Mitä mieltä olette halailusta ystävien, kavereitten tai melkein vieraitten ihmisten kanssa? Saako teitä halata vai vetäydyttekö kauemmaksi, jos joku tulee "lähentelemään" teitä? Saako 60 mies halata toista miestä?
Kuka saa halata sinua?
43
1134
Vastaukset
Olen aina halaillut rakkaitani, Hollannissa se taito on ollut tarpeen sillä vieraiden poskisuudelmat ovat arkea. Tosin joskus joku mies tulee liian liki huulia se äklöö, siitä en pidä.
- Linda*
Oma perhe halataan aina tavattaessa ja erottaessa, samoin kuin parhaat ystävät. Se on nopein ja selkein tapa ilmaista: hyvä nähdä Sinua, olet minulle tärkeä ja rakas. Muut mahdolliset halattavat ovat vähintäinkin omavalinteisia ja pidän mielelläni ns. hajuraon, enkä hyväksy sitä, että iholle tullaan. On mieltälämmittävää, kun vanhat lapsuudenystävykset, kaksi miestä 60 , luontevasti halaavat toisensa tavatessaan.
No tytär saa halata kun se tuntuu olevan hänelle tärkeää.
Muiden, erityisesti vähänkään vieraampien, on turha yrittää.- Suukkosuu*^*
Oih ja voih! Enkö minäkään saisi halata? Vai olenko vähänkään vieraampi?:)
Suukkosuu*^* kirjoitti:
Oih ja voih! Enkö minäkään saisi halata? Vai olenko vähänkään vieraampi?:)
Tuskin olet tyttäreni...
Tällä kertaa en tunne ketään muuta halattavaa, enkä varmaan lähitulevaisuudessakaan.- Esmeralda
yohuuhkaja kirjoitti:
Tuskin olet tyttäreni...
Tällä kertaa en tunne ketään muuta halattavaa, enkä varmaan lähitulevaisuudessakaan.Aika surullista, täytyy sanoa. Toivottavasti tulee halattavia, ja ehkä sinäkin vielä joskus haluat halata tytärtä. - No vitsi vitsinä, jännä huumorintaju sinulla, ja kumma koiruus geeneissä?
Esmeralda kirjoitti:
Aika surullista, täytyy sanoa. Toivottavasti tulee halattavia, ja ehkä sinäkin vielä joskus haluat halata tytärtä. - No vitsi vitsinä, jännä huumorintaju sinulla, ja kumma koiruus geeneissä?
Älä siinä suotta surkuttele. Jos kaipaan kaveria joka tykkää rapsutuksesta, hankin taas koiran. Ne geenit, ne geenit...
"Ja vielä, on kevyt mieli, kun joskus voi kirjoittaa toiselle: Sä, sun juttus, sää taas, sä aina, ainahan sää, törppö, idiootti, aivovammainen, lutunen, kulta, kultsu, rakkaani...
Tietäen että kehujen vastaan-ottaja nauraa hyväntahtoisesti, saatika purskahtaa onnesta itkemään.
Joskus mietin, kuinka raskasta saattaa olla, kirjoittaa moisia sanoja ivaillen, tarkoituksella satuttaa, halventaa, uskoen itse omahyväisyytensä hyväilyn tunteeseensa, siihen ainoaan hyväilyyn, jota henkinen minänsä on koskaan saanut kokea."
Toiseen aloitukseen vihjailin myös halaamisesta kaksin käsin, pidin siinä ottimia välttämättöminä.
Ystävänä saa miestä halia, mutta siinäkin vain kädet rinnan korkeudella.
Naiset saavat halia miestä miten mielivät, kunhan muistavat että hellästi sitten, pitkäaikainen seksinpuute saattaa aiheuttaa Kivespussin tulehduksen, siinä on kyse samasta asiasta kuin umpeutuneesta Nännistä.
Kun kerran palstalaisista kysyt, niin miehiltä tuntuvia nimimerkkejä voisin kaikkia tönäistä toverillisesti olkapäähän ja kätellä vahvasti puristaen...kättään.
Annetaan Ranskalaisten ilma-poskipusujen jäädä Gallian ulkopuolelle.
Ja muuttukoot Venäläiset pusut vain naisen ja miehen keskeiseksi tervehdykseksi.
H.- Lorena*
Halausinto on hyvin yksilöllistä. Perhe elämää elävät ovat yleensä innostuneita aamuhalauksesta, ei muuta ylös rivakasti, täydellä tunteella kumppanin kimppuun halaamaan.
Me satunnaisesti halaavat olemme mieluummin päivä-, iltahalaajia. Rutiinihalaukset ovat ihan OK, odottamattomalla hetkellä tapahtuneita halauksia arvostetaan enemmän.
Tunne se on joka inspiroi halauksen, myötätunto, kiintymys, ilo halauksesta voi tapahtua mihin päivän aikaan tahansa.
Halaus on aina paikallaan kunhan se tapahtuu vilpittömyydellä ja tunteella - hellästi sekä sopivassa tilanteessa.
Tuskin halaaminen aiheuttaa pahaa mieltä kenellekään kun se tapahtuu tahdikkaasti.. - meeriamanda
Käsipäivää minulle riittää . halailen ´omiani´ .
- p´
Samoin, jonkun uppo-oudon kuristusote kaulaani ei maistu minulle.
Rakkaus ja lämpö on muussa, kuin minulle vähemmän miellyttävässä tavassa.
Toki jokainen halatkoon halunsa mukaan, muttei se välttämättä sekään ole kuin ulkoinen tapa.
Enempääkin apinoimatta olemme Euroopan amerikkalaisin maa, lihavammuudessakin jo kantapäillä.
Enkä usko pelkkään siihen, että halailu on opetettua. Sukulaislapsista yksi kapsahtaa kaulaan heti, kun saa mahdollisuuden. Toinen taas katselee, muttei suostu halailtavaksi.
Kumpaakin omansa hellivät parhaansa mukaan.
- ...
No joo.
Jotkut tykkää, ei kaikki. Kyllä siinä pitää jo melko tuttu olla, jos meinaa mua kosketella. Nämät halailijat eivät tajua, että se tosiaan on vastenmielistä joittenkin mielestä. Olemassa ihmisiä, joille jopa kätteleminen hankalaa, vaikka se on sentään perinteinen tapa tervehtiä.
Käyttäytymiskoodiin ei kuulu toisten reviirille tunkeutuminen suomalaisessa kulttuurissa. Enenpi amerikkalainen ilmiö. Jos joku tunkee iholle, otan juu askelen taaksepäin. Ei kiinnosta haistella toisten hajuja, eikä mitään kiinnostusta päästää ketään kopeloimaan itseäni.
Seksi tietenkin eri asia, sitä hankalampi harjoittaa koskettelematta :D
=DW= Olen herkkä halaamaan
Niin miehiä kun naisiakin. Vieraampiakin, jos syytä on.
Mutta jos tiedän ja tunnen ettei toinen osapuoli siitä tykkää niin silloin en sitä tee.
Kyllä kaikkenikäiset miehet saa toisiaan halata.
Miksi tollainen kysymys?- tosikkomummo
Miesystäväni saa minua halailla, en pidä halailukulttuurista.
- Arvo P-Suomi
Vain miesystävälläni on lupa halaamiseen.
- johan ny
Ajattelisin että ihminen kaipaa läheisyyttä, yhteisyyttä, ja nauttivat sen vuoksi esim. kampaajalla/parturissa, hierojalla, kasvohoidossa jne... käynnistä. Luontokappaleet yleensä, eläimetkin nauttivat ja kaipaavat läheisyydestä. Pikkeuksiakin voi olla, syystä tai toisesta. Ehkä silloin voi sanoa ettei pidä halailuista, tai ojentaa vain kätensä kättelyyn - jos se ei tunnut pahalta - halailuun menossa olevassa tilanteessa.
Aina halataan kun tavataan, rakkaiden ja rakkaiden ystävien kanssa.
Eilen naapurin 73 vuotias Timppa sanoi minulle, että "sinua on niin mukava halata" ja sitten me taas halattiin.
:)
Miksei mies saisi halata toista miestä ja kyllä usein halaavatkin.- mimmimummi
Niin.. on se kummallista kun miehet eivät halaa miehiä muutoin..kuin jalkapallo tai jääkiekko tai vastaavanlaisessa urheilukisassa...sitten kyllä halataan viimeisen päälle....ja näytetään tunteita.
Itse halaan kyllä spontaanisti..ainakin läheiset- mimmimummi
sitroen kirjoitti:
Mitäs kummaa siinä on? Nehän on homoja!
Ei kukaan terve mies toista miestä halaa.Kaikki ovat siis homoseksuaaleja jotka halaavat..niinkö ?
- ylävitonen riittää
mimmimummi kirjoitti:
Kaikki ovat siis homoseksuaaleja jotka halaavat..niinkö ?
Vähän epäilyttävältä tämä näyttää, mutta kyseessä onkin ruotsalainen.
http://is13.snstatic.fi/img/468/1288500796166.jpeg
- ....................
Vain oma puoliso ja aikoinan kun lapset ja lapsen lapset oli pieniä, saivat halata ja minä halaisin heitä,
nyt kaikki on poissa, aikuisia, puoliso kuollu, kukaan ei halaa mua nyt, '
mistä löytäisin
se aidon rakkauden
jolle antaisin
kaiken helleyden
sua rakastaisin
päivin öin
sua vain sua vai sua vain
kaipaan ain Lapset ja lapsenlapsi nyt lähinnä. Kyllä muutkin saa halata...;)
Tulenkin heti halaamaan... Ja Mirriäsikin rapsutan... On sillä niin luottavainen, taustalla vielä vähän pelokas, ilme...
sitroen kirjoitti:
Tulenkin heti halaamaan... Ja Mirriäsikin rapsutan... On sillä niin luottavainen, taustalla vielä vähän pelokas, ilme...
Kyllä se vieläkin on varovainen. Mutta paljon reippaammaksi on tullut 3 kk aikana.
Syliinkin jo saan, vieraat ei kyllä lähelle pääse, tyttären pojan on kaverikseen hyväksynyt...
Halaukset ovat kullankalliita: endorfiineja vapauttavalla kosketuksella kuten halaus, silitys, taputus ja seksi (plus akupunktuuri ja liikunta) ostetaan hyvänolontunnetta, psyykistä ja fyysistä terveyttä, harmoniaa ja pitkää ikää.
Nyt kaikki palstalaiset vain isoon rinkiin kädet kädessä ja laulakaamme cumbayaaa my lord, cumbayaa...Minua saa korrektisti halata melkein kuka tahansa. Rakkaiden kanssa halataan aina lämpimästi, jos edellisestä tapaamisesta on ehtinyt kulua päivää enemmän aikaa. Ystävien kanssa halataan useimmiten sekä tavattaessa että erottaessa.
Iloitsen siitä, että muutamat ystäväpariskunnat opettivat tavan jo nuorena aikuisena. Ei ole tarvinnut nolostella ja kiemurrella maailmalla liikkuessa, kun halaukset ja poskisuukot kuuluivat välillä melkein toimenkuvaan.
Joskus televisiossa näkee, miten joku juontaja, palkintojen jakaja tms. kietoutuu halaamaan tiukasti täysin vierasta ihmistä. Se näyttää mielestäni kummalliselta suomalaisversiolta keveästä halauksesta tai poskisuukoista. Kättely näyttäisi usein kohteliaammalta ja luotevammalta.
Kaikki suomalaiset eivät kai edes kättele mielellään vieraita ihmisiä. Vaatii herkkyyttä, jotta osaisi valita oikean toimintamallin eri tilanteissa vieraiden kanssa. - Minulla on yksi naispuolinen entinen kollega, jonka kanssa tapaamme harvakseltaan. Hän saattaa seisoa joskus kädet sivulla roikkuen ja kysyä, enkö halaakaan häntä. Halaus taitaa tuntua hänestä mukavalta, muttei itse osaa tehdä aloitetta - vielä.;)- mötönen.
Suvussa on tapana aina halata.
Se tulee ihan automaattisesti.
Hyvin harvoin on tapahtunut
niin, että joku on hämmentynyt. - Pirre*
Saapi halata, ainakin silloin kun harvemmin tavataan, mutta kerrostalo/käytävä tuttu oisi hassu jos alkaisi joka kohtaamisella halailemaan :))
- rtygp
En minä ketään tuosta vaan halaile. Jos vaikka syntymäpäiväänsä viettävä kaappaa syliinsä, niin siitä vaan, mutta en koskaan itse ala halailla.
"rtygp"
Kappas vaan, joku mättömyöhäinenkin kirjoittaa lukemastaan.
H.- 1943
Ennen olin tosi tarkka, vain tunnepohjalla hyvin läheinen henkilö voi halata. Nyt voi halata kuka vaan uskaltaa, näin on ollut muutaman vuoden. Yhdellä kurssilla muutuin.
- saa halata varauksel
Esititpä monta vaihtoehtoa ja oliko kommentisi, että kaikki on tyhmää?
Mielestäni kaikki ei ole tyhmää, koska useimmilla meillä on lapsenlapsia, joita halataan pieninä ja he suorastaan ryntäävät itse halaamaan. Onko se mukamas tyhmää?
No, yli 60 miesten ja nuorempienkin halaaminen keskenään tuntuu jo koomiselta, kun taas meillä ainakin minä halaan miehiä ja mieheni naisia, riippuen tapaamis ajankohdasta ja tilanteesta.
Itse olen torjunut tyttäreni appiukon halailut jo heti "kättelyssä" ja tyttäreni on jo evännyt saman omalta tyttäreltään, koska on ilmennyt, että hänen anoppinsa on joutunut isänsä "lähentelemäksi" joskus nuorena.
Tuo "lähenteleminen" onkin sitten jo toinen juttu. Siitä nyt on törkeimmät muistot nuoruuden tanssittajista, jotka likistivät niin lähelle, että pöksyissä oli kovaa ja se olikin sitten viimeinen kerta tanssiparina. Vaikeampi oli Lauttasaaren ruuhkabussissa, kun näitä "tönkköjä" tunki viereen.
Halaus on hyvä ele, kun se tapahtuu oikeassa paikassa ja oikeiden henkilöiden kesken, mutta liika lääppiminen pois.
Oletko muuten itse kokenut ...niin olet kai...mutta missä tilanteessa tuli halauksesta epämiellyttävä? Nainenhan olet, koska mies ei voi tuntea näin. Minun naapurini ohjeisti kerran, että miestä ei saa halata vyötäröltä, mutta minkäs teet, kun on pitkä ja pätkä?"saa halata varauksel"
Aikasti lyhyt on aloituksen kysymys, kummallista että siihen jaaritellaan.
H.- kultanuoli
hunksz kirjoitti:
"saa halata varauksel"
H.Ketkä sinua saa halata, onko rajoituksia?
Minulle tulee niin hyvä olo kun joku halaa, huomautan vain halaajat ovat olleet charmatteja miehiä, nykyisin ajan patinoimia tunteella halaavia. Tosin lukumääräisesti aika vähän! - :)))))))))))9
kultanuoli kirjoitti:
Ketkä sinua saa halata, onko rajoituksia?
Minulle tulee niin hyvä olo kun joku halaa, huomautan vain halaajat ovat olleet charmatteja miehiä, nykyisin ajan patinoimia tunteella halaavia. Tosin lukumääräisesti aika vähän!Ihanko kiinnostaa?
- voevoe
"itse olen torjunut tyttäreni appiukon halailut jo heti "kättelyssä" ja tyttäreni on jo evännyt saman omalta tyttäreltään, koska on ilmennyt, että hänen anoppinsa on joutunut isänsä "lähentelemäksi" joskus nuorena."
voi ukkiparka, ei saa halata lapsenlastaan kun vaimoa on joskus lapsena hyväksikäytetty :O - olisitko niin ---
hunksz kirjoitti:
"saa halata varauksel"
H.ystävällinen, kaunis kiitos jos olet !
hunski !
älä viitti sanoa " aikasti " kirjoitat melkein kaikissa jutuissa jos sana aikanaan tai aikoinaan tulee sun eteesi,
mua kiusaa niin kauheesti sana
" aikasti "
en osaa selittää miksi, mutta se ei mun mielestä ole aikuisen ihmisen kieltä,
en tarkota loukata, enkä opettaa, vaan yksinkertasesti se jostaki syystä mua kiusaa ja ärsyttää,
ole kiltti ja kirjoita sana aikuisen kielellä. - saa halata varauksel
voevoe kirjoitti:
"itse olen torjunut tyttäreni appiukon halailut jo heti "kättelyssä" ja tyttäreni on jo evännyt saman omalta tyttäreltään, koska on ilmennyt, että hänen anoppinsa on joutunut isänsä "lähentelemäksi" joskus nuorena."
voi ukkiparka, ei saa halata lapsenlastaan kun vaimoa on joskus lapsena hyväksikäytetty :Ovoevoe
Kyllä ukki saa halata, mutta ei "lääppiä" 10-v tyttöä suulle pussailemalla ja tyttökään ei halua sitä. Poikaa 8-v saa halata, mutta olen huomannut, että se ei kiinnosta. Silloin ollaan miesmiehiä, eikä turhia halailla.
Itsekkin torjuin nuo halaukset, koska ne olivat myös pussauksia...niin sen ainoan kerran. Toista halausta ei tule.
Niin, ukin vaimokaan ei hyväksy tätä. Olkoonkin liian varovaista, mutta ukki pysyköön "lestissään". Halailkoon he, joille se sopii, mutta itse olen aika jyrkkä. En myöskään hyväksynyt meillä kotona, kun oma tyttäreni 13-v kertoi, että meidän tuttu oli tullut häntä pesuhuoneeseen halailemaan.
Ymmärrän kantasi/näkemyksesi, jos ajattelit aivan pikkuisia, mutta en, jos hyväksyt aikuisen miehen pusuhalaukset, jotka tapahtuvat ukin ollessa juovuksissa. - Onnea napanöyhtämies
hunksz kirjoitti:
"saa halata varauksel"
H.Aikasti alhainen on napanöyhdän kaivelijan itsensä toistamisen kynnys.
Ellei ole muita pätemispaikkoja pitää yrittää edes täällä.
- on ainakin halattu
Minä halaan ja minua saa halata - eihän sitä tiedä jos vaikka huomenna olisi kuollut.
Niin. Minäkin seison hissin luona joskus koko päivän ja halaan kaikki tulijat ja menijät. Mukava tuntea porrashuoneen asukkaat.
( ... :-) ...)
- Halattava
Ihan kuka vaan. Mikään ei ole mukavampaa kuin niin lämpöinen ele, kuin hali on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3912590V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!914331Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1134067- 513668
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳533361- 1163314
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul482245- 392173
Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul271988On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva141678