Lestadiolaisnuoren mielipiteitä..

Lestadiolainen

Olen 18-vuotias ´lestadiolainen´ tyttö ja haluan kertoa teille, mitä minä, ja uskoisin myös että monet muutkin ikäiseni ajattelevat.

Vuosi sitten lueskelin näitä palstoja todellakin vihaisena ja olin sitä mieltä että täällä kirjotetaan pelkkää hölynpölyä ja höpönlöpöä. Nyt kuitenkin ymmärrän teitä ja hyvin..

Koko pedofiiliajuttu sai minut häpeämään SRK:n johtokuntaa. Ihan sietämätöntä ja nöyryyttävää touhua! En halua edes kuulua koko liikkeeseen heidän takiaan! Seurat ja kaiken maailman uskovaisten leirit ahdistavat, koska milloin voisi tietää onko puhuja pedofiili tai vastaava?

En todellakaan käsitä meikkauskieltoa! Käytän päivittäin esmes meikkivoidetta, ripsientaivutinta ja kulmakynää, siis kaikkea, mitä ei niin helposti nää! Todella ahdistavaa, että pitää piilotella luonnollisia asioita. Miksi naisten pitäisi olla rumia? Voin sanoa, että varmasti ainakin puolet lestanuorista käyttää ei niin huomattavaa meikkiä!

Koko lahko tuntuu olevan täynnä kieltoja! En voisi kuvitellakkaan että synnyttäisin niin monta lasta kuin saisin! Ihan hullua! Onko totta, että vaikka sinulla olisi mielenterveysongelmia, joudut silti synnyttämään niin paljon kun jaksat? Ei kiitos! Toivon, että saan miehen, joka ajattelee samoin!

En tiedä ketään lestadiolaisnuorta joka ei seuraisi jotakin tv-ohjelmaa tai kuuntelisi musiikkia.. Niitä on todella harvassa! Minusta muutenkin tuntuu siltä, että nuoret haluaisivat pois koko lahkosta, mutta nämä 50vuotiaat yrittävät hampain puolustella liikettä.. Voisin olla lahkossa, jos kiellot syrjäytettäisiin, sillä uskon silti Jumalaan, mutta ne VL-liikkeeseen! Pääsen taivaaseen vaikka meikkaisinkin...

56

1558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aglius

Et sinä taivaaseen voi päästä ilman uudestisyntymää. sielunvihollinenkin uskoo Jumalaan niin että vapisee, mutta jää silti entiseen tilaan.

lue Raamatusta asioita, ja anna pelastaa itsesi, sitten valitse sellainen hengellinen koti, joka toimii niinkuin Raamatusta löysit.

• Missä Raamatussa kerrotaan, että Ihminen menee Taivaaseen?

Jeesus sanookin; Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika

Näin asian näkee Kuninkaamme?

• Anonyymi00062
        pinnasänky kirjoitti:

Missä Raamatussa kerrotaan, että Ihminen menee Taivaaseen?

Jeesus sanookin; Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika

Ei mitään kuvaa Jeesuksesta

• Anonyymi00063
        pinnasänky kirjoitti:

Missä Raamatussa kerrotaan, että Ihminen menee Taivaaseen?

Tässähän sanotaan et jeesus on tie taivaaseen
        Jeshua sanoi hänelle, ”minä, minä olen se tie, ja se totuus, ja se elämä. Ei kukaan tule minun isäni luokse, paitsi
        minun kauttani.”

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Jeshua sanoi hänelle, ”minä, minä olen se tie, ja se totuus, ja se elämä. Ei kukaan tule minun isäni luokse, paitsi
        minun kauttani.”

Thoma sanoi hänelle, ”meidän Herramme, emme me tiedä, minne sinä menet, ja kuinka me voimme tuntea tien?”
        minun kauttani.”

• Anonyymi00063 kirjoitti:

minun kauttani.”

Kysymys ei ole Taivaasta, vaan tulevasta Uudesta Jerusalemista, joka on oleva pelastettujen asuinsija.

Ilm 21;1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää.
        2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla-asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten.
        3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan,
        4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."
        5 Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet."

Mitään muuta ei Raamattu kerro Uskovan ihmsen iankaikkisuudesta.

• Uskoisin näin.

Taivaaseen jos sinne yleensä joku pääsee, luulisi pääsevän ilman ahdasmielisyyttä, teot/tekemättäjättämiset ja usko pitäisi riittää.

• Hyvä kommentti, mutta mainitse joku, jokanon viimeisen kolmentuhannen vuoden aikana noussut Taivaaseen?

• 1+1

""Et sinä taivaaseen voi päästä ilman uudestisyntymää. sielunvihollinenkin uskoo Jumalaan niin että vapisee, mutta jää silti entiseen tilaan.""

Aina tätä samaa jarinaa, että sielunvihollinenkin uskoo. On suuri ero uskoako Jeesukseen Kristukseen olemassaolevana vai uskoa Häntä Herrakseen ja syntien anteeksiantajaksi!

• Jeesus on tie

Usein viesteissä vilahtelee sellainen ajatus, etten voi kuulua herätysliikkeeseen kun siellä on paljastunut pedofiileja tai joitakin muita julkisyntisiä. Samalla tavalla pilkataan luterilaisia kristittyjä. En voi kuulua kirkkoon kun siellä on sellaisia ja sellaisia syntisiä.

Unohtuu helposti että suhde Jeesukseen ja suhde lähimmäisiin on henkilökohtainen, kilvoitus Jeesuksen seuraajana ja ristin kantajana on henkilökohtainen.
      Emme me tule löytämään sellaista joukkoa jossa ei olisi syntisiä, olemmehan jokainen itsekin syntisiä heikkoja ihmisiä.

Itsensä kokeminen pyhäksi sen perusteella etten minä ole varas, huorintekijä taikka pedofiili soittaa ettei ihminen ole sisäistänyt kristinuskoa vielä. Toivottavasti asiaa valaisee muuan Jeesuksen kertomus:

Muuan herra x seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, *** etten minä ole niinkuin muut ihmiset, ****
      riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

Herra y seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'

Jokaisessa ihmisessä asuu tämä tarkkanäköinen herra/rouva fariseus, sen tähden Jeesus meille opettaa, - valvokaa siis!!

On vaikea ryhtyä julistamaan parannusta sellaisessa joukossa joka ei katso tarvitsevasa parannusta, vaan uskoo niin, että muuta tarvitsevat parannusta. Jeesus lyötiin nauloilla ristiin, kun hän alkoi julistamaan parannusta maailman hurskaimmille ihmisille.

Vaarallisimpia eivät ole suinkaan syntiset ihmiset, hehän tiedostavat itsekin että kaikki ei ole kunnossa heidän kohdallaan ja parannusta tarvittaisiin. Sen sijaan sellaiset ihmiset ovat vaarallisia seurakunnassa, jotka eivät katso tarvitsevansa parannusta. Sellaiset ihmiset tekevät AINA suurta tuhoa Jumalan lasten joukossa.

Mintuista ja tilleistä tehdään kyllä parannusta, mutta sitten kun julistetaan oikeista synneistä parannusta, rakkaudettomuus, ahneus, kovuus, omavanhurskaus ym. niin pian tulee parannussaarnaajalle turpaan.

Mitä erehtymättömämpi joukko on kysymyksessä, sen väkivaltaisemmin parannussaarnaajaa kohdellaan. On väärä henki, kun ryhtyy pyhiä ja hyviä ihmisiä moittimaan. :-))))

Silloin ollaan vasta totuudessa kun ymmärretään että sekä minussa että muissa seurakuntalaisiassa on syntiä maan ja taivaan väli täynnä. Silloin ihmisellä on elävä synnintunto, omatunto on valvomassa.

Jonkun seksivammaisen (sairas ihminen) luuserin niskaan on helppo projisoida kaikki omatkin syntinsä ja huutaa kurkku suorana kuorossa, - voi kamalaa sentään.

Maailman parhaat uskovaiset huusivat Jeesukselle, - ylipappien johdolla -, ristiin naulitse.

Jeesus rukoili murhaajiensa puolesta, Isä anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät.

• etsivä-xx

Jeesus on tie kirjoittaa tässä kirjoituksessa sanoja, joihin itsekin voin yhtyä.

• Yksi parhaista mielipidekirjoituksista, pitkään aikaan.

Korjattavaa ainaostaan se, ettei Taivaaseen nouse kukaan, Jeesus on ainut sieltä tullut ja iankaikkisuus Pyhille eletään Uudessa Jerusalemissa.

Tämä on yksi syy, kun erosin maallistuneesta Luterilaiseta Kansankirkostamme, oppi on pahasti maalistunut ja siirtynyt pelkkään yhteen lauseeseen, synninpäästöön, jota ei Raamattu juurikaan painota, siellä kehoitetaan kertomaan lähimmäiselle syntien enteeksi ANTAMUKSESTA, ei sen ANTAMISESTA Ihmisen toimesta, se on yksi Jeesuksen majoriteetti.

Tämä on vain Kirkkokuntien kikka pitää jäsenensä, sekä kolehdin.

• ccccccccccccdcdcd

"En voisi kuvitellakkaan että synnyttäisin niin monta lasta kuin saisin! Ihan hullua!"

Jos jonkin asian (kuten perhesuunnittelun) jättää niin sanotusti "Herran haltuun", on se sama kuin laiminlyödä asia täysin. Näin on siksi, että Jumalaa ei ole oikeasti olemassa.

• Vanhassa Testamentissa painotetaan sitä, että Jumala on luonut ihmselle järjen, sekä viisautta, joita ei eläimille ole suotu, jota kannattaa itseltä kysyä, mikä se on oma perheen osalta.

• Lähtemisen armoon!

>Seurat ja kaiken maailman uskovaisten leirit ahdistavat, koska milloin voisi tietää onko puhuja pedofiili tai vastaava?

Muista, ettei liikkeen jäsenille ole sallittua osallistua kaiken maailman leireille! Eikä körttiseuroissakaan saa käydä.

Samanlaista ääntä lähtee pedofiileista ja vastaavista kuin muistakin puhujista. Samat kliseet ja sama itkunsekainen värisevä ääni.

• etsivä-xx

nyt yleistät "Samanlaista ääntä lähtee pedofiileista ja vastaavista kuin muistakin puhujista. Samat kliseet ja sama itkunsekainen värisevä ääni."

Kuunteleppa vaikka Helsingin nettiseuroja.

• Yksikään ihminen ei tarvitse kuulua kirkkoon eikä yhteenkään ihmisten perustamaan uskontoon pelastuakseen. Pysykää niistä erossa.

• /•\:O/•\

Pelastuakseen mistä?

Uskotko sinä johonkin pelastustarinaan jollakin tasolla kuitenkin?

Miten voi pelastua ilman uhkaa?

• Olen samaa mieltä kuin lappix, ihmisen ei kannata kuulua mihinkään ihmisen keksimään uskontokuntaan tai lahkoon.
        Usko ihmisen ja Jumalan välinen asia, siihen ei seurakuntia tarvita.

• Ihmetystä kerrakseen
        Wariska kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin lappix, ihmisen ei kannata kuulua mihinkään ihmisen keksimään uskontokuntaan tai lahkoon.
        Usko ihmisen ja Jumalan välinen asia, siihen ei seurakuntia tarvita.

Hyvänen aika sentään Wariska! Miksi sitten ylipäätään jo kun kristinusko lähti leviämään sen edellytyksenä oli että perustettiin seurakuntia eri puolille, missä apostolit ja paavali jne... tekivät lähetysmatkojaan? Miten voit väittää ettei seurakuntaa tarvita?

• Tutkihan Raamattua enemmän, se vastaa sinulle.

• i

Tyypillinen tyhmän vastaus omasta kaikkivoipaisuudesta tajunnastaan.

• sarisaarinen

""Kuunteleppa vaikka Helsingin nettiseuroja. ""

Ne onki hyviä, ku niis kuuluu uudistusmielisten ääni, paljo vapaampaa ku meil ry:llä!

• Totuus ratkaisee

Uskontoja on kautta aikojen käytetty vallankäytön ja alistamisen välineenä heikolla itsetunnolla varustettujen miesten aseman pönkittämiseksi. Miehet vaativat, että naiset eivät saa kaunistautua ja näyttäytyä kauniina ulkomaailmassa- siis NORMAALISSA YHTEISKUNNASSA, koska muutkin miehethän voisivat kiinnostua heidän vaimoistaan... Naisia jotka "uhmaavat" näitä sääntöjä-uhkaillaan kadotuksella ja kaikenmaailman henkisellä pelottelulla. Miksi naiset eivät luo yhtälailla miehille näitä sääntöjä? Siinäpä kysymys uskonlahkojen johtajille!
      Usein uskonlahkojen puhujat ovat pahimman luokan narsisteja. Minä sanon, että äkkiä hankkimaan oma elämä-ei kannata haaskata ja tuhlata omaa kallisarvoista elämäänsä vain siihen, että jäät pönkittämään jonkun typerän lahkolaissaarnaajan egoa.

• Ole onnellinen, että

silmäsi ovat avautuneet tosiasioiden näkemiseen.

Eivät tavalliset asiat kuten meikkaaminen tms. ole mitään syntiä, vain VL-lahkonne sisällä on tällaisia johtonne laatimia suorastaan naurettavia "tapasyntejä" eli lista aivan normaaleista elämään kuuluvista asioista, jotka lahkonne sisällä on julistettu syntisiksi asioiksi.

Nyt olet itsekin nähnyt, mihin tuollainen tekouskovaisuus on johtanut, lahkonne sisällä on harrastettu vuosikymmenien ajan pedofiilia ja insestiä ja uhrit vaiennettu tehokkaasti.

Kun pedofiiliskandaali viime kesänä räjähti käsiin, niin suviseuroissa 2011 kesällä kuuluisa oulunsalolainen lesta nimitteli ja herjasi näitä uhreja, jotka nyt ovat uskaltautuneet puhumaan lapsuuden aikaisista kokemuksistaan - isiensä häpäisijöiksi. Sairaanpaa ei voi enää olla!

Nämä lapsiinsa sekaantuneet isät olivat tehneet synneistä suurimman, sekaantuneet omiin lapsiinsa ja lapsenlapsiinsa sekä näin tuhonneet heidän oikeutensa ja mahdollisuutensa normaaliin ihmiselämään.

Lahkonne säännöt ovat vain ihmisten laatimia syntisääntöjä. Ne eivät ole Raamatusta eikä Jumalasta.

Uskalla elää rehellisesti omaa elämääsi!

• aglius

Nämä kompuroinnit johtuvat vain yhdestä asiasta.

Asianomainen ei ole mitä ilmeisimmin koskaan edes tullutkaan uskoon, eli uudestisyntynyt.

ei ilman uudestisyntymää mitään aitoa hengellisyyttä ole olemassakaan. se ihan sam avaikka kuuluu hirviporukkaan uudestisyntymättömällä sydämellä.

tätä eivät lestadiukset näyt juurikaan tajuavan. Ketjun aloittajallakaan ei näytä olevan mitään käsitystä tästä avainasiasta.

saako tehdä sitä ja tätä ovat täysin asiaan kuulumattomia kysymyksiä jos on oma Jumalasuhde sydämen tasolla.

Ei normaalisti aviopuolisot kysele toisiltaan saanko käydä naapurin emännän sängyssä kerran viikossa jos laitan puhtaat pöksyt, tai jotain vastaavaa. Rakkaussuhteessa, joka todellinen Jumalasuhde on, ei kysellä kuinka paljon saa olla rakastamatta, vaan kyselläänihan muita asioita.

• gdhfdfhhd

et ole ainut joka ajattelee noin :) täällä etelässäkin monet meistä lestanuorista aattelee ihan samoin. tuntuu, että pitäis uskoa paremminkin vl-liikkeeseen kuin itse jumalaan..

• Usko on henkilök.

No ei todellakaan, ite ootte keksineet koko ajatuksen.
      Jokainen vastaa henkilökohtaisesti omalla uskollaan, loppupeleissä.
      Ei toisten uskolla, eikä synneillä.

• vääräuskoinen uskoo

Kirjoitat: "Toivon, että saan miehen, joka ajattelee samoin!" Olet synnissä eli maailmassa, kuten suurin osa ihmiskunnasta. Jumalan valtakunnassa mies ja nainen ovat yhtä, mihin seksuaalisuuden on tarkoitus johtaa(Luuk.20:34-).

Olet ehkä feikki.

• >>>Olet synnissä eli maailmassa, kuten suurin osa ihmiskunnasta.

• vector2

Suurin vanhurskauden teko on polttaa tupakkaa ja sekaantua lapsiin siionissa.

• OnLuettu

".."Et sinä taivaaseen voi päästä ilman uudestisyntymää. sielunvihollinenkin uskoo Jumalaan niin että vapisee, mutta jää silti entiseen tilaan.""

Aina tätä samaa jarinaa, että sielunvihollinenkin uskoo. On suuri ero uskoako Jeesukseen Kristukseen olemassaolevana vai uskoa Häntä Herrakseen ja syntien anteeksiantajaksi! .."

Mikäli Hän on Herrasi, niin elä uskonkuuliaisuudessa HÄnen Nimeänsä kohtaan. Tee kuten Hän neuvoo Sanassaan.

(Joh.) "..Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt...."

(Luuk.)".. Ja hänen äitinsä ja veljensä tulivat häntä tapaamaan, mutta eivät väentungokselta päässeet hänen tykönsä. Niin hänelle ilmoitettiin: "Sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat nähdä sinua." Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sen mukaan tekevät."

(Hebr.)"..Kristuksen opin alkeet...parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta...."

(Matt.)"..Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.".."

• Van Hus

Hienoa, että olet vapautunut tuollaisen ankaran uskon kahleista.

Olen elänyt aivan hyvää elämää jo yli 40 vuotta, ilman mitään kytköstä mihinkään uskonnolliseen liikkeeseen.

En tiedä kuka on tämän hyvän elämän minulle antanut, enkä tiedä miksi?

En usko Jumalaan, mutta uskon, että Jumala uskoo minuun.

• ateismi kannattaa

Hyvä neuvo: ala ateistiksi,et koskaan tule pettymään.Käy joskus lukemassa ateisti palstaa,ja viisastu,jos sua aletaan uhkaamaan,ota yhteys muihin ateisteihin,he tukee sinua valinnassasi.
      Muuten,et koskaan todella pääse irti hulluuksista ja lopulta alat pakottamaan myös muita siihen johon myös itse tuhoudut,kun vanhenet.
      Tämä on totuus.

• aglius

Eli alat kehoittaa muitakin tuohon hulluuteen jota myös ateismiksi kutsutaan !?

• uskovainennnnnnnnnnn

Ihmiset ovat yksilöitä. Yhdelle tasapainon tuo yksi asia, toiselle toinen. Se että sinä saat onnen itsenäisestä elämästä, ei välttämättä sovi toiselle. Jollekkin toiselle sopii selkeästi paremmin se, että uskoo Jumalaan. Parhaimmassa tapauksessa usko ja uskonto tuo mielen tasapainon, joissain tapauksissa uskonto voi sekoittua jo valmiiseen mielenterveysongelmaan ja uskosta tulee pakonomaista.

Itse olen kokenut, että minulle sopii niin paljon paremmin usko Jumalaan, enkä voisi elää ilman häntä.

Parempi neuvo: Tee miten itsestä tuntuu. Jos haluat uskoa Jumalaan ja etsiä häntä, tee niin. Jos koet paremmaksi ottaa täyden vastuun omasta elämästäsi itse, tee niin.

• Uskomassa minäkin

Kyllä Jumala antaa luvan lestadiolaisillekin perhesuunnitteluun. Ehkäisyvälineet on keksitty. Mutta abortointi ei ole enää perhesuunnittelua, vaan esim Suomessa laillistettu murha.
      Uskon lestadiolaisuudessa olevan paljon hyvääkin, mutta nyky suomalaisen mielestä varmaan paljon lakihenkisyyttä. Sata vuotta sitten tuollaisia sääntöjä mitä lestadiolaisten piireissä on, ei olisi kummasteltu ollenkaan. Maallistuminen yhteiskunnassa on niin suurta nykyään, että kaikki mikä tuntuu mukavalta pitäisi sallia.

• totuus on toinen..

Se mikä näitä lahkoja pitää pystyssä on vain raaka rahanahneus! Suurinosa näihin kuuluvat ns"työntekjät" elävät jäsenistönäsä siivellä. Uskoa käytetään lyömäaseena ei muuta...............

• Ottokin

Tappara!! Uskokoon ken tahtoo.

• Itsenäinen ajattelu

Sinulla on ilmeisesti silmät auenneet. Hyvässä alussa olet tiellä itsenäiseen ajatteluun.

Onko sinusta tekoihin puheiden lisäksi. Vai käykö niin, että päädyt vain kiltisti synnytyskoneeksi ja teet muutenkin niinkuin sinulle sanotaan.

Tuollainen suljettu yhteisö lukuisine sääntöineen ja rajoituksineen takaa tavallaan helpon elämän. Ei tarvitse ajatella itsenäisesti, ei tarvitse ottaa vastuuta itsestään, ei tarvitse kohdata itseään.

Mutta tervetuloa todelliseen maailmaan, kun olet valmis!

• k1a1i1k1k1i?

Itse olen vl-nuori, enkä kyllä koe asiaa nuin. Minulle ja kavereillekkin (tai ainakin mitä olen kuullut) usko tuo todella paljon turvaa ja en voisi kuvitellakaan elämä ilman sitä. Ja mitä niihin kieltoihin tulee niin mielestäni ei mitään ole varsinaisesti kielletty.. Se on eri asia minkä kokee itse oikeaksi ja minkä Jumala kieltää raamatussa.
      Ja sitäpaitsi ajatteletteko te yhtään miltä tuntuu olla uskovainen äiti, kun joka tilanteessa haukutaan koneeksi. Synnytyskone, mitä vielä?

• Anastasia

Ihan oikein kirjoitit! Tsemppiä!!

• Alottaja111

Mun mielipide on vaihtunut aika paljon tuosta alotuksesta. Tajusin nyt viikonloppuna ryllä miten turvallista on olla uskovainen! Uskon, että monilla tulee sellanen vaihe että onkohan tää oikee usko, mutta nyt tajusin, etten voisi elää ilman tätä uskoa! Tämä palstan tarkoitus on varmaan erottaa lestadiolaisuudesta, näin ainakin minä koin. Mutta nyt olen onnellinen koska en enää lueskele näitä!

• Uskoisitte jo

minulla on liki 10 lasta ja ikinä en ole mieltänyt itseäni synnytyskoneeksi ja omatuntoni on puhdas koska en ole milloinkaan ehkäissyt ja kukaan SRK ei ole minua määräillyt näissä lapsensaanti asioissa vaan Jumalan sanaan sidottu omatuntoni on sen tehnyt.

• Hyvä on Herra

Hienosti olet jaksanut! Meillä on ainakin kolme lasta ja ollaan ehkäisty. Tuntuu jo paljon helpommalta kun ei tarvitse olla koko ajan raskaana. Jotenkin se perhe-elämän hallinta omien voimien mukaan on suurta lahjaa Jumalalta. On niin ihmeellistä huomata kuinka Jumala voi siunata pienempääkin perhettä.

• aglius

Miksi käytät Jumalan sanaa verukkeena tuolla kohtaa, kun JUman sana ei mitään sano asiastasi !?

omatuntosi on sidottu liikkeesi harhaisiin opetuksiin, ei Jumalan sanaan.

siinä taitaa olla iso ero.

• Anonyymi00059

• Missä Raamatun kohdassa asiasi vahvistuu?

• Anonyymi00043
    • Kymmenen pistettä näkökannastasi, tosiseikat on aina tunnustettava.

Lestadiolisesta pyritään jo lapsena tekemään ajattelusta vapaata, takaenkkiläistä "uskovaa", ja vain varakkaat pääsevät etupenkkiin ja puhujiksi vailla koulutusta.

• Anonyymi00061

Alistavassa uskossa on alistuneita ihmisiä.

• Anonyymi00061 kirjoitti:

Alistavassa uskossa on alistuneita ihmisiä.

En kovinkaan tunne "alistuvaa uskoa" muissa kun Velluissa ja Jehovan Todistajissa?

Taas Usko Jeesukseen on minut ja valtaosan Jeesukseen Uskovia pelastanut; Gal. 5:1
        Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen.

• Anonyymi00060

Olin minäkin lestatiolainen aikani. Pois pois voimaa löytyy kun tekee päätöksen.

• Anonyymi00065

Lue itse Raamattua. Lestadiolaisuus on ymmärtääkseni sellaista, että ei opeteta jokaista lukemaan ja tutkimaan itse Jumalan Sanaa. Siitä riippuu meidän elämämme. Kyllä Jeesus ohjaa sinua henkilökohtaisesti, kun pyydät Häneltä.

Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      129
      6441
    2. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      72
      6328
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6225
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      347
      4016
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2452
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2379
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      131
      1466
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1359
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      190
      1156
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      980
    Aihe