E-pillerit turvottaa?

Papu

Onko/onko ollut jollain muulla sama ongelma kuin mulla? E-pillereiden aloittamisen jälkeen on vartalo turvonnut kuin pullataikina... Kiloja on kertynyt puolenvuoden mittaan kohtuuttomasti ja saman aikaa olen e-pillereitä popsinut. Nyt loppui omalta osaltani hormonien napostelu ja toivon todellakin että kilot karisee samalla. Onko mahdollista? neuvokaa hyvät naiset...

9

11568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viiru

Itsekin olin huolissani tuosta turpoamisesta kun pillereitä hain joitain vuosia sitten. Mulle sanottiin neuvolassa että aika usein käy niin, että siinä vaiheessa kun ne pillerit haetaan myös parisuhde vakiintuu ja tulee enemmän herkuteltua jne. Että se turpoaminen ei johtuisikaan pillereistä vaan elämäntavoista. Ja että helppo on sitten syyttää pillereitä kun ennen niitä on ollut hoikempi. Että voisiko olla mahdollista, että elämäntapasi olisivat muuttuneet tuon puolentoista vuoden aikana? Jos siitä ei selitystä löydy, niin kai sen sitten on oltava pillereissä. Niillähän on tosi erilaisia vaikutuksia eri ihmisiin. Itse kuulun ilmeisesti niihin onnekkaisiin joille pillereistä ei ole ollut mitään haittaa.

• neea

..eli oon huomannu saman asian kun säkin. Oon syöny pillereitä nyt reilu puoli vuotta, ja sinä aikana on tullu painoa lisää noin 5 kg. Parisuhteeni oli vakiintunut jo ennen kuin alotin pillerit, että selitys lihomiselle on tuskin siinäkään..ainoa asia mikä tulee mieleen, on se että pillerit yksinkertaisesti lisäävät ruokahalua ja niinpä tulee sitten syötyäkin huomaamatta enemmän kuin ennen...mutta NYT alkoi laihis, enää en herkuttele..pitää vaan ollan hieman itsekuria :)

• meduusa

Itse olen syönyt pillereitä n. 5vuotta kerran on merkkiä vaihdettu. Huomasin että kiloja alkoi tulla vaikka elämän tavat eivät olleet muuttuneet.

Kävin sitten lääkärin luona kun reseptiä piti uusia ja kerroin että kovin olen alkanut pyöristyä.. Ja hän sanoi että jotkut lääkkeet aiheuttavat sitä toisilla, jokainen reagoi hieman eri tavalla.

Nyt olen vaihtanut uuteen lääkkeeseen (yasmin) ja olen huomannut ettei paino enään nouse. Ja nyt kun olen kiinnittänyt muutenkin huomiota ruokavaliooni niin paino on alkanut putoamaan.

Eli jos epäilet turvotusta/lihoamista niin käy lääkärisi juttusilla. Sinullekin löytyy varmasti sellainen lääke joka ei turvota. Ja toinen vaihtoehto on tietysti muut ehkäisymenetelmät (kierukka yms.) mitkä voisivat myös käydä sinulle paremmin. Kertyneet kilot sitten lähtevät varmasti kevyellä liikunnan lisäyksellä ja tervellisellä ruokavaliolla. En nyt tarkoita mitään laihista vaan ylimääräisen mässäämisen jättämistä.

• heti

Nai vain silloin kun on tarkoitus lisääntyä.

• nappi

mäkin turposin kun aloitin ottamaan pillereitä. Mutta jonkun ajan päästä kehoni palautui normaaleille mitoilleen vaikka otinkin pillereitä. Se kestää aikaa, että keho tottuu pillereihin. Olen sitä mieltä, että muutama kilo ei haittaa jos vertaa raskauteen.

• Romy

Ensimmäisten pillereiden aloittamisen jälkeen, enkä syönyt yhtään eri tavalla kuin ennenkään. Heti kun lopetin ne pillerit ja vaihdoin toisiin merkkeihin, lähtivät kilotkin. Muista pillerimerkeistä ei ole tullut kiloja, pikemminkin olen laihtunut.

• jumpe

Kyllä tosiaan oon huomannu..Nimenomaan nesteitten kertymisen;selluliitin muodostumisen kannalta..Olen syönyt pillereitä jo monta vuotta, eri merkkejä vaihdellen ja välillä taukoja pidellen.
      Kun sain ekat pillerit, meni jotain kuukausi kun huomasin ekat merkit nuista nestekertymistä, eipä auttanut liikunta eikä mikään, ja kyllä rupesi masentamaan.
      Yhden kerran oli yli puoli vuotta ilman pillereitä, ja kyllä voi sanoa että huomasi heti!
      Pittäes varmaan etsiä joku toinen ehkäisykeino, mutta en oikein tiedä mikä olisi vastaava, yhtä "vaivaton", mutta vähemmän sivuoireita aiheuttava.

• Hede

Itse oon käynyt läpi lukemattomia pillerimerkkejä ja silti lihominen jatkui. Sitten vaihdoin renkaaseen ja ei ollut mitään ongelmia. Mutta rengaspa alkoikin kyllästyttää ja vaihdoin takaisin pillereihin. Ja kuinkas ollakkaan... ruokahaluni lisääntyi huomattavasti. Olen sitä mieltä, että itse pillerit eivät lihota vaan ne edistää lisäämällä ruokahalua. Nyt onnex paino on pysynyt kurissa, kun tietää ettei todellakaan tarvitse syödä niin paljoa.

• mulla

Mä oon syöny pillereitä 4,5vuotta ja sinä aikana painoa on tullu n. 7kg lisää. Kerran olen vaihtanut merkkiä mielialavaihteluiden takia. Ensimmäisten pillereiden aikaan myös lihoin, mutta syynä oli varmasti se, että silloisen kihlattuni kanssa söimme paljon rasvaista ruokaa. Nyt olen alkanut kattoa mitä suuhuni laitan ja lisännyt kasvisten määrää. Vielä ei ole paljoa lähteny, mutta liikuntaa lisäämällä uskon laihtuvani takaisin entisiin mittoihini...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2228
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1843
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1460
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1434
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1117
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1114
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1074
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      103
      1046
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      912
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      75
      898
    Aihe