Vaimoni latasi koneelleni testimielessä OpenOffice 3.4 version. Koneellani on Word 2000 versio ja ohjelma toimii vanhalla koneellani hienosti.
Ongelmana on nyt se että koneellani word tiedostot eivät aukea tuplaklikkaamalla Wordissä vaan Open Officessa. Eli ohjelma on jostain syystä oletusohjelma vaikka tekstit on tehty Wordillä. Word tiedostot eivät myöskään näy resurssienhallinnassa normaali Word ikoneina vaan jonain muuna. Resurssienhallinta tosin ilmoittaa tiedostotyypin doc tiedostona. Päätin ottaa pois OpenOfficen mutta nyt kun tuplakilkkaa niin word tiedostot avautuvat WordPad ohjelmalla eli tilanne ei paljon parantunut.
Jos klikkaan tiedoston kohdalla hiiren oikeaa näppäintä voin avata word tiedoston edelleen Wordissä. Tämä ei kuitenkaan ole minulle käypä tapa vaan haluan palata vanhaan tilanteeseen jossa tuplaklikkamalla word tiedostoa tiedosto aukeaa Wordissä. Samoin haluan että tiedostot näkyvät normaalisti resurssienhallinnassa Word tiedostoina.
Löytyykö tähän vinkkiä mitä pitäisi tehdä.
Word tiedostot eivät aukea kun latasimme OpenOffice 3.4
4
575
Vastaukset
- jonne69
ku ei kelpaa se tyyli mite haluisit
ei kaikki oo aina sellasta mitä haluisit - sdffgfhghjhjhjkk
asennusvaiheessa joku onneton laittoi ruksin kohtaan avaa nämä tiedostot openofficella...
Katseleppas niitä OO asetuksia tai lue ohjeita netistä - ehkäpä senkin kohdan voi vielä muuttaa...
Myös sillä hiirellä valinta "avaa ohjelmalla" ja ruksi kohtaan tee näin kaikille tällaisille tiedostoille - tai mitä nyt sitten se windows kinuaakaan... Kokeile poistaa OO ja asenna sen tilalle uudempi Libreoffice: http://fi.libreoffice.org/
Paina word tiedoston päällä hiirenoikeaa sieltä
ominaisuudet/
yleiset välilehti sovellus kohdassa muuta nappia ja lvalitse sovellus laita ruksi
"avaa tämän tyyppiset tiedostot aina valitussa sovelluksessa"
Ei ole tuon vaikeampaa. Tosin jos on uudemmalla wordilla tallennettu docx muotoon ei aukea edes vanhalla wordilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483