Premiumeissa arvo ei säily!

autoilu maksaa

Jokunen kuukausi sitten oli eräässä autolehdessä oli juttua autojen arvonalennuksesta. Siinä sanottiin jotenkin tähän tapaan että "on harhaluulo että premiumit säilyttäisivät arvonsa hyvin. Jos premium maksaa uutena noin 40 000 €, saa siitä neljän vuoden jälkeen noin 20 000 € eli arvo on laskenut neljässä vuodessa 20 000 €. Huonosti arvon säilyttävän maineessa oleva pikkuauto joka maksaa uutena vaikkapa 17 000 €, pudottaa neljässä vuodessa arvoaan noin 10 000€, eli euroissa mitattuna puolet vähemmän kuin premium!

18

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boss_

      Hyvin on saatu, jos noin paljon saat neljän vuoden jälkeen "premiumista".
      Minulle tarjottiin 2,5 vuoden ajon jälkeen "premiumista" vain neljäsosa uuden hinnasta eikä autolla ollut ajettu kuin 87.000 km.

      • Kerro heti

        Mikä auto oli kyseessä? Taitaa olla hinnan pudotuksen maailmanennätys, jos 87 000 km ajetun ja 2,5 -vuotiaan auton hinta on tippunut neljäsosaan. Siitä on joku tainnut saada käytännössä ilmaiseksi itselleen uutta vastaavan auton. Tai olisi saanut, jos juttu olisi totta.


      • Boss_
        Kerro heti kirjoitti:

        Mikä auto oli kyseessä? Taitaa olla hinnan pudotuksen maailmanennätys, jos 87 000 km ajetun ja 2,5 -vuotiaan auton hinta on tippunut neljäsosaan. Siitä on joku tainnut saada käytännössä ilmaiseksi itselleen uutta vastaavan auton. Tai olisi saanut, jos juttu olisi totta.

        Audi. Kyllä se on tyypillistä tälle merkille. Takuu jo päättynyt, kallista ylläpitoa. Murheenkryyni omistajalle.


      • Tsekkaa ite
        Kerro heti kirjoitti:

        Mikä auto oli kyseessä? Taitaa olla hinnan pudotuksen maailmanennätys, jos 87 000 km ajetun ja 2,5 -vuotiaan auton hinta on tippunut neljäsosaan. Siitä on joku tainnut saada käytännössä ilmaiseksi itselleen uutta vastaavan auton. Tai olisi saanut, jos juttu olisi totta.

        Ei ole totta ei. Helppo oli tarkistaa. Preemiumille ollaan vain niin kateellisia.


      • vittumitäsankareita

        Voivoi,on se taas oikea Sherlock Holms asialla!Jos nyt mietit niin miten hitossa 17ke lähtönä maksava auto voisikaan tiputtaa 20ke hintaansa.
        Jos nyt nutiaivo ottaaa sen laskimen käteensä niin voit todeta että premium tuossa tapauksessa tiputtanut hintaansa 50% lähdöstä ja tuo kiinan ihme riisikuppi 58%!
        Eli prosentuualinen osuus on se painava sana ja kaliimmat tottakaii tippuu yläpäästä nopeammin.
        Vai meneekö 40ke premium omistaja uhomaan kaverille joka omistaa ferrarrin et "hähää,sun auton 340ke maksava auto tiputtaa vuodessa 20ke hintaa"....
        ÄLY HOIII ,ÄLÄ JÄTÄ!!!!


    • Toisissa säilyy

      Premiumeista Volkswagen säilyttää parhaiten arvonsa. Se on ykkönen myös vaikka kaikki merkit otetaan huomioon.

      • H&K.

        Nyt taisi mennä ajatuksesi sekaisin... Aloituksessa puhuttiin premiumista ja sinä puhut Volkswagenista.


      • Toisissa säilyy
        H&K. kirjoitti:

        Nyt taisi mennä ajatuksesi sekaisin... Aloituksessa puhuttiin premiumista ja sinä puhut Volkswagenista.

        Premiumeista keskustellaan. Älä lipsu aiheesta.


      • fggjlköäööä'ö'
        Toisissa säilyy kirjoitti:

        Premiumeista keskustellaan. Älä lipsu aiheesta.

        Klongswagen ei ole premiumia.


    • jottas

      Mikä premium auto maksaa vain 40000e???

      • Preeemiumi

        Audi, BMW, Mercedes Benz , Volvo ja VW tuli ensimmäisinä mieleen.


      • Nimism.
        Preeemiumi kirjoitti:

        Audi, BMW, Mercedes Benz , Volvo ja VW tuli ensimmäisinä mieleen.

        Noista ei ole preemiumia kuin muutama Mersun malli. Lähinnä ässä. Eemelimersujakin saa puoli-ilmaisiksi 3-4 vuoden käytön jälkeen.
        Esim.Ruotsissa ovat ihmeissään käytettyjen Mersujen kanssa, kun ei mene kaupaksi. Pakko myydä pilkkahinnalla. Sitäpaitsi preemiumi ja laatu, luotettavuus, käyttövarmuus eivät kulje käsi kädessä. Halvemmalla saa n.s. tavisautoja jotka ovat käytännössä paljon parempia.


      • fdsags
        Nimism. kirjoitti:

        Noista ei ole preemiumia kuin muutama Mersun malli. Lähinnä ässä. Eemelimersujakin saa puoli-ilmaisiksi 3-4 vuoden käytön jälkeen.
        Esim.Ruotsissa ovat ihmeissään käytettyjen Mersujen kanssa, kun ei mene kaupaksi. Pakko myydä pilkkahinnalla. Sitäpaitsi preemiumi ja laatu, luotettavuus, käyttövarmuus eivät kulje käsi kädessä. Halvemmalla saa n.s. tavisautoja jotka ovat käytännössä paljon parempia.

        käytännössä rämisee, kolisee ja rengasmelun takia peltorit pakko hankkia.

        käytännössä "tavisautot" on aivan hirveää kuraa.


      • bmw kusipää
        fdsags kirjoitti:

        käytännössä rämisee, kolisee ja rengasmelun takia peltorit pakko hankkia.

        käytännössä "tavisautot" on aivan hirveää kuraa.

        "tavisautot" on vain jotain sellaista millä en itse voisi ikinä ajaa.Kovia,meluisia,huono ajettavuus,hakee kaiken aikaa yms.Ei vaan tajua miksi mennä ostamaan joku "hyny" tai kia,kuvittelen ostavansa laauta.Näille sanon Ei kiitos!
        Pitäydyn paljon mielummin muutaman vuoden vanhoissa premiummeissa(alle 5 vuotta) niin ajamisesta voi nauttiakin.


    • gs birotor

      Heti lähtökohdat ovat sinulla väärät, jos oikeasti haluat laskea arvon pudotusta niin prosentuaalinen lasku on huomattavasti parempi mittari, kuin euromääräinen.

      Muutoinkin olet hiukan väärässä, koska tuossa kalliimmaassa on alunperin hinnassa enemmän "ilmaa" autoveron muodossa.

      • markoilla / euroilla

        Vaikea on niillä prosenteilla kuitenkan ostaa mitään. Tuppaavat kauppiaat ilmoittamaan välirahan ihan euroissa vaan.
        Jos tavis saisi ilmaiseksi premiumin, niin se ei saisi kerättyä niin paljoa rahaa kasaan, että pystyisi vaihtamaan samanmalliseen 3:n tai 5:en vuoden päästä.
        Niin törkeästi niiden arvo laskee.


      • voiyhenkerran
        markoilla / euroilla kirjoitti:

        Vaikea on niillä prosenteilla kuitenkan ostaa mitään. Tuppaavat kauppiaat ilmoittamaan välirahan ihan euroissa vaan.
        Jos tavis saisi ilmaiseksi premiumin, niin se ei saisi kerättyä niin paljoa rahaa kasaan, että pystyisi vaihtamaan samanmalliseen 3:n tai 5:en vuoden päästä.
        Niin törkeästi niiden arvo laskee.

        Prosentit tai eurot, miten vaan. Älä harmistu siitä että sulla ei ole varaa pitää premiumia. Monella muullakaan ei ole. Ne joilla on, vaihtaa silloin kun haluttaa ja tukevat valtion verokassaa mukavasti.


    • lepoopel

      Auto ei ole sijoitus -ellet osta jotain klassikkomallia kymmenien vuosien takaa joita valmistettu kolme. Menetät aina rahaa autokaupassa, deal with it. Aivan sama onko alla S-mersu vai kuppasin Corolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2407
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      291
      2312
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      75
      1790
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1462
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1309
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1308
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1040
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1030
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe