Suunnitteilla alku vuodesta matka kanarialle. Missä olisi paras viettää lomaa helmi-maaliskuussa? Entä uskaltaako mennä ilman A hepatiitti rokotetta? Olisiko ensikertalaisille all inclusive hyvä ja helppo ratkaisu? Kuinka suuri budjetti olisi hyvä reilun viikon matkalle lentoineen ja hotelleineen? Kiitoksia jos jaksatte vastata :)
Muutama kysymys
22
1049
Vastaukset
- don Luis
Meitä on niin monenlaisia ihmisiä.Jotkut pitävät sellaisesta lomailusta,joka taas toiselle on pahin mahdollinen.Yleispätevänä vastauksena:Mene sinne missä suurin osa turisteista käy,eivät he mene sinne aiheetta.Itse en koskaan valitse All Inclusivea,minusta puolet matkan kipinästä on uusien ruokapaikkojen etsintä.
Omaksi kohteeksi on vuosien varrella tullut Playa del Ingles,monipuolisuutensa ja laajan tarjonnan,niin asumisen ,ruokapaikkojen,iltaelämän ja hyvän rannan vuoksi.
All Inclusive sitoo sinut liiaksi hotelliin,eikä siis anna vapautta kulkea ilman aikatauluja.Budjettikysymys onkin visainen,matkoja saa viikoksi alle 500 euron,tai yli 1000 euron,sen päätät itse.Paikalla kuluu tottumuksista riippuen alle tai yli 100 euroa/ päivä.Mikä muuten on tuo ,reilun viikon matka ?Itslläni ei ole ollut hepatiitirokotuksia,mutta niiden tarpeellisuudesta en sano sen enempää puolesta kuin vastaankaan.Siinä muutama vastaus.- Sotavento (ei kirj.)
Ainakin Aurinkomatkat tekee 10:n ja 11:n päivän matkoja joihinkin Kanarian kohteisiin. All inclusivesta ollaan montaa mieltä, en minäkään sitä valitsisi, mutta esimerkiksi lapsiperheille se saattaa olla hyvä ratkaisu. Budjeteista on ollut monia ketjuja aiemmin. Yleensä lyhyemmin lomailevat käyttävät rahaa reippaammin ja ovat ravintoloitsijoiden suosiossa. Piempään asuvilla on ehkä paikallistietoa, minkä perusteella osaa hakea edullisimpia ostospaikkoja, ulkoruokintaan kyllästyy jossain vaiheessa jne.
Silloin, kun matkailtiin tyypillisiä parin viikon lomasia, ei ollut rokotuksia. Kun tämä talvihengailu alkoi, otin A-hepatiittirokotteen, myös Tetanus (jäykkäkouristus) uusittiin.
Ulkoministeriön sivuilla on hyvää tietoa myös rokotustarpeista maittain. - bzzzzzzz
Miljoonat kärpäset eivät voi olla väärässä eli playa del ingles on hyvä?
Minä taas suosin all inclusivea, koska ravintolan etsiminen on se ikävä puoli lomassa. :) Joskus tulee useampikin pettymys ennen kuin löydän oikean ravintolan. Kun olen löytänyt hyvän ravintolan käyn siinä lopun lomani. Aina on listalla ollut sen verran vaihtoehtoja ettei samaa ruokaa tarvitse syödä. Isommissa ja tasokkaammissa All inclusive paikoissa on myös yleensä laaja valikoima. Okei tämä on makuasia.
Mutta sitten faktaan. Väite "All Inclusive sitoo sinut liiaksi hotelliin,eikä siis anna vapautta kulkea ilman aikatauluja." ei pidä paikkaansa. Elämä on täynnä omia valintoja vaikka sinulla olisikin all inclusive. Yleensä all inclusive on niin edullinen, että se kannattaa ottaa vaikka kävisi kerran tai pari viikon aikana muuallakin syömässä. Mutta rahan takia en all inclusivea valitse vaan helppouden. Hotellialueella liikkuessa voi jättää lompakon tallelokeroon. Erityisesti lapsiperheiden elämää all inclusive helpottaa. lapset voivat hakea itse juomansa ja välipalansa ilman rahan kanssa sähläämistä. Lapsille on myös helpompi löytää syötävää noutupöydästä. Välipalat hampurilaiset ja ranskikset maistuvat myös lapsille paremmin kuin hyvä ruoka. :) All inclusive on lapsille myös mukava kokemus kun ei tarvitse aina pyytää iskältä rahaa.
Mitään kovin tarkkoja aikatauluja ei tarvitse tehdä vaikka söisi jokaisen ruoan hotellilla. Yleensä jonkinlaista ruokaa on jatkuvasti tarjolla. Myös aamiainen, lounas ja illallinen ovat yleensä tarjolla 2-3 tuntia kukin. Väliajoilla on tarjolla suolasta ja makeaa välipalaa. Monissa all inclusive -hotellissa annetaan eväät mukaan, jos ei ehdi lounalle.
Tasokas all inclusive maksaa tyypillisesti 30-40 euroa per päivä. Aamiainen, lounas ja illallinen juomineen taas maksaa noin 25-35 euroa per päivä. Ainakin minulla tulee hotellillakin juotua erilaisia alkoholillisia ja alkoholittomia juomia
sen verran, että all inclusive tulee varsin edulliseksi.
Mutta kukin taaplaa tyylillään. Käytän nykyään äkkilähtöjä. Äkkilähdöillä on harvemmin tarjolla all inclusivea, joten harvemmin all inclusivea tulee enää valittua.- don Luis
blues_brother kirjoitti:
Minä taas suosin all inclusivea, koska ravintolan etsiminen on se ikävä puoli lomassa. :) Joskus tulee useampikin pettymys ennen kuin löydän oikean ravintolan. Kun olen löytänyt hyvän ravintolan käyn siinä lopun lomani. Aina on listalla ollut sen verran vaihtoehtoja ettei samaa ruokaa tarvitse syödä. Isommissa ja tasokkaammissa All inclusive paikoissa on myös yleensä laaja valikoima. Okei tämä on makuasia.
Mutta sitten faktaan. Väite "All Inclusive sitoo sinut liiaksi hotelliin,eikä siis anna vapautta kulkea ilman aikatauluja." ei pidä paikkaansa. Elämä on täynnä omia valintoja vaikka sinulla olisikin all inclusive. Yleensä all inclusive on niin edullinen, että se kannattaa ottaa vaikka kävisi kerran tai pari viikon aikana muuallakin syömässä. Mutta rahan takia en all inclusivea valitse vaan helppouden. Hotellialueella liikkuessa voi jättää lompakon tallelokeroon. Erityisesti lapsiperheiden elämää all inclusive helpottaa. lapset voivat hakea itse juomansa ja välipalansa ilman rahan kanssa sähläämistä. Lapsille on myös helpompi löytää syötävää noutupöydästä. Välipalat hampurilaiset ja ranskikset maistuvat myös lapsille paremmin kuin hyvä ruoka. :) All inclusive on lapsille myös mukava kokemus kun ei tarvitse aina pyytää iskältä rahaa.
Mitään kovin tarkkoja aikatauluja ei tarvitse tehdä vaikka söisi jokaisen ruoan hotellilla. Yleensä jonkinlaista ruokaa on jatkuvasti tarjolla. Myös aamiainen, lounas ja illallinen ovat yleensä tarjolla 2-3 tuntia kukin. Väliajoilla on tarjolla suolasta ja makeaa välipalaa. Monissa all inclusive -hotellissa annetaan eväät mukaan, jos ei ehdi lounalle.
Tasokas all inclusive maksaa tyypillisesti 30-40 euroa per päivä. Aamiainen, lounas ja illallinen juomineen taas maksaa noin 25-35 euroa per päivä. Ainakin minulla tulee hotellillakin juotua erilaisia alkoholillisia ja alkoholittomia juomia
sen verran, että all inclusive tulee varsin edulliseksi.
Mutta kukin taaplaa tyylillään. Käytän nykyään äkkilähtöjä. Äkkilähdöillä on harvemmin tarjolla all inclusivea, joten harvemmin all inclusivea tulee enää valittua.Kyllähän nämä n.s. edut ovat kiistattomia,emme nykyisin kulje lasten kanssa joten se puoli jäänee omaan arvoonsa.Jos nyt ingleslomailijana päätän käydä vaikka bussilla Las Palmasissa.niin kyllä siltä päivältä jää hotellinautintoja väliin,tai aikataulut pakkaa päälle.Saatan käydä myös,vaikka Moganin markkinoilla,sama juttu.Sen lisäksi ,ainakin meillä,on muutamia n.s. pakollisia ravintoloita,joista pois jääminen tuntuu jo ystävien hylkäämiseltä.Ja ystäviähän ei ole koskaan liikaa.Samoin käymme usein markkinoilla josta jatkamme matkaa Meloneraksen suuntaan,tähänkin reissuun kuluu kallista All Inclusive-aikaa.Eväiden kantaminen mukana ei tunnu innostavalta.Kaiken lisäksi Suomalainen,miksei muutkin,on sellainen,että se mistä maksan niin se on minun saatava,ja hyvä niin.Tämä kuitenkin tuntuu pääkopassa.Toteanpa ,että All Inclusive-loma on erilainen kuin sitä ilman,enkä nyt puhu rahasta .Itse vielä pidän siitä, että sillä aikaa kun vaimo värkkää aamiaista niin haen tuoreet leivät ja katselen muita aamuvirkkuja matkalaisia.Kukin olkoon onnellinen tavallaan!
- kanarianystävä_M
millanen ihminen siel ?
mä vanhempi mies, ingles hyvä paikka
kato joku edulinen hotelli vaa, rannoilla ja kaupungissaolo kuitenki siel tärkeempää
en oo koskaan rokottautunut ku sinne meen
50e päivä pärjää nipin napin
omaa ruokaaki voi varaa mukaan ainaki kahvit ja levitteet
tsemppii vaa sulle - snut
All Inclusive on ihmisille,jotka lähtevät matkalle mutta eivät jätä kotiaan.
Yleensä myös tiukkapipoja - ap
Lähinnä ajattelin kun rahaa ei ole älyttömästi ylimääräistä ja haluan mahdollisimman "helpon" loman. Siksi ajattelin että all inclusive olisi hyvä ratkaisut. Ottaisi paketin mihin kuuluu lennot ja hotelli all inclusive. Sen kun maksais niin sit pystyn helposti laskemaa paljon jää varaa muuhun. Lomalta toivon lämpöä, helppoutta ja että saan vain olla ja levätä.
- Perdone
Kyllä tuo Don Luisin malli on kuin minusta veistetty fiksunnettuna! Muuten näkyy olevan samanlaiset toimenkuvat Kanarialla. No en minäkään enää ole moneen vuoteen viitsinyt telttailla niinkuin pitkään keski-iässä. Rapakon taakse mennessä on kuitenkin teltta edelleen usein mukana(on todella eksoottista virittää teltta joiksikin öiksi rannan tuntumaan pusikkoon).
- AllInclusivelainen
Meillä AI, koska iso porukka, monta huoneellista ja halutaan olla yhdessä. Siksihän lomalle mennäänkin.
Retkipäivinä ehtii hyvin aamiaiselle ja illalliselle. Joku kevyt lounas matkalla. Ei sitä joka päivä kolmea täyttä ateriaa kaipaakaan.
Juomat, jädet, välipalat silloin kun ollaan sopivasti hotellilla. Kyllä tulee AI edullisemmaksi vaikka syökin joskus muualla.
Ja helpoksi.
En ole kilpikonna, kotini jää onneksi Suomeen ja pipoa en ota mukaan lainkaan. =)
Sitten kun ollaan miehen kanssa iäkkäitä, eikä ole enää lapsia nopeasti ja helposti ruokittavina, ei varmastikaan oteta AI:a. Tai sitten otetaan, jos huvittaa.
Miksi pitää mollata toisen valintaa? Antaa vaan ihmisten tehdä niin kuin haluaa.
Yleensä se joka haukkuu, on ite. - basura, ei kirj.
AllInclusivelainen kirjoitti:
Meillä AI, koska iso porukka, monta huoneellista ja halutaan olla yhdessä. Siksihän lomalle mennäänkin.
Retkipäivinä ehtii hyvin aamiaiselle ja illalliselle. Joku kevyt lounas matkalla. Ei sitä joka päivä kolmea täyttä ateriaa kaipaakaan.
Juomat, jädet, välipalat silloin kun ollaan sopivasti hotellilla. Kyllä tulee AI edullisemmaksi vaikka syökin joskus muualla.
Ja helpoksi.
En ole kilpikonna, kotini jää onneksi Suomeen ja pipoa en ota mukaan lainkaan. =)
Sitten kun ollaan miehen kanssa iäkkäitä, eikä ole enää lapsia nopeasti ja helposti ruokittavina, ei varmastikaan oteta AI:a. Tai sitten otetaan, jos huvittaa.
Miksi pitää mollata toisen valintaa? Antaa vaan ihmisten tehdä niin kuin haluaa.
Yleensä se joka haukkuu, on ite.Ehkä kannattaa kiinnittää myös huomiota valittavan AI hotellin tasoon.
Muistaakseni joku täällä kirjoitti pettyneensä Jardin del Atlantico hotellin AI palveluun. Eikös Blues Brother majoittunut juuri tässä? Ilmeisesti nykyään vaatimattomammatkin hotellit ovat sitä ryhtyneet markkinoimaan.
Suosittelisin valitsemaan paikallisen tähdistön mukaan jotain neljästä tähdestä ylöspäin.
Talviasukas on käynyt usein lounaalla ifa Continentalissa ja hän kertoi ruoan olevan hyvää.
Itse kävimme viime helmikuussa kerran syömässä Parque Cristobal huoneistohotellissa, joka AM:n luokituksen mukaan 3 , paikallinen vain 2.
Ruoka oli kyllä hyvää. Molemmat hotellit myyvät myös AIl Inclusivea. Sattumalta paikalla oli samaan aikaan kaksi pariskuntaa, jotka tapasin miitingissä. Hauska ilta vietetettiin heidän kanssaan. Terveisiä vaan! basura, ei kirj. kirjoitti:
Ehkä kannattaa kiinnittää myös huomiota valittavan AI hotellin tasoon.
Muistaakseni joku täällä kirjoitti pettyneensä Jardin del Atlantico hotellin AI palveluun. Eikös Blues Brother majoittunut juuri tässä? Ilmeisesti nykyään vaatimattomammatkin hotellit ovat sitä ryhtyneet markkinoimaan.
Suosittelisin valitsemaan paikallisen tähdistön mukaan jotain neljästä tähdestä ylöspäin.
Talviasukas on käynyt usein lounaalla ifa Continentalissa ja hän kertoi ruoan olevan hyvää.
Itse kävimme viime helmikuussa kerran syömässä Parque Cristobal huoneistohotellissa, joka AM:n luokituksen mukaan 3 , paikallinen vain 2.
Ruoka oli kyllä hyvää. Molemmat hotellit myyvät myös AIl Inclusivea. Sattumalta paikalla oli samaan aikaan kaksi pariskuntaa, jotka tapasin miitingissä. Hauska ilta vietetettiin heidän kanssaan. Terveisiä vaan!Jep Jardin del Atlanticon all inclusive oli vaatimaton. En kuitenkaan pettynyt, koska en 17 euron vuorokausihintaan paljoa odottanutkaan. All inclusive maksoi siis 17 euroa enemmän kuin majoitus ilman ruokailuja. Aamiainen taisi maksaa noin 5 euroa, joten muulle tarjoilulle jäi 12 euroa vuorokaudessa. Laadukas all inclusive maksaa 30-40 euroa vuorokaudessa.
Aurinkomatkoilta ei enää saa varattua Jardin del Atlanticoon all inclusivea. Liekö tuosta tullut liikaa valituksia vai eikö ole mennyt kaupaksi? Hotelli myy kuitenkin edelleen all inclusivea, joten sen voi ostaa paikan päällä.
Ihan maukasta ruokaahan tuolla oli tarjolla. Sellaista suomalaisen hyvän lounasruoan tasoista. Valikoimaa ei ollut läheskään samalla tavalla kuin isoissa all inclusive -hotelleissa. Tarjolla oli kolmea lajia lämmintä ruokaa, joka vaihteli eri päivinä. Salaatteja ja hedelmiä oli vain muutamaa lajia. Ihan kuitenkin hintansa väärttejä. Oluttuoppi maksoi Inglesin keskustan alueella 3 euroa, joskin eurollakin sai jossain olutta happy hourin aikaan. Äkkiä tuo 17 euroa tuli oluillakin "katettua". Päivän mittaan tuli hotellilla juotua tuo 6 oluttuoppia vedet virvoitusjuomat drinkit. Ruoka oli sitten jo "ilmaista". :) Itse asiassa taisin syödä viikon aikana vain pari illallista ja pari lounasta hotellilla.
Eniten minua vaivasi se, että eräs keittiön työntekijä poistui vessasta pesemättä käsiään. Toivottavasti hän pesi ne keittiössä ennen kuin koski ruokiin? :)- köyhän unelma?
blues_brother kirjoitti:
Jep Jardin del Atlanticon all inclusive oli vaatimaton. En kuitenkaan pettynyt, koska en 17 euron vuorokausihintaan paljoa odottanutkaan. All inclusive maksoi siis 17 euroa enemmän kuin majoitus ilman ruokailuja. Aamiainen taisi maksaa noin 5 euroa, joten muulle tarjoilulle jäi 12 euroa vuorokaudessa. Laadukas all inclusive maksaa 30-40 euroa vuorokaudessa.
Aurinkomatkoilta ei enää saa varattua Jardin del Atlanticoon all inclusivea. Liekö tuosta tullut liikaa valituksia vai eikö ole mennyt kaupaksi? Hotelli myy kuitenkin edelleen all inclusivea, joten sen voi ostaa paikan päällä.
Ihan maukasta ruokaahan tuolla oli tarjolla. Sellaista suomalaisen hyvän lounasruoan tasoista. Valikoimaa ei ollut läheskään samalla tavalla kuin isoissa all inclusive -hotelleissa. Tarjolla oli kolmea lajia lämmintä ruokaa, joka vaihteli eri päivinä. Salaatteja ja hedelmiä oli vain muutamaa lajia. Ihan kuitenkin hintansa väärttejä. Oluttuoppi maksoi Inglesin keskustan alueella 3 euroa, joskin eurollakin sai jossain olutta happy hourin aikaan. Äkkiä tuo 17 euroa tuli oluillakin "katettua". Päivän mittaan tuli hotellilla juotua tuo 6 oluttuoppia vedet virvoitusjuomat drinkit. Ruoka oli sitten jo "ilmaista". :) Itse asiassa taisin syödä viikon aikana vain pari illallista ja pari lounasta hotellilla.
Eniten minua vaivasi se, että eräs keittiön työntekijä poistui vessasta pesemättä käsiään. Toivottavasti hän pesi ne keittiössä ennen kuin koski ruokiin? :)vai oli ruoka ilmaista...anna minun nauraa. All Inclusiveen ei kuulu drinkit...pitäisi sinun tuo tietää ja muutenkin tuo homma puistuttaa....vai käytkö myös Suomessa näissä paikoissa jossa saa 9,90 eurolla syödä ja juoda kolaa niin paljon kuin jaksaa...oksettaa pelkkä ajatuskin...
köyhän unelma? kirjoitti:
vai oli ruoka ilmaista...anna minun nauraa. All Inclusiveen ei kuulu drinkit...pitäisi sinun tuo tietää ja muutenkin tuo homma puistuttaa....vai käytkö myös Suomessa näissä paikoissa jossa saa 9,90 eurolla syödä ja juoda kolaa niin paljon kuin jaksaa...oksettaa pelkkä ajatuskin...
Jardin del Atlanticossa all inclusiven hintaan kuului paikallisista juomista (vodka, viski, rommi, brandy...) tehdyt drinkit ja cocktailit... mm Tequila Sunrise, Pina Colada yms. Niin valko- ja punaviiniä oli myös tarjolla.
Tiedoksi vain, että minua on ihan turha yrittää saada provosoitumaan. :)- Ei niin köyhä
köyhän unelma? kirjoitti:
vai oli ruoka ilmaista...anna minun nauraa. All Inclusiveen ei kuulu drinkit...pitäisi sinun tuo tietää ja muutenkin tuo homma puistuttaa....vai käytkö myös Suomessa näissä paikoissa jossa saa 9,90 eurolla syödä ja juoda kolaa niin paljon kuin jaksaa...oksettaa pelkkä ajatuskin...
All Inculsive -konseptiin kuuluu yleensä paikalliset alkoholijuomat,( väkevät, viinit
oluet),alkoholittomat juomat,kahvi, tee.
Useimmiten rajoitettuna aikana, AI-hotellista riippuen.
Yleisimmin kai klo10-klo24.00
- kierrän kaukaa
kylmää, merivesi jääkylmää, tuulista ja sateista....ja lomalle pitää päästä?
- Espoolainen nainen
Miksi pitää tulla provoilemaan asialliseen keskusteluun? Lapsellista!
Ja mitä tarkoittaa, että drinkit eivät kuuluisi all inclusiveen? Ilman muuta ne kuuluvat. Olin AI-hotellissa Fuerteventuralla ja aloitimme illan baarissa gin tonicilla ja ruuan jälkeen nautimme kahvin brandyn kera. Oli todella edullinen loma, vaikka joskus kävimmekin tapaksilla kaupungilla.
Dominikaanisessa huoneen jääkaapissa oli jopa pullot brandyä, rommia ja whiskyä. Tosin ne olivat paikallista laatua, eivätkä meille erityisemmin maistuneet.Niin giniäkin oli Jardin del Atlanticossa tarjolla. Gin Tonic virkistää illan aluksi. :)
- somperos
A I on hyvä, sai aloittaa brekkarin kuoharilla ja kyytipojaksi vodka grogilla, jotta kone lähti käyntiin, siitä sitten jotain suolasta talriikille, seoli sitten taas siinä, ja kohti uusia ihmeellisiä seikkailuja voi suunnistaa.
- ap
Äh! Tuntuu että suurin osa on sitä mieltä että AI vain jos on lapsia mukana tms. Hitto, en osaa koht päättää miten tekis. Se vaan kuullostaa niin helpolta. Ja tosiaan ku ei se estä kahveja tai pikku purtavan syömistä silloin tällöin muualla. Jos on vaa viikon loma uudes paikas ni ei tarviis aikaa ns tuhlata raflojen valikoimisee.. Voiko olla mahdollista että viikko puerto ricos AI lennot ja hotelli kahdelta maksais 1600€?
- k3
Voihan se maksaa, mutta halvemmallakin on oltu.
Varaudu sitten siihen, että se ruoka ei välttämättä ole hyvää, eikä kuumaa, eikä välttämättä monipuolista. Drinkit tehdään omituisen makeaan litkuun (yleensä), punaviini saattaa olla jääkylmää yms.
3-5 kertaan ollaan oltu AL Kanarialla, 2-4 tähden hotellissa, eikä kertaakaan ole tarvinnut KEHUA sitä, (ruokaa siis). Tosin makujahan riittää, eikä niistä voida kuin väitellä.
Puertossa oli aikoinaan aivan järkyttävän hyvä pihviravintola siinä ostarin yläkerrassa, en tiedä onko enään.
Puerto on niin pieni paikka, jotta ei ole homma eikä mikään mennä syömään illalla. Edellyttää tietty, että siellä on hyviä ruokapaikkoja edelleen.
- matkamisu
Tässä on vuosien varrella matkailtu AI: lla ja ilman. Molemmat kivoja, mutta pari huomiota olen tehny. AI on myös siinä mielessä porukalle hyvä, kun ei tarvitse miettiä (joskus jopa riidellä) missä syödään ja sitä ruokapaikkaa etsiessä meidän nuoriso haluaa käydä jokaisessa putiikissa matkan varrella. Siinä kuluu aikaa ja rahaa.
On myös aivan ihanaa kulkea ilman rahapussia hotellin alueella.
Ei kuulu tähän osioon,mutta Nazarin AI ovat Turkissa erittäin laadukkaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa33098Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.92138Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1131749Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101086Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450982Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn129976- 35764
- 52713
- 67691
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30655