Vaihdanko

Vaiko jokin muu

Tällä hetkellä Nikon 3100 ja 5100 olisiko parempi, miten?
Kannattaako vaihtaa?

11

186

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerro meille

Jaa tällä hetkellä sulla on Nikon D3100? Vai nuo molemmat?

• Vaihdanko

Siis on 3100 ja mietin 5100 ostoa?

• En tunne tuota D3100 tapausta mutta vahingossa ostin keväällä D5100 rungon kun tilaamani D800 viivästyi ja olin jo antanut vanhan runkoni eteenpäin. aioin myydä sen tilauksen saavuttua mutta se toimi niin hyvin, että jätin sen vara ja kakkosrungoksi. Nyt se on minulla "bridgenä" Nikkorin 18-300 putkella varustettuna.

Jos vaihdat niin en usko sinun huonoa päätöstä tekevän.

• DxO Labs.
    • 16,2MPix DSLR Body
    • Ostin

Sigman objektiivi ja edellisen vertailun perusteella tein tilauksen

• parempi, miten?

”5100 olisiko parempi”

No joo, mutta enemmän kuvan tekninen laatu paranee jos ostat paremman objektiiviin.

• AF-S DX NIKKOR 35mm

En nyt tiedä millä tapaa Sigman objektiivit on vastaavia Nikkoreita parempia

• AF-S DX NIKKOR 35mm kirjoitti:

En nyt tiedä millä tapaa Sigman objektiivit on vastaavia Nikkoreita parempia

Käytän sekä Nikkorin että Sigman laseja. Molemmilla pärjää kun valitsee oikeat. Valintaperusteena voi osin käyttää hintaakin jos rasta on nuusaa. Noiden testaajienkin tuloksia kannattaa tutkia vaikka eivät ne aina ihan viimeistä totuutta kertoisikaan.

En lähde väittämään jotta Sigmalla tai Nikkorilla olisi parempia, molemmilla on sekä hyviä että huonoja sekä siltä väliltä. Sigman etu on monesti puoli hintaa joka joillekin merkitsee sekin jotain.

• Utelu

Sigman 18-250 putki, millainen? Kokemuksia?

• Nikon D90

En osaa sanoa Sigman juuri tuosta putkesta mutta itse käytän Nikkorin vastaavaa 18 - 200mm Vr ja se on osoittautunut verrattomaksi matkaseuraksi. Käytän muutamaa Sigmaa Nikkorin ohella ja ainakin minulla olevat Sigman 100-300mm F4 APO ja 24 - 70 mm F2.8 toimivat hyvin. Tuo viimeinen tosin sopii täyskennolle paremmin mutta toimii myös kropissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      260
      4596
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      132
      3003
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      42
      2770
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      75
      1749
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1604
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1493
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1334
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1245
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1119
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      208
      1116
    Aihe