teinin ja vanhempien suhde huono!

flfgkgki

Olen 12-vuotias poika ja minulla on vanhempieni ja perheen kanssa ongelmia ja pahasti. Vanhempani kohtelevat minua täysin eri tavalla kuin muita perheenjäseniä(isosisko18 isoveli 21 isoveli 14 pikkusisko 7) joku laittaa pommimvarmasti tämän teiniangstan piikkiin, mutta toivon että joku vastaisi järkevästi. Esimerkki yksi voisi olla vaikka tämä: olin voittanut 190 euroa veikkauksessa, iskä otti siitä 20 euroa itselleen, kuulemma "se riittää että hän elättää minut" ja piti rahat itsellään. Lisäksi jos meillä on vanhempien kanssa riitaa, he syyttävät riidasta minua ja "huonoa kaveriseuraa"; käyn usein kaverilla, he pistävät välini kavereihin poikki. Molemmat vanhemmat ryyppää joka ilta ja yrittää salata sen, vaikka eivät siinä onnistu. Lisäksi he kiristävät minut joka tilanteessa urheilemaan että "laihtuisin ja näyttäisin enemmän isoveljeltäni"; isoveljeni on langanlaiha. Itse olen täysin normaalipainoinen, painoindeksi 21,11 ja lihasta on paljon. Lihaskuntoharjoitteluani he eivät arvosta, tosin kyllä silloin jos isoveljeni sitä harrastaa. Rahat eivät mene perheessämme tasan vaan isoveljeni saa yleensä reilusti enemmän rahaa kuin minä. Olen ajatellut että olenkohan vahinkolapsi. Vanhemmileni ei voi puhua mistään asiasta, jos minulla on ongelmia he pitävät minua raukkana ja levittelevät juttua muille perheenjäsenillemme ja nauravat yhdessä. Lisäksi joka kerta kun syön, tulee paskaa niskaan että elämä pyörii syömisen ympärillä. Tulee melkein tippa linssiin kun miettii esimerkiksi naapureitamme. Heillä on onnellisia perheiltoja ja yleensä jopa alkoholittomia iltoja. Toiset isovanhemmat ovat joskus jopa kuunnelleet minua mutta vääristelleet asioita ja laulaneet tietysti isälleni. Ja tuli varmaan selväksi mikä on isäni reaktio. Isä pitää minua pikkukakarana eikä tue minua enää edes musiikissa jossa hän on joskus jopa tukenut. Toinen isoisäni on kuollut ennen syntymääni ja toinen mummoni taas on masentunut ja elää jollain 30-luvulla ja valittaa aina kuinka hirveitä kakaroita olemme äidillemme. Vasta sain loppuviikon kieltoa kavereille menosta kun kuulemma en käynyt lenkillä kaatosateessa yhdeksältä pimeässä syysillassa. Haukkuivat vain lihavaksi ja pakottivat omaan huoneeseen. Minua verrataan isoveljeeni ja luokkatovereihini urheilussa ja isoveljeeni(tarkoitan koko ajan siis sitä 14-vuotiasta)ja isoveljeäni kannustetaan kaikessa mihin hän ryhtyy. Olen todella ahdistunut. Saanko minä olla onnellinen?

2

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j k

      et saa olla onnelinen

    • Kau3

      Hei! Voisitko kertoa asiasta opettajalle tai kouluun jollekin toiselle ihmiselle?

      Myös auttava puhelin on olemassa. Tsemppiä! Olet varmasti todella mukava ja normaali yhtä arvokas kuin kaikki muutkin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe