Premiumeissa arvo ei säily!

autoilu maksaa

Jokunen kuukausi sitten oli eräässä autolehdessä oli juttua autojen arvonalennuksesta. Siinä sanottiin jotenkin tähän tapaan että "on harhaluulo että premiumit säilyttäisivät arvonsa hyvin. Jos premium maksaa uutena noin 40 000 €, saa siitä neljän vuoden jälkeen noin 20 000 € eli arvo on laskenut neljässä vuodessa 20 000 €. Huonosti arvon säilyttävän maineessa oleva pikkuauto joka maksaa uutena vaikkapa 17 000 €, pudottaa neljässä vuodessa arvoaan noin 10 000€, eli euroissa mitattuna puolet vähemmän kuin premium!

18

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boss_

      Hyvin on saatu, jos noin paljon saat neljän vuoden jälkeen "premiumista".
      Minulle tarjottiin 2,5 vuoden ajon jälkeen "premiumista" vain neljäsosa uuden hinnasta eikä autolla ollut ajettu kuin 87.000 km.

      • Kerro heti

        Mikä auto oli kyseessä? Taitaa olla hinnan pudotuksen maailmanennätys, jos 87 000 km ajetun ja 2,5 -vuotiaan auton hinta on tippunut neljäsosaan. Siitä on joku tainnut saada käytännössä ilmaiseksi itselleen uutta vastaavan auton. Tai olisi saanut, jos juttu olisi totta.


      • Boss_
        Kerro heti kirjoitti:

        Mikä auto oli kyseessä? Taitaa olla hinnan pudotuksen maailmanennätys, jos 87 000 km ajetun ja 2,5 -vuotiaan auton hinta on tippunut neljäsosaan. Siitä on joku tainnut saada käytännössä ilmaiseksi itselleen uutta vastaavan auton. Tai olisi saanut, jos juttu olisi totta.

        Audi. Kyllä se on tyypillistä tälle merkille. Takuu jo päättynyt, kallista ylläpitoa. Murheenkryyni omistajalle.


      • Tsekkaa ite
        Kerro heti kirjoitti:

        Mikä auto oli kyseessä? Taitaa olla hinnan pudotuksen maailmanennätys, jos 87 000 km ajetun ja 2,5 -vuotiaan auton hinta on tippunut neljäsosaan. Siitä on joku tainnut saada käytännössä ilmaiseksi itselleen uutta vastaavan auton. Tai olisi saanut, jos juttu olisi totta.

        Ei ole totta ei. Helppo oli tarkistaa. Preemiumille ollaan vain niin kateellisia.


      • vittumitäsankareita

        Voivoi,on se taas oikea Sherlock Holms asialla!Jos nyt mietit niin miten hitossa 17ke lähtönä maksava auto voisikaan tiputtaa 20ke hintaansa.
        Jos nyt nutiaivo ottaaa sen laskimen käteensä niin voit todeta että premium tuossa tapauksessa tiputtanut hintaansa 50% lähdöstä ja tuo kiinan ihme riisikuppi 58%!
        Eli prosentuualinen osuus on se painava sana ja kaliimmat tottakaii tippuu yläpäästä nopeammin.
        Vai meneekö 40ke premium omistaja uhomaan kaverille joka omistaa ferrarrin et "hähää,sun auton 340ke maksava auto tiputtaa vuodessa 20ke hintaa"....
        ÄLY HOIII ,ÄLÄ JÄTÄ!!!!


    • Toisissa säilyy

      Premiumeista Volkswagen säilyttää parhaiten arvonsa. Se on ykkönen myös vaikka kaikki merkit otetaan huomioon.

      • H&K.

        Nyt taisi mennä ajatuksesi sekaisin... Aloituksessa puhuttiin premiumista ja sinä puhut Volkswagenista.


      • Toisissa säilyy
        H&K. kirjoitti:

        Nyt taisi mennä ajatuksesi sekaisin... Aloituksessa puhuttiin premiumista ja sinä puhut Volkswagenista.

        Premiumeista keskustellaan. Älä lipsu aiheesta.


      • fggjlköäööä'ö'
        Toisissa säilyy kirjoitti:

        Premiumeista keskustellaan. Älä lipsu aiheesta.

        Klongswagen ei ole premiumia.


    • jottas

      Mikä premium auto maksaa vain 40000e???

      • Preeemiumi

        Audi, BMW, Mercedes Benz , Volvo ja VW tuli ensimmäisinä mieleen.


      • Nimism.
        Preeemiumi kirjoitti:

        Audi, BMW, Mercedes Benz , Volvo ja VW tuli ensimmäisinä mieleen.

        Noista ei ole preemiumia kuin muutama Mersun malli. Lähinnä ässä. Eemelimersujakin saa puoli-ilmaisiksi 3-4 vuoden käytön jälkeen.
        Esim.Ruotsissa ovat ihmeissään käytettyjen Mersujen kanssa, kun ei mene kaupaksi. Pakko myydä pilkkahinnalla. Sitäpaitsi preemiumi ja laatu, luotettavuus, käyttövarmuus eivät kulje käsi kädessä. Halvemmalla saa n.s. tavisautoja jotka ovat käytännössä paljon parempia.


      • fdsags
        Nimism. kirjoitti:

        Noista ei ole preemiumia kuin muutama Mersun malli. Lähinnä ässä. Eemelimersujakin saa puoli-ilmaisiksi 3-4 vuoden käytön jälkeen.
        Esim.Ruotsissa ovat ihmeissään käytettyjen Mersujen kanssa, kun ei mene kaupaksi. Pakko myydä pilkkahinnalla. Sitäpaitsi preemiumi ja laatu, luotettavuus, käyttövarmuus eivät kulje käsi kädessä. Halvemmalla saa n.s. tavisautoja jotka ovat käytännössä paljon parempia.

        käytännössä rämisee, kolisee ja rengasmelun takia peltorit pakko hankkia.

        käytännössä "tavisautot" on aivan hirveää kuraa.


      • bmw kusipää
        fdsags kirjoitti:

        käytännössä rämisee, kolisee ja rengasmelun takia peltorit pakko hankkia.

        käytännössä "tavisautot" on aivan hirveää kuraa.

        "tavisautot" on vain jotain sellaista millä en itse voisi ikinä ajaa.Kovia,meluisia,huono ajettavuus,hakee kaiken aikaa yms.Ei vaan tajua miksi mennä ostamaan joku "hyny" tai kia,kuvittelen ostavansa laauta.Näille sanon Ei kiitos!
        Pitäydyn paljon mielummin muutaman vuoden vanhoissa premiummeissa(alle 5 vuotta) niin ajamisesta voi nauttiakin.


    • gs birotor

      Heti lähtökohdat ovat sinulla väärät, jos oikeasti haluat laskea arvon pudotusta niin prosentuaalinen lasku on huomattavasti parempi mittari, kuin euromääräinen.

      Muutoinkin olet hiukan väärässä, koska tuossa kalliimmaassa on alunperin hinnassa enemmän "ilmaa" autoveron muodossa.

      • markoilla / euroilla

        Vaikea on niillä prosenteilla kuitenkan ostaa mitään. Tuppaavat kauppiaat ilmoittamaan välirahan ihan euroissa vaan.
        Jos tavis saisi ilmaiseksi premiumin, niin se ei saisi kerättyä niin paljoa rahaa kasaan, että pystyisi vaihtamaan samanmalliseen 3:n tai 5:en vuoden päästä.
        Niin törkeästi niiden arvo laskee.


      • voiyhenkerran
        markoilla / euroilla kirjoitti:

        Vaikea on niillä prosenteilla kuitenkan ostaa mitään. Tuppaavat kauppiaat ilmoittamaan välirahan ihan euroissa vaan.
        Jos tavis saisi ilmaiseksi premiumin, niin se ei saisi kerättyä niin paljoa rahaa kasaan, että pystyisi vaihtamaan samanmalliseen 3:n tai 5:en vuoden päästä.
        Niin törkeästi niiden arvo laskee.

        Prosentit tai eurot, miten vaan. Älä harmistu siitä että sulla ei ole varaa pitää premiumia. Monella muullakaan ei ole. Ne joilla on, vaihtaa silloin kun haluttaa ja tukevat valtion verokassaa mukavasti.


    • lepoopel

      Auto ei ole sijoitus -ellet osta jotain klassikkomallia kymmenien vuosien takaa joita valmistettu kolme. Menetät aina rahaa autokaupassa, deal with it. Aivan sama onko alla S-mersu vai kuppasin Corolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      68
      6957
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      63
      6813
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      149
      5473
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      50
      4513
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

      Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      20
      4109
    6. Onnettomuus

      Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3720
    7. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      37
      3278
    8. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      31
      3267
    9. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

      Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      76
      2792
    10. Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....

      Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta
      Maailman menoa
      40
      2279
    Aihe