Olisi kiva kuulla muiden omistajien kokemuksista.Itselläni vm2011 automaatti ja muuten menee OK mutta ihmettelen kaupunkikulutusta joka 5km työmatkalla pysytelee jopa 10l/100km päällä. 80km taipaleella matka.ajoa pääsen kyllä 5l/100km ja erään kerran hukan allekin kun mentiin 80km/t ja alle.
Start/stop automatiikka aiheutti ihmettelyä kerran kun huollossa olivat kaiketi ottaneet akun johdon irti ja sen jälkeen sitten start stop ei toimi ennenkuin on pari kymmentä kilsaa ajettu yhtäjaksoisesti. tätä vaan ei kerro näyttöruutu eikä Vehon huoltokaan tiennyt ennekuin aikansa ihmettelivät.
MB E 220CDI W212 kokemuksia
58
39044
Vastaukset
- juhku
Niin juu, keskikulutus (40% kaupunkiajoa) oli viimeisessä tankkauksessa 6,5 kun se vanhalla 250D:llä oli aina 7,4. Tuntuu liian pieneltä erolta kun edellinen oli vm 1990 ja tämä uusi vm 2011. Niinkö se sitten on että tämä 2011 malli alkaa saada koneen toimimaan tehokkaasti vasta kun on ajanut 20km ?
- Susijosyntyessään
Ei ole uudesta eemelistä sinänsä kokemusta mutta jos lähdet liikkeelle kylmällä moottorilla ja ajat kaupunkiajoa 5km niin 10l/100km kulutus on ihan normaali, jopa aika vähäinen noin suurelle automaattivaihteiselle autolle.. Moottori ei ehdi edes normaaliin käyntilämpötilaan noin lyhyellä matkalla. Tämä ei ole mitenkään erityinen mersun ominaisuus vaan pienempikin auto hörppii ekojen kilometrien aikana bensaa/dieseliä tuon verran.
- juhku
Talvella en ole edes ajanut ja nyt kesällä tuo kaupunkikulutus on kyllä ollut suurta ihan riippumatta onko auto kuuma vai kylmä. Aiempi vm1990 ei vienyt 7,5 enempää talvellakaan kaupunkiajossa (pikku pakkasella en lämmittänyt).
No kohta se nähdään mitä eemeli vie talvella. - w212 avantgarde
Itselläni on 2012 mallin E 220 cdi 7 vaihteinen. Keskikulutus on nyt 5.8 l/100 km.
Ajettu 14000 km sekalaista ajoa.
työmatkani on 10 km ja kulutus 5.7-6.2 riippuen liikennetilanteista.
Tietenkin jos joudut 5 km:n matkalla pysähtymään vaikkapa 10 kertaa on kulutus helposti yli 10 l/100 km. - Wagen 124
Jo W212 E 200 CDI:n omamassa on yli 1 700 kg. Vielä kun lasketaan ilmastoinnin, automaattivaihteiston, lämmityksen sähkövastuksen ja mahdollisen polttoainelämmittimen vaikutus, niin ei kannata ihmetellä, miksi pätkä- ja kaupunkiajossa kuluu paljon löpöä, vaikka kone olisi kuinka taloudellinen sinänsä.
Tämä on tullut havaittua jo vertailussa W211 E 200 CDI vs. W124 E 200 D. Kehitys kehittyy, mutta kulutus ei ole muuttunut vuosien saatossa mihinkään. Onhan se toisaalta hyvä, ettei uusi kuluta ainakaan merkittävästi enemmän kuin vanha...- j daimler
aivan oikein
- E220_CDI
Kun vertaat uutta ja vanhaa automaattina, huomaat sen uuden minimikulutuksen selvästi pienemmäksi.
Kun painat kaasupolkimen syvemmälle, huomaat ettei uudemman mallin ripeämpi kulku synny tyhjästä.
Vanha etukammiodiesel vie aina saman, ajoit miten tahansa, mutta uuden mallin kulutuksen määrää kuljettaja. - Vanha.Merssumies
E220_CDI kirjoitti:
Kun vertaat uutta ja vanhaa automaattina, huomaat sen uuden minimikulutuksen selvästi pienemmäksi.
Kun painat kaasupolkimen syvemmälle, huomaat ettei uudemman mallin ripeämpi kulku synny tyhjästä.
Vanha etukammiodiesel vie aina saman, ajoit miten tahansa, mutta uuden mallin kulutuksen määrää kuljettaja.Vanha -82 W123 Mersu 200D vei moottoritienopeudessa reilusti yli 10 l joka johtui kai siitä että sitä piti tosiaan polkea jo tosissaan mikäli meinasi pysyä lomareissuilla muiden mukana Keski-Euroopan lomareissuilla joskus 80-luvun loppuvuosina.
- nykymersuparasmersu
Mitenkähän niissä lankuissa oli tehoa tuohon kulutukseen nähde? Nykyisillä koneilla saadaan samalla kulutuksella aivan tosienlainen suorituskyky ja vielä kaupantekijäisiksi sähköä isoon määrään varusteita. Taitaa se uusi Mersu painaakin vähän enemmän kuin lankku?
- Läskiautoja kaikki
Taitaako? Tätä menoa autojen paino kasvaa samassa suhteessa ihmisten kanssa. Ennen vanhaan matikankirjojen esimerkkilaskuissa käytettiin henkilöautoa, joka painoi 1 000 kg. Nykyään sen pitäisi olla 1 500 kg ja vastaavasti keskimääräisen mieskuljettajan painoksi pitäisi laskea 70 kg:n sijasta 100 kg. Kehitys kehittyy...ja kohta C-Mesekin painaa vähintään 2 000 kg.
- utelias_mb
2012 tuli myyntilistalle joku E malli jossa jarrutusenergian talteeenotto. Onkohan sitä päästy vielä testaamaan missään?
- juhkus
Nyt on takana talviajoakin vm2011 220CDI:llä muutama tankillinen. Hitusen alle kuuden olen päässyt matka-ajossa levelillä kitkarenkailla. Isoin lukema ollut 7,5/100 tankilla kun kaupunkiajoa enin osa ja pakkkastakin -15 ainakin.
Kai se sitten on kohtuullista tuolle painolle ja automaattille. - Kärrykeisari
Olen ajellut 1.000 km W212 250 CDI -10 autom. ja ajettuani 330 km ( josta moottoritietä 150 km) en päässyt alle 6 L/100 km (4,9). Kaupunki 8 L (6,5) Suluissa tehtaan arvot. Yritin ajaa taloudellisesti, lämpötila oli 3. Entisellä W203:lla ajelin joskus jopa alle tehtaan arvojen ja pidemmällä matkalla pakkasen vaikutus oli marginaalinen.
Enpä tiedä mikä nyt mättää tämän ajoneuvon kanssa - siihen sammui tähti
No sen nykyelin kaari on noin 10 vuotta ja sitten
http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Mb_220_cdi_10467373.htm?ca=9&w=1
Tämäkin söi suunilleen saman kuin 2011 joten ei suurta kehitystä ole kulutuksen suhteen.Toivottavasti muuta edistystä. - MUTUTUNTUMA
v.-13 w 212 face liftin kulutus verrattuna entiseen v-10 eemeliin heti uutena
n.1-1,5 l pienempi kulutus,matkaajossa n.4.5 L ja kaup. n.7.5 L. - 6,0 - 6,7 l/100
Kaikissa autoissa kulutuslukemat epärealistisia todelliseen kulutukseen. Pikkumatkoilla ja etenkin kupungissa kulutuslukemat yllättävän suuria kaikilla automerkeillä. Mitä hiljempaa haluaa körötellä maantiellä niin kuutuslukemat kaunistuu.
- E220_CDI
Useimmat autot, myös Salmiakki-Mersu pystyy normikulutukseen. Useimmat kuljettajat eivät pysty
- Nuorinainen 5
APUA! Joudun ajelemaan Mersulla. Ihan kiva auto ei siinä mitään. Mutta se
jarru tai mikä kulkuesto lienee. Ei siis käsijarrua, mihin on tottunut, vaan jalalla
painettava vipu. Vipu menee hyvin alas mutta annas olla MITEN SEN SAA POIS?
Ei auta vaikka vedät henkesi kaupalla käsivipua, valo palaa ja vink7una soi.
Auttakaa nyt hyvät miehet ( ei kielletty naisilta) miten tämä homma hoituu.
Olen pulassa ja todella ohjeista kiitollinen. Kaikki, joilta olen kysynyt leviuttelevät
käsiään. Kiitos kovasti.- mersuparas..
Joko olet saanut avun. Jos et niin levittele itse jalkojasi. Eiköhän joku ystävällinen mies sitten löydä ratkaisun.
- j daimler
taivaan isä nähköön tämä nuorinainen,... oottako muuten hoksannu että salmiakkimersu on tosi hieno ja mahtava auto.
- j daimler
start stop ei toimi ennen kuin moottori lämmennyt
- Prsio
Ostin parikuukautta sitten w212 Mersun ajettu 150tkm jossa täydellinen huoltokirja. 153tkm autosta meni moottori juumiin ja syynä oli lääkerin kiinni leikkaaminen. Ilmesesti öljynkierto häiriö tai öljypuppu. Eikä tämä mennyt edes tehdas takuuseen. Olen melko pettynyt mersedeksen jälkimarkkinointiin.
- perä.valo.takuu
Ostitko yksityiseltä vai autoliikkeestä. Jos liikkeestä niin maksaja myös siellä.
Mulla on leikannut lääkeri kiinni useamman kerran, edes uusi öljypuppu
ei korjannut ongelmaa. Taidan vaihtaa aluspaidan eriväriseen, koska lääkeri saa siitä lisää voimaa ja öljypuppu korjaantuu kuin itsekseen.- tuusula
vm 2011 sprinter 316 moottori sama eli 651.kone leikkasi kiinni 153 tkm kohdalla,ja ei takuuseen.syy öljyn saanti ongelma.maahantuojalla tiedossa oleva asia.siviilikäytössä oleva 2011 e sarja samalla koneella,aj 400 tkm ei mitään vikoja vain pakolliset huollot tehty.kannattaa ostaa 651 koneella olevia mersuja joilla on ajettu yli 200 tkm ,niissä ei enää kone leikkaa kiinni,kaikki kiinni leikatut ovat noin 100-150 tkm ajettuja.koneet tehtalla kasattu väärin.eli ne jotka leikkaavat kiinni öljynsaanti ongelman vuoksi.uuteen moottoriin tuli sellainen muutos että se nostaa kierrokset ylös kun auto startataan jolloin öjyn imu alkaa paremmin.ja moottori muuten sitten maksoi 12tuhatta kaikkineen.on niitä muutamallakin tonnilla mutta vaihdat sen taas puolenvuoden päästä uudestaan.ja 2.1 litrainen 651 on e 300 asti sama kone.ja cls 250 on myös sama kone kuin sprinterissä jos sitä ette tienneet.tässä vähän tarinaa,en tiedä onko uudehkoja autoja hinta suhteessa laatuun enää olemassakaan.kun autoteollisuus on hokannut että kun tehdään huonoa tuotetta niin liikevaihto on suurempi.ja onhan diabetekseenkin keksitty lääke mutta kun se on lääketeollisuudelle niin suuri bisnes niin sitä ei laiteta markkinoille.
- Rikuli
Omasta autosta kone jumiin 300tkm kohdalla. Korimalli 212 vm 2012. Ei missään nimessä kannata 212 korista mersua ostaa oli kilometrit mitä tahansa tai hinta mikä tahansa. Eikä todellakaan ole mulla ainut tapaus minkä tiedän.
Ps. Myydään mersu uudella koneella!! - ontäävaanniinhyvä
Rikuli kirjoitti:
Omasta autosta kone jumiin 300tkm kohdalla. Korimalli 212 vm 2012. Ei missään nimessä kannata 212 korista mersua ostaa oli kilometrit mitä tahansa tai hinta mikä tahansa. Eikä todellakaan ole mulla ainut tapaus minkä tiedän.
Ps. Myydään mersu uudella koneella!!W211 ajettu puolimiljoonaa!!! No Problem. En taida vaihtaa tätä mihinkään.
- Anonyymi
Rikuli kirjoitti:
Omasta autosta kone jumiin 300tkm kohdalla. Korimalli 212 vm 2012. Ei missään nimessä kannata 212 korista mersua ostaa oli kilometrit mitä tahansa tai hinta mikä tahansa. Eikä todellakaan ole mulla ainut tapaus minkä tiedän.
Ps. Myydään mersu uudella koneella!!paskapuhetta. Varmaan itselläsi on corolla. Monta mersua ajanut 500000km eikä vikoja ilmaantunut normaali huoltojen lisäksi
- tuusula
kulutus e200 vm 2011 trippi mittaria ei nollattu 73 tuhanteen km eli keskikulutus 5.8litraa.
- E220_CDI
Webaston kulutus menee ajotietokoneen ohi, mistä joudut tekemään muutaman desin korjaus muuten tarkkaan mittariin.
Alle 5.5 keskikulutuksella menty täälläkin kolmisen vuotta tankkikirjan mukaan. - Ottakaa_kuitenkin_kaikki
E220_CDI kirjoitti:
Webaston kulutus menee ajotietokoneen ohi, mistä joudut tekemään muutaman desin korjaus muuten tarkkaan mittariin.
Alle 5.5 keskikulutuksella menty täälläkin kolmisen vuotta tankkikirjan mukaan.huomioon että tämä nimimerkki E220CDI kärähti eilen ja paljastui Toyota-palstan pehmeäpää-trollipojuksi. Vaikka trollipoju täällä esiintyisi kuinka asiallisesti, käykääpä katsomassa sairasta sekoiluaan Toyota-palstalla. Siellä onneksi löytyy onneksi porukkaa joka kyykyttää tämän sekopään joka ainoassa keskustelussa.
- hakeuduhoitoon
Jollet itse ymmärrä, olet vakavasti sairas, hakeudu hoitoon ajoissa eli heti !
Ottakaa_kuitenkin_kaikki kirjoitti:
huomioon että tämä nimimerkki E220CDI kärähti eilen ja paljastui Toyota-palstan pehmeäpää-trollipojuksi. Vaikka trollipoju täällä esiintyisi kuinka asiallisesti, käykääpä katsomassa sairasta sekoiluaan Toyota-palstalla. Siellä onneksi löytyy onneksi porukkaa joka kyykyttää tämän sekopään joka ainoassa keskustelussa.
Ei ole regattu nimimerkki.
Ja tuostakin viestistä näkee, ettei ole sama kirjoittaja kuin yleensä. Ensinnäkään mesen mittari ei ole tarkkaa nähnytkään (heittää helposti luokkaa 10%), minkä lisäksi webasto ei todellakaan vaikuta keskikulutukseen "muutaman desin" luokkaa, ellei sitä pidä harrastuksena päällä kun auto seisoo pihassa...- E220_CDI
TheRat kirjoitti:
Ei ole regattu nimimerkki.
Ja tuostakin viestistä näkee, ettei ole sama kirjoittaja kuin yleensä. Ensinnäkään mesen mittari ei ole tarkkaa nähnytkään (heittää helposti luokkaa 10%), minkä lisäksi webasto ei todellakaan vaikuta keskikulutukseen "muutaman desin" luokkaa, ellei sitä pidä harrastuksena päällä kun auto seisoo pihassa...Hyviä tarkennuksia. Edellisen Mersuni kulutusmittaus oli tosiaan lähes 10% optimistinen, mutta kun W212 on puheena, niin ainakin omani on selvästi tarkempi. Tämän kesän kulutus on ollut tankkauksista laskettuna 4.6 sadalle, ja tietokonenäyttö samalta n. 10.000 km matkalta on 4.4, joten selvästi edellistä tarkempi tuo näyttää olevan.
Webaston kulutuksen myönnän hattuarvioksi, joka taisi tosiaan ajomatkasta riippuen mennä överiksikin? Webaston kulutus varmaan häviää kohinaan yhtään pidempää matkaa liikkuessa, ja oikein käytettynä se joka tapauksessa pudottaa kokonaiskulutusta.
- Vidjv
MB E 200 CDI -12 mallia kulutus on kohdallaan maantiellä 4.5 -5l .
Mutta kysyisin lääkettä auto vähän levoton pyrkii olemaan herkkä urille ja puoltamaan oikealle.
Viarorissa säädetty kahteen kertaan ja uudet Contineltaalit 225/55 renkaat alla.
Autolla ajettu nyt 82t .- E220_CDI
Kapeampi rengaskoko auttaa tuohon urissa vetelyyn.
- Anonyymi
Teki samaa...oli apurunko...kelkan korva irronnu hitsistä..
Puol v.oottannu kelkankorjuuta ku ei kuulma saa osaa mistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teki samaa...oli apurunko...kelkan korva irronnu hitsistä..
Puol v.oottannu kelkankorjuuta ku ei kuulma saa osaa mistään.Parempaa autoa ei olekkaan kuin mersedes benz 250 cdi 212 E
- aikamatkaan
Käytetty ajoaika / kilometrit tuottavat kulutus arvion . Kun ajelet 100km/h moottori kiertää 1600rpm näin päästään samalla kierrosluvulla ja ajalla 5l/100 km . Funtsikaapa hieman 10 l ei millään polteta lyhyelläkään matkalla vaikka miten kankea rauta olis alla .
- E220_CDI
Niin 200 CDI:ssä. Kaksiturboinen kiertää todellisessa satasessa jopa hieman alle 1500 RPM. Kuulostaa pieneltä erolta, mutta se on jo yli 1400 RPM kohdalta alkavan vääntömomentin rajoituksen. Ja kulutus on silloin kyllä lähempänä nelosta kuin viitosta.
Mutta kylmän moottorin ja ennen kaikkea kylmän automaatin lähtö on niin kankea, ja etenkin sähkövastusten käynnistyessä pakkaskelissä lisää 2.5 kW laturi moottorin tehopyyntöä noin 20 % vielä maantienopeudellakin, että pätkäajossa talvikulutus saattaa tosiaan jopa tuplaantua kesäisestä viitosen alituksesta.
- Savoukko
Vieläkö ajaa 500 000 ajetulla? Vai onko jo ajelut ohitse.
- Ihmeellistä
W212 E200: Muutaman asteen pakkasella kaupunkiajossa 10 km jälkeen kulutus 12-15 l/100 km.. Äsken 40 km jatkuvaa ajoa,josta 34 km tiellä,näyttää tietokone 7,5 l/100 km.Pitemmällä matkalla 5-5,5. Auto 2014 ja ajettu 36000 km. Ehdottomasti janoisin Mersu koskaan.Pakko verrata vm..2003 E 270 CDI,jolla ajo tiellä talvella 4,5-5 l/ 100 km.Hyvin harva tankillinen yli 6 l tankki täyteen mitattuna!
- Ihmeellistä
Vielä tuohon edelliseen. Ajoin äsken 8 km lenkin Jyväskylän keskustassa,auto lämmittimestä.Pakkasta 6 astetta.Lenkin jälkeen tietokone näytti tasan 13 l/100 km eli sama,mitä w211 kulutti enimmillään.Löytyykö keneltäkään mitään järjellistä selitystä? En nimittäin ole trolli enkä robotti!
- Sota
Kylmä moottori/ lyhyt kaupunkiajo lisää AINA kulutusta runsaasti.Vasta kun moottori saavuttanut käyntilämpötilan n.80c alkaa auton automaatti yms. pyöriä kitkattomammin.
Ilmastointi/ sähkövastukset lisäävät laturin pyörintäkitkaa.
Itsellä w212 jolla pidemmän ajan keskikulutus on 7,2L /100km
Optimoitu .
PELKKÄ rauhallinen maantieajo niin mennään 5 litran lähellä. - Anonyymi
Ihmeellistä kirjoitti:
Vielä tuohon edelliseen. Ajoin äsken 8 km lenkin Jyväskylän keskustassa,auto lämmittimestä.Pakkasta 6 astetta.Lenkin jälkeen tietokone näytti tasan 13 l/100 km eli sama,mitä w211 kulutti enimmillään.Löytyykö keneltäkään mitään järjellistä selitystä? En nimittäin ole trolli enkä robotti!
Samat kokemukset.Pakkasta kymmenen astetta ja 8km Jyväskylän keskustassa niin mittari näyttää helposti 15-17l/100km. W211 enimmillään 14-15l/100km.
- Näinhänsemenee
Ihan paska ei kulje mihinkään. köyhät töihin niin on varaa kunnon autoihin!
om651 ongelmallinen kone
Vaihdoin uskollisen palvelijani (W211) W212 E220CDIAT faceliftiin -15 pari viikkoa sitten.
Sen yhdeksän vaihdetta sovittaa käytännön käyntinopeuden tosi alas, pääsääntöisesti moottori kiertää vain 1400 rpm. ja vaihtaa ysiin n. 110 km/h -nopeudessa.
En tiedä, aiheuttaako tämä nokeutumista, mutta vaikuttaa ainakin kulutukseen.
Palaan kun kokemusta on kertynyt enemmän.Tässä ZJJ - kts. edellinen kirjoitus 02.04.19. 19:15h
Kävin viikonloppuna Mikkelin perukoilla, joten maantieajoa sujuvassa liikenteessä tuli n. 2 x 250 km.
W212- kulutuksesta on ollut puhetta.
Menomatkalla 5,0 l keskinopeudella 102 ja paluussa 4,8 keskinopeudella 100.
Kruiserilla silloin kuin mahdollista.
Ohitin Kuortin jälkeen yhden jononvetäjän, mutta kun auto vähänkin kuormattuna painaa 2.000 kg ei se vielä mikään raketti ole.Kommentoin omaa muutaman vuoden takaista kirjoitusta.
Ajoin W212 dieselfarkkua kesärenkailla kuluneella kaudella 11.000 km.
Kulutus koko jaksolla - n. 7 kk oli 5,5 l /100km keskinopeudella 46 km/t.
Siinä on mukana kaikki punaisissa valoissa seisomiset, ruuhkat, Suomen maantieajot
sekä yksi matka Saksaan viime kesänä.
Tosi äänettömästi menee vielä 160 mittarinopeudella, koska kierrokset vasta 2000 rpm
vaihteella A9.
Joku saattaa sanoa, että paljon, mutta niihin testipenkkikululutuksiin ei kyllä pääse.
100 km vakkarilla ilman ohituksia saattaa näyttää 4,8 l, mutta ei sillä tiedolla juuri mitään tee.
- Anonyymi
On mersuja 1966 asti varma auto olen auton korjaaja koko ikänii ollu uudet mersut ei ole mersuja vaan ratsaat sillä merkillä mulla 3mersuu ikä 68 kyllä tiijän hyvää kesän jatkoo kaikille
- Anonyymi
CDI mersujen tehot ilmoitetaan Mercedes Benzintoimesta alitehoisiksi.
Esimerkiksi 220 ilmoitettu teho 170hp mutta takarenkaalta löytyykin 186,8 hp ja ilmoitettu vääntö 400Nm mutta todellinen vääntö renkaalta mitattuna 459,5Nm
(mikä on vieläkin rakoitettu) Koska lisää tehoa saa jopa 510Nm asti ja HP luku nousee helposti 200 yläpuolelle*
Tässä mitatut tulokset racevhip irroitettavalla modulilla minkä saa pois päältä bluetooth sovellutuksella. https://youtu.be/08mQQcJVyEc
Paljonko sinun autosi antaisi testissä renkaalta tehoa jos se mitattaisi?
Kysymys on läginnä siitä et kuinka paljon vähemmän se antaa, mitä tehdas sanoo tehon olevan. - Anonyymi
Miksi melkein kaikki muut huonommat merkit kärsii tehonpuutteesta mutta ei Merccedes?
Kyllä minulle on riittänyt se ilmoitettu 170 hv!
En edes tarvitse sitä sport-välitystä!- Anonyymi
Jos et osaa ajaa se ei ole meidän muiden vika.
Anonyymi kirjoitti:
Jos et osaa ajaa se ei ole meidän muiden vika.
Sinulla ei taida itselläsi olla mitään autoa!
Minulla ei ole mitään tarvetta kiihdyttää liikennevaloista ensimmäisenä.
Ajokilometrini ovat luokkaa 1.100.000 km, 19 eri autolla vuodesta 1976.
- Anonyymi
Kaupunkikulutus kai voi olla melkein mitä vaan, riippuen kaupungista ja samassa kaupungissakin ajoreitistä ja tarvittavien pysähdysten määrästä. Jossain saa lörötellä aika tasaisella 50 nopeudella ja pysähtymään joutuu vain harvoin, ja jossain taas joutuu pysähtelemään ja kiihdyttelemään muutaman kymmenen metrin välein. Polttoainetta kuluu paikallaan ollessakin periaatteessa tahtiin ääretön/100 km, jos ei start-stop sammuta konetta.
- Anonyymi
Pohdin tässä parhaillaan, vaihdanko ehjän 193.000 ajetun ja aukottomasti merkkihuolletun S212 E220CDI:n viisi vuotta nuorempaan 60.000 ajettuun
S213 220CDI:hin, niin kauan kuin pelkkiä dieselejä vielä on kaupan ?
Moottori ainakin muuttuu 15% tehokkaammaksi samalla kulutuksella.
Nykyisessä on kuitenkin ollut vähän ns. muissa autoissa esiintyviä "tavallisia"
vikoja.
Edessä ovat näillä lukemillä siis vielä vaihtamattomat iskunvaimentimet,
etu- ja takapään nivelet ja vesipumppu sekä laturin osia.
Pakoputki kestänee.
Veikkaan, että auto kannattaa pitää, sillä edessä olevat korjaukset eivät
kamalan kalliita voi olla, mutta korjaamisen kannattavuus on tietenkin
vähän niin ja näin, koska auto arvo ei korjaamalla nouse.
Ilmajousitus takana on jo vaihdettu mersujen tapaan.
Liikenteessä W/S 212 on vielä tavallinen.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882