kaasu vai nesteiskarit??

v w

Kummat on paremmat iskarit madalluksen (n.40mm) kanssa, kaasu vai neste iskari..Omasta mielestäni neste iskari on hieman liian hidas, eli ite laittaisin kaasut mut oon kuullu kyllä jonninverran vastaväitteitä..

13

10676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärinä

      En niistä muuta tiedä,kuin että kaasuiskarit toimii myös pakkasessa.

    • Toni

      Madalluksesta en tiedä, mut kaasuiskarit ovat muuten paremmat.

      • aas

        on paremmat???


    • Vw-insinööri

      "Kaasuiskareita" on kahta tyyppiä: Yksi- ja kaksiputkiset iskarit. Voidaan myös puhua matala- ja korkeapaineiskareista. Kaasu vaimentimen sisällä ehkäisee öljyn vaahtoamista kovassa ajossa. Tuo vaahtoaminen aiheuttaa öljyn viskositeetin laskua ja siten iskarien "häipymistä". Siis normaali "koti-kauppa-koti" käytössä ei eroa neste-ja kaasuiskarin välillä välttämättä edes huomaa. Ja aikaslailla ainakin Volkkaria saa polkea kuoppaisilla kinttupoluilla, ennenkuin se vakioiskari keittää. Näissä nykymalleissa Golf 4->, Bora, Passat taitaa olla jo vakiona matalapainevaimentimet.
      Jos nyt sitten sen madalletun alustan kanssa lähdetään nautiskelemaan ajettavuudesta, niin kaasuiskarit. Ja katso sitten, että ne ovat oranssinkeltaiset ja niissä on KONI-tarrat kyljissä. Siinä on ostos, jota ei tarvitse katua.

      • Jamppa

        hyvin sanottu. Vielä lisäisin että madalluksen kanssa kannattaa hankkia lyhytvartiset, nimenomaan madallukseen tarkoitetut tolpat. Ovat toiki kalliimpia mutta kestää paljon paremmin kun tavalliset tolpat.

        Ja talviajosta sen verran että kyllä se kaasuiskari on säällä kuin säällä jäykempi. Jotkut kuvittelevat että se iskari toimii kaasulla joka ei jähmety pakkasessa. Asia on kuitenkin niin että öljyllä ne kaasuiskaritkin toimii.

        Mun auto on 40mm madallettu ja sachsin kaasutolpilla. On eri jämäkkä ajella, varsinkin kun pakkasta on yli 20 astetta jolloin joustot jää montuissa pariin senttiin niin kori huutaa näkkileipää...


      • v w
        Jamppa kirjoitti:

        hyvin sanottu. Vielä lisäisin että madalluksen kanssa kannattaa hankkia lyhytvartiset, nimenomaan madallukseen tarkoitetut tolpat. Ovat toiki kalliimpia mutta kestää paljon paremmin kun tavalliset tolpat.

        Ja talviajosta sen verran että kyllä se kaasuiskari on säällä kuin säällä jäykempi. Jotkut kuvittelevat että se iskari toimii kaasulla joka ei jähmety pakkasessa. Asia on kuitenkin niin että öljyllä ne kaasuiskaritkin toimii.

        Mun auto on 40mm madallettu ja sachsin kaasutolpilla. On eri jämäkkä ajella, varsinkin kun pakkasta on yli 20 astetta jolloin joustot jää montuissa pariin senttiin niin kori huutaa näkkileipää...

        Joo no mulle tarjottiin suosiolla Monroen kaksiputki neste iskareita jotka kuulema kestää hyvin madalluksen kanssa...Tuttu myyjä joten luulisin että voi luottaa!!Ja anto viel pari vuotta takuuta nii eiköhän sen pitäs kestää!!

        Ja sattupa viel semmonen hauskuus et kun rupesin vaihtaa iskareita nii enpähän voinutkaan vaihtaa pelkkiä iskari patruunoita vaan koko saatanan joustintuki piti hommata uus!Oli siin vanhassa (varmaan alkuperäinen) nii prässätty se iskari sinne joustintuen sisään..Muissa malleissahan sen iskaripatruunan pitäs olla vaihdettavissa..Ja autohan oli vw Golf II..Kyllä vitutti!Onneks purkamolla makso 25 ekee kipale nii pysy homma viel pudjetissa!


      • Vw-insinööri
        v w kirjoitti:

        Joo no mulle tarjottiin suosiolla Monroen kaksiputki neste iskareita jotka kuulema kestää hyvin madalluksen kanssa...Tuttu myyjä joten luulisin että voi luottaa!!Ja anto viel pari vuotta takuuta nii eiköhän sen pitäs kestää!!

        Ja sattupa viel semmonen hauskuus et kun rupesin vaihtaa iskareita nii enpähän voinutkaan vaihtaa pelkkiä iskari patruunoita vaan koko saatanan joustintuki piti hommata uus!Oli siin vanhassa (varmaan alkuperäinen) nii prässätty se iskari sinne joustintuen sisään..Muissa malleissahan sen iskaripatruunan pitäs olla vaihdettavissa..Ja autohan oli vw Golf II..Kyllä vitutti!Onneks purkamolla makso 25 ekee kipale nii pysy homma viel pudjetissa!

        Alkuperäisissä Vw:n "tolpissa" on vaihdettava patruuna, joten ne autossasi olleet joustintuet olivat tarvikeosat. Muistithan täyttää sen vaihtopatruunan ja juostintuen välin esim. moottoriöljyllä?!? Parantaa iskarin jäähtymistä...
        Ja jos siinä autossasi on takana levyjarrut, niin muista madalluksen yhteydessä säätää takajarrujen venttiili. Se kun luulee madalletussa autossa olevan kamalasti kuormaa takana ja päästää takajarruihin liikaa painetta. Se taas tekee jarrut hengenvaarallisiksi!
        Etupään aurauskulmat kaipaavat myös säätöä madalluksen jälkeen. Muistaakseni kääntyy harituksen suuntaan autoa laskettaessa...


      • v w
        Vw-insinööri kirjoitti:

        Alkuperäisissä Vw:n "tolpissa" on vaihdettava patruuna, joten ne autossasi olleet joustintuet olivat tarvikeosat. Muistithan täyttää sen vaihtopatruunan ja juostintuen välin esim. moottoriöljyllä?!? Parantaa iskarin jäähtymistä...
        Ja jos siinä autossasi on takana levyjarrut, niin muista madalluksen yhteydessä säätää takajarrujen venttiili. Se kun luulee madalletussa autossa olevan kamalasti kuormaa takana ja päästää takajarruihin liikaa painetta. Se taas tekee jarrut hengenvaarallisiksi!
        Etupään aurauskulmat kaipaavat myös säätöä madalluksen jälkeen. Muistaakseni kääntyy harituksen suuntaan autoa laskettaessa...

        Joo kiitti tiedoista!Tuo olikin uutta et esim. moottoriöljyä vaihtopatruunan ja joustintuen väliin..Mut eikö se ikävästi tursua sielt ajon aikana??Vai onko se tarkoitus täyttää vaikka puoleenväliin asti??Joo aurauskulmat on jo kertaalleen säädetty mut camper kulmat varmaankin menee sekaisin, kyllähän ne suunnilleen saa mut pitää sit käyttää jossain liikkees lopullisessa säädössä..

        Meinas vaan viimeksi tulla ongelmaa kun käytin kulmien säädössä..neljässä paikassa sanovat et ei onnistu ku on madallettu..Sitten löyty nyrkkipaja jossa säätivät jollain "omalla" konstilla..Renkaat on kulunu niin tasaseen ku vaan voi kulua..


      • Vw-insinööri
        v w kirjoitti:

        Joo kiitti tiedoista!Tuo olikin uutta et esim. moottoriöljyä vaihtopatruunan ja joustintuen väliin..Mut eikö se ikävästi tursua sielt ajon aikana??Vai onko se tarkoitus täyttää vaikka puoleenväliin asti??Joo aurauskulmat on jo kertaalleen säädetty mut camper kulmat varmaankin menee sekaisin, kyllähän ne suunnilleen saa mut pitää sit käyttää jossain liikkees lopullisessa säädössä..

        Meinas vaan viimeksi tulla ongelmaa kun käytin kulmien säädössä..neljässä paikassa sanovat et ei onnistu ku on madallettu..Sitten löyty nyrkkipaja jossa säätivät jollain "omalla" konstilla..Renkaat on kulunu niin tasaseen ku vaan voi kulua..

        Vai ettei pysty kulmia säätämään madalletusta!! Taitaa kaverit olla väärällä alalla! Ja tinkaa sitten puoleen hintaan se suuntaus, kun takapäätä ei tarvitse, eikä kotikonstein pystykään säätämään... :)
        Kyllä se joustintuen yläpään kiristysrengas sen verran tiivis on, ettei se öljy sieltä välistä ulos tule, ellet sitten selätä ojan pohjalle sitä Golffias. Jos et siihen luota, niin tiivisteliimaa väliin.


      • v w
        Vw-insinööri kirjoitti:

        Vai ettei pysty kulmia säätämään madalletusta!! Taitaa kaverit olla väärällä alalla! Ja tinkaa sitten puoleen hintaan se suuntaus, kun takapäätä ei tarvitse, eikä kotikonstein pystykään säätämään... :)
        Kyllä se joustintuen yläpään kiristysrengas sen verran tiivis on, ettei se öljy sieltä välistä ulos tule, ellet sitten selätä ojan pohjalle sitä Golffias. Jos et siihen luota, niin tiivisteliimaa väliin.

        Joo kato niillä oli sellaset vanhat laitteet jotka laitetaan peltivanteeseen ja siitä suunnataan valo seinään..Otti se valo hiekkapeltiin kiinni niin nostivat kädet pystyyn!

        Mulle sano eilettäin yks autoasentaja et täällä pohjosessa käytetään pakkasnestettä niissä joustintuissa!Kuulema öljykin hyvä mut täällä 30 asteen pakkasilla neste parempi kun ei kondesoidu vettä niinku öljyillä käy...Mutta taasen sai paljon uutta tietoa...


      • Vw-insinööri
        v w kirjoitti:

        Joo kato niillä oli sellaset vanhat laitteet jotka laitetaan peltivanteeseen ja siitä suunnataan valo seinään..Otti se valo hiekkapeltiin kiinni niin nostivat kädet pystyyn!

        Mulle sano eilettäin yks autoasentaja et täällä pohjosessa käytetään pakkasnestettä niissä joustintuissa!Kuulema öljykin hyvä mut täällä 30 asteen pakkasilla neste parempi kun ei kondesoidu vettä niinku öljyillä käy...Mutta taasen sai paljon uutta tietoa...

        ...käy kyllä aivan yhtä hyvin. Miltäs se madallettu nyt tuntuu? Gti:n etuspoileri keulaan, niin voit ens talvena urakoida naapuruston lumityöt :) Itellä oli 10 vuotta alle 10 cm maavaralla Golf II ja III:a. Nykyään kun on perheVolkkari, ei tarvitse enää valikoida parkkipaikkaa auton offroad-kykyjen mukaan.
        Sit jos kiinnostaa vielä parantaa ajettavuutta, niin uretaanipuslat vaan alle.


      • v w
        Vw-insinööri kirjoitti:

        ...käy kyllä aivan yhtä hyvin. Miltäs se madallettu nyt tuntuu? Gti:n etuspoileri keulaan, niin voit ens talvena urakoida naapuruston lumityöt :) Itellä oli 10 vuotta alle 10 cm maavaralla Golf II ja III:a. Nykyään kun on perheVolkkari, ei tarvitse enää valikoida parkkipaikkaa auton offroad-kykyjen mukaan.
        Sit jos kiinnostaa vielä parantaa ajettavuutta, niin uretaanipuslat vaan alle.

        Hyvähän tuo on kanttailla! =) Oli tarkoitus hommata Gti:n spoikka mut voi olla että jää ku vakiollakin raapii aina maata..

        Uretaanipuslat on ollu harkinnassa, varsinkin kun orkkikset alkaa olemaan aika heikossa kunnossa..


      • Vw-insinööri
        v w kirjoitti:

        Hyvähän tuo on kanttailla! =) Oli tarkoitus hommata Gti:n spoikka mut voi olla että jää ku vakiollakin raapii aina maata..

        Uretaanipuslat on ollu harkinnassa, varsinkin kun orkkikset alkaa olemaan aika heikossa kunnossa..

        Urtsupuslat tekee ajotuntuman kyllä entisestään paremmaksi, mutta tie (rengas)äänet lisääntyvät. Eipä tuo Mk II muutenkaan mikään maailman hiljaisin matkantekoväline ole, joten eipä ainakaan tartte hifi-osastolle pahemmin panostaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3754
    3. Koska näet seuraavan kerran

      Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

      itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

      En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

      Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

      Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

      Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

      On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

      Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1468
    Aihe