1.4 ja 1.2 TSI moottoreiden huoltosarja

Golfari...

VW siirtyy takaisin jakopään toteutuksessa hihnakäyttöön.

Syy siihen on täysin epäonnistunut ketjukäyttöiseksi suunnitellun jakopään toistuvat ongelmat.

Kaikkiin TSI moottoreihin joissa jakopää on ketjulla on saatavana nyt hihnakäyttöinen korjaus-sarja.
Paketti on edullinen se kustantaa noin 3500 Euroa.

Ja takuu on sama kuin muissakin huoltotoimissa.
Osille ja työlle 2-vuotta.

62

2362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ketju kestää

      Muutossarjoja hihnan muutamisesta huoltovapaiksi ketjuiksi on saatavana eräisiin ei-Volkswagenin moottoreihin.

      • terohanse

        Miun tojotasta sukahousut katkes ja ja pakoputki räjähti mikä nyt neuvvoksi????


      • Yualle
        terohanse kirjoitti:

        Miun tojotasta sukahousut katkes ja ja pakoputki räjähti mikä nyt neuvvoksi????

        Tojo toimii ilman sukkahousuja ja pakoputkeakin.

        Kovaa ajoa vain. Se on helppo neuvo =)


    • Golfari...

      Minä vaihdoin oman autoni katkenneen jakohihnan poikaystäväni sukkahousuihin. Laitoin varmuuden vuoksi kahdet ja hyvin on toiminut jo kaksi päivää.

    • Autoteknari

      Kauan kesti ennen kuin älysivät alkaa korjaamaan susia.

      Onhan tuo muutostyö hieman kallis,mutta jos kestää paremmin niin hyvä niin.
      Jälleen VW:llä asiakas maksaa.

      • Golfari...

        Eikä sukkahousut ole edes kalliita.


      • Autoteknari
        Golfari... kirjoitti:

        Eikä sukkahousut ole edes kalliita.

        Täytyypä testata kun omassa vanhassa tojossanikin on vielä jakokuminauha.


      • Golfari...
        Autoteknari kirjoitti:

        Täytyypä testata kun omassa vanhassa tojossanikin on vielä jakokuminauha.

        Mun poikaystävä voi jeesata jollet itse saa tehtyä.


      • Rexa Upslaaki
        Golfari... kirjoitti:

        Mun poikaystävä voi jeesata jollet itse saa tehtyä.

        Mene sinä vaan Bajis sen poikaystävän kanssa vintille seurustelemaan hinttipussin kanssa.


      • Golfari..
        Rexa Upslaaki kirjoitti:

        Mene sinä vaan Bajis sen poikaystävän kanssa vintille seurustelemaan hinttipussin kanssa.

        Neuvon kuitenkin teitä välillä autoasioissa.


      • 373737
        Golfari.. kirjoitti:

        Neuvon kuitenkin teitä välillä autoasioissa.

        Eikö tuohon autoon saa mistään tarvikeketjua mikä olisi tehty paremmin.
        Muuten pääsin tänään VW huollossa asentajan kanssa tutkimaan venyneen ketjun ja itse asiassa ketjun lenkit jotka ovat molemilla sivuilla sekä tuplaten paksumpi lenkki keskellä evät ole venyneet vaan ketjun tapit olivat kuluneet niin paljon jotta joka lenkissä oli löysää.
        Tosin en mitannut tarkuusmitalla ketjun tappien paksuutta mutta silmällä tarkastettuna sanoisin tappien olevan vain kaksi mm. paksuja eli ei ole ihme jos kuluvat lyhyessä ajassa.
        Ei ole mikään ongelma valmistaa ketju kunnon materiaalista ja tehdä tapit 3-4mm. paksuisia mille tila riittäisi hyvin ja väittäisin ketjun kestävän ja elleivät VW insinöörit tätä tajua ostaisivat ketjun mainitsemaillani mitoilla japanilaisilta mikä kestäisi satoja tuhansia kilometrejä, eli maalaisjärki olkoon sallittua VW insinööreille.


      • Pave 63
        373737 kirjoitti:

        Eikö tuohon autoon saa mistään tarvikeketjua mikä olisi tehty paremmin.
        Muuten pääsin tänään VW huollossa asentajan kanssa tutkimaan venyneen ketjun ja itse asiassa ketjun lenkit jotka ovat molemilla sivuilla sekä tuplaten paksumpi lenkki keskellä evät ole venyneet vaan ketjun tapit olivat kuluneet niin paljon jotta joka lenkissä oli löysää.
        Tosin en mitannut tarkuusmitalla ketjun tappien paksuutta mutta silmällä tarkastettuna sanoisin tappien olevan vain kaksi mm. paksuja eli ei ole ihme jos kuluvat lyhyessä ajassa.
        Ei ole mikään ongelma valmistaa ketju kunnon materiaalista ja tehdä tapit 3-4mm. paksuisia mille tila riittäisi hyvin ja väittäisin ketjun kestävän ja elleivät VW insinöörit tätä tajua ostaisivat ketjun mainitsemaillani mitoilla japanilaisilta mikä kestäisi satoja tuhansia kilometrejä, eli maalaisjärki olkoon sallittua VW insinööreille.

        Tähän olisi auttanut RVS käsittely.


    • Golfari...

      Onan Volkkarissa se hyvä puoli,että ratti kuitenkin pysyy kädessä vaikka konehuoneesta kuuluukin romina kun kylmäkäynnistää. TSSIIIIIII.......................

      Nissanilla ei pysty edes ajamaan.

      • Autoteknari

        Sinun on parasta pidellä poikaystäväsi vaihdekeppiä ja jättää autoasiat oikeille miehille.


      • Golfari..
        Autoteknari kirjoitti:

        Sinun on parasta pidellä poikaystäväsi vaihdekeppiä ja jättää autoasiat oikeille miehille.

        Pidän aina kun se antaa.


    • Golfari...

      Onko minun provot menneet teistäkin jo ennätystyperiksi? Minua alkaa jo itseäkin hävettämään vaikka olenkin ns. "vajakki".

      • Autoteknari

        Ei ole. Kaikki me pidämme sinua ihan samana totaaliääliönä kuin ennenkin.


    • Rexa Upslaaki

      Tätä sarjaahan on asennettu Ruotsissa jo toista vuotta ja kokemukset ovat olleet hyviä. Ensimmäisillä rempatuilla koneilla on ajettu yli 25 000 km. Ja pelaa loistavasti. Ainoa uusi ongelma on Varianteissa vuotavat tuulilasit kun sataa niin sataa myös jalkatilaan.
      Ikkunakehyksiin ulkopuolelle on saatavissa komea "kromilista" joka kiinnitetään 2-puoleisella teipillä niin veden sisääntulo estyy. Kokemukset ovat olleet loistavia tässäkin ongelmassa.

      • Golfari...

        Noin, laitoin välillä typeriä juttujani sivunikillä. Nyt vedän lisää kamaa ja palaan pian asiaan.


      • Rexa Upslaaki

        Arvatkaapa mitä autoa kadehdin eniten? Golf Variant TSI:tä tietenkin.


      • Golfari...
        Rexa Upslaaki kirjoitti:

        Arvatkaapa mitä autoa kadehdin eniten? Golf Variant TSI:tä tietenkin.

        Samma här.


      • Autoteknari
        Golfari... kirjoitti:

        Samma här.

        Kerroppa Golfari... miksi Volkkari siirtyy takaisin remmikoneisiin.
        Mikä syy?


      • autoinssi
        Autoteknari kirjoitti:

        Kerroppa Golfari... miksi Volkkari siirtyy takaisin remmikoneisiin.
        Mikä syy?

        Etkö edes sitä vielä tiedä? Oletko täysin kykenemätön käyttämään Googlea vai eikö kielet suju? Lue tästä:

        http://www.netcarshow.com/volkswagen/2013-polo_bluegt/

        Avainsanoja: low-friction toothed belt, load-reducing profiled belt wheels, Actuation of the valve drive via roller cam followers, anti-friction bearing

        Siis kitkaa on minimoitu äärimmilleen jakopäässä ja venttiilikoneistossa. Tarkoituksena nipistää kulutuksesta. Ei tämä niin vaikeaa olisi jos sinulla olisi järki edes kohtuullisessa kunnossa.


      • Golfari...
        Autoteknari kirjoitti:

        Kerroppa Golfari... miksi Volkkari siirtyy takaisin remmikoneisiin.
        Mikä syy?

        Asiaan on todellakin helppo vasta TSI moottoreissa on ollut alusta alkaen venttiilikoneistossa ongelmia. Jakoketjut ovat venyneet,ketjupyörät ovat kuluneita heikon materiaalin vuoksi. Ketjunkiristimissä on myös ollut vakavia ongelmia. Ketjunkiristys ei toimi kun ei ole paineita kylmäkäynnistyksen aikana.
        Kalliita moottorivaurioita on ollut ympäri mailmaa.
        Tuhansia euroja maksaneet konerikot ovat tulleet kalliiksi sekä asiakkaille ja maahantuojalle ja tietenkin tehtaalle.
        Nyt vasta VW saa korjattua tilanteen kun alkavat taasen käyttämään turvallista ja hyväksi havaittua remmiä jakopäässä.

        Tässä vain muutamia syitä huonomaineisesta moottorista joka joutaakin heittää sulattamoon.


      • autoinssi
        Golfari... kirjoitti:

        Asiaan on todellakin helppo vasta TSI moottoreissa on ollut alusta alkaen venttiilikoneistossa ongelmia. Jakoketjut ovat venyneet,ketjupyörät ovat kuluneita heikon materiaalin vuoksi. Ketjunkiristimissä on myös ollut vakavia ongelmia. Ketjunkiristys ei toimi kun ei ole paineita kylmäkäynnistyksen aikana.
        Kalliita moottorivaurioita on ollut ympäri mailmaa.
        Tuhansia euroja maksaneet konerikot ovat tulleet kalliiksi sekä asiakkaille ja maahantuojalle ja tietenkin tehtaalle.
        Nyt vasta VW saa korjattua tilanteen kun alkavat taasen käyttämään turvallista ja hyväksi havaittua remmiä jakopäässä.

        Tässä vain muutamia syitä huonomaineisesta moottorista joka joutaakin heittää sulattamoon.

        Vain 0.1%:ssa oli ongelmia ja moneen vuoteen ei uusissa ole enää ollut viallisia ketjuja. Ne on vaihdettu takuuseen. TSI:llä voi turvallisesti ajaa normaalit 300-500tkm ennen ketjun vaihtoa.

        On ikävää, että VW ottaa askeleen taaksepäin jakopään rakenteessaan pienen säästön takia mutta kaikki kulutukseen vaikuttava on ymmärrettävästi tehtävä.


      • Autoteknari
        autoinssi kirjoitti:

        Vain 0.1%:ssa oli ongelmia ja moneen vuoteen ei uusissa ole enää ollut viallisia ketjuja. Ne on vaihdettu takuuseen. TSI:llä voi turvallisesti ajaa normaalit 300-500tkm ennen ketjun vaihtoa.

        On ikävää, että VW ottaa askeleen taaksepäin jakopään rakenteessaan pienen säästön takia mutta kaikki kulutukseen vaikuttava on ymmärrettävästi tehtävä.

        Ihan sama kuin rusakolle opettaisit autotekniikkaa paitsi että rusakko on älykkäämpi kuin Golfari.


      • Golfari...
        Autoteknari kirjoitti:

        Ihan sama kuin rusakolle opettaisit autotekniikkaa paitsi että rusakko on älykkäämpi kuin Golfari.

        Sikakin tajuaa tuulimyllystä enemmän kun sinä autosta.


      • Golfari...

        ota lisää sieniä ja sekoa kokonaan, ääliö


      • osssss
        autoinssi kirjoitti:

        Vain 0.1%:ssa oli ongelmia ja moneen vuoteen ei uusissa ole enää ollut viallisia ketjuja. Ne on vaihdettu takuuseen. TSI:llä voi turvallisesti ajaa normaalit 300-500tkm ennen ketjun vaihtoa.

        On ikävää, että VW ottaa askeleen taaksepäin jakopään rakenteessaan pienen säästön takia mutta kaikki kulutukseen vaikuttava on ymmärrettävästi tehtävä.

        Kuka uskoo että VW maksaa?


      • Golfari...
        autoinssi kirjoitti:

        Vain 0.1%:ssa oli ongelmia ja moneen vuoteen ei uusissa ole enää ollut viallisia ketjuja. Ne on vaihdettu takuuseen. TSI:llä voi turvallisesti ajaa normaalit 300-500tkm ennen ketjun vaihtoa.

        On ikävää, että VW ottaa askeleen taaksepäin jakopään rakenteessaan pienen säästön takia mutta kaikki kulutukseen vaikuttava on ymmärrettävästi tehtävä.

        TSI moottori kestää 30 000 - 50 000 km ja jälleen remppa.


      • Golfari...
        Golfari... kirjoitti:

        TSI moottori kestää 30 000 - 50 000 km ja jälleen remppa.

        TSI moottori kestää virheettömänä 1 000 000 km ja sitten se viedään Afrikkaan ja ajetaan toinen miljoona.


      • megatunarointia ?
        autoinssi kirjoitti:

        Etkö edes sitä vielä tiedä? Oletko täysin kykenemätön käyttämään Googlea vai eikö kielet suju? Lue tästä:

        http://www.netcarshow.com/volkswagen/2013-polo_bluegt/

        Avainsanoja: low-friction toothed belt, load-reducing profiled belt wheels, Actuation of the valve drive via roller cam followers, anti-friction bearing

        Siis kitkaa on minimoitu äärimmilleen jakopäässä ja venttiilikoneistossa. Tarkoituksena nipistää kulutuksesta. Ei tämä niin vaikeaa olisi jos sinulla olisi järki edes kohtuullisessa kunnossa.

        Tuleeko yhtä mahtavia säästöjä kuin Bluemotion - tekniikalla.
        Autobildin testissä Golf BM säästi jopa 0,03 litraa, mikä on siis surkeaa eli tunnetun automaailman pohjanoteeraus.


      • yk-tojot
        Golfari... kirjoitti:

        TSI moottori kestää virheettömänä 1 000 000 km ja sitten se viedään Afrikkaan ja ajetaan toinen miljoona.

        Ei ne afriikassa ole älytettäviä kuten vw-kansalaiset.
        Afriikassa ajellaa tojolla, kun ne kestää monta sataa tuhatta vielä timbuktussakin.


      • Golfari...
        yk-tojot kirjoitti:

        Ei ne afriikassa ole älytettäviä kuten vw-kansalaiset.
        Afriikassa ajellaa tojolla, kun ne kestää monta sataa tuhatta vielä timbuktussakin.

        Afrikkalaiset eivät ole tyhmiä kuin sinä. Siksi TSI:t ovat halutuimpia siellä.


      • osssss
        Golfari... kirjoitti:

        Afrikkalaiset eivät ole tyhmiä kuin sinä. Siksi TSI:t ovat halutuimpia siellä.

        Totta ne helteessä kestää jonku kymppitonnin.


      • Golfari...
        osssss kirjoitti:

        Totta ne helteessä kestää jonku kymppitonnin.

        Kyllä, miljoonan tai kaksi.


      • VW Passanat

        Kyseistä kromilistaa ei muuten myydä tiivisteen nimellä, vaan se on VW-näkyväisyyspaketin extraosa.


    • Paavo K.

      Jaa joko Volkkari on palannut vaihtomoottori aikaan?
      Luulisi kehityksen kulkevan eteenpäin VW:ssä se kulkee taaksepäin.
      Se surullisen kuuluisa TSI.

      • Paavo K.

        Huomaako kukaan, että se olen vain minä, osssss, palstan älykääpiö?


      • osssss
        Paavo K. kirjoitti:

        Huomaako kukaan, että se olen vain minä, osssss, palstan älykääpiö?

        Meitä moneksi niinku huonoja moottoreita,
        Ja juttu jatkuu kun kommentoidaan...


    • wanhan mallin golffi

      "edullinen"

      Jos vaikka on yhdistelmä TSI ja DSG, hintaa on 25000 - 29 0000 e ja sit ku sillä on ajettu vaikka pari vuotta ja honnat on jotain pari tonnii edullisempia, niin 3500e korjaussarja edullinen, ja sitä ei välttämättä pysty edes itse päivittämään turvallisesti.

      HUH! Eikä se asia muutu jos auto on vaikka golfia tai jettaa pienempi... vaikka Seat Ibixa tai polo... tai edes super kallis Audi A1, se on kova hinta yhdestä teknisestä päivityksestä, eikä sen toimivuuskaan ole kyllä kiveen hakattu

      • Imbivaaran Bajabelle

        Kyllä sen voi vaihtaa remmijakopääksi yhdellä päivityksellä,helppo nakki.


      • osssss

        Siis pointtihan on siinä kun vaidattaa jakopään remmikäyttöiseksi niin se 3500 on pikku raha jos vertaa kalliiseen moottoriremppaan.


    • 350

      Volkkarisithan tietenkin uskovat sokeina jos valmistaja sanoo pienentyvän kulutuksen olevan pääsyy hihnaan siirtymiseen. Jos uskot tuohon, uskot mihin vain..

      • Usko ja tieto

        Kyseessä ei ole uskon asia. Jatkuvassa öljyssä olevan hihna kitka on selvästi pienempi. Mutta ainakin vielä on saatavana huoltovapaita ketjulla olevia moottoreita, jotka tulevat luonnollisesti olemaan halutumpia myös tulevaisuudessa.


      • aatshiiii
        Usko ja tieto kirjoitti:

        Kyseessä ei ole uskon asia. Jatkuvassa öljyssä olevan hihna kitka on selvästi pienempi. Mutta ainakin vielä on saatavana huoltovapaita ketjulla olevia moottoreita, jotka tulevat luonnollisesti olemaan halutumpia myös tulevaisuudessa.

        http://www.youtube.com/watch?v=NkuXXYuSrUs

        Tsi


      • TSI...............

      • VW Passanat

    • Rebuilt Kit
      • 3rkk13

        Onko toi muka 3500 euroa? Tyypillistä vw rahastusta.


    • en osta

      Volkswagen - yksinkertainen auto yksinkertaisille ihmisille!

    • Varman päälle Mersu

      On ollu volkkareitakin kolome, mutta nyt viimeiset 14 vuotta pelekkiä mersuja. Niissä on se jakopää kaksoisketjulla ja kestää ja taas kestää. Nyt jo kahella oon ite ajanut 850.000 km ja ennen sitä joku muu. Kaks ketjua olen varmuuden vuoksi vaihattanut, eikä ollut ees kallis remontti. Jos mersun kaksosketju alkaa venymään, niin se pittää tyhyjäkäynnillä semmosta lököttelevää ääntä, ei kiristy kunnolla enää, mutta taitaapi tosi harvon katketa tämmönen ikiliikkujan vehe.
      Kaikki remmit sun muut, jotka volkkareihinkin pitää vaihtaa vesipumppuineen päivinee on kallista puuhaa. Sillä hintaa saa mersuun kolme kaksosketjua vaihtoineen-tiedän

      • Golfari...

        Mitäpä sinä teet sillä Mersun ketjulla kun auto muuten lahoaa ympäriltä?
        Lahoavia paskoja. itselläni oli kaksikin peräkkäin. Kaiken lisäksi todella huonoja ajettavia. Sivutuuli ja talvikeli on Mersun kauhistus. Ei ikinä Mersua enää.
        Ei ole yhtään parempi auto kuin muutkaan,liekö sellainenkaan?
        Minulla on varaa laittaa uusi remmi ja muut vermeet 160 000 km välein ei siinä mitään.


    • 373737

      Myykö VW varaosa myynti TSI koneen muutospaketin ketjun tilalle jakohihnapaketin, ja saako sitä tarvikeosana.

      • Akseli Taka

        Kyllä saa Saksasta tilaamalla koko hihnasovituspaketti 850E.
        E Bay. myy tuotetta.


    • Mobil Delvac

      Seuraava update TSI-moottoreihin tulee olemaan ahtimien poisto korjaussarjalla, näin tehden moottori kestääkin 200tkm short-life öljyllä.

      1400cc moottoriin käypäinen teho on 70hv, sillä se kestää 15vuotta ajaa kaasupohjassa kesät sekä talvet.

      • Golfari...

        Saipas puupäitä AASIporukkaa hyvin huijattua naurettavalla provolla ootte kyllä tyhmiä pellejä.
        Heh heh heh heeeeeeeeeeeeeeeeee

        Jakopään korjaus-sarja heh heeeee.......

        Taka Akseli oli jo käynyt Motonetistä kysymässä TSI moottorin korjaus-sarjaa olivat neuvoneet menemään mielenterveystoimistoon.......


      • Bajis
        Golfari... kirjoitti:

        Saipas puupäitä AASIporukkaa hyvin huijattua naurettavalla provolla ootte kyllä tyhmiä pellejä.
        Heh heh heh heeeeeeeeeeeeeeeeee

        Jakopään korjaus-sarja heh heeeee.......

        Taka Akseli oli jo käynyt Motonetistä kysymässä TSI moottorin korjaus-sarjaa olivat neuvoneet menemään mielenterveystoimistoon.......

        Kyllä näitä kiljunjuojia on helppo jymäyttää.


      • Golfari...
        Bajis kirjoitti:

        Kyllä näitä kiljunjuojia on helppo jymäyttää.

        Ainuttakaan Korjausrajaa Audin 3 sarjan autoihin.
        On niin selvä ero orjauskorjojon laadussa yleensäkin.
        A3 satsin autot ovat ehdottomasti kokoluokkansa parhaita verrataanpas mihin merkkiin vaan.


    • orjauskorjojon

      "Ainuttakaan Korjausrajaa Audin 3 sarjan autoihin.
      On niin selvä ero orjauskorjojon laadussa yleensäkin.
      A3 satsin autot ovat ehdottomasti kokoluokkansa parhaita verrataanpas mihin merkkiin vaan. "
      Kännissäkö kirjoittelet?
      Orjauskorjojon, korjausrajaa...Mitä tuo on suomeksi?

      • Lääk. Lis. Kavioura

        AASIlle ei saa antaa kiljua se on eläinrääkkäystä.
        Paali heiniä ja ämpäri vettä.


    • audzmään

      http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18832.msg423545#msg423545

      Toivonkin että jos juttua ehditään lainkaan kommentoida niin lyhesti joku napakka haista sinä vittu tai olipa uutinen tms tyyliin kahdella kolmella sanalla ei mitään jatkokertomuksia kiitos!

      Lets Go!
      Kun aiheeseen ja tähänkin tietopakettiin on tutustunut niin ensimmäinen reaktio on se, että kyllä se saatanan neiti jaksaa valittaa ikuisesti yhdestä saatanan autosta, mutta sitten kun tarkemmin hahmottaa kokonaisuuden niin tajuaakin että saatana sehän oikeesti tietää mistä puhuu ja kirjottaa, sillähän on saatana iha omat aivot joilla virittelee mitä monituisempia yhdistelmiä kuroo kasaan ja umpeen ja selvittää ja niin eespäin...haluan vain sanoa että jos et ymmärrä tätä avautumista niin älä huoli, et ehkä ymmärrä paljon muutakaan koska mitä ilmeisimmin olet umpisokea lammas joka antaa kaiken anteeksi.

      Miksi tämä avautuminen:
      No siksi, koska VW konserni kyykkäsi totaalisesti mm. 1.4 litraisen koneen kanssa eikä tiennyt kuinka sen öljynkulutuksen saisi loppumaan, tämä ei vaan ole mitenkään uskottavaa yhtiöltä jolla on niinkin pitkät perinteet ja jotenkin se kova osaaminen katosi kuin yllättäen ainakin 1.4 TSI 132 kw koneen kanssa. Niin, kehukaa taas nyt yhteen ääneen sitä volkkaria ja mä muistutan teitä hamaan tappiin asti kuinka volkkari kyykkäsi isolohkoisen 1.4 motin kanssa ja oli täysin neuvoton tuon monsterimoottorin kokonaiset kaksi aivonystyrää tarvitsevan ongelman edessä. Tästä on kyse.

      Nyt aivan alkuun haluan KOROSTAA että kyse ei ole siitä onko minulle jotakin jostakin korvattu, luvattu vai ei ja tullaanko korvaamaan tms (no ehkä vähäsen ajan omaakin etua mutta haittaaks se?), kyse on enempi siitä kuinka hankalaksi maahantuoja heittäytyy kun se päättää olla korvaamatta tai tarkemmin perustella asioita tai päättää olla toimittamatta speksejä korjauksista jotka ovat käsittämättömiä moottoriin joka palkittiin useana vuotena maailman parhaaksi omassa luokassaan ja se oli aina raadin mielestä pienen kulutuksen ja pienten päästöjensä takia erittäin edistyksellinen, no jos moottori polttaa öljyä 10 litraa per 30 tkm tai enemmän niin voidaanko sanoa että moottori on kunnossa ja että se vastaa niitä speksejä joista se on palkittu, mitä? Ja parantaako asiaa yhtään se. että maailman johtava autonvalmistaja ei osaa korjata 1.4 litrasta moottoria, muka?

      Haluan erityisesti KOROSTAA maahantuojan tapaa hoitaa asiaa keksimällä jos minkälaisia selityksiä, piiloutumalla aina emoyhtiön taakse joka asiassa. Jos emoyhtiö päättää että autot voi kuluttaa niin ja niin paljon öljyä niin esim. Suomen lainsäädäntökö ei voi estää tuollaisten öljysyöppöjen saastemoottorien käyttämistä Suomen maaperällä, niinkö? Aivan varmasti halutessaan voi koska autoille tehdään saastemittauksia katsastuksessa, otetaan esimerkiksi kone joka polttaa 0,33 litraa öljyä 1000 km matkalla, päästöt ylittää varmuudella ne mitä tehdas on ko. moottorille esittäny, siksi autot tulisikin määrätä jo uutena jonkinmoiseen katsatukseeen jossa tämä asia selvitettäisi heti eikä vasta 3 vuoden kuluttua kun se ensimmäinen pakollinen katsastus nykyään pitää suorittaa, näin autofirmat joutuisivat heti vastuuseen ja tekemään tarvittavat korjaukset ja laatu olisi jo uutena paljon parempaa ihan jokaisessa yksilössä. Nyt "hihnalta" tulee samoilla osilla kasattuja autoja joiden mm. öljynkulutuksessa voi olla jopa reilun litran heitto 1000 km matkalla, tuo ei mitenkään voi olla mahdollista nykytekniikalla ellei vanhoja moottoreita kierrätetä uusissakin autoissa.

      jatkuu linkistä klikkaamalla...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2252
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1729
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe