Kummat on paremmat iskarit madalluksen (n.40mm) kanssa, kaasu vai neste iskari..Omasta mielestäni neste iskari on hieman liian hidas, eli ite laittaisin kaasut mut oon kuullu kyllä jonninverran vastaväitteitä..
kaasu vai nesteiskarit??
13
10454
Vastaukset
- tärinä
En niistä muuta tiedä,kuin että kaasuiskarit toimii myös pakkasessa.
- Toni
Madalluksesta en tiedä, mut kaasuiskarit ovat muuten paremmat.
- aas
on paremmat???
- Vw-insinööri
"Kaasuiskareita" on kahta tyyppiä: Yksi- ja kaksiputkiset iskarit. Voidaan myös puhua matala- ja korkeapaineiskareista. Kaasu vaimentimen sisällä ehkäisee öljyn vaahtoamista kovassa ajossa. Tuo vaahtoaminen aiheuttaa öljyn viskositeetin laskua ja siten iskarien "häipymistä". Siis normaali "koti-kauppa-koti" käytössä ei eroa neste-ja kaasuiskarin välillä välttämättä edes huomaa. Ja aikaslailla ainakin Volkkaria saa polkea kuoppaisilla kinttupoluilla, ennenkuin se vakioiskari keittää. Näissä nykymalleissa Golf 4->, Bora, Passat taitaa olla jo vakiona matalapainevaimentimet.
Jos nyt sitten sen madalletun alustan kanssa lähdetään nautiskelemaan ajettavuudesta, niin kaasuiskarit. Ja katso sitten, että ne ovat oranssinkeltaiset ja niissä on KONI-tarrat kyljissä. Siinä on ostos, jota ei tarvitse katua.- Jamppa
hyvin sanottu. Vielä lisäisin että madalluksen kanssa kannattaa hankkia lyhytvartiset, nimenomaan madallukseen tarkoitetut tolpat. Ovat toiki kalliimpia mutta kestää paljon paremmin kun tavalliset tolpat.
Ja talviajosta sen verran että kyllä se kaasuiskari on säällä kuin säällä jäykempi. Jotkut kuvittelevat että se iskari toimii kaasulla joka ei jähmety pakkasessa. Asia on kuitenkin niin että öljyllä ne kaasuiskaritkin toimii.
Mun auto on 40mm madallettu ja sachsin kaasutolpilla. On eri jämäkkä ajella, varsinkin kun pakkasta on yli 20 astetta jolloin joustot jää montuissa pariin senttiin niin kori huutaa näkkileipää... - v w
Jamppa kirjoitti:
hyvin sanottu. Vielä lisäisin että madalluksen kanssa kannattaa hankkia lyhytvartiset, nimenomaan madallukseen tarkoitetut tolpat. Ovat toiki kalliimpia mutta kestää paljon paremmin kun tavalliset tolpat.
Ja talviajosta sen verran että kyllä se kaasuiskari on säällä kuin säällä jäykempi. Jotkut kuvittelevat että se iskari toimii kaasulla joka ei jähmety pakkasessa. Asia on kuitenkin niin että öljyllä ne kaasuiskaritkin toimii.
Mun auto on 40mm madallettu ja sachsin kaasutolpilla. On eri jämäkkä ajella, varsinkin kun pakkasta on yli 20 astetta jolloin joustot jää montuissa pariin senttiin niin kori huutaa näkkileipää...Joo no mulle tarjottiin suosiolla Monroen kaksiputki neste iskareita jotka kuulema kestää hyvin madalluksen kanssa...Tuttu myyjä joten luulisin että voi luottaa!!Ja anto viel pari vuotta takuuta nii eiköhän sen pitäs kestää!!
Ja sattupa viel semmonen hauskuus et kun rupesin vaihtaa iskareita nii enpähän voinutkaan vaihtaa pelkkiä iskari patruunoita vaan koko saatanan joustintuki piti hommata uus!Oli siin vanhassa (varmaan alkuperäinen) nii prässätty se iskari sinne joustintuen sisään..Muissa malleissahan sen iskaripatruunan pitäs olla vaihdettavissa..Ja autohan oli vw Golf II..Kyllä vitutti!Onneks purkamolla makso 25 ekee kipale nii pysy homma viel pudjetissa! - Vw-insinööri
v w kirjoitti:
Joo no mulle tarjottiin suosiolla Monroen kaksiputki neste iskareita jotka kuulema kestää hyvin madalluksen kanssa...Tuttu myyjä joten luulisin että voi luottaa!!Ja anto viel pari vuotta takuuta nii eiköhän sen pitäs kestää!!
Ja sattupa viel semmonen hauskuus et kun rupesin vaihtaa iskareita nii enpähän voinutkaan vaihtaa pelkkiä iskari patruunoita vaan koko saatanan joustintuki piti hommata uus!Oli siin vanhassa (varmaan alkuperäinen) nii prässätty se iskari sinne joustintuen sisään..Muissa malleissahan sen iskaripatruunan pitäs olla vaihdettavissa..Ja autohan oli vw Golf II..Kyllä vitutti!Onneks purkamolla makso 25 ekee kipale nii pysy homma viel pudjetissa!Alkuperäisissä Vw:n "tolpissa" on vaihdettava patruuna, joten ne autossasi olleet joustintuet olivat tarvikeosat. Muistithan täyttää sen vaihtopatruunan ja juostintuen välin esim. moottoriöljyllä?!? Parantaa iskarin jäähtymistä...
Ja jos siinä autossasi on takana levyjarrut, niin muista madalluksen yhteydessä säätää takajarrujen venttiili. Se kun luulee madalletussa autossa olevan kamalasti kuormaa takana ja päästää takajarruihin liikaa painetta. Se taas tekee jarrut hengenvaarallisiksi!
Etupään aurauskulmat kaipaavat myös säätöä madalluksen jälkeen. Muistaakseni kääntyy harituksen suuntaan autoa laskettaessa... - v w
Vw-insinööri kirjoitti:
Alkuperäisissä Vw:n "tolpissa" on vaihdettava patruuna, joten ne autossasi olleet joustintuet olivat tarvikeosat. Muistithan täyttää sen vaihtopatruunan ja juostintuen välin esim. moottoriöljyllä?!? Parantaa iskarin jäähtymistä...
Ja jos siinä autossasi on takana levyjarrut, niin muista madalluksen yhteydessä säätää takajarrujen venttiili. Se kun luulee madalletussa autossa olevan kamalasti kuormaa takana ja päästää takajarruihin liikaa painetta. Se taas tekee jarrut hengenvaarallisiksi!
Etupään aurauskulmat kaipaavat myös säätöä madalluksen jälkeen. Muistaakseni kääntyy harituksen suuntaan autoa laskettaessa...Joo kiitti tiedoista!Tuo olikin uutta et esim. moottoriöljyä vaihtopatruunan ja joustintuen väliin..Mut eikö se ikävästi tursua sielt ajon aikana??Vai onko se tarkoitus täyttää vaikka puoleenväliin asti??Joo aurauskulmat on jo kertaalleen säädetty mut camper kulmat varmaankin menee sekaisin, kyllähän ne suunnilleen saa mut pitää sit käyttää jossain liikkees lopullisessa säädössä..
Meinas vaan viimeksi tulla ongelmaa kun käytin kulmien säädössä..neljässä paikassa sanovat et ei onnistu ku on madallettu..Sitten löyty nyrkkipaja jossa säätivät jollain "omalla" konstilla..Renkaat on kulunu niin tasaseen ku vaan voi kulua.. - Vw-insinööri
v w kirjoitti:
Joo kiitti tiedoista!Tuo olikin uutta et esim. moottoriöljyä vaihtopatruunan ja joustintuen väliin..Mut eikö se ikävästi tursua sielt ajon aikana??Vai onko se tarkoitus täyttää vaikka puoleenväliin asti??Joo aurauskulmat on jo kertaalleen säädetty mut camper kulmat varmaankin menee sekaisin, kyllähän ne suunnilleen saa mut pitää sit käyttää jossain liikkees lopullisessa säädössä..
Meinas vaan viimeksi tulla ongelmaa kun käytin kulmien säädössä..neljässä paikassa sanovat et ei onnistu ku on madallettu..Sitten löyty nyrkkipaja jossa säätivät jollain "omalla" konstilla..Renkaat on kulunu niin tasaseen ku vaan voi kulua..Vai ettei pysty kulmia säätämään madalletusta!! Taitaa kaverit olla väärällä alalla! Ja tinkaa sitten puoleen hintaan se suuntaus, kun takapäätä ei tarvitse, eikä kotikonstein pystykään säätämään... :)
Kyllä se joustintuen yläpään kiristysrengas sen verran tiivis on, ettei se öljy sieltä välistä ulos tule, ellet sitten selätä ojan pohjalle sitä Golffias. Jos et siihen luota, niin tiivisteliimaa väliin. - v w
Vw-insinööri kirjoitti:
Vai ettei pysty kulmia säätämään madalletusta!! Taitaa kaverit olla väärällä alalla! Ja tinkaa sitten puoleen hintaan se suuntaus, kun takapäätä ei tarvitse, eikä kotikonstein pystykään säätämään... :)
Kyllä se joustintuen yläpään kiristysrengas sen verran tiivis on, ettei se öljy sieltä välistä ulos tule, ellet sitten selätä ojan pohjalle sitä Golffias. Jos et siihen luota, niin tiivisteliimaa väliin.Joo kato niillä oli sellaset vanhat laitteet jotka laitetaan peltivanteeseen ja siitä suunnataan valo seinään..Otti se valo hiekkapeltiin kiinni niin nostivat kädet pystyyn!
Mulle sano eilettäin yks autoasentaja et täällä pohjosessa käytetään pakkasnestettä niissä joustintuissa!Kuulema öljykin hyvä mut täällä 30 asteen pakkasilla neste parempi kun ei kondesoidu vettä niinku öljyillä käy...Mutta taasen sai paljon uutta tietoa... - Vw-insinööri
v w kirjoitti:
Joo kato niillä oli sellaset vanhat laitteet jotka laitetaan peltivanteeseen ja siitä suunnataan valo seinään..Otti se valo hiekkapeltiin kiinni niin nostivat kädet pystyyn!
Mulle sano eilettäin yks autoasentaja et täällä pohjosessa käytetään pakkasnestettä niissä joustintuissa!Kuulema öljykin hyvä mut täällä 30 asteen pakkasilla neste parempi kun ei kondesoidu vettä niinku öljyillä käy...Mutta taasen sai paljon uutta tietoa......käy kyllä aivan yhtä hyvin. Miltäs se madallettu nyt tuntuu? Gti:n etuspoileri keulaan, niin voit ens talvena urakoida naapuruston lumityöt :) Itellä oli 10 vuotta alle 10 cm maavaralla Golf II ja III:a. Nykyään kun on perheVolkkari, ei tarvitse enää valikoida parkkipaikkaa auton offroad-kykyjen mukaan.
Sit jos kiinnostaa vielä parantaa ajettavuutta, niin uretaanipuslat vaan alle. - v w
Vw-insinööri kirjoitti:
...käy kyllä aivan yhtä hyvin. Miltäs se madallettu nyt tuntuu? Gti:n etuspoileri keulaan, niin voit ens talvena urakoida naapuruston lumityöt :) Itellä oli 10 vuotta alle 10 cm maavaralla Golf II ja III:a. Nykyään kun on perheVolkkari, ei tarvitse enää valikoida parkkipaikkaa auton offroad-kykyjen mukaan.
Sit jos kiinnostaa vielä parantaa ajettavuutta, niin uretaanipuslat vaan alle.Hyvähän tuo on kanttailla! =) Oli tarkoitus hommata Gti:n spoikka mut voi olla että jää ku vakiollakin raapii aina maata..
Uretaanipuslat on ollu harkinnassa, varsinkin kun orkkikset alkaa olemaan aika heikossa kunnossa.. - Vw-insinööri
v w kirjoitti:
Hyvähän tuo on kanttailla! =) Oli tarkoitus hommata Gti:n spoikka mut voi olla että jää ku vakiollakin raapii aina maata..
Uretaanipuslat on ollu harkinnassa, varsinkin kun orkkikset alkaa olemaan aika heikossa kunnossa..Urtsupuslat tekee ajotuntuman kyllä entisestään paremmaksi, mutta tie (rengas)äänet lisääntyvät. Eipä tuo Mk II muutenkaan mikään maailman hiljaisin matkantekoväline ole, joten eipä ainakaan tartte hifi-osastolle pahemmin panostaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491496Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761325Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 14927
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi75754Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730