Vaihdanko

Vaiko jokin muu

Tällä hetkellä Nikon 3100 ja 5100 olisiko parempi, miten?
Kannattaako vaihtaa?

11

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerro meille

      Jaa tällä hetkellä sulla on Nikon D3100? Vai nuo molemmat?

    • Vaihdanko

      Siis on 3100 ja mietin 5100 ostoa?

      • En tunne tuota D3100 tapausta mutta vahingossa ostin keväällä D5100 rungon kun tilaamani D800 viivästyi ja olin jo antanut vanhan runkoni eteenpäin. aioin myydä sen tilauksen saavuttua mutta se toimi niin hyvin, että jätin sen vara ja kakkosrungoksi. Nyt se on minulla "bridgenä" Nikkorin 18-300 putkella varustettuna.

        Jos vaihdat niin en usko sinun huonoa päätöstä tekevän.


    • DxO Labs.
    • 16,2MPix DSLR Body
    • Ostin

      Sigman objektiivi ja edellisen vertailun perusteella tein tilauksen

    • parempi, miten?

      ”5100 olisiko parempi”

      No joo, mutta enemmän kuvan tekninen laatu paranee jos ostat paremman objektiiviin.

      • AF-S DX NIKKOR 35mm

        En nyt tiedä millä tapaa Sigman objektiivit on vastaavia Nikkoreita parempia


      • AF-S DX NIKKOR 35mm kirjoitti:

        En nyt tiedä millä tapaa Sigman objektiivit on vastaavia Nikkoreita parempia

        Käytän sekä Nikkorin että Sigman laseja. Molemmilla pärjää kun valitsee oikeat. Valintaperusteena voi osin käyttää hintaakin jos rasta on nuusaa. Noiden testaajienkin tuloksia kannattaa tutkia vaikka eivät ne aina ihan viimeistä totuutta kertoisikaan.

        En lähde väittämään jotta Sigmalla tai Nikkorilla olisi parempia, molemmilla on sekä hyviä että huonoja sekä siltä väliltä. Sigman etu on monesti puoli hintaa joka joillekin merkitsee sekin jotain.


    • Utelu

      Sigman 18-250 putki, millainen? Kokemuksia?

      • Nikon D90

        En osaa sanoa Sigman juuri tuosta putkesta mutta itse käytän Nikkorin vastaavaa 18 - 200mm Vr ja se on osoittautunut verrattomaksi matkaseuraksi. Käytän muutamaa Sigmaa Nikkorin ohella ja ainakin minulla olevat Sigman 100-300mm F4 APO ja 24 - 70 mm F2.8 toimivat hyvin. Tuo viimeinen tosin sopii täyskennolle paremmin mutta toimii myös kropissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe