Ylpeä mustalaisverestä!

Siivu sitä!

Nyt sain varmistuksen, että suvussani virtaa mustalaisverta! Olen hyvin ylpeä tästä pienestä vivahteessa. Olen aina ihmetellyt toisessa suvussa olevaa tietynlaista tummuutta ja tulisuutta!

Olen aivan järkyttävän iloinen! Olen aina kokenut jonkinlaista "sukulaisuutta" mustalaisten kanssa.. enkä mitenkään uhkaavuutta tai erilaisuutta. Joskus junnuna ihastuinkin erääseen mustalaisneitoon, mutta se siitä.. ei ollut uskallusta lähestyä.

Tapio Rautavaara - Mustalainen

50

3558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siivu siitä!

      ..en mä ymmärrä teidän tenavien huumorintajua (?) sitten yhtään. Menkäähän ulos leikkimään!

    • Hiaaaaaseeeeeee

      Ajatko jo vm.80 Hiacella, vai vieläkö unelmissais?

    • Hieno asia

      Älä noista keskenkasvuisista välit! Sehän on hienoa, että olet löytänyt sukujuuresi. Voi moni intuitiivinen juttu ja kokemus saada uuden merkityksen. Etkä lakkaa yllättymästä siitä, kuinka näkökulma yhteiskuntaan ja sen keskusteluihin laajenee.

    • Kiinnostunut

      Kiinnostaa miten asia varmistui, ja mikä tämä mustalaisjuonne on. En tarvitse vastata, jos vaikutan liian uteliaalta. Olen vain oiekasti kiinnostunut, muíten tällaiset sukujuuret pulpahtavat pintaan, ja kuinka lähellä veren perintö on.

      • Kiinnostunut

        -> korjaus: ... ei tarvitse vastata ... (kauheasti tulee näpyttelyvirheitä...)


      • Siivu siitä!

        En viitsi täällä sen enempää sukujuurtani avata, koska palsta näyttää olevan täynnä keskenkasvuisia.. mutta tarina on erittäin mielenkiintoinen! :) Isästäni näkee huomattavia piirre-eroja. Hänellä oli lapsena aivan vaaleat hiukset, mutta iän myötä ne tummuivat, ja nyt ne ovat lähes mustat!


      • Aivan, mutta
        Siivu siitä! kirjoitti:

        En viitsi täällä sen enempää sukujuurtani avata, koska palsta näyttää olevan täynnä keskenkasvuisia.. mutta tarina on erittäin mielenkiintoinen! :) Isästäni näkee huomattavia piirre-eroja. Hänellä oli lapsena aivan vaaleat hiukset, mutta iän myötä ne tummuivat, ja nyt ne ovat lähes mustat!

        Mustalaisella on mtummat hiukset jo syntyessään.
        Tummat hiukset ja tumat silmät.
        Se on rotupiirre.
        Isäs on kyllä ihan tavallinen valkolainen.


      • Siivu siitä!
        Aivan, mutta kirjoitti:

        Mustalaisella on mtummat hiukset jo syntyessään.
        Tummat hiukset ja tumat silmät.
        Se on rotupiirre.
        Isäs on kyllä ihan tavallinen valkolainen.

        Jep, hän isäni ei ole täysin mustalainen.. Siksi "siivu vain" :) Jotkut piirteet erottuvat eri tavoin, kyse on geno- ja fenotyypeistä.. Erään arabiystäväni sisaren silmät ovat ovat siniset (muilla on ruskeat) ja tummat hiukset.


    • maailmamenoa

      ei hyvää päivää mikä teitä ihmisiä vaivaa

      • Savolaiska...

        Minäkin annoin tehtäväksi sukututkijalle sukujuurieni tutkimisen ja maksoin pari tonnia. Toinen pari tonnia piti maksaa, että lopettaa sen tutkimisen.


    • okkigaam

      ehkä paremmin sopisi laulu-> Vanha mustalainen.
      Isoäitini isän puolelta oli mustalainen. 60-luvun nuorena kun piti olla piikkisuora otsatukka. Käytin kaikenlaista lakkaa ja sokerivettä saadakseni "mannekiharan" suoristumaan. Se on perintöni siltä puoleta.
      maagikko

    • ei olla ykstotisia

      Täytyy sanoa, että samoja suomalaisia me suomalaiset ja mustalaiset olemme.
      Meillä on jo niin monisatavuotinen yhteinen historia, joten voidaan elää ihan yhtä tasa-arvoisesti täällä Suomessa. Suomen väestö koostuu enemmän tai vähemmän myös juuriltaan idästä, lännestä ja etelästä ja pohjoisistakin tulevista esi-isistä ja esi-äideista, joten aika kansainvälistä sakkia me suomalaiset olemme.

      • H. Moilanen

        Tasa-arvoa minäkin toivoisin! Mainitun etnisen vähemmistöryhmän ylimääräisten etuuksien karsimista ja samoja yleisiä vaatimuksia ja odotuksia kuin valtaväestöönkin kohdistuu.

        Pitäisi koskea kaikkia vähemmistöryhmiä.

        Tämän pitkäaikaisen, kotoisen porukan lisäksi eniten häiriköivät erään uskontosuunnan edustajat.
        Heidän silmissään me olemme pelkkiä kärpäsen tahroja ja ko. ryhmän kotouttamisyritykset ovat täysin toivottomia!


      • ,,,,,

        Hyvä.
        Jollain tavoin kyllästyttää varmaan molemmin päin tämä varovaisuus.
        Olisi aika sopeuttaa kaikki tähän systeemiin.
        Meidän kotipaikassamme oli romaneja jotka menivät aamuisin töihin eikä siinä mitään ollut että kukaan olisi estänyt, vähemmän oli varmaan tekemisissä kulttuurin kanssa se perhe.
        Kyllä minäkin aina lasken romanien kanssa mitä voi puhua vaikka he kuinka ystävällisiä. Siinä on aina joku viileys, kysyinkin kerran eräältä naiselta kaikkea kun olimme kauan tunteneet, heti hän teki oletuksia minä tahdon heistä jotain, kunhan lapsellisuuttani kyselin.


    • Sekaveri A RH O +

      SAMOIN! Minä olen myös ylpeä verestäni.On venäläisyyttä.On mustalaisuutta.On valkolaisuutta.On vaikka mitä muutakin verta.Veri on vettä sakeamaa,sanovat!

    • SEKAROTUINEN KOIRA

      SELVIÄÄ PARHAITEN MAAILMAN TURUILLA JA TOREILLA.

      Oho, tuli totuus.

    • Ollinkulli

      Raineriiii on asian ytimessä.

    • Kyllä.

      Minusta on hienoa, että aloittaja on löytänyt juurensa. Minusta ei ole häpeä, jos on mustalaisverta suonissa. Itse olen tosin suomalainen, jolla on pisara ruotsalaisverta suonissaan.

    • jokaystävä

      Minulta löytyy vain savolaisverta.
      Ja olen siitäkin ylpeä.
      Älkää tulko mulle... ;)

      Romanit eivät minulle ikinä ole olleet ongelma.

      Romaniasia on monille opittu ongelma ja siitä on vaikea päästä eroon.
      Jos pesue toisensa jälkeen on kyllästetty ajattelulla,että romaneissa on jotakin
      vikaa. (Ihmettelen miksi)
      Minkäs voit kun sukupolvi toisensa jälkeen huutaa samaa skeidaa.

      Joskus virheen tekeminen aiheuttaa sen, että virheen korjaamiseen
      menee moninkertainen aika.

      Romanien kohdalla se aika vaikuttaa olevan liiankin pitkä.

      Olisi jo aika oikaista kaikki mutkat.

      Mutta Miten aloittaa,jottei homma vaikuta teennäiselle?

      Mitä itse voisin tehdä?
      Itse olen aina kohdellut romaneja vertaisinani.

      Miten tehdä stoppi erottelulle?

      • opiskelija kassalla

        hei "jokaystävä" meneppä töihin pks alueella kassalle, tai sossuun.. Oikeastaan mikä tahansa työ käy, kunhan joudut asiakaspalveluun romanin kanssa. Sitten tiedät miksi niistä yhä puhutaan "potaskaa".

        en voi yleistää kaikkia romaneja samanlaisiksi, mutta piru vie kun vähemmistöstä enemmistö käyttäytyy todella röyhkeästi muita kohtaan ja on kaikkea sitä mitä niistä puhutaan.

        On suuri sääli, että suhtauduin ennen tosi avoimesti mustalaisiin ja meillä oli lapsesta asti perhetuttuja tuosta väestöstä. Suhtautuminen pääsi muuttumaan kun menin kassalle töihin helsingissä!

        On sellainen jatkuva vihan oravanpyörä, joka ruokkii itseään.

        Kumpikaan osapuoli ei osaa lopettaa! Harva yrittäjä tuomitaan tai jää muiden varjoon.


      • opiskelija kassalla
        opiskelija kassalla kirjoitti:

        hei "jokaystävä" meneppä töihin pks alueella kassalle, tai sossuun.. Oikeastaan mikä tahansa työ käy, kunhan joudut asiakaspalveluun romanin kanssa. Sitten tiedät miksi niistä yhä puhutaan "potaskaa".

        en voi yleistää kaikkia romaneja samanlaisiksi, mutta piru vie kun vähemmistöstä enemmistö käyttäytyy todella röyhkeästi muita kohtaan ja on kaikkea sitä mitä niistä puhutaan.

        On suuri sääli, että suhtauduin ennen tosi avoimesti mustalaisiin ja meillä oli lapsesta asti perhetuttuja tuosta väestöstä. Suhtautuminen pääsi muuttumaan kun menin kassalle töihin helsingissä!

        On sellainen jatkuva vihan oravanpyörä, joka ruokkii itseään.

        Kumpikaan osapuoli ei osaa lopettaa! Harva yrittäjä tuomitaan tai jää muiden varjoon.

        Myöskin moni mustalainen on minua tuntematta heti ensisilmäyksellä tehnyt sen päätöksen, että minä en muka edes yrittäisi tulla toimeen tai kohdella samanarvoisesti. Kun olen tavannut uuden asiakkaan, on hän jo alusta asti röyhkeä minulle, vaikka olisin siihen asti toiminut, kuin asiakas olisi ollut kuka tahansa suomalainen.

        Tasa-arvo on nimenomaan sitä, että kaikilta odotetaan yhtä paljon, ja kaikki saavat SAMAT ETUUDET.

        Miten käy romanilasten? omalta ala-asteeltani tiedän muutaman romanin, jotka eivät ole käyneet PERUS-KOULUA loppuun, eli lopettaneet opiskelun ennen ylä-asteen päättymistä. Miksei sosiaalitoimi menettele samalla tavalla kuin valkoistenkin lasten kanssa? Se että he eivät suorita edes peruskoulua loppuun, lisää työttömyyttä vähemmistössä.


    • ...

      Hieno juttu aloittaja! Käytät itse sanaa mustalainen, joten käytän minäkin. Olen myös aina ihaillut heidän kauneuttaan. Mustalaisten asema voisi parantua nykyisestä.

      • Heimolaiset

        He elävät hyvin kaupunkien vuokrahuoneistoissa, jotka yhteiskunta kustantaa.
        Mustalaiset voivat vielä huolehtia siitä, että samalle alueelle ei muuta ei-toivottu heimolainen.
        Poissa ovat ne ajat, jolloin kevoskaravaanit kulkivat maanteillä, eikä pysyvää paikkaa löytynyt. Kyllä Suomessakin on rasismia ollut vielä sellaisina aikoina, jotka ovat mustalaisten omakohtaisia kokemuksia, mutta nykyisin ns. rasismi näkyy vain epäasiallisena käytöksenä. Kenenkään ei enää tarvitse pelätät poisajamista ja kodin polttamista. Siis Suomessa.

        Mustalaisnaiset saavat jopa vaaterahaa komeiden asujensa kustannuksiin.


      • H. Moilanen
        Heimolaiset kirjoitti:

        He elävät hyvin kaupunkien vuokrahuoneistoissa, jotka yhteiskunta kustantaa.
        Mustalaiset voivat vielä huolehtia siitä, että samalle alueelle ei muuta ei-toivottu heimolainen.
        Poissa ovat ne ajat, jolloin kevoskaravaanit kulkivat maanteillä, eikä pysyvää paikkaa löytynyt. Kyllä Suomessakin on rasismia ollut vielä sellaisina aikoina, jotka ovat mustalaisten omakohtaisia kokemuksia, mutta nykyisin ns. rasismi näkyy vain epäasiallisena käytöksenä. Kenenkään ei enää tarvitse pelätät poisajamista ja kodin polttamista. Siis Suomessa.

        Mustalaisnaiset saavat jopa vaaterahaa komeiden asujensa kustannuksiin.

        Kyllä rasismia esiintyy! Mustalaisten asenne valtaväestön suhteen täyttää kaikkirasismin ehdot.

        Meille ei sallita samaa kuin heille. Meillä ei ole samoja etuuksia kuin heillä.
        Me emme pysty valitsemaan naapurustoa muuten kuin muuttamalla itse.

        Edes bussiin ei aina pääse jos mustalaisnainen sattuu seisomaan oven edessä.
        Koska et ole "meikäläisiä" niin odota! Mustalaisnaisen sanomana.

        Paikallislehden yleisönosastolla saa herjata mitä tahansa valtaväestön alaryhmää mutta pienikin viitaus maassa satoja vuosia asuneeseen, etniseen vähemmistöön aiheutta sensuroinnin.
        Kirjoitukseni aiheesta "lottonevat suvaitsevaisuuden rajat", jossa käsittelin yleisesti normiemme muutosta, sensuroitiin tuon etnisen viittauksen vuoksi.

        Emmekö me tule koskaan järkiimme?


      • 1+2
        H. Moilanen kirjoitti:

        Kyllä rasismia esiintyy! Mustalaisten asenne valtaväestön suhteen täyttää kaikkirasismin ehdot.

        Meille ei sallita samaa kuin heille. Meillä ei ole samoja etuuksia kuin heillä.
        Me emme pysty valitsemaan naapurustoa muuten kuin muuttamalla itse.

        Edes bussiin ei aina pääse jos mustalaisnainen sattuu seisomaan oven edessä.
        Koska et ole "meikäläisiä" niin odota! Mustalaisnaisen sanomana.

        Paikallislehden yleisönosastolla saa herjata mitä tahansa valtaväestön alaryhmää mutta pienikin viitaus maassa satoja vuosia asuneeseen, etniseen vähemmistöön aiheutta sensuroinnin.
        Kirjoitukseni aiheesta "lottonevat suvaitsevaisuuden rajat", jossa käsittelin yleisesti normiemme muutosta, sensuroitiin tuon etnisen viittauksen vuoksi.

        Emmekö me tule koskaan järkiimme?

        Totta kirjoitat.
        Itselläni on polakkisukunimi isäni etnisyyden mukaan, mutta olen koko ikäni asunut Suomessa, enkä edes osaa puolaa muutamaa fraasia ja kirosanaa lukuunottamatta. Ala-asteella tuli tietty joiltakin idiooteilta kuittailuja sukunimen takia, se kun ei kotikunnassani kovin yleinen ollut kaikkien korhosten ja virtasten keskellä.

        Mutta suurinta rasismia olen kuitenkin saanut kokea juuri romaneilta. Kaupunkiin työn perässä muutettuani olen nähnyt saman mistä yllä kirjoitat; ihan kuin minun pitäisi heidän edessään hävetä että olen valkolais-rasisti-suomalainen, vaikkein ole sanaakaan sanonut heille. Jos yritän verbaalisesti puolustaa itseäni, he vääntävät senkin suvaitsemattomuudeksi heitä itseään kohtaan.

        Ja valitettavan totta on, että se on nimenomaan enemmistö mustalaisista jotka käyttäytyvät näin.


    • Vanpyyri

      Minulla on O

    • H. Moilanen

      Olen ymmällä! Miten kukaan voi olla ylpeä mistään sellaisesta mihin ei ole tippaakaan omaa ansiota?

    • Köttbullar

      Mä sain vast äskön tietää et minkä takii mustalaiset kuuntelee jotain vanhan aikasta musiikkia, tapio rautavaaran ansiosta XD

    • valakku

      Samaa verta on mustalaisveri kuin muidenkin ja tulisuus on luonteenpiirre josta ainakin itse kärsin. "Tumma veri kiehahti", ja lööpit kertoo loput.
      Ylpeys on useimmiten ylimielisyyttä yhteiskunnan lakeja ja asetuksia kohtaa.
      Jonottaminen ja oman vuoron odottaminen asioidessa ei ilmeisesti kuulu "kulttuuriin". Puukko ja kulttuuri >>>puukotuskulttuuri, on kyllä muuttunut tulisemmaksi ja ruuti palaa.
      Onneksi on myös sivistyneitä mustalaisia!

    • PuolikasRoma

      Mitenhän teidän kommentteja saa edes julkaista, kun ne täyttävät useat aika hyvin rasistiset mittapuut. Ite oon puoliksi mustalainen ja vaikka harva näkee sen päältä, niin joudun alituiseen teidän valkoisten kiusattavaksi ja piinattavaksi. Vaikka kuinka olen kasvanut kulttuurissa, jossa olen elänyt niinkuin suomalaiset yleensä. En siis ole kulttuuriltani romani. Monet suomalaiset ei voi hyväksyä sitä, että olen suomalainen, koska minulla on ruskeat silmät ja tumma tukka, vaan olen kuullut ties mitä paskaa heitettävän päälleni. Lapsena päälleni syljettiin ja piestiin, koska ne tiesi, että olen romani puoliksi.

      Sitten mietitään, miksi romanit ovat niin inhottavia. Se on vähä molempienpuolinen juttu. Suomalaiset ovat olleet inhottavia(en puhu valtiosta, jotka tosiaan antavat ehkä liikaakin tukea)kautta aikojen romaneja kohtaan. Muistan kun en saanut leikkiä joidenkin lasten kanssa, kun vanhempansa sanoivat, ettei tule kysymykseenkään, vaikka olen uskovaisesta kodista ja äitini on valkoinen. Mutta kun olen romani, niin ennakkoluulot oli kovat.

      Jos olette valkolaisia, niin te ette ikävä kyllä tiedä, mitä me romanit ja muut jotka edustamme vähemmistörotuja täällä, saavat kokemaan. Ja kun asuin Ruotsissa esim. en joutunut kokemaan sellaista paskaa mitä täällä. Tämä on hyvä maa, ihmiset vaan tosi ennakkoluuloisia ja sen takia on vaikea varmasti romanien sopeutua. En nyt kuitenkaan romaneja tässä paapo, hekin ovat ongelmallisia ja eivät enää edes yritä sopeutua.

      Mutta siinä käy vähän sama kuin esim. mustilla Jenkeissä. On kustu niin kauan silmään, että menee halu yrittää ja muututaan aggressiivisiksi.

    • My thoughts

      " Suomalaiset ovat olleet inhottavia(en puhu valtiosta, jotka tosiaan antavat ehkä liikaakin tukea)kautta aikojen romaneja kohtaan"

      - Ensinnäkin valtio on ihmisten luoma. Jos suomalaiset olisivat niin inhottavia kuin väität niin tuskinpa paljon ihmisiä avustettaisiin.
      -Toiseksi jos halutaan mennä historiaan, niin kyllä on suomalaisetkin kovia kokeneet ja olleet välillä Ruotsin ja välillä Venäjän sorron alla. On ihme. että ylipäätään olemme saaneet itsenäisen valtion.

      Itse otan kyllä kaikki kohtaamani ihmiset ihmisinä. Sillä vaikka meillä on mikä erottaa niin vielä enemmän on sitä mikä yhdistää!

    • proud of it
    • k a ik ki a

      jumala rakastaa kaikkia romaneita saman arvoisesti

    • Olav**

      Viidennessä sukupolvessa olen mustalainen. Eli isoäitini isoisä on ollut Ruotsista Suomeen 1800-luvun puolen välin aikoihin muuttanut romaanimies, joka meni naimisiin finndotterin kanssa. Näin on kirkon kirjoihin kirjoitettu.

    • en tiiennytkää

      oliko tosiaankin hän mustalainen? komia ääni oli miehellä kun lauloi

    • Xamioso

      Tuhansien vuosien sukututkimuksen mukaan minä olen täysin valkoihoinen ja valtavan ylpeä siitä.

    • On hienoa arvostaa itseään sellaisenaan. Romaneissa on vain ärsyttävää, että he ikään kuin yrittävät tahallaan tehdä itsestään erityisempiä, kuin ovat. Ei sovi ihmetellä siis, miksi monet eivät heistä pidä. Toisaalta jos on vähäsen romanisukulaisuutta, niin ne ihmiset ovat oikeastaan tavallaan kauniita.

    • yököypeli

      Ruotsinlaivan ruokaravintolassa viereiseen pöytään tuli pari teikäläistä naista, joiden mukana oli kaksi pientä ehkä 5-vuotiasta tyttöä. Seurasin tyttöjen käytöstä vaivihkaa mielenkiinnolla. Ihan vaikuttivat kivoilta pikkutytöiltä.

      Lähtiessäni toinen romaninaisista sanoi minulle: "Eikö näissä romanilapsissa olekin aivan erikoista virtaa." En kommentoinut asiaa mitenkään, sillä menin aivan häkellyksiin. Tuo nainen luuli aivan normaalisti käyttäytyviä lapsiaan jotenkin hirveän erikoisiksi ja vilkkaiksi.

      Noin se alkaa se "erilaisuuden" viljely jo pienestä. Äiti hokee asiaa mitä todennäköisemmin lapsilleen koko ajan, kun kerran vieraallekin sitä toitotti. Jako "meikäläisiin" ja "teikäläisiin" alkaa siis ihan teistä itsestänne ja tavastanne kasvattaa lapsianne. Kun tuolla tavalla kasvatettu lapsi menee sinne "meikäläisten" kouluun, niin erilaiseksihan hän itsensä tuntee, kun se on hänen päähänsä jo kotona iskostettu. Ei ole sitten ihme, että koulu ei suju, ammattikoulutusta ei saada ja kas kummaa, töihinkään ei oteta, kun te olette niin "erilaisia".

    • Valkolaispieru

      Kannattaakin olla ylpeä! Olette varmaan saaneet paljon enemmän kuin antaneet. Hullu paljon työtä tekee, viiisas pääsee vä'hemmällä.

    • älyhoijaa

      No johan on taas kommentteja! Kenenkään kannata hävetä juuriaan. Tekemisiään ja puheitaan kylläkin. Olen valkonen ainakin suurimmaksosaks eikä mun ole tarvinnut tuntee minkäänlaista ylemmyyttä muita kohtaan. Toisten haukkumiseen ei älyä osoita, mieluumminkin sen puutetta.

    • Ihmettelen vakavasti

      Kuinka voi kaikilla olla, näin vääristynyt kuva romaneista.

      Onhan heissä omia vikoja, mutta niin on valtaväestössäkin.

      Ensinnäkin, kuka on suomen vihatuin vähemmistö ROMANIT, miksi?
      Romanit, ovat taistelle sodassa suomen puolesta ja kaatuneet suomen puolesta.
      Silti romaneita syrjitään kaikista eniten suomessa.

      Ovatko nämä, muut suomeen tuliat, tehneet vuoksenne jotain?
      ovat miehet laittaa pizzerioita pystyyn, ottavat pimeesti töihin porukkaa. (ei voisi muuten yhdessä pitzzeriassa olla töissä 6-8 henkilöä 11-05 asti töissä ja maksaa kunnon palkka ) ja käydään sossun luukulla etuuksia nostamassa kun ollaan työttömiä.

      En kirjoittaisi ellen tietäisi, minulla on ystävä perhe, jossa mies on käynyt vuosien ajan pimeesti pitzzerioissa töissä ja sossunluukulla kerran kuussa.

      Perhe on ostanut kotimaastaan omakotitalon ja paljon muuta...

      Ei romanit sossunluukulta saa kun toimeentulotuen, kuten muutkin.

      KANNATTAISI TODTUUDEN NIMESSÄ ,JO MIETTIMÄÄN, ET KETKÄHÄN NE VERO RAHAT VIE.

    • tumma tukka

      Olen ilmeisesti valkolainen koko sukujuuriltani, ja suonissani virtaa todetusti verta ruotsin hovista.
      Olisin iloinen jos siinä olisi vähän romanivertakin. Romaninaiset ovat kauniita.

    • Anonyymi

      Itekkin oon ylpeä koska romanit on alkuperäisten faaraoiden jälkeläisiä sekoittunut paljon matkalla arabit on feikkejä Egyptin muslimivalloitus tai arabivalloitus tapahtui suunnilleen vuosina 639–642 wikipedia

    • Anonyymi

      Eka roomalaiset tsingis kaani valloitti egyptin sit arabit tämä nykyinen kanssa mikä asuu pohjautuu näistä arabi valloittajista

    • Anonyymi

      Oon sitä ihmetellyt miks oon tuntenut jo nöösipojasta asti vetoa dieselvolvoihin ja samaa sukupuolta oleviin serkkuihin. Sitten syy vähän erikoisiin harrastuksiin selvisikin kun äiti tuossa jokin aika sitten kertoi omaavansa mustalaisverta. Sanotaan että tieto lisää tuskaa mutta nyt kävi toisin päin

    Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe