Rion jarrut ala-arvoiset

Alaleuka väpättää

12

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alaleuka betonia

      Jaa, mitenkäs ala-arvoiset ne on, ku auto pysähty tuulilasin pikkuautovertailussa 100 km/h vauhdista 40,7 metrin kohdalla. Vertailun vuoksi Yaris stoppas samassa testissä 39,2 metrin rajapyykissä ja upouusi Peugeot tasan 40 metrissä. Että se taas siitä ala-arvoisuudesta. Ja turha alkaa nilllittämään, kuinka tärkeää on, että toinen pysähtyy satasen vauhdista rataolosuhteissa ammattilaisen toimesta useilla harjoitusjarrutuksilla muutaman kymmennen senttiä nopeammin.
      Riossa on hätäjarrutustehostus, hätäjarrutukseen integroitu hätävilkkutoiminto, Boschin ABS-järjestelmä, levyt joka nurkassa, Elektroninen voimanjako, HAC-mäkilähtöavustin ja ESP. Mitä niistä ala-arvoisista jarruista sitten puuttuu??

      Mainittakoon että nimimerkin "Alaleuka väpättää" 90-luvun amiskiesi pysähtyy ammttilaisen käsissä ehkä hieman yli 50 metrin kohdalla. 10 metriä eroa on jo tositilanteessa aika paljon.

      • Alaleuka ei väbätä

        Teknikens värld on sitten väärässä. Hyvä että korjasit tiedon. Kia Rion jarrut ovat erinomaiset. Teknikens Värld on erehtynyt mittauksissaan.


      • nahka väpättää.
        Alaleuka ei väbätä kirjoitti:

        Teknikens värld on sitten väärässä. Hyvä että korjasit tiedon. Kia Rion jarrut ovat erinomaiset. Teknikens Värld on erehtynyt mittauksissaan.

        Eroa muihin on tuulilasin mittausten mukaan kireässä jarrutuksessa ammattilaisen tekemänä kuivalla asfaltilla se puoli metriä. Se, onko ne jarrut "surkeat" vai "erinomaiset", saa jokainen autosta kiinnostunut päätellä itse.
        Kannattaisin jättämään sen tietokoneen edessä masturboinnin vähän vähemmälle ja lähtemään ihan oikeaan ulkoilmaan.


      • Kortti pois sokeilta
        nahka väpättää. kirjoitti:

        Eroa muihin on tuulilasin mittausten mukaan kireässä jarrutuksessa ammattilaisen tekemänä kuivalla asfaltilla se puoli metriä. Se, onko ne jarrut "surkeat" vai "erinomaiset", saa jokainen autosta kiinnostunut päätellä itse.
        Kannattaisin jättämään sen tietokoneen edessä masturboinnin vähän vähemmälle ja lähtemään ihan oikeaan ulkoilmaan.

        Näyttikö se Teknikens Världin:n videolla puolelta metriltä?


      • nahka väpättää
        Kortti pois sokeilta kirjoitti:

        Näyttikö se Teknikens Världin:n videolla puolelta metriltä?

        Ei mutta Tuulilasin testissä näyttää. Minusta tämä kertoo sen, että auton jarrut kykenenevät hyvään suoritukseen. Saihan joku ruotsalainen toimittaja Mersunkin kaatumaan, vaikkei tiettävästi näin koskaan käynyt kellekkään normaali-liikenteessä.
        Itsekkin saan Rion jarrutusmatkan vaikka 50 metriä pidemmäksi, kuin muilla vastaavlla, jos haluan.


    • Lasileuka

      Taitaa vain olla niin ettei missään kiassa ole käytetty uusinta sukupolvea abs tai esc järjestelmistä, ilmeisesti hinnan kalleuden takia.

      • kommi torpela

        Eiköhän siellä Kiassa ole muihin nähden ihan yhtä uudet sukupolvet ABS ja ESP-järjestelmissä.
        Nimittäin elektroniikka on aika halpaa ja aivoboxissa pyörivät bitit ja uudemmat ohjelmaversiot eivät paljon kustannuksia lisää.
        Eroja jarruihin syntyy lähinnä jousituksen toiminnasta, massasta, rengastuksesta ja tietenkin itse jarrujen mekaanisista osista kuten levyjen koosta, tehostimesta yms.
        Ainakin Tuulilasin pikkuautovertailussa Rio oli vertailun painavin auto: lähes 100 kg painavampi kuin Yaris. Eiköhän 100 kg isomman massan pysäyttäminen 100 km/h:n vauhdista vie autoa sen 50 cm pidempään, niinkuin testissä olikin.


      • melko hyvät jarrut
        kommi torpela kirjoitti:

        Eiköhän siellä Kiassa ole muihin nähden ihan yhtä uudet sukupolvet ABS ja ESP-järjestelmissä.
        Nimittäin elektroniikka on aika halpaa ja aivoboxissa pyörivät bitit ja uudemmat ohjelmaversiot eivät paljon kustannuksia lisää.
        Eroja jarruihin syntyy lähinnä jousituksen toiminnasta, massasta, rengastuksesta ja tietenkin itse jarrujen mekaanisista osista kuten levyjen koosta, tehostimesta yms.
        Ainakin Tuulilasin pikkuautovertailussa Rio oli vertailun painavin auto: lähes 100 kg painavampi kuin Yaris. Eiköhän 100 kg isomman massan pysäyttäminen 100 km/h:n vauhdista vie autoa sen 50 cm pidempään, niinkuin testissä olikin.

        Itsellä kokemusta (reilummassa ajossa) uudesta Toyotasta ja uudesta Volkkarista. Itsellä on nyt Rio. Ai niin, tuli ajettua uudella Astrallakin melko paljon tuossa. En sentään senttimitalla lähtenyt jarrutusmatkoja mittailemaan, mutta ne äkkijarrutukset, mitä nyt on kohdalle osunut, Kia (Rio) on hoitanut aivan yhtä hyvin kuin nuo kilpailevat merkit. Itsellä siis Rio omana autona.

        Jarrutuskilpailuissa kannattaa huomioida renkaat. Oma kokemukseni on, että edullisella tai kehnolla rengasvalinnalla saa luvattoman suuria eroja aikaan. Enkä tarkoita renkaiden halpamerkkejä vaan premiummerkkien eri rengasversioita. Kian vakiorengastus tuntuu melko kovalta, eli sitä kautta voi tulla jarrutusmatkaa lisää??


      • Valinnaisjuttu
        melko hyvät jarrut kirjoitti:

        Itsellä kokemusta (reilummassa ajossa) uudesta Toyotasta ja uudesta Volkkarista. Itsellä on nyt Rio. Ai niin, tuli ajettua uudella Astrallakin melko paljon tuossa. En sentään senttimitalla lähtenyt jarrutusmatkoja mittailemaan, mutta ne äkkijarrutukset, mitä nyt on kohdalle osunut, Kia (Rio) on hoitanut aivan yhtä hyvin kuin nuo kilpailevat merkit. Itsellä siis Rio omana autona.

        Jarrutuskilpailuissa kannattaa huomioida renkaat. Oma kokemukseni on, että edullisella tai kehnolla rengasvalinnalla saa luvattoman suuria eroja aikaan. Enkä tarkoita renkaiden halpamerkkejä vaan premiummerkkien eri rengasversioita. Kian vakiorengastus tuntuu melko kovalta, eli sitä kautta voi tulla jarrutusmatkaa lisää??

        Kestävämmät jarrupalat: hieman vähemmän pitoa.

        Vähemmän kestävät jarrupalat: enemmän pitoa ja enemmän putua vanteisiin.

        Mikään autotehdas ei tee jarrupaloja itse. Jos haluaa muuttaa auton jarrutusominaisuuksia, niin seuraavassa palojenvaihdossa eri merkkiset palat. Pienet jarrutehojen erot johtuvat yleensä jarrupalojen materiaalista.

        Voit kysyä ihan omalta kauppiaaltasi!


      • Brakemaster
        Valinnaisjuttu kirjoitti:

        Kestävämmät jarrupalat: hieman vähemmän pitoa.

        Vähemmän kestävät jarrupalat: enemmän pitoa ja enemmän putua vanteisiin.

        Mikään autotehdas ei tee jarrupaloja itse. Jos haluaa muuttaa auton jarrutusominaisuuksia, niin seuraavassa palojenvaihdossa eri merkkiset palat. Pienet jarrutehojen erot johtuvat yleensä jarrupalojen materiaalista.

        Voit kysyä ihan omalta kauppiaaltasi!

        Noin pienet jarrumatka erot tulee renkaista. Olisi hyvä jos olisi kaikissa samat renkaat alla. Riossa taisi tuulilasissa olla kumhot alla. Ainakin suomessa hieman oudot renkaat? Muissa misukkaa,dunloppii,brikkestonee...


      • Söherötestit
        Brakemaster kirjoitti:

        Noin pienet jarrumatka erot tulee renkaista. Olisi hyvä jos olisi kaikissa samat renkaat alla. Riossa taisi tuulilasissa olla kumhot alla. Ainakin suomessa hieman oudot renkaat? Muissa misukkaa,dunloppii,brikkestonee...

        Outoa muuten, että jarrutustesteistä annetaan pisteitä, huomioimatta renkaita.


      • mikä on huono
        Söherötestit kirjoitti:

        Outoa muuten, että jarrutustesteistä annetaan pisteitä, huomioimatta renkaita.

        Nykyään erot saman luokan autoissa ovat niin pieniä, että juttua revitään lehden sivuille, vaikka kuinkakin pienistä eroista. Käytännössä normitallaajalle ei ole mitään merkitystä, pysähtyykö auto jossain jarrutuskokeessa metrin lyhyemmällä matkalla vai ei.
        Nykyautot kaikki pysähtyvät 100 km/h vauhdista n. 40 metrin pintaan, parhaat jo allekkin. Kuitenkin yhtäläinen määrä Suomen liikenteessä on vanhoja autoja, joille 50 - 55 metriäkin voi olla kova pala samasta vauhdista. Siihenkin päästään renkaat suksena täysin ohjauskyvyttömänä tai perän pyrkiessä sivulle.

        Toisinsanoen, uuden Rion jarrujen haukkuminen surkeiksi on vähän suhteellinen käsite, kun uuden Rion ollessa täysin pysähdyksissä, viereisellä kaistalla voi joku rimpula vielä kiitää jarrulevyt punaisina 60 km/h tunnissa kohti törmäystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6798
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      1996
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1208
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1035
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      957
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      899
    Aihe