Itsemurha

Miksi?

Miksi haluatte tehdä itsemurhan?

43

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti69

      Hmm..Ei mene päivää,ettenkö miettisi itsemurhaa ja kuinka sen tekisin..Mutta en voi olla niin itsekäs,että tekisin niin..Mutta elämä ahdistaa,todellakin ahdistaa..Joka aamu on tuskaa nousta ylös ja mennä töihin..Mietin,mitä tekisin,miten jaksan,mistä saan voimaa taas tämäkin päivä mennä eteenpäin..

      • nainen-68-

        Aivan samat ajatukset.


      • -67 nainen

        Äiti69

        "Ei mene päivää,ettenkö miettisi itsemurhaa ja kuinka sen tekisin"

        Miksi olet tehnyt lapsia jos olet noin epätoivoinen elämäsi suhteen?

        Jos lapsenhoito ahdistaa tai vie liikaa voimia voin tulla auttamaan sinua halutessasi.
        Millä paikkakunnalla asut. Itse olen pääkaupunkiseudulta kotoisin.


      • 23+8
        -67 nainen kirjoitti:

        Äiti69

        "Ei mene päivää,ettenkö miettisi itsemurhaa ja kuinka sen tekisin"

        Miksi olet tehnyt lapsia jos olet noin epätoivoinen elämäsi suhteen?

        Jos lapsenhoito ahdistaa tai vie liikaa voimia voin tulla auttamaan sinua halutessasi.
        Millä paikkakunnalla asut. Itse olen pääkaupunkiseudulta kotoisin.

        Jos on syntynyt vuonna 69, niin lapsi voi olla jo aikuinen. Ei elämää voi suunnitella niin, että en yritä äidiksi (lapsia ei tehdä), jospa vaikka sairastun myöhemmin elämässä.


      • 23+8
        23+8 kirjoitti:

        Jos on syntynyt vuonna 69, niin lapsi voi olla jo aikuinen. Ei elämää voi suunnitella niin, että en yritä äidiksi (lapsia ei tehdä), jospa vaikka sairastun myöhemmin elämässä.

        Mutta hienoa, että haluat tarjota apuasi.


    • Issues4life

      Itselleni se on asia joka nousee päivittäin mieleen. Olen itsekin ollut joskus onnellinen ja terve, niin sanotusti. Voin olla hetkittäin onnellinen vielläkin, pienistäkin asioista, kuten kun lähdin kaupassa käymään tänään aamulla minulle tuli sellainen hetki kun katsoin syksyistä luontoa että elämä ehkei olekaan niin paha asia ja on hyvä olla elossa. Haluan elää, ongelma on se että olen taistellut jo pitkään sairautta vastaan ja olen väsynyt, niin väsynyt.

      Ymmärtäminen että minulle ei ole oikeasti paikkaa tässä maailmassa ja se ettei minulla ole tulevaisuutta, miten voisi olla kun kaikki elämänenergia menee tähän. Ystäväni tappoi itsensä kun olin nuori, kun muut itkivät häntä itse syvällä toki myös ikävöin häntä syvästi ja surin hänen kohtaloaan mutta usein hän nousee mieleeni ja kadehdin häntä.

      Miksi sitten olen yhä täällä jos kerran tahdon niin paljon vain lopettaa olemassa oloni joka on tyhjää ja täynnä onnettomuutta? Vastaus ovat perhe ja vanhat ystävät, vaikken pidä hirveästi enään vuosiin yhteyttä heihin silti yhä rakastan heitä ja en tahdo tehdä heidän oloaan surulliseksi. Ehkä joku päivä tulee että en jaksa taistella ja olen tarpeeksi itsekäs. Olen itseasiassa huomannut viime aikoina että olen alkanut syvällä jossain kylmenemään tätä asiaa kohtaan.

      Kuolema, en pelkää sitä. En haluaisi sitä, haluaisin enemmän että olisin onnellinen ja voisin elää ilman tätä taakkaa mutten näe sitä realisistisena mahdollisuutena.

      Kuolema on lahja, toivon ettei ole sen jälkeen mitään minulle. Ei kuolemanjälkeistä elämää, en tahdo olla selittämässä asioita kenellekään jos ja miten lähdön hetki tulee. En tahdo enään tuntea mitään, toivon että se ottaa minut syleilyynsä ja hassulta voi tuntea mutta luulen että leikin itsemurhan ajatuksella ehkä siksi että kun jos teen sen, sillä hetkellä ymmärrän ja olen oikeasti ja aidosti onnellinen. Tiedän että tämä kaikki on ohitse.

      • Anonyymi

        Kirjoituksestasi kuuluu toivottomuus jonkinlainen tarpeettomuuden tunne sekä väsyneisyys.
        Se on ymmärrettävää ja sinun pitää ehdottomasti ymmärtää, että tilanteeseesi voidaan vaikuttaa ..sinua voidaan hoitaa ja sinut voidaan saada voimaan taas paremmin.

        Kaikkeen ei tarvitse pystyä yksin ja jokaisen voimat voivat loppua jossain kohtaa.
        On erittäin tärkeää hakeutua hoidon piiriin ..vaikka kunnallisen lääkärin vastaanotolle alkajaisiksi.
        Toivottavasti tilanteesi on mennyt parempaan suuntaan tässä vaiheessa.

        SH /
        Espoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksestasi kuuluu toivottomuus jonkinlainen tarpeettomuuden tunne sekä väsyneisyys.
        Se on ymmärrettävää ja sinun pitää ehdottomasti ymmärtää, että tilanteeseesi voidaan vaikuttaa ..sinua voidaan hoitaa ja sinut voidaan saada voimaan taas paremmin.

        Kaikkeen ei tarvitse pystyä yksin ja jokaisen voimat voivat loppua jossain kohtaa.
        On erittäin tärkeää hakeutua hoidon piiriin ..vaikka kunnallisen lääkärin vastaanotolle alkajaisiksi.
        Toivottavasti tilanteesi on mennyt parempaan suuntaan tässä vaiheessa.

        SH /
        Espoo

        Millaisia neuvoja SH Espoo antaisit meille, jotka kärsimme masennuslääkekokeilujen aiheuttamasta anhedoniasta, tunteettomuudesta ja kuolemantoiveista? Ai niin, libidokin on nykyään lähes olematon. PSSD? Minulla oli hyvä elämä, vaan eipä ole enää.

        Olen menettänyt persoonani, kognitioni ja muistini. Kerro, SH Espoo, mitä menetettävää enää on kun kaikki on jo menetetty?


    • Keissa

      Ei elämä aina helppoa ole. Jokaiselle tulee niitä harmaita päiviä: joskus ei vian huvita, ystävät ja läheiset jättävät, iän myötä voimat ehtyy ja tulee sairauksia, työssäkin ei ole aina niin hohtoista, mutta

      itsemurhaa en voi edes ajatella minkäänlaisena vaihtoehtona. En usko että järkiihmien voi tappamalla itsensä vapautua kärsimyksistänsä.
      Ihmisen elämä ei pääty ajalliseen kuolemaan. Tästä asiasta olen aivan varma. Ja ei tämä ajallinen kestä täällä kuin pisimillään hieman yli sata vuotta ja reilusti puolet vuosista on jo mittarissa.

    • _aloittaja_

      Itse olen yrittänyt vakavan depression kourissa itsemurhaa aikanaan muutamia kertoja mutta paranin lopulta sairaudestani ja nyt olen terve. Itsemurha kuitenkin pyörii paljon tämän palstan puheen aiheena, siksi heitin kysymyksen.

      Miksi itsemurhan haluatte tehdä? Itselläni oli aikanaan muka hyvät syyt.
      Olin nuori persukoululainen ja koulukiusattu. Kotona asiat huonosti. Vanhemmat vain souti ja huopas jo 11 vuotta jotain vanhoja avioero riitoja ja piti meitä heidän lapsiaan kiistakapuloina.. se väsytti ja ahdisti.. tunsin olevani huono ihminen.. minulla ei ollut kavereita.. kukaan ei välittänyt miten voin. Kukaan ei nähnyt mitä mulle oli tapahtumassa. Eikä ollut ketään kelle asiasta puhua. Niin olin sairastunut masennukseen... en vain tiennyt sitä itse. mua vain vaivas piinaava ahdistus ja suru mielisyys. Mitään ei jaksanu. peilistä katsoi rumin ja lihavin ja epämielyttävin 13 vuotias tyttö minkä tiesin. olin nolla. kaikki ympärilläni oli niin mustaa ja niin synkkää.. niin pohjattoman epätoivoista. missään ei ollut järkeä. näin lopulta vain yhden ratkaisun ja kohta asiat lähtikin ajatuksista tekoihin...

      Niin nyt kun terveenä aikuisena tuota syytäni katselen.. se kuulostaa tavallaan naurettavalta. muistan sen piinaavan tuskan mikä repi mua sisältäni, mutta ongelmani oli kuitenkin aikas pieniä. Selvitettävissä olevia. Ei niiden takia kuolla tarvitsisi.

      Itsemurha tällai aikuisena ja terveen mutta vakavan masennuksen ja itseurha yritysten jälkeen katsottuna oli isoja virheitä. ne tuotti paljon tuskaa läheisilleni ja seuraukset läheisteni elämässä olivat katastrofaalisia, tuhoavia ja hyvinkin kohtalokkaita. Tuhosin monen rakkaimpani elämän siinä omassa kapeakatseisuudessani. Itsekkäin teko minkä koskaan olen tehnyt.

      Halusin tuhota itseni ja tuhosinkin läheiseni. Ne kaikkein rakkaimpani.
      Elämässäni alkoi kunnon myrsky kun ensimmäinen muiden tietoon tullut itsemurha yritykseni tapahtui ja perheelleni ilmoitettiin että tyttö letkuissa teholla.

      se päivä oli kovan tuhon alkua. Siinä hetkessä alkoi läheisteni luhistuminen. ja edelleen kannan pohjatonta syyllisyyttä siitä mitä heille tapahtui mun takia.

      Itsemurha on itsekästä. Paha olo ei ole syy tuhota itseään ja läheisiään.
      itse ajattelin että "vaan henkenipä on omani ja teen sille mitä itse haluan. ei musta ole kukaan tähän astikaan välittäny niin ei ne mua sure. ei edes huomaa sitä ettei mua enää ole."

      mutta se oli itsekkään ihmisen ajatus. en tajunnut seuraamuksia ennen kuin sen itse todistin. Myöskin mun omaa pahaa oloa se itsemurha yritys ei poistanut. päin vastoin elämäni meni entistä enemmän palasiksi ja paha olo vain lisääntyi.

      se joka onnistuu tappaan itsensä pakenee.. eikä näe sitä tuhoa minkä rakkailleen tekee, mutta se joka ei siin onnistu. se jää sen todistamaan.
      Mutta tuskaa ja tuhoa itsemurha tuo mukanaan onnistui siinä tai ei.

      • 5+4

        Tähän ei kannata kenenkään vastata sillä viestiketjun aloittaja tekee tutkimusta aiheesta yrittäen hyväksikäyttää täällä itsemurhahakuisia kirjoittajia.

        Kliinisestä vakavasta depressiosta ei voi parantua koskaan.


      • 202020
        5+4 kirjoitti:

        Tähän ei kannata kenenkään vastata sillä viestiketjun aloittaja tekee tutkimusta aiheesta yrittäen hyväksikäyttää täällä itsemurhahakuisia kirjoittajia.

        Kliinisestä vakavasta depressiosta ei voi parantua koskaan.

        Miksei kannata vastata ja miten niin ei voi parantua????


      • kituva
        202020 kirjoitti:

        Miksei kannata vastata ja miten niin ei voi parantua????

        Luulin itse selvinneeni vaikeasta, vuosia kestäneestä masennuksesta. Masennuin kuitenkin jo niin nuorena ja silloin kun olisi pitänyt rakentaa pohja tulevaisuudelle, olin ihan kuollut. Enkä liioittele. Nyt keski-ikäisenä täytyisi pärjätä niiden ihmisten keskellä, jotka ovat eläneet ja saavuttaneet asioita. Tunnen olevani niin nolla heidän rinnallaan ja en pysty elämään menneisyyteni rankkojen asioiden kanssa. Joten tulen aina olemaan tavalla tai toisella masentunut. En pääse yli siitä miten kuollut olin puolet elämästäni. Itsaria en tee, koska ainoa syy tällä hetkellä elämiseen on se, että jos omalla kokemuksellani voin pelastaa edes yhden ihmisen. Myös sairaan äitini takia kidun täällä. Kyllä tää paska loppuu sitten jonakin päivänä. Joku voi selvitä masennuksesta, itse en.


      • --------------------
        5+4 kirjoitti:

        Tähän ei kannata kenenkään vastata sillä viestiketjun aloittaja tekee tutkimusta aiheesta yrittäen hyväksikäyttää täällä itsemurhahakuisia kirjoittajia.

        Kliinisestä vakavasta depressiosta ei voi parantua koskaan.

        kiva.. en jaksa enää jos toivoa ei näkyvissä. en jaksa enää.. en vain jaksa...kaikki on sitten ihan lopussa. olen vasta 30 vuotias.. mutta en taida jaksaa enää yrittää jos tuo on totta.. kaikki luisuu aina vain pahemmaksi.. painajaista. ei toivoa missään.. mulle tarjottiin lääkitystä ja terapiaa.. mutta mitä niistä on hyötyä jos ei tästä voi parantua.. turhaa rahan haaskausta.. ei... en halua.. en ota hoitoja vastaan.. ei ole toivoa. mikään ei auta. miksi siis maksaa turhasta


      • äijä 34
        5+4 kirjoitti:

        Tähän ei kannata kenenkään vastata sillä viestiketjun aloittaja tekee tutkimusta aiheesta yrittäen hyväksikäyttää täällä itsemurhahakuisia kirjoittajia.

        Kliinisestä vakavasta depressiosta ei voi parantua koskaan.

        taas yksi hyvä lisä syy tappaa itseni. tätä sontaa en katsele koko loppu elämääni. se on varma.


      • hope in the darkness

      • F84.5 & 34.1 & 32.1
        hope in the darkness kirjoitti:

        http://www.mtkl.fi/liiton_toiminta/yhteistyohankkeet/paluutyohon/tyohon-palaajat/selviytymistarinat/

        Voisitko laittaa minunkin kertomukseni tuonne, olenhan jo vuosia yrittänyt auttaa toisia kroonisesti masentuneita sekä fyysisesti sairaita, vanhuksia, lapsia, joiden vanhemmat eivät ole olleet kyenneet heistä huolehtimaan, mutten Asperger-henkilönä ole pystynyt ottamaan yhteyttä vielä kolmannen sektorin toimijoihin. Sosiaalinen kanssakäyminen ei ole vahvimpia puoliani.


      • kuolemanhaluinen2012

        "Itsemurha on itsekästä. Paha olo ei ole syy tuhota itseään ja läheisiään."
        v-ttu mitä p.askaa. Ei täällä muita varten eletä. Jokaisella on oikeus päättää päivänsä jos ei kestä eikä jaksa elää. Ei kaikkien elämä mikään "lahja" ole. Tottakai se kirpaisee lähimmäisiä, mutta elämä vaan on sellaista. V.tuttaa lukee tollasta höpinää.


    • tottako?

      Mitäh ihmettä? Mikä väite tuo nyt oli? Ei parane?

      onko minun elämäni lopussa kun juuri sain diagnoosiksi masennus?
      Eikö minulla ole mitään toivoa paranemisesta? Onko kaikki tässä? Lopussa lopullisesti?

      avioero oli helvetillinen.. kaikki on epätoivoista. Ehkä kuolema olisi helpointa kun elämä ihan sekaisin ja nyt vielä masennus diagnoosi ja tieto etten voi parantua koskaan. oletko varma?

      • 4+11

        Oliko pakko mennä naimisiin ja sekoittaa oma elämä? Vähemmästäkin masentuu.

        Kliininen depressio ei kuitenkaan ole itseaiheutettua vaan psykofyysinen sairaustila, jota ei kannattaisi kyseenalaistaa tai alkaa vertaamaan itseaiheutettuihin tai normaaleista jokaisen ihmisen elämään kuuluvista kriiseistä (läheisen kuolema tai vakava sairastuminen, oman fyysisen terveyden menetys jne.) johtuviin vastoinkäymisiin (vrt. suru, alakulo).


    • prettylittleliar92

      Koen että kukaan ei oikeasti välitä minusta. Oikeasti ne varmaan välittää, mut se tulee ilmi vain sillon kun tulee TOSITOSI huono hetki. Eli se ei riitä. Koen et kaikki ois helpompaa jos kuolis, kun ei tarvis jäädä miettimään kaikkea paskaa mitä täällä on..................perheongelmat,koulustressi,työstressi,
      terveys,ihmissuhdeongelmat. Kenties jollekin muulle mun asiat voi kuulostaa pieneltä, mutta siinä vaiheessa kun valvot koko yön, miettien laitoitko varmasti kahvinkeittimen kiinni töistä ettei syty tulipalo, se alkaa stressaamaan.

      • ei toivoa

        Mä valvon nyt.. ahdistus ja masennus on äärettömän kovia.. en pysty edes hengittään.. tuska salpaa mun hengitystäni.. en saa unta.. en yöllä enkä päivällä.. minun elämälläni ei ole toivoa. en koskaan saa normaalia elämää.. nyt olen kai raskaana.. mutta masentunut raskaana.. miten voisin lapsen pitää?

        kaikki ahdistaa.. kaikki ihmiset on niin julmia kiusaajia.. tänään taas kuulin että lähin ystäväni oli puukottanu mua selkään..

        edes poikaystäväni ei tunnu ymmrtävän mitä tämä on.. hän vain lyö aina kun näkee mun itkevän sängyssä voimattomana..

        joku olen alkanut taas kerran viilteleen... kamalinta on etten jaksa kävellä edes suihkuun tai jääkaapille.. en ole juurikaan syönyt viimeisen kuukauden aikana. laskut on maksamatta kun en ole jaksanut vaivautua.. missään ei ole järjeä.. kaikki mussa on pysähtynyt.. kumpa aikakin jo pysähtyisi..

        joskus toivoisin että eläisin tän elämän pikakelauksella koomassa ollen.. niin että en muistaisi ja tuntisi mitään.. psykopaatin elämää karehdin.. se tunteettomuus..olisi taivaallista..

        ja kliininen masennus.. eli siis lääketieteellinen masennus joka on kroonistunut on lyhyesti piktäaikainen kroonistunut depressio. eli vielä lyhemmin pitkäaikainen masennus.. kaverilla se.. 20 vuotta sairasti ja nyt oli eläkkeellä mutta palasi juuri työelämään..

        mä tuskin koskaan palaan enää mihinkään.. mulla kai aika lopussa.. en kestä tätä elämää enää.. tiedän että voin parantua, mutta en edes jaksa yrittää enää.

        kaikki on niin turhaa. Olen laihtunut yhden kuukauden aikana 10 kg.. ja unta saan vain 3 h yössä.. itken päivästä toiseen.. paniikkikohtaukset estää mun ulos menon.. en pysty ohittaan ulko ovea.. masennus on järkyttävää.. en jaksa edes kättäni nostaa.. eilen itkin eteisen lattialla 3 tuntia kunnes mieheni tuli töistä ja kantoi mun takas sänkyyn. tänään mieheni joutui väkisin syöttämään mua.. olen vain taakka.. vakava depressio minulla ja haluan vain kävellä junaradalle ja jäädä junan alle.. mutta en jaksa edes takkia laittaa päälleni ja kävellä 200 metriä läheiselle junaradalle.. kumpa joku tappais mut vain


      • 17
        ei toivoa kirjoitti:

        Mä valvon nyt.. ahdistus ja masennus on äärettömän kovia.. en pysty edes hengittään.. tuska salpaa mun hengitystäni.. en saa unta.. en yöllä enkä päivällä.. minun elämälläni ei ole toivoa. en koskaan saa normaalia elämää.. nyt olen kai raskaana.. mutta masentunut raskaana.. miten voisin lapsen pitää?

        kaikki ahdistaa.. kaikki ihmiset on niin julmia kiusaajia.. tänään taas kuulin että lähin ystäväni oli puukottanu mua selkään..

        edes poikaystäväni ei tunnu ymmrtävän mitä tämä on.. hän vain lyö aina kun näkee mun itkevän sängyssä voimattomana..

        joku olen alkanut taas kerran viilteleen... kamalinta on etten jaksa kävellä edes suihkuun tai jääkaapille.. en ole juurikaan syönyt viimeisen kuukauden aikana. laskut on maksamatta kun en ole jaksanut vaivautua.. missään ei ole järjeä.. kaikki mussa on pysähtynyt.. kumpa aikakin jo pysähtyisi..

        joskus toivoisin että eläisin tän elämän pikakelauksella koomassa ollen.. niin että en muistaisi ja tuntisi mitään.. psykopaatin elämää karehdin.. se tunteettomuus..olisi taivaallista..

        ja kliininen masennus.. eli siis lääketieteellinen masennus joka on kroonistunut on lyhyesti piktäaikainen kroonistunut depressio. eli vielä lyhemmin pitkäaikainen masennus.. kaverilla se.. 20 vuotta sairasti ja nyt oli eläkkeellä mutta palasi juuri työelämään..

        mä tuskin koskaan palaan enää mihinkään.. mulla kai aika lopussa.. en kestä tätä elämää enää.. tiedän että voin parantua, mutta en edes jaksa yrittää enää.

        kaikki on niin turhaa. Olen laihtunut yhden kuukauden aikana 10 kg.. ja unta saan vain 3 h yössä.. itken päivästä toiseen.. paniikkikohtaukset estää mun ulos menon.. en pysty ohittaan ulko ovea.. masennus on järkyttävää.. en jaksa edes kättäni nostaa.. eilen itkin eteisen lattialla 3 tuntia kunnes mieheni tuli töistä ja kantoi mun takas sänkyyn. tänään mieheni joutui väkisin syöttämään mua.. olen vain taakka.. vakava depressio minulla ja haluan vain kävellä junaradalle ja jäädä junan alle.. mutta en jaksa edes takkia laittaa päälleni ja kävellä 200 metriä läheiselle junaradalle.. kumpa joku tappais mut vain

        "hän vain lyö aina kun näkee mun itkevän sängyssä voimattomana"


        Tuota noin..olisiko sinun mahdollista soittaa esim. johonkin kriisipuhelimeen tms.?

        Voin myös tulla käymään luonasi koska vain sinulle sopii poliisin, psykiatrin sekä sosiaalityöntekijän kanssa. Voitko kertoa miltä paikkakunnalta olet kotoisin?

        Myös täältä

        http://www.apua.info/fi-FI/apuanopeasti/

        voi saada tukea.

        Yritä hankkia apua tilanteeseesi mistä vain ja jätä paskamainen poikaystäväsi.
        Jos olet luuseri joka ei osaa eikä pysty päättämään omasta elämästään, anna jatkossakin poikaystäväsi hakata sinua äläkä hae mistään apua. IHAN AIKUISTEN OIKEASTI.

        Sinusta välitetään ja sinua arvostetaan, mikäli annat itsellesi mahdollisuuden.

        Jos toivot että joku tappais sut etkä siihenkään ole itse kykenevä, voin järjestää senkin.


      • ei toivoa
        17 kirjoitti:

        "hän vain lyö aina kun näkee mun itkevän sängyssä voimattomana"


        Tuota noin..olisiko sinun mahdollista soittaa esim. johonkin kriisipuhelimeen tms.?

        Voin myös tulla käymään luonasi koska vain sinulle sopii poliisin, psykiatrin sekä sosiaalityöntekijän kanssa. Voitko kertoa miltä paikkakunnalta olet kotoisin?

        Myös täältä

        http://www.apua.info/fi-FI/apuanopeasti/

        voi saada tukea.

        Yritä hankkia apua tilanteeseesi mistä vain ja jätä paskamainen poikaystäväsi.
        Jos olet luuseri joka ei osaa eikä pysty päättämään omasta elämästään, anna jatkossakin poikaystäväsi hakata sinua äläkä hae mistään apua. IHAN AIKUISTEN OIKEASTI.

        Sinusta välitetään ja sinua arvostetaan, mikäli annat itsellesi mahdollisuuden.

        Jos toivot että joku tappais sut etkä siihenkään ole itse kykenevä, voin järjestää senkin.

        paikkakuntani viraomaiset jo tietää ja käymme pariterapiassa. Mieheni ei vain jaksa minun masennusta. lopen uupunut ja väsynyt itsekin... ja siks sitten..


      • 20
        ei toivoa kirjoitti:

        paikkakuntani viraomaiset jo tietää ja käymme pariterapiassa. Mieheni ei vain jaksa minun masennusta. lopen uupunut ja väsynyt itsekin... ja siks sitten..

        Jätä mies, rakkautta ei osoiteta hakkaamalla naista.


      • Anonyymi
        ei toivoa kirjoitti:

        Mä valvon nyt.. ahdistus ja masennus on äärettömän kovia.. en pysty edes hengittään.. tuska salpaa mun hengitystäni.. en saa unta.. en yöllä enkä päivällä.. minun elämälläni ei ole toivoa. en koskaan saa normaalia elämää.. nyt olen kai raskaana.. mutta masentunut raskaana.. miten voisin lapsen pitää?

        kaikki ahdistaa.. kaikki ihmiset on niin julmia kiusaajia.. tänään taas kuulin että lähin ystäväni oli puukottanu mua selkään..

        edes poikaystäväni ei tunnu ymmrtävän mitä tämä on.. hän vain lyö aina kun näkee mun itkevän sängyssä voimattomana..

        joku olen alkanut taas kerran viilteleen... kamalinta on etten jaksa kävellä edes suihkuun tai jääkaapille.. en ole juurikaan syönyt viimeisen kuukauden aikana. laskut on maksamatta kun en ole jaksanut vaivautua.. missään ei ole järjeä.. kaikki mussa on pysähtynyt.. kumpa aikakin jo pysähtyisi..

        joskus toivoisin että eläisin tän elämän pikakelauksella koomassa ollen.. niin että en muistaisi ja tuntisi mitään.. psykopaatin elämää karehdin.. se tunteettomuus..olisi taivaallista..

        ja kliininen masennus.. eli siis lääketieteellinen masennus joka on kroonistunut on lyhyesti piktäaikainen kroonistunut depressio. eli vielä lyhemmin pitkäaikainen masennus.. kaverilla se.. 20 vuotta sairasti ja nyt oli eläkkeellä mutta palasi juuri työelämään..

        mä tuskin koskaan palaan enää mihinkään.. mulla kai aika lopussa.. en kestä tätä elämää enää.. tiedän että voin parantua, mutta en edes jaksa yrittää enää.

        kaikki on niin turhaa. Olen laihtunut yhden kuukauden aikana 10 kg.. ja unta saan vain 3 h yössä.. itken päivästä toiseen.. paniikkikohtaukset estää mun ulos menon.. en pysty ohittaan ulko ovea.. masennus on järkyttävää.. en jaksa edes kättäni nostaa.. eilen itkin eteisen lattialla 3 tuntia kunnes mieheni tuli töistä ja kantoi mun takas sänkyyn. tänään mieheni joutui väkisin syöttämään mua.. olen vain taakka.. vakava depressio minulla ja haluan vain kävellä junaradalle ja jäädä junan alle.. mutta en jaksa edes takkia laittaa päälleni ja kävellä 200 metriä läheiselle junaradalle.. kumpa joku tappais mut vain

        Valitse K-juna.


    • pimeätä liikkeellä

      'Jos toivot että joku tappais sut etkä siihenkään ole itse kykenevä, voin järjestää senkin. ' Täh? Ensin ollaan tarjoomassa ikään kuin muka apua, sitten
      ollaan jo järjestämässä, niin mitä? Palkkamurhaako?

      • ihmettelen todella

        Jos ihmisellä ei ole mitään kykyä puolustaa itseään väkivaltaiselta kumppaniltaan, on tilanne jo todella toivoton. Eikö tuon viestin kirjoittajalla ole minkäänlaista itsekunnioitusta tai kykyä huolehtia itsestään jos antaa poikaystävänsä hakata häntä?

        Taisi olla provo koko juttu. Henkilökohtaisesti en ymmärrä kuinka aikuinen ihminen ei osaa soittaa kriisiapua itselleen jostain niistä kymmenistä numeroista mitä on netistä löydettävissä ja mitä hänelle on annettu.

        Holhouksen alaiseksi voi ihan vapaaehtoisisti hakeutua kunnan sosiaalitoimesta jos ei ole muita keinoja enää itsestään huolehtia, jolloin ei tarvitse enää olla poikaystävien hakattavana mikäli ei välttämättä siitä nauti.


      • ihmettelen todella
        ihmettelen todella kirjoitti:

        Jos ihmisellä ei ole mitään kykyä puolustaa itseään väkivaltaiselta kumppaniltaan, on tilanne jo todella toivoton. Eikö tuon viestin kirjoittajalla ole minkäänlaista itsekunnioitusta tai kykyä huolehtia itsestään jos antaa poikaystävänsä hakata häntä?

        Taisi olla provo koko juttu. Henkilökohtaisesti en ymmärrä kuinka aikuinen ihminen ei osaa soittaa kriisiapua itselleen jostain niistä kymmenistä numeroista mitä on netistä löydettävissä ja mitä hänelle on annettu.

        Holhouksen alaiseksi voi ihan vapaaehtoisisti hakeutua kunnan sosiaalitoimesta jos ei ole muita keinoja enää itsestään huolehtia, jolloin ei tarvitse enää olla poikaystävien hakattavana mikäli ei välttämättä siitä nauti.

        Tässä vielä numerot ja osoitteet kertaalleen

        http://www.apua.info/fi-FI/apuanopeasti/


    • jdksLDKad

      Järkevän minän vastaus on: koska olen masentunut ja itsemurha-ajatukset ovat sairauteni oire. (Yritän muistuttaa, etten esim 2kk sitten halunnut tappaa itseäni joka päivä. Olin silloin paremmassa kunnossa.)

      Sairas minä haluaa tappaa itsensä (sairaan minän? ei kenties sitä tervettä minua?), koska ei ole mitään odotettavaa tulevaisuudessa tai elämältä. Mikään ei tunnu mielekkäältä. Häpeän, syyllisyyden, epäonnistumisen tunteet tuntuvat kestämättömiltä. Kukaan ei voi koskaan ymmärtää tai rakastaa minua. Yksinäisyys tuntuu murskaavalta. Itseinho saa minut haluamaan vahingoittaa itseäni (olen kuitenkin taistellut nyt esim viiltelyyn sortumista).

      En usko, että tapan itseäni. Sairas minä -tai masennus sairautena- on niin perseestä, että en aio antaa sen voittaa!

    • ......--

      Haluisin kuolla, mutta ainut asia minkä takii en oo tehny sitä vielä, koska tiiän ett mun perhe rakastaa mua, enkä oo varma voinko tehä sitä niille.. Haluisin olla vaan itsekäs kerranki koska en jaksa olla täällä enää. En odota elämältä mitään, jos pitää miettiä tulevaisuutta, uskon ettei mulle oo tulevaisuutta, vaikka oonki vielä nuori.

    • syanidi....

      Syanidikapseli!

      Olen aina pitänyt Natsi-Saksasta ja sen hallintokulttuurista ja järjestelmästä. Korkeilla johtajilla siellä oli aina sotilasunivormun nappiin kätkettynä syanidikapseli vangiksi jäämisen varalle. Sitä käytti niin Hitler, Himmler, Göebbels kuin Göring.

      Nopea ja varma tapa lähteä. Kouristuttaa vähän aikaa mutta se vie mukaansa, eli ei tartte pelätä että joku ehtii väliin.

      Harmi ettei syanidia osaa itse valmistaa kun ei ole kemisti.

    • voi voi 23

      No voi perkele minkälaisia juttuja täällä palstalla.

      Ja juuri kun "oma aurinko" kenties alkaa kohta häämöttää !!!

    • miksikö itsari?

      Siksi haluan tappaa itseni, koska sairastuin masennukseen yläasteella. Sairastuin, koska samanaikaisesti kaikki (kotona ja koulussa) meni päin vittua ja mun herkkä luonne imi kaiken itseensä.

      Luottamus on mennyt ihmisiin. Ei jaksa alkaa enää korjaamaan suhteita ihmisiin ja ei edes kiinnosta.

    • riuttala76

      No itse en tällä hetkellä sitä vakavasti harkitse, taitaa hyvä masennuslääkitys auttaa sen verran. Mut en mä toisaalta mitään pitkää ikää ja jotain tylsää vanhainkotiakaan aio odottaa. Mulle on aika sama pääsenkö haudan lepoon vuoden vai vaikka 20-vuoden päästä. Kun ikää tulee vuodet kuluu aina vain nopeampaa tahtia, joten en mä tällä hetkellä varsinaisesti kuolemisen kans viitsi kauheasti kiirettä pitää.

    • Joku random

      Olen 12v ja mietin joka pvä itsaria kotona kaikki päin jotain ja koulussa sama... Minulla on ollut masenus jo yli vuoden enkä halua kertoa vanhemilleni...apuija?

      • masentunutkin

        Mene hyvä ihminen puhumaan koulun terveydenhoitajalla tai kuraattorille. Ei vanhempien tarvitse tietää jos se tuntuu pelottavalta. Mutta työnsä puolesta kuuntelevalle voi olla helpompi kertoa asioista kuin ihmisille joihin on läheinen suhde. Ei kannata edes harkita moisia asioita ennenkuin elämä on ehtinyt edes kunnolla alkaa.


    • Anonyymi

      Saima Harmajan runo :

      hanat vaaleat pilvet
      liukuvat taivaalla.
      Hiljaa ja lumoavasti
      laulaa ulappa.

      Aaltojen hyväilyistä
      hiekka on väsynyt.
      Tulisit aivan hiljaa
      tulisit juuri nyt

      -------
      Olen niin väsynyt kaikkeen

    • Anonyymi

      Koska ahdistaa kun tässä elämässä ei saa olla vain rauhassa omassa kuplassaan. Tai no saa, mutta tuntuu että silloin ei ole muiden silmissä yhtään mitään. Pitäisi vain tavoitella uraputkea ja olla helvetin menestynyt. Minä olen jo luovuttanut tuossa kisassa ja haluaisin vain lepoon.

    • Anonyymi

      vetämällä sun kurkkusi auki

    • Anonyymi

      En tienny että haluan. Kaikkea sitä oppiikin nettiä selaamalla.

    • Anonyymi

      Kriitikko Seppo Heikinheimo totesi kyllästyneensä maamme henkisen tilan rappioon ja yperään presidentti Ahtisaareen sekä pesäpallon alamäkeen. Hän oli persoona, oman tien kulkija jolla oli vihamiehiä kuten suorapuheisilla älykkäillä aina on,

      Heikinheimo marssi Hotelli Pasilaan Helsingissä keväällä 1997 ottaen huoneen. Otti kourakaupalla uni-ja rauhoittavia lääkkeitä ja viinaa. Ehti soittaa puhelun esimiehelleen Hesarin kulttuuripuolen päätoimittajalle kunnes puhelu katkesi miehen tajuttomuuteen. Apua ei saatu paikalle kun eivät saaneet heti selville sijaintia. Hän kuoli.

      Tämä on itselleni samaistumisen asia. Nykymaailma on tyhmistynyt, keskinkertaisuudet helppoheikit johtavat kaikkea ja luontokin tuhoutuu. Työpaika pähkähullu kehittämishörhöjen paikka. Syy elää vähenee-

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2097
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1610
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1236
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1150
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1145
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe