Turussa metsäisellä asuntoalueella pesii korppipariskunta jo ties monennettako vuotta. Poikasiakin taisi tänä kesänä tulla äänekkäistä raakkumiskonserteista päätellen. Kertoisitteko tietäväisemmät, onko korppi yleinen lintu kaupunkialueella? Itse olen ajatellut sen viihtyvän enemmänkin erämaa-alueilla.
Ja entäs sitten keltavästäräkki? Sellainenkin näyttäytyi eilen talomme katolla ensimmäistä kertaa.
Korppi ja keltainen västäräkki
9
178
Vastaukset
- T.Dyy
Tuota korppihavaintoa epäilen isosti. Lienee jokin muu tumma lintu. Ei välttämättä edes varislintu
Ja keltavästäräkkiä tavataan lähes koko maassa.- Lintulähiön asukki
Turha epäillä, sillä jo kaksi lintuharrastajaa on tunnistanut ne korpeiksi. Eikä niiden äänestäkään voi erehtyä - kraa kraa... Päivittäin näen niiden tuossa lentelevän, ja niiden tukikohtana näyttää olevan metsikön korkeimman männyn latva.
- Teuvo G
Lintulähiön asukki kirjoitti:
Turha epäillä, sillä jo kaksi lintuharrastajaa on tunnistanut ne korpeiksi. Eikä niiden äänestäkään voi erehtyä - kraa kraa... Päivittäin näen niiden tuossa lentelevän, ja niiden tukikohtana näyttää olevan metsikön korkeimman männyn latva.
Kraa kraa ei kyllä missään nimessä ole oikean korpin ääni ! Ja "linniuntuntijoitahan" on...
Korppi hakeutuu sinne missä on ruokaa.Kaatopaikat on hyviä ruokapaikkoja
- Td.E
Kyllähän viisas lintu ruokapaikalle hakeutuu. Mutta ihan toinen juttu on, se ei koskaan peri ruokapaikan (kaatopaikan) läheisyydessä.
- Lintulähiön asukas
No tuo 'kraa-kraa' onkin ehkä vähän huono kuvaus, mutta kyllä ne niinkin ääntelevät välillä. Lyhyempi "kro" tai "krok" kuuluu usein myös, välillä ihan kuin jutustelisivat.
Teuvo G:lle tiedoksi: ihan oikeita ja aitoja lintubongareita nämä tunnistajat olivat. Itsehän luulin näitä lintuja isoiksi mustavariksiksi, kunnes bongariystäväni kysyi että oletkos muuten havainnut nuo korpit jo. Ja Topinojan kaatopaikka ei ole kaukana, joten sekin ehto täyttyy.
Ja jos on ylivoimaisen vaikea uskoa asiaa, niin käykää itse toteamassa Kohmon rivitaloalueella! Yleensä ei kauaa tarvitse odotella, kun ne jo näyttäytyvät. - kyllä..
korppi on helppo tunnistaa eikä se mikään harvinaisuus ole asutuksen läheisyydessä enää.Mustavaris paljon harvinaisempi.Korpin kurkkuääni on juuri tuo kraa-kraa tyypillinen vain korpille
Tää Korppipariskunta on tavallistakin viisaampi . Ne on huomannu että nuo alhaalla taapertavat kaksijalkaiset eivät ole niille uhkaksi. Ei ne oo ainaskaan Ruotsista muuttanu, paremminkin tuolta pohjosesta päin ehkä Kuhmon seuvulta.
- keijuriininen
Kyllä korppia tosiaan metsäisen asutusalueen kupeessa näkee. Mikään puistolintu se ei toki ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865467- 1643622
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032126- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191683
- 191627