Mitä öljyä käytätte TSI moottoteissa?
Öljy
75
5866
Vastaukset
- tsionpaska
Rypsiöljy on parasta, mutta auringonkukansiemen öljykin kelpaa. Jos haluat hifistellä niin käytä oliiviöljyä.
- 1.8 TSI Elegance
poika poika..täyttääkö toi sun ruokaöljys vw 504 00 normin?
- kentsu.
1.8 TSI Elegance kirjoitti:
poika poika..täyttääkö toi sun ruokaöljys vw 504 00 normin?
Tässä just näkee tän palstan älyttömyyden..siis ruokaöljyä tsi-koneeseen kannattaa kuus..en toi edes naurata..
- nisu.
kentsu. kirjoitti:
Tässä just näkee tän palstan älyttömyyden..siis ruokaöljyä tsi-koneeseen kannattaa kuus..en toi edes naurata..
Joo, mun mielestä vastuuton tämmönen palsta, mutta ei kai tätä kukaan ota tosissaan..
ps. vaihdatin 1.8 TSI -koneeseen 4,6 litraa Mobil 1 ESP Formulaa öljynsuodatin ja öljyproppu edullisesti 144 euroa.
- Oili asemalla
Sanoisin täys-synteettistä, vaatimukset täyttävää, 5W-40 öljyä. Kun nämä ehdot täyttyvät, niin näillä Suomessa myytävillä öljyillä, ei merkillä ole mitään väliä. Ainoa todellinen ero on siinä, että ison yhtiön tunnetusta merkistä maksat enemmän.
Kyseesssähän on nyt "perheautoluokka" ja sen mukainen ajo. Ne öljylle esitetyt vaatimukset näet autosi ohjekirjasta ja myytävissä öljyissä on vastaavat merkinnät öljypänikän kyljessä olevassa lapussa.
Se ei ole haitaksi, että myytävän öljyn luokitukset ylittävät autonvalmistajan vaatimukset.
Tämä on sitten sovellettavissa kaikkiin muihinkin moottoreihin ja merkkeihin.
Tämä sitten muille: Vastasin tuohon, kuin alakoululaiselle ikään, koska kysymys vaikutti myös sellaiselta. Ilmeisesti se ensimmäinen kommentti oli saman kirjoittajan.- höpö höpö
Toivottavasti kukaan ei ota tosissaan paskapuhettasi.
- håkan.
höpö höpö kirjoitti:
Toivottavasti kukaan ei ota tosissaan paskapuhettasi.
Toihan oli ihan asiallinen kommentti...mikäköhän kaurahattu tämä höpö höpö ?
- Skoda öljy
Skodassa kannattaa käyttää vain aitoa alkuperäista tsekkiläistä "Skoda motor oil" öljyä. Tuo öljy pysyy moottorissa eikä tarvi lisäillä.
- Ödä skolju
Miksi et kirjoittanut että itäöljyä, sitä kuitenkin tarkoitit, hah!
- skeida oljy
Saa ainoastaan merkkihuollosta tuota Skoda motorovy olej öljyä, ei harakiriliikkeistä.
- 123321
Niin täytyy varmaan tarkentaa kysymystä siis mitä long life öljyä käytätte?
- tällä pelittää
TB Diamond carat III 5W30 , mikä käy TSI 2008 alkaen ja TSI BM 2009 alkaen.
- Viskositeettiä
tällä pelittää kirjoitti:
TB Diamond carat III 5W30 , mikä käy TSI 2008 alkaen ja TSI BM 2009 alkaen.
Eikös 5W40 nyt olisi parempi sentään.
- ÄLY HOI !!!
Viskositeettiä kirjoitti:
Eikös 5W40 nyt olisi parempi sentään.
"Eikös 5W40 nyt olisi parempi sentään. "
NO EI !!!
Nykyautojen kanssa kun ei auta tuijottaa pelkkää viskositeettia. Joku 5w40 lienee ihan passelia sun vanhaan rotiskoon. - premium oil
ÄLY HOI !!! kirjoitti:
"Eikös 5W40 nyt olisi parempi sentään. "
NO EI !!!
Nykyautojen kanssa kun ei auta tuijottaa pelkkää viskositeettia. Joku 5w40 lienee ihan passelia sun vanhaan rotiskoon.Toi carat III kannu oli marketissa jotain 52 €, vastaava Castrol 72 € !
Carat III on jo huippuöljyä, niin vielä pitäisi löytää parempaa ????
- väärää säästöä
Ei kai öljymerkkiä tarvitse pohtia, huollossahan se vaihdetaan, vai oletteko niin nuukia ettette käytä skodaanne huollossa? takuukaan ei ole voimassa jos ei huoltoa ole suoritettu.
- oikeaa säästöä
Pikahuollossa hyvät öljyt suodin 65 €, merkkihuollossa 130 € !
- säästöä
oikeaa säästöä kirjoitti:
Pikahuollossa hyvät öljyt suodin 65 €, merkkihuollossa 130 € !
On se varmaan oikeaa säästöä pikahuollossa jossa poika vääntää jakoavaimella oljypropun kierteetkin sileäksi. Tulee enemmän vahinkoa kuin hyötyä, suosittelen käyttämään merkkihuoltoa, tulee työllekin takuu.
- öljyt / renkaat
säästöä kirjoitti:
On se varmaan oikeaa säästöä pikahuollossa jossa poika vääntää jakoavaimella oljypropun kierteetkin sileäksi. Tulee enemmän vahinkoa kuin hyötyä, suosittelen käyttämään merkkihuoltoa, tulee työllekin takuu.
Onko merkkihuollossa pulaa asiakkaista, vai mikä noin risoo ?
Yli 30 vuotta olen vaihdattanut pikahuollossa öljyt. Itse saa siinä vieressä todeta, että tyhjennetään pohjaropun kautta ja sitten tulee roppuun uusi tiivisterengas. Myös suodatin vaihdetaan ja uusi öljy on sitä mitä haluan koneeseen laitettavan. Sitä "jakaria" eli siirtoleuka-avainta en ole siinä liikkeessä ikinä nähnyt.
Viimeiksi kesällä työ, suodatin ja 4 l öljyä ( TB Gold S ) maksoi 30,50 euroa. Castrol Edge maksasi 60-65 euroa, mutta
Merkkiliikkeen "superlube" maksaisi komiasti toista sataa. Niin se vaan on !
Vetääkö joku ahne välistä vai onko lasipalatsin ylläpito niin kallista ???? - nisu.
oikeaa säästöä kirjoitti:
Pikahuollossa hyvät öljyt suodin 65 €, merkkihuollossa 130 € !
Niin niin vanhat rojut onkin parempi huoltaa jossain nyrkkipajalla, sillä kuka kehtaa mennä vanhalla romulla merkkihuoltoon, sillä sehän herättää hilpeyttä..
- «Robin Hood«
nisu. kirjoitti:
Niin niin vanhat rojut onkin parempi huoltaa jossain nyrkkipajalla, sillä kuka kehtaa mennä vanhalla romulla merkkihuoltoon, sillä sehän herättää hilpeyttä..
Kuules pullapoika (nisu), jos kysyjän autossa on TSI-typpinen kone, niin ei se voi olla vanha romu.
Eikä edellisen kirjoittajan viestissä se, että sanoo 30 vuotta vaihdattaneensa pikahuollossa öljyt, tarkoita suinkaan että tämä ajaisi 30 vuotta vanhalla autolla.
Ylipäätään koko viestiketjussa ei puhuta mitään vanhoista autoista, joten pääkopassasi on vikaa. Hah. - tarkennusta
«Robin Hood« kirjoitti:
Kuules pullapoika (nisu), jos kysyjän autossa on TSI-typpinen kone, niin ei se voi olla vanha romu.
Eikä edellisen kirjoittajan viestissä se, että sanoo 30 vuotta vaihdattaneensa pikahuollossa öljyt, tarkoita suinkaan että tämä ajaisi 30 vuotta vanhalla autolla.
Ylipäätään koko viestiketjussa ei puhuta mitään vanhoista autoista, joten pääkopassasi on vikaa. Hah.Eipä siinä mistään uudestakaan puhuta sanaakaan, TSI saattaa olla jo loppuunajettu romu (esim. vanha taksi) satoja tuhansia ajettu.
30 vuotta pikahuollossa vaihdattaneella ei ainakaan uutta autoa ole ollut, koska öljyt vaihdetaan määräaikaishuollossa ohjelman mukaan.
Sinun kannattaa käyda itse tarkastuttamassa pääkoppasi lääkärillä ennenkuin alat muita arvostelemaan. - vanha kestää ajoa
tarkennusta kirjoitti:
Eipä siinä mistään uudestakaan puhuta sanaakaan, TSI saattaa olla jo loppuunajettu romu (esim. vanha taksi) satoja tuhansia ajettu.
30 vuotta pikahuollossa vaihdattaneella ei ainakaan uutta autoa ole ollut, koska öljyt vaihdetaan määräaikaishuollossa ohjelman mukaan.
Sinun kannattaa käyda itse tarkastuttamassa pääkoppasi lääkärillä ennenkuin alat muita arvostelemaan.Kun ei kyetä enää vastaamaan esitettyihin kysymyksiin tai tosiseikkoihin, niin sitten alkaa se ressukoitten solvauskierre. .... meiän isi voittaa teijän isin ... joopa joo ...
Mitäpä tekisin uudella TSI-autolla, kun niissä on jo takuuaikana enemmän vikaa kun käytetyissä koko elinkaaren aikana. - skodajope
vanha kestää ajoa kirjoitti:
Kun ei kyetä enää vastaamaan esitettyihin kysymyksiin tai tosiseikkoihin, niin sitten alkaa se ressukoitten solvauskierre. .... meiän isi voittaa teijän isin ... joopa joo ...
Mitäpä tekisin uudella TSI-autolla, kun niissä on jo takuuaikana enemmän vikaa kun käytetyissä koko elinkaaren aikana.Varmastikin sinun tapauksessa vanha takatuuppariskoda on parempi vaihtoehto.
- ajan vielä vuosia
skodajope kirjoitti:
Varmastikin sinun tapauksessa vanha takatuuppariskoda on parempi vaihtoehto.
Väärä arvaus. Kyllä minun kulkine maksoi uutena 240.000 mk eli 40.000 e .
Kun se ei ole VW-groupin puolivalmiste, niin se vaan kestää ja kestäää ..... - nisu.
«Robin Hood« kirjoitti:
Kuules pullapoika (nisu), jos kysyjän autossa on TSI-typpinen kone, niin ei se voi olla vanha romu.
Eikä edellisen kirjoittajan viestissä se, että sanoo 30 vuotta vaihdattaneensa pikahuollossa öljyt, tarkoita suinkaan että tämä ajaisi 30 vuotta vanhalla autolla.
Ylipäätään koko viestiketjussa ei puhuta mitään vanhoista autoista, joten pääkopassasi on vikaa. Hah.Vanhat autot ok..jossain museossa ja classic car show:ssa, mutta älkää jumalauta tuoko niitä rojuja häiritsemään pääkaupunkiseudun ruuhkaista työmatkaliikennettä.
Joukkoliikenne on toimiva ratkaisu heille, joilla ei tällä hetkellä ole varaa investoida kunnolliseen kulkupeliin esim. Skoda TSI 118kW. - kisu.
nisu. kirjoitti:
Vanhat autot ok..jossain museossa ja classic car show:ssa, mutta älkää jumalauta tuoko niitä rojuja häiritsemään pääkaupunkiseudun ruuhkaista työmatkaliikennettä.
Joukkoliikenne on toimiva ratkaisu heille, joilla ei tällä hetkellä ole varaa investoida kunnolliseen kulkupeliin esim. Skoda TSI 118kW.Tjaa. En menisi syyttämään. Ongelmahan on ennemmin Jojo-efektin aiheuttamasta jarrutus-kiihdytys-kiilaus symbioosista. Jos kaikki kulkisivat nätisti ja sovussa samaa nopeutta, niin ruuhkia ei syntyisi. Täydellinen maailma olisi, jos ajoneuvot olisivat koneiden ajamia, eikä kaikenlasten Turbo/RS/vittu...oho lipsahti... kuskien pieni mulkkuisten höyrypäiden jne jne. Jo-Jo efekti aiheutuu jopa yhdestä paniikki jarrutuksesta tuntien päähän.
- nisu.
kisu. kirjoitti:
Tjaa. En menisi syyttämään. Ongelmahan on ennemmin Jojo-efektin aiheuttamasta jarrutus-kiihdytys-kiilaus symbioosista. Jos kaikki kulkisivat nätisti ja sovussa samaa nopeutta, niin ruuhkia ei syntyisi. Täydellinen maailma olisi, jos ajoneuvot olisivat koneiden ajamia, eikä kaikenlasten Turbo/RS/vittu...oho lipsahti... kuskien pieni mulkkuisten höyrypäiden jne jne. Jo-Jo efekti aiheutuu jopa yhdestä paniikki jarrutuksesta tuntien päähän.
Mitä se sulle kuuluu, että olen kiireinen ja pieni mulkkuinen???
- nisu.
kisu. kirjoitti:
Tjaa. En menisi syyttämään. Ongelmahan on ennemmin Jojo-efektin aiheuttamasta jarrutus-kiihdytys-kiilaus symbioosista. Jos kaikki kulkisivat nätisti ja sovussa samaa nopeutta, niin ruuhkia ei syntyisi. Täydellinen maailma olisi, jos ajoneuvot olisivat koneiden ajamia, eikä kaikenlasten Turbo/RS/vittu...oho lipsahti... kuskien pieni mulkkuisten höyrypäiden jne jne. Jo-Jo efekti aiheutuu jopa yhdestä paniikki jarrutuksesta tuntien päähän.
Sitä vaan, että kun vanha roju tukkii ajokaistan sipatessaan niin 20.000 ihmisen työmatka viivästyy. Aika nolo tilanne..pääsee toki radio novaan, mutta noloa noloa..
- nisu.
nisu. kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu, että olen kiireinen ja pieni mulkkuinen???
Kaimalla näköjään pienet mahikset jatkaa sukua, vaikka ei tolla mentaliteetillä kannata sukua jatkaa..
- nisu.
ajan vielä vuosia kirjoitti:
Väärä arvaus. Kyllä minun kulkine maksoi uutena 240.000 mk eli 40.000 e .
Kun se ei ole VW-groupin puolivalmiste, niin se vaan kestää ja kestäää .....No mitä sitten luuraat täällä Skoda -foorumilla? Mene sinne omalle merkkipalstalle painimaan oman merkkisi ongelmien kanssa, joita varmasti riittää noista mummon markoista päätellen..
- luotam laatuun
nisu. kirjoitti:
No mitä sitten luuraat täällä Skoda -foorumilla? Mene sinne omalle merkkipalstalle painimaan oman merkkisi ongelmien kanssa, joita varmasti riittää noista mummon markoista päätellen..
No kun oman merkin palstalla ei vaan kirjoiteta minun mallin ongelmista, kun niitä ei kerta kaikkiaan ole.
Mutta täällä on hyvä riekkua kun palsta oikein tursoaa ongelmia, joista voi esittää surkutteluja kukin tavallaan. Tuleeko skodan tsi -moottoreihin myös remmin venyvien ketjujen sijaan ? Katselin saksalaislehtiä, missä jo kannessa oli otsikkoja VW motorendarma . Ei hyvältä näytä. - museorekisterissä?
ajan vielä vuosia kirjoitti:
Väärä arvaus. Kyllä minun kulkine maksoi uutena 240.000 mk eli 40.000 e .
Kun se ei ole VW-groupin puolivalmiste, niin se vaan kestää ja kestäää .....Eurot otettiin käyttöön 2002. Jos olet markka-aikaan hoppasi ostanut, niin sehän on jo yli KYMMENEN vuotta vanha. En sinuna tulisi tänne elvistelemään vanhalla koslalla.
- kyllä nolotti
nisu. kirjoitti:
Sitä vaan, että kun vanha roju tukkii ajokaistan sipatessaan niin 20.000 ihmisen työmatka viivästyy. Aika nolo tilanne..pääsee toki radio novaan, mutta noloa noloa..
Minä jäin työmatkalla tielle vm.-11 Superbilla, se vasta noloa olikin. Joka päivä saa jännityksellä työmatkat tuolla ajaa, muuten ei uskallakaan ajella. Vaihtoon menee heti kun osamaksut loppuu vuoden päästä.
- nisu.
kyllä nolotti kirjoitti:
Minä jäin työmatkalla tielle vm.-11 Superbilla, se vasta noloa olikin. Joka päivä saa jännityksellä työmatkat tuolla ajaa, muuten ei uskallakaan ajella. Vaihtoon menee heti kun osamaksut loppuu vuoden päästä.
Ei se niin noloa uuden auton sipatessa..takuu korvaa ja kaikki näkevät, että sattuu sitä paremmissakin piireissä.
Vanhan rojun sipatessa varmasti haluaa välittömästi vajota maan alle.. - 1000 mb'
museorekisterissä? kirjoitti:
Eurot otettiin käyttöön 2002. Jos olet markka-aikaan hoppasi ostanut, niin sehän on jo yli KYMMENEN vuotta vanha. En sinuna tulisi tänne elvistelemään vanhalla koslalla.
Onko Skodahemmoille tuntematon käsite, että auto saattaisi kestää yli 10 vuotta.
Otan osaa. Suomessa autojen keski-ikä on komeasti toisella kymmenellä tilastojen mukaan. Ehkä siihen porukkaa ei kuulu yhtää skodaa, kun muut merkit porskuttaa. - 1.0 ecoboost
nisu. kirjoitti:
Ei se niin noloa uuden auton sipatessa..takuu korvaa ja kaikki näkevät, että sattuu sitä paremmissakin piireissä.
Vanhan rojun sipatessa varmasti haluaa välittömästi vajota maan alle..Eivät ne vanhatkaan sippaile, kun eivät ole VW-groupin tuotteita.
Autoilla kannattaa ajaa siihen isoon kone tai laatikkovikaan asti, mikä muilla merkeillä tarkoittaa 400-500.000 km:n taipaleita. Mekatroniikka ei kyllä siihen asti jaksa sinnetellä ja tuskin ne jakoketjutkaan. - kaakinvaakki
1000 mb' kirjoitti:
Onko Skodahemmoille tuntematon käsite, että auto saattaisi kestää yli 10 vuotta.
Otan osaa. Suomessa autojen keski-ikä on komeasti toisella kymmenellä tilastojen mukaan. Ehkä siihen porukkaa ei kuulu yhtää skodaa, kun muut merkit porskuttaa.Kyllä yli kymmenen vuotta vanha auto on museokamaa. Taitaa olla vielä tuontikamaa. Kyllä Skodakin kestää sen yli kymmenen vuotta, mutta skodistilla on varaa uusia autonsa usemmmin, kun jälleenmyyntiarvokin on hyvä...
- Jumalan poika
luotam laatuun kirjoitti:
No kun oman merkin palstalla ei vaan kirjoiteta minun mallin ongelmista, kun niitä ei kerta kaikkiaan ole.
Mutta täällä on hyvä riekkua kun palsta oikein tursoaa ongelmia, joista voi esittää surkutteluja kukin tavallaan. Tuleeko skodan tsi -moottoreihin myös remmin venyvien ketjujen sijaan ? Katselin saksalaislehtiä, missä jo kannessa oli otsikkoja VW motorendarma . Ei hyvältä näytä.Jumaliste, jätkö on jumala !!!!!!!!!!!!! Ei ongelmia !!!!!!!!! Tule meille käymään, jos osaisit auttaa minuakin. Tosin minun ongelmat ei liity minun Skodaan, mutta muija lapset ja työpaikka on varsinaisia ongelmapesiä. Siis TOISTAN: tämän jumalan, yli-ihmisen, autossa ei ole koskaan eikä kellään mitään ongelmia !!!
Voi................mikä vitsi sä oot....... - via dolorosa
Jumalan poika kirjoitti:
Jumaliste, jätkö on jumala !!!!!!!!!!!!! Ei ongelmia !!!!!!!!! Tule meille käymään, jos osaisit auttaa minuakin. Tosin minun ongelmat ei liity minun Skodaan, mutta muija lapset ja työpaikka on varsinaisia ongelmapesiä. Siis TOISTAN: tämän jumalan, yli-ihmisen, autossa ei ole koskaan eikä kellään mitään ongelmia !!!
Voi................mikä vitsi sä oot.......Jos olet aina joutunut ajamaan jollakin ressukoiden merkillä, niin otan osaa.
MInä haluan aina ostaa sellaisen auton, mikä kuljettaa minua luotettavasti paikasta toiseen kun haluan. Eihän se minun autoni viaton ole, mutta kuitenkin äärettömän !!! vähävikainen. Töissä saa ihan tarpeeksi kärsiä Octavioista, Golfeista ja Transportereista, joten vapaa-aikana en niihin suostu koskemaan. - rapid = prole
kaakinvaakki kirjoitti:
Kyllä yli kymmenen vuotta vanha auto on museokamaa. Taitaa olla vielä tuontikamaa. Kyllä Skodakin kestää sen yli kymmenen vuotta, mutta skodistilla on varaa uusia autonsa usemmmin, kun jälleenmyyntiarvokin on hyvä...
Skodamiehen on pakko ajaa takuuautolla, että pysyy liikenteessä mukana.
- nisu.
1.0 ecoboost kirjoitti:
Eivät ne vanhatkaan sippaile, kun eivät ole VW-groupin tuotteita.
Autoilla kannattaa ajaa siihen isoon kone tai laatikkovikaan asti, mikä muilla merkeillä tarkoittaa 400-500.000 km:n taipaleita. Mekatroniikka ei kyllä siihen asti jaksa sinnetellä ja tuskin ne jakoketjutkaan.Älä aja siihen isoon koneremppaan asti ainakaan kehä ykkösen aamuruuhkassa..
- kentsu.
rapid = prole kirjoitti:
Skodamiehen on pakko ajaa takuuautolla, että pysyy liikenteessä mukana.
Kuka kehtaa ajaa vanhalla autolla?
- kentsu.
1000 mb' kirjoitti:
Onko Skodahemmoille tuntematon käsite, että auto saattaisi kestää yli 10 vuotta.
Otan osaa. Suomessa autojen keski-ikä on komeasti toisella kymmenellä tilastojen mukaan. Ehkä siihen porukkaa ei kuulu yhtää skodaa, kun muut merkit porskuttaa.no joo..jos toi on komeeta tilastojen mukaan niin olkoon vaan ja jätkät sen kun porskuttaa millä porskuttaa..
- maakuntaa kohti
nisu. kirjoitti:
Älä aja siihen isoon koneremppaan asti ainakaan kehä ykkösen aamuruuhkassa..
Jos 500 ruuhka-addiktia myöhästyy töistä, niin mitä se mulle kuuluu.
- hhhhhhhhhhh---
kentsu. kirjoitti:
Kuka kehtaa ajaa vanhalla autolla?
Se joka kehtaa ajaa uudella skeidalla...
- aivan sama mitä
aivan sama.loppu tulos on tämä
http://www.youtube.com/watch?v=VbUOm9WzUPk&feature=related- rapsuttaa
Kylläpä on karkea käyntiääni, ehdin jo luulla nokilekaksi, mutta skodan moottorihan se siinä raksuttaa, ääni on kuin ford transitissa. Varmaan on huonot öljyt sisällä.
- ehe ehe
No ei kai nyt skodaan kalliita öljyjä kannata laittaa, turhaa rahan menoa vaan. Skodan arvonkin saa äkkiä kaksinkertaistettua kun täyttää vaan bensatankin.
- ööliä
SKODA MOTOROVY OLEJ, siinä on se alkuperäinen tsekkiläinen teollisuuskoneöljy joka soveltuu kaikkiin ko.maassa valmistettuihin konepaja tuotteisiin, skoda ajoneuvot mukaan lukien.
- Kollot pulisee
ööliä kirjoitti:
SKODA MOTOROVY OLEJ, siinä on se alkuperäinen tsekkiläinen teollisuuskoneöljy joka soveltuu kaikkiin ko.maassa valmistettuihin konepaja tuotteisiin, skoda ajoneuvot mukaan lukien.
Se on suomeksi Skodan moottoriöljy, siis täysin yleisnimi, joka ei määritä vielä mitään öljyn tyypistä. Tässä sinulle esimerkkejä kyseisestä öljystä
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dily/olej-shell.html - ....................
ööliä kirjoitti:
SKODA MOTOROVY OLEJ, siinä on se alkuperäinen tsekkiläinen teollisuuskoneöljy joka soveltuu kaikkiin ko.maassa valmistettuihin konepaja tuotteisiin, skoda ajoneuvot mukaan lukien.
Nyt puhutaan VW konsernin moottoreista, pahvi. Missähän ne tehdään?
- tojotaaaa
Olitko teläketjuöljt hyvä?
Voitelee nokkaa...ettei mene likki... - 10000 välein vaihtoo
Tässä oikera vastaus Skoda Octavia 1.4TSI 2010 ajettu 27000km öljyt olen vaihdattanut 10000km:n välein en luota öljyissä mihinkään ylipituus kestoohjeisiin.
Suosiseltu öljy on alkuperäinen Long Life tavara ja se on muuten Mobilin tavaraa merkkihuollossa. Puhukaa mitä puhutte minä vaihdatan kun haluan ja ajan huoletta.- tsekki
Käske laittaa ensi kerralla tsekkien omaa Skoda Motorovy olej - öljyä niin voit huoletta ajaa 30000km long life huoltovälin pelkäämättä että kone hajoaa. Kyllä kannattaa luottaa tsekkien omiin tuotteisiin, heillä on enemmän kokemusta moottoriteknologiasta kuin meillä peräpohjojan asukkailla täällä suomessa.
- horsava
tsekki kirjoitti:
Käske laittaa ensi kerralla tsekkien omaa Skoda Motorovy olej - öljyä niin voit huoletta ajaa 30000km long life huoltovälin pelkäämättä että kone hajoaa. Kyllä kannattaa luottaa tsekkien omiin tuotteisiin, heillä on enemmän kokemusta moottoriteknologiasta kuin meillä peräpohjojan asukkailla täällä suomessa.
Muutenhan toi sun vuodatus on täyttä bullshittiä, mutta siinä olet oikeassa, että tsekeillä on todellakin enemmän kokemusta moottoriteknologiasta kuin suomalaisilla takametsien miehillä..
- onks tietoa
horsava kirjoitti:
Muutenhan toi sun vuodatus on täyttä bullshittiä, mutta siinä olet oikeassa, että tsekeillä on todellakin enemmän kokemusta moottoriteknologiasta kuin suomalaisilla takametsien miehillä..
Minkä hintaista tuo skoda öljy on? Onko halvempaa kuin esim. Mobil 1 ?
- Kollot pulisee
tsekki kirjoitti:
Käske laittaa ensi kerralla tsekkien omaa Skoda Motorovy olej - öljyä niin voit huoletta ajaa 30000km long life huoltovälin pelkäämättä että kone hajoaa. Kyllä kannattaa luottaa tsekkien omiin tuotteisiin, heillä on enemmän kokemusta moottoriteknologiasta kuin meillä peräpohjojan asukkailla täällä suomessa.
Etkö lukenut tuolta ylempää, Skoda Motorovy olej on suomeksi käännettynä Skoda moottoriöljy, siis ei mikään öljymerkki vaan yleisnimi kaikille öljyille. Laitoin vielä linkinkin mitä nimen takaa saattaa löytyä.
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dily/olej-shell.html - Skoda ööli
Kollot pulisee kirjoitti:
Etkö lukenut tuolta ylempää, Skoda Motorovy olej on suomeksi käännettynä Skoda moottoriöljy, siis ei mikään öljymerkki vaan yleisnimi kaikille öljyille. Laitoin vielä linkinkin mitä nimen takaa saattaa löytyä.
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dily/olej-shell.htmlTottakai se on öljy, skodan oma öljy, etkö tajua? Miksi laitat tänne Shellin mainoksia. Laita mainos skodan omasta öljystä.
- horsava
onks tietoa kirjoitti:
Minkä hintaista tuo skoda öljy on? Onko halvempaa kuin esim. Mobil 1 ?
Skodaan laitettiin viimeksi Mobil 1 ESP Formulaa, joka maksoi 18,80 euroa litra.
Siis vain paras kelpaa. - eurol gt
horsava kirjoitti:
Skodaan laitettiin viimeksi Mobil 1 ESP Formulaa, joka maksoi 18,80 euroa litra.
Siis vain paras kelpaa.Miksi pitäisi laittaa noin kallista öljyä. Öljyä 4 l suodatin työ teki 30,50 euroa, kun käytti TB Gold S öljyä. LL-öljy Castrol olisi maksanut 52€/kannu.
Miksi merkkiliikkeessä mobilkuran laitto maksaa reilusti toista sataa. - horsava
eurol gt kirjoitti:
Miksi pitäisi laittaa noin kallista öljyä. Öljyä 4 l suodatin työ teki 30,50 euroa, kun käytti TB Gold S öljyä. LL-öljy Castrol olisi maksanut 52€/kannu.
Miksi merkkiliikkeessä mobilkuran laitto maksaa reilusti toista sataa.Ei toi ollut merkkihuolto. Siinä mielessä hyvä korjaamo, että ei tarvinnut jonottaa..
- Työllistän mielellää
eurol gt kirjoitti:
Miksi pitäisi laittaa noin kallista öljyä. Öljyä 4 l suodatin työ teki 30,50 euroa, kun käytti TB Gold S öljyä. LL-öljy Castrol olisi maksanut 52€/kannu.
Miksi merkkiliikkeessä mobilkuran laitto maksaa reilusti toista sataa.Kun minulla on varaa ostaa uusi auto ei se himpun päälle satanen merkitse mitään, eipähän tartte naama mustana nuohota muutaman euron säästääkseen ja tässähän työllistetään suomalaisia ihmisiä ainakin mun merkkiliikkeessä missä huollatan autoni.
- Ääliö ööliö
Skoda ööli kirjoitti:
Tottakai se on öljy, skodan oma öljy, etkö tajua? Miksi laitat tänne Shellin mainoksia. Laita mainos skodan omasta öljystä.
No laita sinä linkki tänne "Skodan omasta öljystä". Eipä taida löytyä.
- cesky
Vaihteistoon kuuluu Skoda Prevodovy olej tai Skoda kapalina pro automaticke prevodovky öljyt.
Moottoriin Skoda Strojni olej 5W40 oljyä.
Cesti oleje. - Fjöösa
1,8 TSI pannu ja Nesteen Long Life. Huolto-ohjelman mukaan mennään. Noin 30000 km siis. Hintaa en tiä ku ei kiinnosta muu kuin laatu. Ottakaa te poikaystävienne meikkipussista vaikka jelly-geeliä ja laittakaa sitä. Sama se mulle.
- Rahalla saa
Merkkihuollossa laitetaan norminmukainen Longlife öljy muuta ei tarvitse tietää.
Aikoinaan nuohosin autojeni alla riittävästi nyt ajan uudella ja huollatan tarpeentullen ja näkemykseni mukaan en aja yli 10000km millään öljylaadulla.- Insinööriasentaja
Joo kyllä sä varmaan oot oikeassa ja omaat parempaa tietoa kuin öljyfirmojen/autotehtaiden tutkimukset.... Ihan ovat kiusallaan laittaneet pitkät huoltovälit... huoh... Se auto osaa kanssa kertoa koska kannattaa huoltaa jos on tarvetta lyhentää huoltoväliä, mut sulla on toi näkemys ja tieto ni pidä kiinni niistä..
- Rahalla saa
Insinööriasentaja kirjoitti:
Joo kyllä sä varmaan oot oikeassa ja omaat parempaa tietoa kuin öljyfirmojen/autotehtaiden tutkimukset.... Ihan ovat kiusallaan laittaneet pitkät huoltovälit... huoh... Se auto osaa kanssa kertoa koska kannattaa huoltaa jos on tarvetta lyhentää huoltoväliä, mut sulla on toi näkemys ja tieto ni pidä kiinni niistä..
Insinööriasentajalle- Lue tuulilasin arvostettujen toimittajien mielipide öljynvahto väleistä. Kehottavat vaihtamaan 10000 km:n välein ja perustelukin on järkevä korkeaviritteinen pienehkö turbomoottori likaa öljyn paljon nopeammin kuin oletetaan eivät he kiellä noudattamasta 30000km:n vaihtoväliä mutta toteavat sen olevan liian pitkä jos aikoo varmistaa moottorin saaman voitelun.
Elämänmittainen ystäväni on kyseisen merkin huoltajana ja omistaa samanmerkin auton itsekkin totesi minulle kun omani ostin älä pilaa konettas pihtaamalla öljynvaihdosta ei nämä uudet koneet ole sen kummempia kuin entiset turbo tekee öljystä litkua kolmasosa ajassa suositellusta öljynvaihtovälistä.
27000km ajettu kolmannet öljyt menossa ja kohta vaihtuu taas.
Mutta hyvää jatkoa insinööriasentaja. Toivottaa Oikea Insinööri. - Toinen insinööri
Rahalla saa kirjoitti:
Insinööriasentajalle- Lue tuulilasin arvostettujen toimittajien mielipide öljynvahto väleistä. Kehottavat vaihtamaan 10000 km:n välein ja perustelukin on järkevä korkeaviritteinen pienehkö turbomoottori likaa öljyn paljon nopeammin kuin oletetaan eivät he kiellä noudattamasta 30000km:n vaihtoväliä mutta toteavat sen olevan liian pitkä jos aikoo varmistaa moottorin saaman voitelun.
Elämänmittainen ystäväni on kyseisen merkin huoltajana ja omistaa samanmerkin auton itsekkin totesi minulle kun omani ostin älä pilaa konettas pihtaamalla öljynvaihdosta ei nämä uudet koneet ole sen kummempia kuin entiset turbo tekee öljystä litkua kolmasosa ajassa suositellusta öljynvaihtovälistä.
27000km ajettu kolmannet öljyt menossa ja kohta vaihtuu taas.
Mutta hyvää jatkoa insinööriasentaja. Toivottaa Oikea Insinööri.Käyttäjää ei kuitenkaan voida syyttää jos tekee normaalin huolto-ohjelman mukaan. Jos kone laukeaa LL-öljyistä johtuen, niin eikö se silloin ole valmistajan vika?
- horsava
Toinen insinööri kirjoitti:
Käyttäjää ei kuitenkaan voida syyttää jos tekee normaalin huolto-ohjelman mukaan. Jos kone laukeaa LL-öljyistä johtuen, niin eikö se silloin ole valmistajan vika?
Ei se ole valmistajan vika, vaan markkinamiesten vika. Nykyään mediassa annetaan niin paljon katteettomia lupauksia, että oman järjen käyttö on välttämätöntä.
- Pentti_x
Ellei saldo ollut ollut jo tapissa, niin autolainaa kannattaa anoa tuollaiset 100 Euroa enemmän, niin ei tarvitse panikoida öljynvaihdon kustannuksista seuraavana kahtena vuotena.
- Raimo H
Nyt ajettu 12 000km skoda strojnilla ocussa ja pinta ei ole laskenut yhtään.
Hyvä öljy, pysyy koneessa.- Ruutu 6
Ei pysynyt öljyt koneessa...1,8 tsi,kilometrejä 50000 km ja vei öljyä 1 L/1000 km.
Vahdoin Sokotan pois ja toiseen merkkiin. - pullovuori
Ruutu 6 kirjoitti:
Ei pysynyt öljyt koneessa...1,8 tsi,kilometrejä 50000 km ja vei öljyä 1 L/1000 km.
Vahdoin Sokotan pois ja toiseen merkkiin.Mihin hävitit ne lukuisat tyhjät öljypullot ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1506478- 322322
- 1872099
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101343Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.891286- 731077
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke10858