Niin onko apua psykoterapiasta?
Hitto olen kaikenlaisiin hoitoihin ja tuotteisiin laittanut rahaa.. ja nyt mietin psykoterapiaa.. voiko sillä löytää syyn ällöolo päiviin jotka vaivaavat elämääni??
vai käykö taas niin että maksan itseni turhaan kipeäksi.
onko psykoterapiasta mitään apua?
7
451
Vastaukset
- Eijaei
Mihin hoitoihin olet laittanut rahaa?
Mitä kokemuksia sinulla on? - voieijei
kärsin masennuksesta, ahdistus, uupumus.. paniikkiki lievä.
kaikista pahinta on oksennus-fobia ja ällötys olot mitä minulla on enkä tiedä mistä ne johtuu.
Käyn joka kuukausi jutteleen tk. lääkärin kans.. kävin 3-4kertaa tk.psykolokilla joka käski miettiä psykoterapiaa.. mutta en uskalla laittaa siihenki turhaa rahoja kun pitäs käydä ainaki vuosi ja 4-8kertaa VIIKOSSA!!!
Tällähetkellä rahojani "tuhlaan" fysioterapiaan, suoliston puhdistus kuuriin, maitohappokapseliin, vitamiiniin, e-epaan, männynuute juomaan..
lisäksi syön kuurina nyt närästyslääkettä jos siitä ois apua.. no ei ole ollut.. ja ahistuslääke. On myös hätätapauksiin homeopaattista pahoinvointi lääkettä, on reseptinä sitten on unilääkettä ja rauhottavaa (nuita 2ta ei oo nyt tarvittu)
Lisäksi olen tunkenut rahaa hierontaan, kansanparantajaan, 10kerran akupunktioon... mitäs muuta.. onhan näitä.
Vihannissa olis kuulemma joku ihmeparantaja mies joka osaa sanoa mikä ketäkin vaivaa,, menisin sinnekki jos ukko antais.
Niiin ja käymme nyt myös pariterapiassa...- kioski10000000
Terapia ei auta kaikille. Itse olin n.13 vuotta "terapiakierteessa" : lyhyt-ryhmä- yksilo, kognitiivinen/psykoanal/psykodynaaminen..ja sen lisäksi etsin vastausta eri uskontojen joogan meditaation reikin akupunktion tai jin ja mitä vielä avulla.
Terapian myötä elämästä katosi dokaaminen ja ulkoinen sekoilu ja myös tietty spontaanisuus. ahistaa ja masentaa yhtä lailla mutta sitä pakenee eri tavalla kuin ennen, ehkä hiljaisemmin ja analysoi asioita liikaa. terapia on kuin uskonto, perustuu paljon että terapeutti (ja kaikki muukin body&mind-kama antaa kuvan että asiat ratkeaa tämän avulla- mulla ei traumat oo auennu kyllä. ja ystäviä ym on paljon jotka on käynyt samantien läpi ja mikään ei oo auttanut, yhtä sekaisin aina mut ulkoinen käytos muuttunut. sen kanssa vaan on opittava elämään että on mitä on, on parempia aikoja ja huonompia aikoja. - Eijaei
Voi tosiaan olla niin, että psykoterapia ei ole sinun juttusi.
Siellä pitäisi tehdä tosissaan itse itsensä kanssa töitä (ei tosin kukaan!! käy 4-8 kertaa viikossa). Psykoterapia ei ole mikään mielen suolihuuhtelu, jossa toinen jollakin poppakonstilla ihmeparantaa. Jos sellaista odotat ja sellaiset hoidot miellyttää, niin ei psykoterapiaan.
Jos noita "hoitomuotoja" vertailee niin en ole koskaan kuullut, että masennus, uupumus, paniikki hoituu suoliston pudistuskuureilla tai ihmeparantajalla. Psykoterapiasta jotkut ovat saaneet avun.
Terapiasta on apua, jos löytää terapeutin, jonka kanssa kemiat natsaa ja on itse valmis tekemään töitä oman ajattelunsa ja hyvinvointinsa muuttamiseen. Se on rankkaa ja vaatii paljon itseltä, kaikilla ei ole siihen voimia ainakaan aluksi, mistä syystä helposti halutaan lääkitä ihmisiä. Mutta ei nää ongelmat itsestään ratkea, ei kukaan muu voi niitä parantaa toisesta, itse se työ on tehtävä, ja terapeuttien tehtävä on ohjata, auttaa, tukea ja motivoida siinä touhussa, siis parhaimmillaan. Toki on jotain puoskareitakin, joille ei pitäisi koskaan yhtään asiakasta antaa...
- voieijei
OU NOU.. TARKOTIN TIETENKIN 4-8 KERTAA KUUKAUDESSAS :D
- eva4
ei ole mitään apua ollut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983