Sunwind 311

Santtu

Terve,

Mitäköhän eroa on ko. veneessä sitä edeltäneeseen 31:een verrattuna? Minä vuosina 311:stä on tehty?

Onko jollain tietoa koepurjehduksesta, kun VENE-lehden arkistoista löytyi ainostaan 31:n purjehdus, vai onko purjehdusominaisuuksiltaan täysin sama vene. Myös kaikki muu info ko. veneestä kiinnostaa, esim nettisivut asiaan liittyen.

Enkä kaipaa tietoa siitä että se on Airiston seisoja yms. asuntovaunu...

Kiitoksia etukäteen asiallisista vastauksista.

8

11548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ARc

      Takakajuutta. Veneeseen saa asennettua myös suihkun - en tiedä saako 31:een samalla tavalla.

    • SW 311

      Olen joskus purjehtinut ja on hyvä vene.Vessa on myös paremmin sijoitettu kuin 31:ssä.Vene ei ole hidas,vaikka tasoitus on 1,09.Voittaa käytännön kokemusteni mukaan kaikki muut vastaavan tasoituksen omaavat veneet.Eikä ainakaan pienemmät ole ohi menneet.Peräsin ei menetä otettaan missään olosuhteissa.Aika aikaisn kuitenkin kannattaa reivata.On kyllä loppujäykkä.Puutteet:varvaslista saisi olla.Kaiteiden kiinnitys heppoinen.Joillakin hhujen mukaan ongelmia rustien kiinnitysten kanssa,jos masto on tuettu väärin.On siis laitettava masto oikealle paikalle.Käytännössä en ole tavannnut yhtään ongelmaveneilijää,vaikka runkoja yli 200 tehty.

      • JEBE

        Olen kysynyt tämän asian silloisen Sunwind Yachtsin tuotantopäälliköltä, joka kertoi, että oli muutamia tapauksia jossa rustit irtosivat. Tämä oli ensisijaisesti johtunut silloin käyttöön otetusta ns ympäristöhartsista, jossa oli tarttuvuusongelmia kun polvekkeet kiinnitettiin vanhaan laminaattiin, ennenkuin oppivat ne hallitsemaan. Muutama vene olikin korjatttu.
        Tästä on jo niin pitkä aika, että jos rustit ovat tähän päivään saakka pysyneet paikallaan, pysynevät jatkossakin.


      • jk-son
        JEBE kirjoitti:

        Olen kysynyt tämän asian silloisen Sunwind Yachtsin tuotantopäälliköltä, joka kertoi, että oli muutamia tapauksia jossa rustit irtosivat. Tämä oli ensisijaisesti johtunut silloin käyttöön otetusta ns ympäristöhartsista, jossa oli tarttuvuusongelmia kun polvekkeet kiinnitettiin vanhaan laminaattiin, ennenkuin oppivat ne hallitsemaan. Muutama vene olikin korjatttu.
        Tästä on jo niin pitkä aika, että jos rustit ovat tähän päivään saakka pysyneet paikallaan, pysynevät jatkossakin.

        Hyvä paatti, osta pois, jos kunto OK. Tilava, eikä niin hidas kuin sanotaan. Hyvä ja ketterä liikuteltava ahtaissa satamamanöveereissä. Herkkä kallistelemaan. Takila korkea ja kölipainoa liian vähän - haettu tällä konstilla nopeutta. Tosi tilava.


      • mtp
        jk-son kirjoitti:

        Hyvä paatti, osta pois, jos kunto OK. Tilava, eikä niin hidas kuin sanotaan. Hyvä ja ketterä liikuteltava ahtaissa satamamanöveereissä. Herkkä kallistelemaan. Takila korkea ja kölipainoa liian vähän - haettu tällä konstilla nopeutta. Tosi tilava.

        Kuinka herkkä kallistelemaan se sitten on? Itsellä on sw27, jossa on kölipainoa 1100kg, ja sitä saa kyllä reivata kakkoseen aikas pian. 311 vähän kiinnostaa, juuri tilan takia, mutta olisi hyvä tietää kuinka pysyy kasassa isossa keinutuksessa.


      • torsunden
        mtp kirjoitti:

        Kuinka herkkä kallistelemaan se sitten on? Itsellä on sw27, jossa on kölipainoa 1100kg, ja sitä saa kyllä reivata kakkoseen aikas pian. 311 vähän kiinnostaa, juuri tilan takia, mutta olisi hyvä tietää kuinka pysyy kasassa isossa keinutuksessa.

        nautikarlssonin listalla yksi hintaan 38 kiloeuroo. Osta pois ja mene kokeilemaan, hinta näyttää olevan kympin halvempi kuin yleensä sw 311 veneillä


    • Petsku

      Terve Santtu, aika vähään tämän keskustelun anti jäi. Saitko tietoosi muualta faktoja purren ominaisuuksista? Kysyn koska itselläni samoja pohdiskeluja.

      • Ex-express

        Olen ajellut tämmöisellä yhden kesän ja olen tosi tyytyväinen. Jos purjeet on kunnossa niin kulkee oikein hyvin, helposti 7 solmua. Tilaratkaisut toimivia sisällä. Kajuutassa seisomakorkeus piikkiin asti (176cm).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      644
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe