä on niin valoisaa, ettei valoja tarvita. Turhaa törsäystä moinen. Ennen vanhaan valot laitettiin kun ensilumet tulivat.


      • Valoa pimeyteen
        Talonmies-33 kirjoitti:

        Vielä on niin valoisaa, ettei valoja tarvita. Turhaa törsäystä moinen. Ennen vanhaan valot laitettiin kun ensilumet tulivat.

        Ihan pian tulee se aika kun aamulla töihin/kouluun lähtiessä on pilkkopimeää. Koulujen lähettyvillä ainakin Viikaistenkatu Pohjoistullikadusta Pietolaan asti on ihan täysin pimeänä, ja sillä katuosuudella liikkuu aamuisin paljon pieniä ja isompiakin koululaisia. On tosiaan niin pimeä pätkä ettei kyllä näe mihin astuu.
        Tietääkö kukaan mikä instanssi vastaa katuvaloista, kenelle voisi valittaa????


    • toopeli

      Sittenhän on jo muutenkin valoisaa kun lumi tulee. Pimeintä on nyt, kun maa on märkää ja imee vähänkin valon.
      Minä ainakin asun kaupungissa osittain sen takia, että täällä pitäisi olla katuvalot!

    • eräs santtiosta

      Viestiketju lähetetty tiedoksi Leena Arvela-Hellenille!

    • eijummarravielakaan

      Palavathan ne Santtiossakin - eilenkin koko PÄIVÄN.

    • eräs santtiosta

      Arvela-Helleniltä tuli mukava vastaus, hän on itsekin soitellut pimeistä valoista Vertekille. Kaupungin puolesta vastuuhenkilö on Mika Raula, puh. 050 572 6220, hänelle siis voi viestiä sammuneista valoista.
      Vertekiltä tuli myös mielenkiintoinen vastaus (Raula ei vaivautunut viestiin vastaamaan):

      "Viikaisissa vanha katuvalokeskus sijaitsi Kukonmäen muuntamossa. Kukonmäen muuntamo oli kesän ajan remontissa, ja tämä vanha katuvalokeskus on nyt sieltä purettu pois. Kaupunki on pyytänyt tarjoukset tämän alueen katuvalojen uusimisesta ja tähän kuuluu myös tämän poistetun keskuksen uusiminen. Päätöstä urakan saajasta ei ole vielä tullut. Ne katuvalot , jotka kyseisellä alueella palavat on saatu palamaan tilapäisjärjestelyillä. Vertek Oy suoritaa katuvalohuoltoa sen mukaan, mitä niiden omistaja Uudenkaupungin kaupunki Vertek Oy:ltä tilaa. Vertek Oy ei omista yhtään katuvalotolpaa, eikä myöskään voi näin olla vastuussa mikäli onnettomuus sattuu. Sitä emme tietenkään toivo ja katuvalohuolto jatkuu tulevinakin viikkoina."

      Eli siis valoja ohjaava keskus on POISTETTU eikä uutta ole saatu hommattua tilalle!
      Syksyn pimeys on kuitenkin jo iskenyt ja tänäänkin lyhyellä työmatkallani klo 6.30 laskin 8 suojatietä joiden kohdalla valot olivat pimeänä. Tuohon aikaan on kuitenkin jo paljon kulkijoita liikkeellä, joten valojen olisi syytä palaa!

      Pistäkäähän siellä Mörnessä töpinäksi ennen kuin jotain tapahtuu!!

    • asukas ukist

      Siis katuvaloista vastaa Mika Raula, puh. 050 572 6220

    • lucifeerus

      Katuvalaistuksen voisi lopettaa ihan turhana, sähköä säästyisi ja isoiksi kasvaneet parkuvat pikkulapset ehkä oppisivat liikkumaan luonnon valaistuksessa, esim. kuutamossa näkee varsin hyvin eteensä kunhan silmät ensin tottuvat. Kadutkin voisi jättää auraamatta niin kansalaisten kunto senkun kohenisi hiihtelyn ja potkukelkkailun lisääntyessä. Turhien julkisrahoitteisten leikkauskohteiden löytäminen onkin näin helppoa ja hauskaa! Vaalitkin sopivasti tulossa!

    • crusifeerus

      Minkäs puolueen ehdokas/kannattaja lucifeerus on? Tietäisin olla äänestämättä.

      • Hoiturikiituri

        Asetun Lucifeerin kannalle tässä asiassa. Kun itse olin lapsi, me hiihdettiin kouluun ja ei ollut aura-auto känyt koulun pihallakaan, joten kunnon talsvipieksut piti olla kouluun mennessä. Nykynuoriso on tottunut liian hyvään ja vaivattomaan elinympäristöön. Taskulamppu mukaan koulumatkalle jos pimeys pelottaa. Niin minullakin aina oli. Silloin susikantakin oli suurempi, mutten silti pelännyt.


      • Darrander Rantakadul
        Hoiturikiituri kirjoitti:

        Asetun Lucifeerin kannalle tässä asiassa. Kun itse olin lapsi, me hiihdettiin kouluun ja ei ollut aura-auto känyt koulun pihallakaan, joten kunnon talsvipieksut piti olla kouluun mennessä. Nykynuoriso on tottunut liian hyvään ja vaivattomaan elinympäristöön. Taskulamppu mukaan koulumatkalle jos pimeys pelottaa. Niin minullakin aina oli. Silloin susikantakin oli suurempi, mutten silti pelännyt.

        Simmonen led-lamppunen taskulamppu kannataa hommata. Nepä ei paljookaan maksa, saapi HonKongista Ohlssonilta ja Biltemasta. Simmonen kun on aina mukana niikuin mulla, niin ei peloota sudet eikä huonot naiset pimiällä.


    • Anonyymi

      Kuka maksaa katulyhtyjen/valojen maksun kun ovat päällä valosaanaikaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe