Terve,
Mitäköhän eroa on ko. veneessä sitä edeltäneeseen 31:een verrattuna? Minä vuosina 311:stä on tehty?
Onko jollain tietoa koepurjehduksesta, kun VENE-lehden arkistoista löytyi ainostaan 31:n purjehdus, vai onko purjehdusominaisuuksiltaan täysin sama vene. Myös kaikki muu info ko. veneestä kiinnostaa, esim nettisivut asiaan liittyen.
Enkä kaipaa tietoa siitä että se on Airiston seisoja yms. asuntovaunu...
Kiitoksia etukäteen asiallisista vastauksista.
Sunwind 311
8
10558
Vastaukset
- ARc
Takakajuutta. Veneeseen saa asennettua myös suihkun - en tiedä saako 31:een samalla tavalla.
- SW 311
Olen joskus purjehtinut ja on hyvä vene.Vessa on myös paremmin sijoitettu kuin 31:ssä.Vene ei ole hidas,vaikka tasoitus on 1,09.Voittaa käytännön kokemusteni mukaan kaikki muut vastaavan tasoituksen omaavat veneet.Eikä ainakaan pienemmät ole ohi menneet.Peräsin ei menetä otettaan missään olosuhteissa.Aika aikaisn kuitenkin kannattaa reivata.On kyllä loppujäykkä.Puutteet:varvaslista saisi olla.Kaiteiden kiinnitys heppoinen.Joillakin hhujen mukaan ongelmia rustien kiinnitysten kanssa,jos masto on tuettu väärin.On siis laitettava masto oikealle paikalle.Käytännössä en ole tavannnut yhtään ongelmaveneilijää,vaikka runkoja yli 200 tehty.
- JEBE
Olen kysynyt tämän asian silloisen Sunwind Yachtsin tuotantopäälliköltä, joka kertoi, että oli muutamia tapauksia jossa rustit irtosivat. Tämä oli ensisijaisesti johtunut silloin käyttöön otetusta ns ympäristöhartsista, jossa oli tarttuvuusongelmia kun polvekkeet kiinnitettiin vanhaan laminaattiin, ennenkuin oppivat ne hallitsemaan. Muutama vene olikin korjatttu.
Tästä on jo niin pitkä aika, että jos rustit ovat tähän päivään saakka pysyneet paikallaan, pysynevät jatkossakin. - jk-son
JEBE kirjoitti:
Olen kysynyt tämän asian silloisen Sunwind Yachtsin tuotantopäälliköltä, joka kertoi, että oli muutamia tapauksia jossa rustit irtosivat. Tämä oli ensisijaisesti johtunut silloin käyttöön otetusta ns ympäristöhartsista, jossa oli tarttuvuusongelmia kun polvekkeet kiinnitettiin vanhaan laminaattiin, ennenkuin oppivat ne hallitsemaan. Muutama vene olikin korjatttu.
Tästä on jo niin pitkä aika, että jos rustit ovat tähän päivään saakka pysyneet paikallaan, pysynevät jatkossakin.Hyvä paatti, osta pois, jos kunto OK. Tilava, eikä niin hidas kuin sanotaan. Hyvä ja ketterä liikuteltava ahtaissa satamamanöveereissä. Herkkä kallistelemaan. Takila korkea ja kölipainoa liian vähän - haettu tällä konstilla nopeutta. Tosi tilava.
- mtp
jk-son kirjoitti:
Hyvä paatti, osta pois, jos kunto OK. Tilava, eikä niin hidas kuin sanotaan. Hyvä ja ketterä liikuteltava ahtaissa satamamanöveereissä. Herkkä kallistelemaan. Takila korkea ja kölipainoa liian vähän - haettu tällä konstilla nopeutta. Tosi tilava.
Kuinka herkkä kallistelemaan se sitten on? Itsellä on sw27, jossa on kölipainoa 1100kg, ja sitä saa kyllä reivata kakkoseen aikas pian. 311 vähän kiinnostaa, juuri tilan takia, mutta olisi hyvä tietää kuinka pysyy kasassa isossa keinutuksessa.
- torsunden
mtp kirjoitti:
Kuinka herkkä kallistelemaan se sitten on? Itsellä on sw27, jossa on kölipainoa 1100kg, ja sitä saa kyllä reivata kakkoseen aikas pian. 311 vähän kiinnostaa, juuri tilan takia, mutta olisi hyvä tietää kuinka pysyy kasassa isossa keinutuksessa.
nautikarlssonin listalla yksi hintaan 38 kiloeuroo. Osta pois ja mene kokeilemaan, hinta näyttää olevan kympin halvempi kuin yleensä sw 311 veneillä
- Petsku
Terve Santtu, aika vähään tämän keskustelun anti jäi. Saitko tietoosi muualta faktoja purren ominaisuuksista? Kysyn koska itselläni samoja pohdiskeluja.
- Ex-express
Olen ajellut tämmöisellä yhden kesän ja olen tosi tyytyväinen. Jos purjeet on kunnossa niin kulkee oikein hyvin, helposti 7 solmua. Tilaratkaisut toimivia sisällä. Kajuutassa seisomakorkeus piikkiin asti (176cm).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760