Mihin ammatteihin epileptikko ei voi päästä?

Kysymystävaaa

Otsikossa se kysymys.

Kohtauksia ei ole ollut vähään aikaan, mutta lääkkeitä silti syön. Autoilujutut tiedän, mutta miten esimerkiksi sairaahoitaja/ensihoito? Mitä muita vastaavia ammatteja on, ettei voisi päästä?

3

1208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sussu*

No se riippunee paljolti nyt siitä minkälainen sairaustausta sinulla on. Täältä on hankala kenenkään alkaa heittää faktoja. En ole kuullut etteikö sairaanhoitajaksi voisi epileptikko päästä, miksei ensihoitaja, mutta sittenhän et voi ambulanssia ajaa..Joskus harkitsin itse lähihoitajan työtä, mutta vuorotöiden takia luovuin haaveesta, yötyötä en olisi pystynyt tekemään. Jos sinun olisi käytännössä mahdollista tehdä esim. sairaanhoitajan työtä pitkäjaksoisesti ilman, että terveydentilasi siitä kärsii, miksipä ammatti ei voisi sinulle sopia? Tähän osaa vastata lääkärisi :)
      Omassa todistuksessani työpaikkoja varten minkä lääkäriltä sain, lukee että ammattimaista autoilua ei saa harrastaa, ja joillekin epileptikoille koneiden ja joidenkin voimakkaiden aineiden kanssa työskentely ei sovi. Tämäkin yksilöllistä.

• Vastaaya

Itse olen ollut Lähihoitajana jo vuosia ja lääkkeitä syön vieläkin. Hoidan silti lapsia, vanhuksia ja vammaisia. Harvoin teen vuorotyötä. Yleensä työnantajan kanssa on sovittavissa,että tekee vain päivätyötä säännöllisesti. Tsemppiä ja ymmärrystä kaikilta.

• Ainakin itselleni tuli ammattiautoilu ja kaikenlainen kiipeily kielteiseksi. Vuorotyössä en kohdannut mitään ongelmia ja unen saannissa ei ole ollut mitään ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      78
      5236
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      118
      3608
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      40
      3466
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      51
      3064
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2778
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2309
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      24
      2101
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      199
      2000
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      419
      1638
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1578
    Aihe