Teneriffa/americas VAI CranCanaria/Bahia Feliz

Lämpöäkiitos

Kokeneilta kanariankävijöiltä viimeinen sana, kumpaan menemme 4 alle 9- vuotiaan kanssa, kun lämpö ja altaat ovat tärkein osa matkaa?

25

1056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kanarian kävijä

Lämpöähän on kummassakin saman verran, altaat riippuu hotellista.

• dewert

Bahia Feliz melkoisen tylsä ja tuulinen paikka,siis Americas paljon parempi

• bahiaaa

Minä suosittelen Bahia Felizistä, siellä Playa feliz hotellia. Hyvät allasalueet. Hyvä paikka lapsiperheille.

• Alkup
        bahiaaa kirjoitti:

Minä suosittelen Bahia Felizistä, siellä Playa feliz hotellia. Hyvät allasalueet. Hyvä paikka lapsiperheille.

Tällä hetkellä onkin varattuna bahia/ tres vidas hotelli. Allasalueet on kai bahian hotelleissa yhteiset...?!
        Mietin vain tuulia, olisiko americaksessa sen puolesta lämpimämpi..?!? Sademäärä näyttää olevan americaksessa melkein tuplat, tosin aurinkoisia päiviä näyttää olevan muutama enempi. :/ hiton vaikeaa kun haluan sitä aurinkoa!

Kiitos vastauksista, jospa joku vielä kommentoisi.

• Alkup
        bahiaaa kirjoitti:

Tällä hetkellä onkin varattuna bahia/ tres vidas hotelli. Allasalueet on kai bahian hotelleissa yhteiset...?!
        Mietin vain tuulia, olisiko americaksessa sen puolesta lämpimämpi..?!? Sademäärä näyttää olevan americaksessa melkein tuplat, tosin aurinkoisia päiviä näyttää olevan muutama enempi. :/ hiton vaikeaa kun haluan sitä aurinkoa!

Kiitos vastauksista, jospa joku vielä kommentoisi.

• L:Tapiola

Jos etsit vain aurinkoa, niin suosittelen Egyptiä.

Lomaa ei kannattaisi perustaa vain auringon varaan. Jos sattuukin matalapaine kulkemaan yli niin loma tuntuu menevän pilalle.

Koska itse kartan aurinkoa, olen ilahtunut pilvisistä päivistä. Silloin jaksaa liikkua paremmin. Olen huomannut, että lapsetkin nauttivat, kun vanhemmat vievät heidät tällaisina päivina pois tylsältä allasalueelta puistoihin ja katselemaan paikallista elämää.

• kanarian kävijä

Jep, nää on välillä vaikeita juttuja päättää... Milloi matka on? Onko ranta tärkeä? Syksyllä ainakin meri on vielä lämmin, joten on kätevää että ranta on lähellä. Talvella taas kunnolla lämmitetyt uima-altaat on tärkeää. Perinteisesti Gran Canarian Puerto Ricon ympäristö on aurinkovarmin. Sunwing Arguineguin on siellä päin ja on varmasti lämpimät uima-altaat. Tosin niissä on merivettä...jotku ei tykkää. Uimarannalle on kohtuumatka.
      Teneriffalla taas Sunwing Fanabessa on myös kunnolla lämmitetyt altaat ja myös lyhyt matka rannalle. Toki muitakin hotelleja on mutta kirjoitan vaan niistä missä olen käynyt... Vaikka hotelli mainostaa että allas on lämmitetty niin ei siitä aina ole satavarma. 22 on paljon kylmempi kuin 25.

• Alkup

Marraskuun lopussa menemme.
        Rannalla ei niin väliä, lähinnä allasalue kiinnostaa.
        Mietin tuota Bahian pienuutta, mutta toisaalta ei me oikein mitään "haluta" nähdäkään, lasten ehdoilla lomaillaan ja se EI tarkoita oikeastaan edes shoppailua.

Egypti ei tule kysymykseen, en halua sairastaa/lapset sairastaa lomalla :/

Bahia Feliz on siis edelleen varattuna, mutta olisiko syytä yrittää päästä vielä Americakseen kuitenkn. Voi pirskatti kun ei tiedä :D

APUAAA.

• bahiaa 2
        Alkup kirjoitti:

Marraskuun lopussa menemme.
        Rannalla ei niin väliä, lähinnä allasalue kiinnostaa.
        Mietin tuota Bahian pienuutta, mutta toisaalta ei me oikein mitään "haluta" nähdäkään, lasten ehdoilla lomaillaan ja se EI tarkoita oikeastaan edes shoppailua.

Egypti ei tule kysymykseen, en halua sairastaa/lapset sairastaa lomalla :/

Bahia Feliz on siis edelleen varattuna, mutta olisiko syytä yrittää päästä vielä Americakseen kuitenkn. Voi pirskatti kun ei tiedä :D

APUAAA.

Kyllä siihen aikaan tarkenee hyvin Bahiassakin. Olemme olleet monta kertaa myös lasten kanssa paikassa ja he pitivät tosi paljon. Me ei myöskään haluta lomalta muuta kuin lepoa ja perheen yhdessä oloa. Emme kaipaa hälinää ja baaria. Kyllä tuollakin aika kuluu hyvin. Tuossa Tres vidaksessa ei ole omaa allasta joten suosittelen kyllä Playa feliztä ja sieltäkin jos ottaa huoneiston uima-allasnäkymällä, on helpompaaa lasten kanssa. Hyvää matkaa minne sitten menettekin! Me menemme varmaan 10 kertaa keväällä bahiaan, Me tykkäämme rauhasta ja hyvistä liikunta ja lenkkeily mahdollisuuksista siellä.

• bahiaa 2 kirjoitti:

Kyllä siihen aikaan tarkenee hyvin Bahiassakin. Olemme olleet monta kertaa myös lasten kanssa paikassa ja he pitivät tosi paljon. Me ei myöskään haluta lomalta muuta kuin lepoa ja perheen yhdessä oloa. Emme kaipaa hälinää ja baaria. Kyllä tuollakin aika kuluu hyvin. Tuossa Tres vidaksessa ei ole omaa allasta joten suosittelen kyllä Playa feliztä ja sieltäkin jos ottaa huoneiston uima-allasnäkymällä, on helpompaaa lasten kanssa. Hyvää matkaa minne sitten menettekin! Me menemme varmaan 10 kertaa keväällä bahiaan, Me tykkäämme rauhasta ja hyvistä liikunta ja lenkkeily mahdollisuuksista siellä.

Myös Playa Feliziin voi ottaa all inclusiven, jolloin myös Orchidean ravintolat ja baarit ovat käytettävissä.

Nuo Playa Felizin huoneistot allasnäkymällä ovat siitä hyvät, että lasten touhuja voi vahtia omalla pihalla oleskellessa. Helpottaa elämää monella tavoin.

• VillaMandi

Olin viitisen vuotta sitten Tres Vidasissa ja siinä hotellissa ei todellakaan ollut omaa uima-allasta. Lähiranta oli pieni ja kivikkoinen, joten sielläkään ei aikaa vietetty. Pari kertaa käytiin muistaakseni Orchidean uima-altaalla. Bussilla mentiin Inglesin rannalle ja yhtenä päivänä vesipuistoon. Bahia Felizistä on hyvät bussiyhteydet. Meillä oli kolmio maaterassilla, johon paistoi koko päivän aurinko. Tuo takapiha on ollut ehkä tähänastisista majoitukssita parhain. Yhtenä vaihtoehtona annan Los Cristianosin ja hotelli Villa Mandin. Olin siellä viime marraskuun alussa, tosin ilman lapsia. Hotellilla oli kuitenkin useampi uima-allas ja bussissa lapsiperheet tuntuivat kehuvan allasaluetta ja muitakin lapsille tarjolla olleita virikkeitä. Hotellista pääsee tarvittaessa Americasin vilinään. Kolmesti Gran Canarialla ja kolmesti Teneriffalla olleena valitsisin Teneriffan.

• kanarian kävijä

Finnmatkoilla olette varmaan menossa? Niillä on myös Teneriffalla Americasissa Blue village -lomakylä. Riu Buena Vista. Ei olla käyty mutta näyttää hyvältä.. On all inclusive -hotelli.

• arguineguin

Minä menisin Gran Canarialle ja Sunwing Arguineguin. Siellä on helppo viettää leppoisaa lomaa lasten kanssa. Hieno allasalue ja koko hotelli on oikein lapsiystävällinen ja jos haluaa jotain muuta kuin altaalla oloa niin voi jouku päivä mennä bussilla (joka pysähtyy hotellin edessä) ja mennä kokemaan Palmitos Park josta varmasti myös lapset tykkää.... ainakin minun lapseni on aina tykänneet.

• yksi matkalainen

Hei, minä en suosittele Gran Canariaa enkä ainakaan Puerto Ricoa, on nykyään niin kuoleva kylä pahanen.
        Minä suosittelisin sinulle kanssa Playa de las Americasta, jossa on varmaan aurinkoa ja löytyy varmaan hyviä hotelleja lasten uida.
        Americas on vilkas paikka ja on vähän muutakin nähtävää kuin esim. Bahia Felizissä. Tai sitten Los Cristianos joka on ihan siinä Americaksen kyljessä kuten myös Fanande joka on myös ihastuttava paikka lapsia ajatellen.
        Olen käynyt itse kolme kertaa Americakessa ja samalla reissulla tulee aina käytyä myös noissa äsken mainitsemissa paikoissa.
        Americaksessa on myös aivan mahtava vesipuisto Ciam Park jota suosittelen kaikille. Minnulla alkaa ensiviikolla kahdeskymmennes matka ja minä teen sen nyt Mallorcalle Alcudiaan jossa en ole vielä ennen käynyt.
        Hyvää matkaa kaikille jotka matkustavat tässä lähiaikoina jonnekin olipa paikka mikä tahansa!

• Alkup
        yksi matkalainen kirjoitti:

Hei, minä en suosittele Gran Canariaa enkä ainakaan Puerto Ricoa, on nykyään niin kuoleva kylä pahanen.
        Minä suosittelisin sinulle kanssa Playa de las Americasta, jossa on varmaan aurinkoa ja löytyy varmaan hyviä hotelleja lasten uida.
        Americas on vilkas paikka ja on vähän muutakin nähtävää kuin esim. Bahia Felizissä. Tai sitten Los Cristianos joka on ihan siinä Americaksen kyljessä kuten myös Fanande joka on myös ihastuttava paikka lapsia ajatellen.
        Olen käynyt itse kolme kertaa Americakessa ja samalla reissulla tulee aina käytyä myös noissa äsken mainitsemissa paikoissa.
        Americaksessa on myös aivan mahtava vesipuisto Ciam Park jota suosittelen kaikille. Minnulla alkaa ensiviikolla kahdeskymmennes matka ja minä teen sen nyt Mallorcalle Alcudiaan jossa en ole vielä ennen käynyt.
        Hyvää matkaa kaikille jotka matkustavat tässä lähiaikoina jonnekin olipa paikka mikä tahansa!

Kiitos kovasti vastauksista taas!

Olenkin ymmärtänyt ett tres vidasin asukkaat käyttävät prkidean ja playan allasaluetta, ja aamiainenkin on orkideassa. Itseäni ei haittaa altaille kävely, sillä en jättäisi lapsia kuitenkaan sinne keskenään. Orkidean allasaluetta kehutaan ja että siellä olisi pieni vesiliukumäkikin...?!? Ja altaat lämmitetty.

Kovasti harmittaa nyt että maksoin varausmaksun, matkanjärjestäjää ei ilmeisesti ainakaan voi enää vaihtaa.

Villa Mandiss olisi saanut samaan hintaan all inclusivenkin :(

• Villa Mandi
        Alkup kirjoitti:

Kiitos kovasti vastauksista taas!

Olenkin ymmärtänyt ett tres vidasin asukkaat käyttävät prkidean ja playan allasaluetta, ja aamiainenkin on orkideassa. Itseäni ei haittaa altaille kävely, sillä en jättäisi lapsia kuitenkaan sinne keskenään. Orkidean allasaluetta kehutaan ja että siellä olisi pieni vesiliukumäkikin...?!? Ja altaat lämmitetty.

Kovasti harmittaa nyt että maksoin varausmaksun, matkanjärjestäjää ei ilmeisesti ainakaan voi enää vaihtaa.

Villa Mandiss olisi saanut samaan hintaan all inclusivenkin :(

Villa Mandin lähistöllä on kyllä Finnmatkojen Blue Star Oasis, onnistuisiko vaihto siihen? Tosin joku taisi mainita, että kolmiot ovat kaksikerroksisia, mitä ei kyllä Finnmatkojen nettisivuilla kolmion kohdalla mainita. Kaksioiden kerrotaan olevan kaksikerroksisia. Me varattiin tuo Villa Mandi viime vuonna Tjäreborgin Happy Hour:n kautta ja saatiin majoitus aamiasbuffeella tosi edullisesti. Kannattanee seurata myös noita matkanjärjestäjien tarjouslähtöjä: tarjoushintainen matka uudelta matkanjärjestäjältä varausmaksun maksaminen alkup. matkanjärjestäjälle voi tulla lopulta edullisemmaksi kuin alkuperäisen matkan hinta. :)

• k k
        Villa Mandi kirjoitti:

Villa Mandin lähistöllä on kyllä Finnmatkojen Blue Star Oasis, onnistuisiko vaihto siihen? Tosin joku taisi mainita, että kolmiot ovat kaksikerroksisia, mitä ei kyllä Finnmatkojen nettisivuilla kolmion kohdalla mainita. Kaksioiden kerrotaan olevan kaksikerroksisia. Me varattiin tuo Villa Mandi viime vuonna Tjäreborgin Happy Hour:n kautta ja saatiin majoitus aamiasbuffeella tosi edullisesti. Kannattanee seurata myös noita matkanjärjestäjien tarjouslähtöjä: tarjoushintainen matka uudelta matkanjärjestäjältä varausmaksun maksaminen alkup. matkanjärjestäjälle voi tulla lopulta edullisemmaksi kuin alkuperäisen matkan hinta. :)

Jep, mulla oli Oasiksesta huonoja kokemuksia 4 vuoden takaa. Kolmio toka kerroksessa, ei hissiä. Kyselin vaihtoa mutta ei kuulemma ole olemassa kolmioita maan tasalla. Myös kolmiot oli kaukana allasalueelta ja ravintolasta. Rattailla ei päässy suoraan myöskään kauppaan eikä allasalueelle. Kaupassa ei voinut maksaa rahalla, vaan huonekortilla, johon piti "aktivoida" respasta. Illalla ravintolaan jonoa, syöttötuolia ei saanut jos ei ollut heti jonossa. Altaiden vesi kylmää. Sijainti surkea. Käytiin pari kertaa Villa Mandissa iltaisin syömässä, palvelu huippuluokkaa ja mahtava kiipeilyteline.

• Kanarian kävijä

Kappas, luin huolimattomasti ton eka viestin... Eli 4 lasta, tarvitsee siis kolmion., sit ei käy tuo Riu Buena Vista Americasissa. Finnmatkoilla ei sielllä kyllä hyvää hotellia ole. Oasis on kaukana kaikesta, sama mennä sitte Bahiaan... Ja Oasiksen kolmiot ovat toka kerroksessa luhtitalotyyppisesti ja ei hissiä. Kaksiot kahdessa kerroksessa ja vaaralliset portaat. Uima-altaan vesikin oli kylmää(4v sitten).

Jos eka kertaa kanarialla niin varmaan se Bahia hyvä valinta. Itsekkin mietitty sitä joskus, mutta kun se ranta kuulemma surkea niin ei. Ja isommat lapset haluaa nykyään vipinää, heistä on lomalla siistiä kun voi hotellista suoraan kävellä kaupungissa.

Finnmatkoillahan pääsis myös Lanzarotelle, Blue village Flamingo Beach. Näyttää hyvältä.. lähdöt vaan ma ja pe.

• mikee33

Kiinnitin huomion siihen kun eräs kirjoitti että vaikka hotelli mainostaa että altaat on lämmitetty niin vesi altaassa voi olla kylmää..kuulostaa aika törkeältä,voiko tosiaan olla niin,onko jollain kokemuksia?Miten hotellin henkilökunta ja oppaat ovat suhtautuneet jos siitä on valittanut?

• Kanarian kävijä

niin, se voi olla tuuripeliä kuin lämmintä se vesi siinä altaassa on. Esim. Finnmatkojen sivuilla hotelli Oasiksesta kerrotaan että lämmitetyt altaat, mutta ei kerrota lämpötiloja. Ja kylmää oli. Ei nyt ollu mittaria mukana. Voihan tietty olla että hotelli on nyt skarpannu...

Silloin uskaltaisin luottaa jos nettisivuilla kerrotaan suoraan lämpötilat. Ja meille sen pitäis olla 25. Ollaan oltu Sunwing Fanabessa ja Arguineguinessa ja altaan vesi oli lämmintä.

Mutta jos kerrotaan että altaat on vaan lämmitetty, niin voi olla just se 22. Merivesi on jotain 22 loka-marraskuussa ja se on ok, mutta altaassa se ei riitä...

• --Niklas--

Terve!

Teen maisteritutkintoni lopputyötä ja arvostaisin todella jos vastaisit keskustelufoorumeita koskevaan kyselyyn. Vastaamiseen menee vain muutama minuutti ja vastanneiden kesken arvotaan 3x2 Finnkino vapaalippua.

Kiitos jo etukäteen!

Terveisin,

Niklas

http://www.webropolsurveys.com/R/4D0600E8CE6B8AC4.par

• Justiinsa juu

-Americas, ehdottomasti!

Olimme viime joulukuussa 2 viikkoa siellä ja todella lämmintä ja aurinkoista koko ajan vaikka sisä Teneriffalla ja pohjoisessa olisikin satanut.
      Lisäksi hyvät bussiyhteydet pohjois Teneriffalle Puerto de la cruziin (reilun tunnin linkkamatka) jossa Loro Park eläintarha. Aivan loistavia esityksiä joista kaikki tykkäävät. Americasissa myös Siam Park vesipuisto joss tenavat viihtyisivät varmasti. Hyvät rannat ja merivesi oli lämmintä vielä joulukuussa.

Gran Canarialla 2 kertaa käyneenä, kerran Inglesissä ja kerran Puerto Ricossa
      valitsisin silti Teneriffan.
      Granilla tuuli mielettömästi ja oli siten viileämpää. Puerto Ricoon ei tuulet niin osuneet mutta Inglesissä ei ollut rannalle menemistä muutamana päivänä kun hiekkaa lensi joka paikkaan. Bahia Felizistä ei ole tietoa mutta kai siellä tuulee samanlailla kuin muuallakin saarta. Granilla olimme tammi ja helmikuussa.

Mutta jos siis jo marraskuussa matkaatte on Teneriffalla taatusti lämmintä! Muutenkin jäi mieleeni kivempana paikkana kuin Gran Canaria.

• satunnainen matkaaja

olen yhden kerran käynyt Inglesissä ja sen jälkeen en ole sinne kaipaillut. Los Cristianosissa Americasin "kupeessa" on tullut pari kertaa käytyä ja taas marraskuussa olisi samoille suunnille tarkoitus lähteä. Esim. viime marraskuussa en uinut kertaakaan hotellin altaalla, vaan joka päivä tuli viikon aikana uitua meressä(tiedoksi meriveden lämpimyyttä epäileville). Ketjun aloittajalle tiedoksi, että los Cristianoksen sataman kohdalla oleva ranta on lapsiperheiden suosiossa ainakin omien havaintojeni mukaan(naperot tykkäävät hiekan kanssa touhuamisesta)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5608
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4237
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      155
      2193
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1760
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe