Vaimoni latasi koneelleni testimielessä OpenOffice 3.4 version. Koneellani on Word 2000 versio ja ohjelma toimii vanhalla koneellani hienosti.
Ongelmana on nyt se että koneellani word tiedostot eivät aukea tuplaklikkaamalla Wordissä vaan Open Officessa. Eli ohjelma on jostain syystä oletusohjelma vaikka tekstit on tehty Wordillä. Word tiedostot eivät myöskään näy resurssienhallinnassa normaali Word ikoneina vaan jonain muuna. Resurssienhallinta tosin ilmoittaa tiedostotyypin doc tiedostona. Päätin ottaa pois OpenOfficen mutta nyt kun tuplakilkkaa niin word tiedostot avautuvat WordPad ohjelmalla eli tilanne ei paljon parantunut.
Jos klikkaan tiedoston kohdalla hiiren oikeaa näppäintä voin avata word tiedoston edelleen Wordissä. Tämä ei kuitenkaan ole minulle käypä tapa vaan haluan palata vanhaan tilanteeseen jossa tuplaklikkamalla word tiedostoa tiedosto aukeaa Wordissä. Samoin haluan että tiedostot näkyvät normaalisti resurssienhallinnassa Word tiedostoina.
Löytyykö tähän vinkkiä mitä pitäisi tehdä.
Word tiedostot eivät aukea kun latasimme OpenOffice 3.4
4
447
Vastaukset
- jonne69
ku ei kelpaa se tyyli mite haluisit
ei kaikki oo aina sellasta mitä haluisit - sdffgfhghjhjhjkk
asennusvaiheessa joku onneton laittoi ruksin kohtaan avaa nämä tiedostot openofficella...
Katseleppas niitä OO asetuksia tai lue ohjeita netistä - ehkäpä senkin kohdan voi vielä muuttaa...
Myös sillä hiirellä valinta "avaa ohjelmalla" ja ruksi kohtaan tee näin kaikille tällaisille tiedostoille - tai mitä nyt sitten se windows kinuaakaan... Kokeile poistaa OO ja asenna sen tilalle uudempi Libreoffice: http://fi.libreoffice.org/
Paina word tiedoston päällä hiirenoikeaa sieltä
ominaisuudet/
yleiset välilehti sovellus kohdassa muuta nappia ja lvalitse sovellus laita ruksi
"avaa tämän tyyppiset tiedostot aina valitussa sovelluksessa"
Ei ole tuon vaikeampaa. Tosin jos on uudemmalla wordilla tallennettu docx muotoon ei aukea edes vanhalla wordilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391