Lapset ja hissi

Iltalehti uutisoi:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012091616081968_uu.shtml

" Pikkulapsi jäi hissin oven ja veräjän väliin Helsingissä
Sunnuntai 16.9.2012 klo 21.05 (päivitetty klo 22.15) "

Artikkelin lopuilla kerrotaan tällaisia onnettomuuksia sattuvan muutamia vuodessa. Herää kysymys miksi hissejä ei korjailla turvallisiksi siten ettei tällaisia onnettomuuksia voisi enää sattua. Ei liene mahdotonta kai suorittaa sellaisia korjaustoimenpiteitä jos sellaiset haluttaisiin tehdä.

8

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hehhehhehhhehehehehh

      Ruppee korjailee, sullahan o aikaa.

      • von Lagerbom

        En oikein ymmärrä mitä syytä on nauruun jos tuollaisia surmanloukkuja on lapsille eikä niitä korjata.


      • hhehheehhehhhhehhehe
        von Lagerbom kirjoitti:

        En oikein ymmärrä mitä syytä on nauruun jos tuollaisia surmanloukkuja on lapsille eikä niitä korjata.

        Naurava nimimerkki???? En oikein ymmärrä, mitä ihmeellistä on nauravassa nimimerkissä. Enkä oikeen ymmärrä, mikset ruppee korjaileen kun sulla ei muuta ole kuin aikaa.


      • von Lagerbom
        hhehheehhehhhhehhehe kirjoitti:

        Naurava nimimerkki???? En oikein ymmärrä, mitä ihmeellistä on nauravassa nimimerkissä. Enkä oikeen ymmärrä, mikset ruppee korjaileen kun sulla ei muuta ole kuin aikaa.

        Tukes varoittaa vanhojen hissien veräjäovista
        Torstai 20.9.2012 klo 12.59
        Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) kehottaa vanhojen hissien haltijoita kiinnittämään huomiota hissien veräjäovien turvallisuuteen.



        Tämän hissin kääntöoven ja veräjän väliin jäi viime viikonloppuna 2-vuotias lapsi (LUKIJAN KUVA)LINKKI
        IL 16.9: Pikkulapsi jäi hissin oven ja veräjän väliin Helsingissä
        Tukes kertoo, että reilun vuoden aikana on sattunut kaksi veräjäovista johtunutta tapaturmaa. Kummassakin turma sattui pienelle lapselle. Iltalehti kertoi viime sunnuntaina tapauksesta, jossa isän refleksit pelastivat 2-vuotiaan lapsen hengen.

        Vanhojen hissien veräjäoven ja kerrostason kääntöoven väliin voi jäädä tila, johon mahtuu pieni lapsi. Jos lapsi jää loukkuun ovien väliin ja hissi lähtee liikkeelle, vaara on ilmeinen.

        Tukesin mukaan hissin turvallisuutta voidaan parantaa monin eri tavoin. Lapsia pitää opastaa hissin käytössä ja varsinkin pienimpiä valvoa koko hissimatkan ajan.

        Tukesista arvioidaan, että riskejä ovat kasvattaneet tottumattomuus vanhojen hissien käyttöön ja yleisen luottamuksen lisääntyminen hissien turvallisuuteen.


      • anilaulaintyötästee
        von Lagerbom kirjoitti:

        Tukes varoittaa vanhojen hissien veräjäovista
        Torstai 20.9.2012 klo 12.59
        Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) kehottaa vanhojen hissien haltijoita kiinnittämään huomiota hissien veräjäovien turvallisuuteen.



        Tämän hissin kääntöoven ja veräjän väliin jäi viime viikonloppuna 2-vuotias lapsi (LUKIJAN KUVA)LINKKI
        IL 16.9: Pikkulapsi jäi hissin oven ja veräjän väliin Helsingissä
        Tukes kertoo, että reilun vuoden aikana on sattunut kaksi veräjäovista johtunutta tapaturmaa. Kummassakin turma sattui pienelle lapselle. Iltalehti kertoi viime sunnuntaina tapauksesta, jossa isän refleksit pelastivat 2-vuotiaan lapsen hengen.

        Vanhojen hissien veräjäoven ja kerrostason kääntöoven väliin voi jäädä tila, johon mahtuu pieni lapsi. Jos lapsi jää loukkuun ovien väliin ja hissi lähtee liikkeelle, vaara on ilmeinen.

        Tukesin mukaan hissin turvallisuutta voidaan parantaa monin eri tavoin. Lapsia pitää opastaa hissin käytössä ja varsinkin pienimpiä valvoa koko hissimatkan ajan.

        Tukesista arvioidaan, että riskejä ovat kasvattaneet tottumattomuus vanhojen hissien käyttöön ja yleisen luottamuksen lisääntyminen hissien turvallisuuteen.

        Do dii, siinä sulle markkinarako, korjaat hissit ajanmukaisiksi ja teet varoituskylttejä ja opasteita niihin, joita et vielä ole ehtinyt korjata. Ja simsalapim, taloutesi kohenee, eikä tarvii työikäisen kituuttaa sairaseläkkeellä. Mitä mieltä muuten olet kun joka ikinen päivä suomessa saa 4 nuorta aikuista eläkepaperit?


      • von Lagerbom
        anilaulaintyötästee kirjoitti:

        Do dii, siinä sulle markkinarako, korjaat hissit ajanmukaisiksi ja teet varoituskylttejä ja opasteita niihin, joita et vielä ole ehtinyt korjata. Ja simsalapim, taloutesi kohenee, eikä tarvii työikäisen kituuttaa sairaseläkkeellä. Mitä mieltä muuten olet kun joka ikinen päivä suomessa saa 4 nuorta aikuista eläkepaperit?

        Eikö tuollainen hissien turvallisuuspuutteiden korjaaminen kuulu hissin valmistajalle? Kyllä minä olen valmis organisoimaan hissien korjausurakat kunhan saan siitä sellaisen korvauksen että minulla on varaa palkata korjausmiehet, maksaa verot ym maksut ja työmiehille palkat. Mutta kuten sanoin, korjaamiset kuuluvat hissien valmistajille.


      • Von Lusmuilija
        von Lagerbom kirjoitti:

        Eikö tuollainen hissien turvallisuuspuutteiden korjaaminen kuulu hissin valmistajalle? Kyllä minä olen valmis organisoimaan hissien korjausurakat kunhan saan siitä sellaisen korvauksen että minulla on varaa palkata korjausmiehet, maksaa verot ym maksut ja työmiehille palkat. Mutta kuten sanoin, korjaamiset kuuluvat hissien valmistajille.

        Kyllä siihen aliurakan saa, jos on työhaluja. Hopi hopi, töihin siitä.


    • työssä käyvä

      Mikä siinä onkin, että aina juuri ne, jotka eivät tee yhtään mitään, arvostelevat ja tuovat epäkohtia esille, vaikka eivät edes yritä tehdä niille epäkohdille mitään?
      Itse arvostan enemmän toimintaa kuin ainaista narinaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe